לבנון לא תשתתף בוועידת בחריין

יום אחרי שמצרים, ירדן ומרוקו הודיעו שישתתפו בוועידה הכלכלית שמארגן הממשל האמריקני, הודיעה לבנון שתצטרף לחרם הפלסטיני נגד הוועידה

שר החוץ הלבנוני ג'ברן באסל (צילום: Hussein Malla AP)
Hussein Malla AP
שר החוץ הלבנוני ג'ברן באסל

ממשלת לבנון הודיעה כי היא מחוייבת לחרם שהרשות הפלסטינית הטילה על הוועידה הכלכלית הבינלאומית בבחריין. כך הודיע שר החוץ הלבנוני ג'בראן באסל במסיבת עיתונאים שקיים פחות מ-12 שעות לאחר שירדן, מצרים ומרוקו הודיעו לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שישתתפו בוועידה.

"לא נשתתף בוועידה כיוון שהפלסטינים אינם משתתפים בה וכיוון שאנו מעדיפים לקבל מידע ברור על תוכנית השלום המוצעת (על ידי הממשל האמריקני) ולא קיבלנו מידע על התוכנית", אמר באסל.

עם זאת, לא ידוע אם לבנון הוזמנה בכלל לוועידה.

ארה"ב ובחריין הכריזו באמצע מאי על כוונתם לקיים ועידה כלכלית בינלאומית במאנמה שבבחריין במאי וביוני "שתדון בשאיפות, בחזון ובמסגרת העבודה לעתיד של שגשוג לעם הפלסטיני ולאזור" ולהזמין אליה ממשלות ואנשי עסקים מהמזרח התיכון. איחוד האמירויות, קטאר וערב הסעודית הודיעו כבר במאי שיצטרפו לוועידה, ומרוקו ירדן ומצרים הצטרפו אליהן אתמול.

הרשות הפלסטינית מתנגדת בחריפות לקיום הוועידה ולא תשלח אליה נציגות, ומפעילה לחצים גם על אנשי עסקים פלסטינים וערבים שלא להשתתף בה.

באופן רשמי, ישראל עדיין לא הוזמנה לוועידה. לפי פרסומים שונים, ארה"ב מחכה שמספר מספיק של מדינות ערביות יאשרו את השתתפותן לפני שתזמין את ישראל.

עוד 166 מילים
סגירה