פקע המנדט להקמת הממשלה שניתן לגנץ; עובר לידי הכנסת

בניסיון לתאם ציפיות עם הציבור, מנכ"ל משרד הבריאות מבקש לשנות את המינוח הרווח לגבי העתיד הצפוי ● לאחר צאת החג החלה פגישת המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ● לראשונה בוצעו יותר מעשרת אלפים בדיקות קורונה ביממה ● משרד הבריאות איתר התפרצות של הנגיף ביישובים ערביים בגליל ● גלנט הפר את הנחיות הסגר וחגג את החג עם בתו, שאינה גרה איתו דרך קבע

פגישת ריבלין, גנץ ונתניהו, 15 במרץ 2020 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
קובי גדעון/לע"מ
פגישת ריבלין, גנץ ונתניהו, 15 במרץ 2020
13:10 עריכה

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר ועדת הבריאות ברשימה המשותפת, הודיע כי הגיע לסיכום על מנכל מד"א אלי בין וראש מועצת דיר אלאסד על פתיחה מיידית של תחנת "היבדק וסע" בדיר אלאסד היום. זאת, בעקבות העליה במספר הנדבקים ביישוב כפי שמתגלה מפרסום משרד הבריאות.

משרד הבריאות הוציא הבוקר הודעה חריגה, לפיה ישנה רמת תחלואה גבוה מאוד של נגיף הקורונה בישוב דיר אלאסד. המשרד אף ביקש מתושבים הישוב – כמו גם תושבי נחף, בענה ומג'ד אל כרום – להשאר בבתיהם.

על פי נתוני משרד הבריאות.  יש כרגע 31 חולי קורונה מאומתים על פי החלוקה הבאה:

  • דיר אל אסד 23
  • נחף 4
  • בענה 3
  • מגדל כרום 1

נוסף על אלו, על פי החקירה האפידמיולוגית שנוהלה על ידי מחוז צפון של משרד הבריאות, יש מאות מגעים פוטנציאליים.

ד"ר טיבי ביקש מהתושבים עם תסמינים להתקשר למד"א ולהגיע להיבדק. "כולנו מגויסים למאבק בהתפשטות וירוס הקורונה ויש להיענות להוראות משרד הבריאות , להישאר בבית ולא להתקהל", אמר.

15:20 עריכה

הלילה, בחצות, יפקע המנדט להרכבת הממשלה, לאחר ההארכה שנתן נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ליושב ראש כחול לבן, בני גנץ.

לקראת סיומם של 28 הימים שניתנו לגנץ להרכבת ממשלה, פנה האחרון לנשיא, בבקשה שיאריך את תוקף המנדט שניתן לו, אך זה דחה את הבקשה. לאחר שגנץ פנה פעם נוספת, יחד עם בנימין נתניהו, לבקש הארכה, נעתר ריבלין לבקשה, ונתן ארכה בת 48 שעות, שתסתיים הלילה.

ייתכן שאם השניים ישובו ויפנו לנשיא במשותף יזכו לקבל ארכה נוספת. אם לא, יעבור המנדט אל הכנסת למשך 21 ימים, שבהם יוכל כל חבר כנסת לנסות ולגבש רוב של 61 להרכבת ממשלה. אם איש מהמחוקקים לא יצליח בכך, תתפזר הכנסת, ובתוך כשלושה חודשים ייערכו בחירות לכנסת ה-24.

16:27 עריכה

משלוח של מאה אלף ריאגנטים – חומרים כימיים הדרושים לביצוע בדיקות קורונה – נחת בישראל. הריאגנטים נרכשו על ידי משרד הביטחון מקוריאה הדרומית. בנוסף הובאו כחמישים אלף חליפות מגן לצוותים הרפואיים.

17:01 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, ויושב ראש הסיעה, אחמד טיבי, נדרשו להתפשטות נגיף הקורונה ביישובים הערביים.

17:28 עריכה

מאה מכונות הנשמה, שהוטסו מארצות הברית, נחתו בנמל התעופה בן-גוריון. המכונות נרכשו על ידי משרד הביטחון.

17:49 עריכה

בעוד כשעה, ב-19:00 בערב, תיכנס לתוקפה התקנה האוסרת לפתוח מאפיות וכל מקום למכירת מזון, למעט מרכולים. הנחיה זו, שתוקפה יפוג כעבור שבע שעות, ב-02:00 לפנות בוקר, נועדה למנוע התגודדות של קונים עם צאת חג הפסח, כשהאיסור ההלכתי לאכול חמץ מסתיים.

18:03 עריכה

מחר בבוקר, בשעה 09:00, יתקיים בבג"ץ דיון בעתירה של איגוד בתי האבות, הדורש ממשרד הבריאות לערוך בדיקות קורונה לדיירי בתי האבות ולאנשי הצוות.

