היום ה-92: ליברמן מטרלל וטראמפ מקבל יישוב שלא הוקם

היום ה-92 לבחירות עמד בסימן המהלומות ההדדיות בין הליכוד ויו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ששינה ב-180 מעלות את עמדתו והכריז כי יכפה על הליכוד וכחול-לבן ממשלת אחדות ללא חרדים ● בסיומו, ולאחר טקס חגיגי ברמת הגולן לכבוד הישוב שלא הוקם, ״רמת טראמפ״, השרים גילו שהם צריכים לחזור הביתה ברכבים ● הנה כל אירועי היום בזירה הפוליטית, כפי שהתרחשו מהבוקר

בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ (צילום: יונתן זינדל. פלאש 90)
יונתן זינדל. פלאש 90
בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ
07:19 עריכה

בוקר טוב לכולם! היום ה-92 לפני הבחירות יעמוד בסימן טקס חשיפת היישוב החדש ברמת הגולן, על שם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. קודם לטקס, יקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה חגיגית בגולן, לכבוד האירוע. שרת התרבות, מירי רגב, כבר התחילה את החגיגות אמש, בעמוד הפייסבוק שלה.

מחר נקיים ישיבת ממשלה חגיגית ברמת הגולן ונעביר בה החלטה רשמית על הקמה של יישוב חדש שם על שמו של הנשיא טראמפ, כאות תודה…

פורסם על ידי ‏Miri Regev מירי רגב‏ ב- יום שבת, 15 ביוני 2019

 

07:58 עריכה

ח"כ משה יעלון הגיב הבוקר לדברי ח"כ אביגדור ליברמן מאתמול, על כך שהוא שואף להקים ממשלת אחדות לאחר הבחירות. יעלון אמר לכאן ב', כי במפלגתו שקלו הקמת ממשלת אחדות לפני הבחירות, וגם היום זה על הפרק, אך ללא נתניהו.

לדבריו, בני גנץ אמור להוביל ממשלה שתורכב מכחול לבן והליכוד, ללא נתניהו. "חבל שליברמן לא הגיע למסקנה הזו לפני שמפלגתו הצביעה בעד פיזור הכנסת. נתניהו הפך להיות עיקר הבעיה, כבר שנתיים שהאינטרסים של מדינת ישראל משועבדים להימלטותו מאימת הדין".

08:11 עריכה

ליברמן מעורר סערה במערכת הפוליטית. לאחר שאמר אתמול שיפעל להקמת ממשלת אחדות עם כחול לבן והליכוד, ולא פסל המלצה על בני גנץ לראש ממשלה, מגיעה תגובת הליכוד.

במפלגת השלטון אומרים שליברמן "אומר בפירוש שהוא מוכן ללכת עם לפיד וגנץ, ולכפות הקמת ממשלת שמאל. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

במקביל, בש"ס אמרו כי ליברמן "לא רלבנטי יותר ויישאר מחוץ לממשלה הבאה. ליברמן, שפעם אומר ככה ופעם אחרת, הוא פוליטיקאי ציני ולא אמין". ח"כ יצחק כהן מש"ס, אמר הבוקר לכאן ב': "ליברמן הוא קשקשן בלתי נלאה, חסר אחריות – הייתי קורא לו בריון. אין מה להתרגש ממנו".

08:37 עריכה

ח"כ לשעבר ניצן הורביץ, המתמודד על ראשות מרצ, אמר הבוקר לכאן ב' ש"יש לנו הזדמנות לתקן את מה שקרה בבחירות האחרונות, כשהמחנה הפוליטי שלי כמעט נמחק. זנדברג הצליחה להציל את מרצ מנפילה אל מתחת לאחוז החסימה, ולהביא קולות של מצביעים ערבים, אני בטוח שאצליח יותר".

ועידת מפלגת מרצ תתכנס היום בבית סוקולוב בתל אביב כדי להחליט איך ייבחר היו"ר והמועמדים ברשימת המפלגה לכנסת ה-22. כדי להעביר את אחת ההצעות, נדרש רוב של 60% מחברי הוועידה שמונה כאלף איש.

חברי הכנסת מוסי רז ועיסאווי פריג' ינסו לתקן את תקנון המפלגה, כך שיאפשר להם להתמודד במשותף על המקום הראשון.

10:16 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן מרוצה מהסערה שעוררו דבריו על השאיפה לממשלת אחדות בלי חרדים. "שמחתי לראות ולשמוע שתוקפים אותי ואת ישראל ביתנו על שקבענו סדר יום פוליטי חדש. שני דברים השתנו הלילה הזה: המדינה במשבר תקציבי עמוק, והליכוד וכחול לבן יעדיפו כל אחת בנפרד להקים ממשלה צרה עם החרדים".

