גנץ: "נשמור על חירות הפרט והדמוקרטיה גם בזמן חירום"

השר רפי פרץ: יש בתוכנית הסיפוח סעיפים שלא נוכל לקבל ● מנדלבליט: ישנה דחיפות לחוקק את חוק הקורונה, כי תקנות החירום יפקעו בקרוב ● נציבות שירות המדינה אישרה את מינוי פרופסור חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות ● ועד רשות שדות התעופה הפסיק את שביתת הפתע בנמל התעופה בן-גוריון, לאחר שנקבעה פגישה בעניינו בין שרת התחבורה רגב ושר האוצר כ"ץ

בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
בני גנץ
06:58 עריכה

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי תשעה בני אדם נהרגו אמש בהפצצה של מחסני נשק. לפי הודעת הארגון, חמישה מההרוגים הם אזרחים זרים. סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, סאנ"א, פרסמה שמערכות ההגנה האוויריות הגיבו לתקיפה, שנעשתה בידי ישראל בסביבות העיר מסיאף, שבמערב סוריה.

07:06 עריכה

לראשונה מאז שב שב לפעול, התפילה במסגד אל-אקצא תתקיים היום ללא הגבלות על מספר המתפללים.

07:12 עריכה

12 מוחים נעצרו אמש בהפגנה שנערכה בתל אביב. לטענת המשטרה, המפגינים הפרו את הסדר הציבורי, חסמו את התנועה ברחוב אבן גבירול, התעמתו עם עוברי אורח והשחיתו רכוש. המוחים הפגינו נגד חוק הקורונה ונגד ראש הממשלה נתניהו.

07:49 עריכה

נעצר תושב מזרח ירושלים בשנות העשרים לחייו בחשד שתקף אתמול את חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, שערך ביקור תנחומים בבית משפחתו של איאד אל-חלאק, שנהרג מאש כוחות הביטחון.

08:41 עריכה

נציבות שירות המדינה אישרה את מינוי חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. לוי עתיד להחליף בתפקיד את משה בר סימן טוב.

09:13 עריכה

בישיבה רבת משתתפים, לפני כחצי שנה, תהה מנכ"ל משרד ביטחון הפנים, משה (צ'יקו) אדרי, בקול רם – "נראה לכם שאתיופים ישחקו במגרש של יהודים?". דבריו אלה – שפורסמו היום על ידי רועי ינובסקי בתאגיד השידור כאן – הובילו לתלונה לנציבות שירות המדינה. דבר התלונה פורסם אמש בחדשות 12.

10:47 עריכה

ועד העובדים של רשות שדות התעופה הודיע על עצירה מוחלטת של המראות ונחיתות בנמל התעופה בן-גוריון, זאת להוציא טיסות שכבר המריאו, טיסות רפואיות וטיסות פנים.

11:47 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מציג סרטון תדמית על פועלו.

11:59 עריכה

שרת התחבורה רגב: שביתת הפתע לא מקובלת עליי.

12:05 עריכה

הסתיימו העיצומים של עובדי רשות שדות התעופה, זאת לאחר שנקבעה פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר ישראל כ"ץ ביום שני הקרוב.

12:55 עריכה

חברי ממשלה שירצו לעבור בדיקת קורונה יוכלו לעשות זאת בתום ישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב – כך הודיע מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, לשרים.

13:30 עריכה

שוחרר למעצר בית תושב מזרח ירושלים, שנחשד בתקיפתו של חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק. החשוד חויב על ידי בית משפט השלום בירושלים להגיע לכל הדיונים בעניינו. פרקליטו של החשוד, עורך הדין מאהר חנא, אמר שמרשו שיתף פעולה עם החוקרים וסיפק אליבי.

13:46 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר שהתקבלו מאות הערות להצעת חוק הקורונה. לדבריו, הייעוץ המשפטי החל לעסוק בהערות, והן יישמעו ויידונו במליאת הכנסת ובוועדות הרלוונטיות.

