הכתבים המדיניים מאיימים לא לסקר את נסיעת נתניהו לאו"ם

בנימין נתניהו בשדה התעופה בן גוריון לפני ההמראה לוושינגטון.26 בינואר 2020 (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
קובי גדעון / לע"מ
בנימין נתניהו בשדה התעופה בן גוריון לפני ההמראה לוושינגטון.26 בינואר 2020

הכתבים המדיניים המיועדים להתלוות לפמליית ראש הממשלה בביקורו בארצות הברית בשבוע הבא מאיימים להישאר בארץ אם לא יימצא פתרון הולם להחזרתם ארצה במטוס ראש הממשלה.

נתניהו, שממריא לארצות הברית במוצאי ראש השנה למסע בן שבוע, היה מתוכנן לנאום בעצרת הכללית של האו"ם ביום חמישי בשעה ארבע אחר הצהריים – 23:00 שעון ישראל. לבקשתו, הנאום הועבר ליום שישי בבוקר – ארבע אחר הצהריים שעון ישראל.

התוצאה היא שבמקום לטוס חזרה לארץ ביום חמישי בלילה, נתניהו כעת מתוכנן להמריא במוצאי שבת לארץ בסד זמנים כמעט בלתי אפשרי כדי להגיע לפני כניסת יום הכיפורים – ולפני שהמדינה כולה, כולל שדה התעופה נתב"ג, מושבתת כליל.

כדי להספיק, נתניהו צריך להמריא מניו יורק בסביבות שמונה בערב. אלא שהשבת יוצאת בניו יורק ב-19:35. נתניהו יגיע מהמלון לשדה התעופה בליווי משטרתי וימריא מייד – הבעיה היא מה יקרה עם הכתבים המלווים אותו, כשרבים מהם דתיים בעצמם.

לשכת ראש הממשלה החליטה לפתור את הבעיה בכך שהודיעה לעיתונאים כי לא יוכלו לחזור במטוס ראש הממשלה ויצטרכו לדאוג לעצמם בדרך חזרה. המשמעות היא ייקור עלויות הנסיעה בצורה קיצונית וכן כי הכתבים לא יוכלו לחזור לישראל לפני יום הכיפורים.

לשכת ראש הממשלה הודיעה לעיתונאים כי לא יוכלו לחזור במטוס ראש הממשלה ויצטרכו לדאוג לעצמם בדרך חזרה. המשמעות היא כי הכתבים לא יוכלו לחזור לארץ לפני יום כיפור

הכתב המדיני של "ידיעות אחרונות" איתמר אייכנר שלח הבוקר מכתב בשם כל הכתבים לדוברו של נתניהו, טופז לוק.

"בשם כל הכתבים שאמורים לטוס ביחד עם רה"מ, אני מעדכן כי כל עוד לא נוכל לחזור איתכם במטוס רה"מ, לא נוכל להירשם לטיסה ונעדר ממנה", כותב אייכנר.
"זה לא סביר לצפות מאיתנו, העיתונאים שמתלווים לנסיעה, לחלל שבת כדי להגיע ארצה לפני יום כיפור או לחילופין לשהות ביום כיפור בניו יורק. מה שאסור לכתבים על פי כללי הפרוטוקול – אמור לחול על הפמליה כולה.

"אנחנו מצפים למציאת פתרון אבטחתי בהקדם שיאפשר את חזרתנו יחד עם רה"מ – תוך התחשבות כמובן בכתבים הדתיים המתלווים לנסיעה. נסיעות ראשי ממשלה לאורך שנים התנהלו באופן כזה שמנע חילול שבת – אנחנו עומדים על כך שגם הפעם יימצא הפתרון. מה שאסור לכתבים – אסור גם לראש הממשלה ופמלייתו".

גילוי נאות: בין הכתבים המיועדים לטוס עם ראש הממשלה גם טל שניידר, הכתבת המדינית של זמן ישראל.

סגירה