חשש ההורים התגשם: טילים נפלו בלב העוטף, אבל לא הופעלה אזעקה בבית הספר

מיגוניות סמוך לבית ספר "יובלי הבשור" המחודש בצוחר, מרץ 2024 (צילום: יוטיוב, מגמת תקשורת נופי הבשור, צילום מסך)
יוטיוב, מגמת תקשורת נופי הבשור, צילום מסך
מיגוניות סמוך לבית ספר "יובלי הבשור" המחודש בצוחר, מרץ 2024

כשבוע אחרי פתיחת בית הספר ביישוב צוחר שבעוטף עזה, נפלו אתמול טילים במקום והתושבים נדרשו למהר אל החללים המוגנים. אלא שבבית הספר – בו לומדים מאות תלמידים  – ובסביבתו הקרובה לא נשמעה אזעקה, והתלמידים תפסו מחסה רק אחרי שלמדו על הנפילה מאפליקציית חמ"ל.

לפני שבוע פורסם בזמן ישראל כי נציגי הנהגת ההורים של מועצה אזורית אשכול התרעמו בעקבות ההחלטה להחזיר את התלמידים ללימודים בבית הספר בצוחר, מרחק קילומטרים ספורים מהרצועה, וללא מוגנות מספקת לטענתם.

על פי הנהגת ההורים, בית הספר – שהוקם בחופזה – אינו עומד בדרישות המוגנות של משרד החינוך, אינו כולל ממ"דים ומיגוניות גדולים מספיק לעמוד בתקן הנדרש, החלונות אינם נסגרים כיאות, ועוד.

שלט הכניסה ליישוב צוחר (צילום: ניר ודל, ויקיפדיה)
שלט הכניסה ליישוב צוחר (צילום: ניר ודל, ויקיפדיה)

במועצה טענו כי הלימודים בבית הספר קיבלו את האישורים הנדרשים מפיקוד העורף ודחו את הטענות על העדר מוכנות. אתמול, כאמור, כבר נפלו טילים באזור והחשש של ההורים התגשם.

במועצה טענו כי הלימודים בבית הספר קיבלו את האישורים הנדרשים מפיקוד העורף ודחו את הטענות על העדר מוכנות. אתמול, כאמור, כבר נפלו טילים באזור וחשש ההורים התגשם

בעקבות האירוע פנתה הנהגת ההורים למועצה, ואיימה בהשבתה מיידית של בית הספר. מהמועצה נמסר כי הייתה תקלה במערכת האזעקה וכי צופר נייד יוזמן עד אשר התקלה תטופל.

גורם במועצה אמר לזמן ישראל כי התקלה שקרתה תטופל בהקדם. הורים לילדים הלומדים בבית הספר ממשיכים להביע תרעומת על אופן המוכנות והמיגון של בית הספר.

סגירה