19:10 עריכה

לראשונה בוצעו למעלה מעשרת אלפים בדיקות קורונה ביממה. שלשום נערכו 10,401 בדיקות, ואתמול נעשו 11,501 בדיקות לגילוי הנגיף.

19:49 עריכה

צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כחול לבן צפויים להיפגש הערב בניסיון להשיג הסכמה על הקמת ממשלה. פגישתם האחרונה של הצוותים נערכה אתמול, לפני כניסת החג.

19:59 עריכה

מחר יסתיים הסגר שהוטל על בני ברק ועל שורה של שכונות בירושלים. לפי דיווח של קרן מרציאנו בחדשות 12, משרד הבריאות לא יבקש להאריך את הסגר במתכונתו הנוכחית, אלא יציע מודל אחר, ככל הנראה פחות דרסטי.

20:20 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, קורא לשנות את הטרימינולוגיה הנהוגה ביחס להתמודדות עם נגיף הקורונה. בראיון לערוצים 11, 12 ו-13 אמר בר סימן טוב שבמקום לדבר על "אסטרטגיית יציאה" יש לדבר על "שגרה בצל קורונה".

הוא סירב לומר מה ההקלות שיציע משרדו להחיל, ואמר שיאמר את עמדת משרד הבריאות בדיונים הפנימיים הרלוונטיים. לפי דיווח בחברת החדשות, תוצאות בדיקה מתקבלות בתוך שבוע. לדבריו, היעד כיום הוא שמרגע ביצוע הבדיקה יתקבלו תוצאות בתוך 48 שעות.

20:45 עריכה

גורמים בכחול לבן חוששים מהאפשרות שנתניהו לא באמת מעוניין לחתום על הסכם קואליציוני – כך דיווחה הערב יערה שפירא בתאגיד השידור כאן.

20:57 עריכה

במערכת הפוליטית מברכים את הציבור לרגל חגיגות המימונה.

21:08 עריכה

ביש עתיד – תל"ם ובמרצ תוקפים את כחול לבן, שלפי הדיווחים, מתעתדת לעשות ויתורים משמעותיים בסוגיות משפטיות במשא ומתן הקואליציוני שהיא מקיימת עם הליכוד.

21:36 עריכה

החלה פגישת המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד וכחול לבן.

22:16 עריכה

שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, הפר את ההנחיות, שלפיהן, נדרש הציבור לשהות במהלך הסגר עם הדיירים הקבועים המתגוררים איתו דרך קבע – כך פרסמה יולן כהן בחדשות 12.

יואב גלנט (צילום: פלאש 90)
גלנט בפברואר האחרון (צילום: פלאש 90)

לפני תחילת הסגר, שהוטל בליל הסדר, עברה בתו של גלנט, המתגוררת דרך קבע בתל אביב, לגור בביתם של הוריה במושב עמיקם. גלנט אישר את הדברים ומטעמו נמסר ש"לאור התארכות המצב הנוכחי עברה בתו לבית הוריה מתחילת הסגר ועד שיפורסמו הקלות המאפשרות חזרה לשגרה".

22:31 עריכה

עוזרו של חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה נדבק בקורונה – כך עדכן קצין הכנסת יוסף גריף את חברי הכנסת הערב. אשר נכנס לבידוד.

יעקב אשר (צילום: אהרון קרון, פלאש 90)
יעקב אשר (צילום: אהרון קרון, פלאש 90)
22:48 עריכה

מספר כתבים פוליטיים מדווחים על קשיים במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן.

23:03 עריכה

בבני ברק מוסרים מחסומים משטרתיים שהוצבו בעיר.

23:37 עריכה

25 דקות לפקיעת המנדט, ועדיין לא ידוע על התקדמות מהותית במו"מ להקמת קואליציה בין הליכוד וכחול-לבן. על פי כתב "כאן", יואב קרקובסקי, בני גנץ לא יבקש הארכה נוספת מהנשיא, מה שאומר שהמנדט יחזור בחצות לכנסת – ואם כעבור 21 יום לא תהיה ממשלה, הכנסת תתפזר. שוב.

00:00 עריכה

פקע המנדט להקמת ממשלה שניתן לבני גנץ. לא הוגשה בקשה להארכת המנדט, ונשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי להעביר מחר (חמישי) את המנדט לכנסת.

במצב זה, הכנסת תיכנס לתקופה של 21 יום במהלכה כל ח"כ, למעשה, יכול לאסוף 61 תומכים להקמת ממשלה. מי שיגיש לנשיא 61 חתימות בתקופה זו, יקבל 14 יום נוספים להקמת הממשלה.

אם עד תום 21 הימים לא יהיה מועמד עם לפחות 61 תומכים, הכנסת תתפזר.

לפיכך, הדדליין הוא כפי הנראה ה-7 במאי 2020.

סגירה