פרסום ראשון: בקשה לצו ביניים נגד הארכת הפטור מגיוס הוגשה לבג"ץ

חרדים ליד לשכת הגיוס בירושלים, 4 במרץ 2024 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
חיים גולדברג/פלאש90
חרדים ליד לשכת הגיוס בירושלים, 4 במרץ 2024

פרסום ראשון: בקשה בהולה לצו-ביניים הוגשה אמש (שני) לבג"ץ, במטרה למנוע מהממשלה לאמץ היום (שלישי) בישיבתה החלטה בדבר מתווה להארכת תקופת אי-הגיוס של תלמידי הישיבות, והמשך תשלום תמיכות למוסדות תורניים שבהם לומדים מועמדים לשירות ביטחון.

הבקשה הוגשה על ידי "פורום איילון לזכויות אדם, זכויות חברתיות וצמיחה שוויונית" בשעת לילה – ועתידה להגיע הבוקר להחלטה של ראש ההרכב הדן בעתירות בעניין זה, ממלא-מקום נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, או השופט התורן יצחק עמית.

הבקשה הבהולה לצו-ביניים הוגשה בסמוך לישיבת הממשלה שאמורה להתכנס הבוקר ולהצביע על נוסח ההחלטה להארכת תקופת הביניים, שבה תימשך מדיניות האי-גיוס של תלמידי הישיבות, ובמקביל יימשך תשלום הקצבאות לתלמידי ישיבות ולמוסדות תורניים המאכלסים אותם, בד בבד עם קידום הליך חקיקה שנוי במחלוקת, שיעגן בחקיקה את הפטור הניתן לחרדים מגיוס לשירות צבאי או לאומי.

שופטי בג"ץ עוזי פוגלמן, יצחק עמית ונועם סולברג בדיון בנושא גיוס חרדים. 26 בפברואר 2024 (צילום: יהונתן זינדל/פלאש90)
שופטי בג"ץ עוזי פוגלמן, יצחק עמית ונועם סולברג בדיון בנושא גיוס חרדים. 26 בפברואר 2024 (צילום: יהונתן זינדל/פלאש90)

בבקשה נטען כי הממשלה אינה רשאית לקבל את ההחלטה האמורה, מאחר שהיא באה להאריך את תוקפה של החלטה קודמת של הממשלה, מיוני 2023, שעצם חוקיותה עומדת להכרעת בג"ץ בעתירות שבהן הוצא צו על-תנאי. עוד נטען כי מדובר במהלך בלתי חוקי של הממשלה, שעתיד להתקבל בחוסר סמכות שדינה בטלות עוד בטרם ייוולד.

לטענת עו"ד משה שפירא, המייצג את העותרים בעתירה זו, "משיבי הממשלה עושים דין לעצמם, בהתרסה, בלעומתיות, מהמקפצה, לעיני כל הציבור, וקשה שלא לחוש אי נוחות למול השאלה האם בית המשפט תומרן על ידי הממשלה בלשון חלקות, בעודה עמלה על סינדול בית המשפט".

סגירה