מנדלבליט –

הצעת החוק הממשלתית, שגובשה בהובלת משרד ראש הממשלה, בתיאום עם משרדי הבריאות, האוצר והמשפטים ויתר הנוגעים בדבר, גובשה על מנת להקנות לממשלה סמכויות מפורשות ומתוחמות, מכוח חקיקה ראשית של הכנסת, לצורך המשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, ותוך פיקוח פרלמנטרי נדרש וראוי ועריכת האיזונים המשפטיים הנדרשים בין דרישות גורמי המקצוע לבין הצורך להוסיף ולשמור על זכויות הפרט גם בעת חירום. הצעת החוק באה להחליף את השימוש בתקנות שעת חירום שהותקנו בחודשים האחרונים, בתקופה שבחלקה לא ניתן היה לקדם חקיקה במסלול המקובל בכנסת.

הצעת החוק הופצה ב-28 במאי על ידי משרד ראש הממשלה להערות הציבור, אך נוכח פניות שהתקבלו הוארך המועד עד ל-4 ביוני. תקנות שעת חירום הראשונות שהותקנו צפויות לפקוע באמצע חודש יוני, ומכאן שקיימת דחיפות בקיום הדיונים ובאישור הצעת החוק בכנסת עד למועד זה. לאור זאת, לא ניתן היה להאריך עוד את המועד לקבלת הערות הציבור.

עם זאת יודגש, כי עד כה התקבלו מאות הערות להצעת החוק, ועוד לפני תום המועד לקבלת הערות הציבור, הייעוץ המשפטי לממשלה כבר החל לדון וללבן את ההערות השונות מול גורמי המדיניות והמקצוע במשרדי הממשלה הרלוונטיים. בנוסף לכך ובאופן טבעי, הערות להצעת החוק יישמעו ויידונו גם בהליכי החקיקה הפומביים בכנסת, הן במליאת הכנסת והן בוועדות הרלוונטיות.

14:49 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מקדם בנוהל מזורז חוק שיאפשר למנוע מאסירים ומעצירים מפגש בלתי אמצעי עם פרקליטיהם, זאת על רקע חשש להתפשטות קורונה בבתי הסוהר ובתאי המעצר. במקום מפגש פנים אל פנים יוצע לאסירים ולעצירים אמצעי טכנולוגי ליצירת קשר. מחרתיים יתקיים דיון על הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה. התזכיר מקודם כהוראת שעה שתהיה תקפה במשך שנה.

לפי תזכיר החוק, יוכל השר לביטחון הפנים למנוע כניסה של עורכי דין ומבקרים לבתי סוהר, תחנות משטרה ומתקני מעצר בהמלצת המפכ"ל או נציב שירות בתי הסוהר, תוך היוועצות עם שר המשפטים.

לציבור ניתנו יומיים להביע הסתייגויות מהחוק, ולא 21 ימים כמקובל.

14:53 עריכה

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בחוק הקורונה. לפי הצעת החוק במתכונתה הנוכחית, שוטר לא יוכל להיכנס לביתו של אדם ללא צו. הכנסת, לפי טיוטת החוק, תהיה רשאית לבטל הכרזה על מצב חירום. בשונה מהגרסה הקודמת של החוק, שלפיה, יכולה הייתה הממשלה להכריז על מצב חירום למשך 45 ימים, בטיוטת החוק הנוכחית הממשלה יכולה להכריז על מצב חירום למשך 30 ימים.

15:55 עריכה

שר הביטחון לשעבר וח"כ נפתלי בנט (ימינה): "ממשלה יקרה, אם ממילא אתם עושים כל מה שהפקידים אומרים לכם, אז לא צריך אתכם. לא צריך את 36 השרים שמבזבזים מיליארדי שקלים מיותרים.

"כל היום אתם מקטרים על יועצים משפטיים ופקידים, אך האמת היא שפשוט אין לכם אומץ לקבל אחריות, להחליט החלטות, לאתגר, להקשות, ולממש מדיניות שטובה לאזרחים.

"חברי הממשלה, אנחנו הציבור לא נרפה מכם. עד שתחזירו את הצו לעצירת משכורות טרור, ועד שתפעילו את מערכת וייצמן 2.0".

שרים פוחדים מהפקידים.**מה המכנה המשותף לשני ארועים מטופשים והרסניים שכאילו בלתי קשורים?(זהו פוסט שיחשוף לכם את הסוד…

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום שישי, 5 ביוני 2020

16:14 עריכה

השר רפי פרץ: "יש חלקים בתוכנית הסיפוח שלא נוכל לקבל".

בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו כתב פרץ כי "לא נקבל הקמתה של מדינה פלסטינית בשטחי מולדת. אתנגד לכל אזכור של הכרה במדינה פלסטינית בחקיקה שתבוא. לא נקבל הקפאת בנייה. מדינת ישראל שלחה את המתיישבים ואי אפשר לקבל מצב של חניקה של ישובים".

עוד הוסיף: "זו הזדמנות פז שחייבים לנצל אך אל לנו לקבל החלטות שיגרמו לנזק לטווח הארוך למדינת ישראל ולערכים שלנו. נתמוך בהחלת הריבונות ונדחוף אותה בכל הכוח. ונתנגד לצעדים שיקדמו הקמת מדינה נוספת בין הירדן והים".

חברות וחברים יקרים, ערב החלת הריבונות ביהודה ושומרון אנו נמצאים בצומת דרכים היסטורי. המעצמה הגדולה בעולם, והעומד בראשה…

פורסם על ידי ‏רפי פרץ‏ ב- יום שישי, 5 ביוני 2020

17:49 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בעמוד הפייסבוק שלו: "ביום ראשון תובא לחקיקה הצעת החוק שמסדירה את סמכויות הממשלה בשעת חירום בנושא הקורונה".

עוד הוסיף: "זה שיפור משמעותי לעומת המצב הקודם. מהחלטות ממשלה ותקנות זמניות – לחקיקה מסודרת". גנץ פירט את התקנות שיחוקקו ואת אירועי השבוע האחרון, ואמר כי "כפי שהבטחתי, נשמור על חירות הפרט ועל המוסדות הדמוקרטיים של מדינת ישראל – גם בזמן חירום".

כמו בכל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם, חשוב לי שתקראו.כפי שהבטחתי, נשמור על חירות הפרט ועל המוסדות הדמוקרטיים של…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 5 ביוני 2020

18:27 עריכה

ח"כ איימן עודה הודיע שעשתה בדיקה שחזרה שלילית, וכי הוא יישאר בבידוד עד ליום חמישי. עודה קרא לאזרחים לצאת להפגים במוצאי שבת "נגד סכנת הסיפוח והכיבוש ובעד שלום ודמוקרטה".

19:22 עריכה

סילבי גנסיה, עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, שהתלוננה נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, על התעמרות לכאורה במקום העבודה התראיינה הערב לראשונה בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12.

גנסיה סיפרה כי, "כל כך התביישתי להגיד מה אני עושה ומה אני עוברת. יש לי ילדים בבית. אני מנהלת יומן מאז שאני ילדה, ואני כותבת את הדברים האישיים שלי – ובין היתר כתבתי בין היתר גם כשעבדתי שם".

לשאלה איך נראה יום עבודה, ענתה גנסיה: "קודם כל אני מגיעה בבוקר ואני לא יודעת מתי אני יוצאת. זה יכול להיות עד 12 שעות ביום. להיות בלי אוכל, בלי שתייה. אחר כך כבר דיברתי עם 'הגדולים' וכבר סידרו לי הפסקה. היא הייתה אומרת '10 דקות על השעון ואת חוזרת מהר'".

"אני כל הזמן רק עם שרה", הוסיפה. "אני חוויתי השפלות ודברים איומים שאני מתביישת לספר אפילו. כמו שאמרתי, שאני צריכה להתכופף על ארבע, שאני צריכה לנשק לה את הרגליים, שאני 'סתומה'. היא לא קראה לי בשמי".

20:00 עריכה

משרד החינוך מעודד למידה מרחוק בחטיבות הביניים ובתיכונים בכל בתי הספר – תוך שילוב של למידה פיזית בכיתות. עד עכשיו הנחיה כזו ניתנה בידי מנהלי בתי ספר או ראשי רשויות.

20:24 עריכה

שר החוץ הגרמני יבקר בישראל, וצפוי להעביר "מסר מזהיר" לקראת ההוצאה לפועל של תוכנית טראמפ והסיפוח – כך דווח הערב בחדשות 13.

סגירה