יום הזיכרון ההבטחה שהופרה

הקבר של נחום שמר ז"ל
הקבר של נחום שמר ז"ל

הריטואל היה קבוע. בכל יום שלישי דודה שלי מיקי היתה נכנסת למכונית החיפושית שלה, אוספת את סבא אלי וסבתא גניה ונוסעים את הדרך מרחובות לבית העלמין הצבאי בקרית שאול. הם היו חונים קרוב לכניסה וצועדים לחלקה 5. לקבר של אבא. בדרך חזרה הם היו עוצרים אצלנו לקפה ועוגה וקצת עדכונים. ביידיש כמובן. שלא נבין.

סבא וסבתא היו ניצולי שואה. סבתא היתה צעירה מסבא בעשרים שנה והם הכירו בימים הנוראים ההם, אחרי שסבא כבר איבד אישה ובן ובת שנרצחו בידי האס.אס. הם הצליחו לקפוץ ביחד מהרכבת לאושוויץ, והצליחו לברוח עד שעלו לארץ והתיישבו במושב בית אלעזרי. אחרי כמה שנים הם עברו לרחובות ופתחו חנות לממכר ירקות ופירות.

סבתא שלי היתה אישה קטנה פיזית אבל ענקית ברוח ואהבתי אותה מאוד. שנים לפני שנפטרה, ואני כבר הייתי בצבא, היא השביעה אותי לדבר אחד: אחרי שאמות תבטיח שתמיד ביום הזיכרון תעמוד ליד הקבר בצפירה ובאזכרה. כדי שלא יישאר לבד. לאורך כל השנים עמדתי יפה בהבטחה. מוקדם בבוקר אני עולה לקבר עם אמא, וב-11 אני חוזר לשם עם אחותי.

סבתא שלי היתה אישה קטנה פיזית אבל ענקית ברוח. שנים לפני שנפטרה, כבר הייתי בצבא, השביעה אותי לדבר אחד: אחרי שאמות תבטיח שתמיד ביום הזיכרון תעמוד ליד הקבר בצפירה ובאזכרה. כדי שלא יישאר לבד

השנה זה לא יקרה. עוצר הקורונה יאלץ אותי בפעם הראשונה להפר את ההבטחה שנתתי לסבתא. אני מבין את ההחלטה ולא הולך להפר אותה. לאור עמידתו בכללי הבידוד בליל הסדר שעליהן החליט, לא אופתע אם אנשי 730 (היחידה לאבטחת אישים שאבא היה מראשוניה) כבר פורסים יריעות ברזנט כחולות מסביב לקבר של יוני בהר הרצל. 

נחום שמר, זכרונו לברכה
נחום שמר, זכרונו לברכה

שר הביטחון טוען כבר שבועות שצריך לתת למערכת הביטחון לנהל את משבר הקורונה, כי מדובר במערכת בעלת יכולות לוגיסטיות מצויינות ומוכחות. אני מסכים. מה שאני לא מבין זה מה הבעיה לארגן עלייה לקברים בצורה מסודרת ומדורגת תוך שמירה על הכללים של משרד הבריאות.

למשל לכל חלקה היו מקצים חצי שעה לבני המשפחה לעלות לקברי היקירים. תאמינו לי שנקיון הכרית, הדלקת נר, הנחת זר ואמירת קדיש זה משהו שלוקח דקות ספורות בלבד. אבל הכי קל להטיל עוצר.
סליחה סבתא

רב-סרן נחום שמר ז"ל, מפקד הסיירת של חטיבה 14, נהרג בסיני ביום הראשון של מלחמת יום הכיפורים ב-6 באוקטובר 1973

כמה ימים לפני הבלגאן הגדול עופר פרצמן-שמר עזב את התקשורת אחרי 20 שנה כעורך חדשות. בתפקיד האחרון היה בתאגיד, אבל עשה כמעט הכל בפרינט, ברדיו ובטלוויזיה. בזוגיות עם שרון. ביחד יש להם ארבעה ילדים. הקטנה, זוהר, בת חצי שנה. אוהב מאוד להציל חיים במד"א

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 341 מילים
סגירה