שמחתי לראות ולשמוע הבוקר את כל הפרשנים והדוברים מטעם באולפני הטלוויזיה והרדיו תוקפים אותי ואת "ישראל ביתנו" על שקבענו…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שבת, 15 ביוני 2019

11:52 עריכה

ישראל ביתנו: מי שיגיד שליברמן נפגש עם לפיד בווינה, ייתבע על הוצאת דיבה. גם יאיר לפיד הכחיש שהיתה פגישה כזו. שתי ההכחשות מגיעות לאחר פרסום בגלי צה"ל לפיו בליכוד טוענים שאכן היתה פגישה כזו מיד לאחר הבחירות.

12:23 עריכה

ח"כ יבגני סובה מישראל ביתנו דורש הסבר מהרמטכ"ל על העונש המוגזם (לדעתו) שקיבלו חיילים ששמו נקניק במקרר חלבי:

הנה לכם סיפור לשבת מיום שישי בבוקר הרשתות החברתיות מוצפות בתמונה של שלושה חיילי שיריון שקיבלו עונש "שבת" רק בגלל…

פורסם על ידי ‏‎Evgeny Sova‎‏ ב- יום שבת, 15 ביוני 2019

 

12:58 עריכה

איתן כבל: מתלבט אם להתמודד על תפקיד היו"ר, ואם להתמודד בכנסת בכלל. העבודה כבר לא אלטרנטיבה ולא רלבנטית.

13:50 עריכה

הליכוד עוקץ את בני גנץ בטוויטר. חמודים.

14:02 עריכה

מצביעים ליברמן מקבלים זנדברג.פינת הקריקטורה בישראל היום.

פורסם על ידי ‏‎Ronny Gordon‎‏ ב- יום שבת, 15 ביוני 2019

14:43 עריכה

בכחול לבן ממשיכים עם קו בדיחות הקוטב הצפוני. ותודה לליברמן

14:52 עריכה

15:17 עריכה

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, הגיש ליו"ר הכנסת בקשה לכנס את הכנסת לדיון מיוחד בעניין המשבר התקציבי אליו נקלעה ישראל.

"המדינה נמצאת באחד המשברים הכלכליים החמורים בתולדותיה וכל הנתונים הוסתרו מהציבורי ומחברי הכנסת. אי אפשר להתמודד עם בעיה כשמסתירים אותה מתחת לשטיח".

מכתב

16:19 עריכה

הכסאות בטקס ההכרזה על הקמת "רמת טראמפ", עושים מחווה לשיער של הנשיא

17:21 עריכה

אחרי יממה סוערת בזירה הפוליטית, בעקבות דבריו של יו"ר ישראל ביתנו, ליברמן מסביר את התבטאויותיו בנוגע לממשלת אחדות.

ליברמן שב והדגיש כי "נכפה על הליכוד ועל כחול לבן להקים ממשלת חירום לאומית". כמו כן, תקף את נתניהו והטיל עליו את האחריות לקיום בחירות חוזרות: "בפגישה אצל הנשיא, מפלגתי המליצה על בנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה, כפי שהבטיחה לבוחריה. נתניהו הוא זה שנכשל בהרכבת הממשלה והאחריות כולה עליו".

"בפוסט שפרסמתי בדף הפייסבוק שלי ביום 15 במאי כתבתי: 'ברמה העקרונית אני מתנגד לממשלת אחדות לאומית במצבי שגרה, מאחר שממשלה כזאת מיד תהפוך לממשלת שיתוק לאומי. את ממשלות האחדות חייבים להקים אך ורק ברגעי משבר אמיתיים, ביטחוניים או כלכליים'. כרגע אנחנו אכן נמצאים במשבר כלכלי אמיתי, שהממשלה מנסה להסתיר את ממדיו מאזרחי ישראל".

בנוסף, הודיע ליברמן כי תביעת דיבה תוגש "בימים הקרובים", נגד גיורא עזרא, קפטן ג'ורג', לאחר שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי נפגש עם יאיר לפיד בווינה. "כך יעשה כנגד כל אחד שימשיך בהפצת כזבים".

השקרים, ההיסטריה הטוטאלית, הצביעות, והתדרוכים בתקשורת הישראלית. מאז אתמול הוצפתי באין ספור שאלות מהתקשורת הישראלית,…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 16 ביוני 2019

17:39 עריכה

ישיבת הממשלה ברמת הגולן: "אנחנו ביום היסטורי", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה החגיגית שמציינת את הכרזת היישוב החדש "רמת טראמפ". "אנחנו הולכים הולכים לכבד את ידידנו, שהכיר לאחרונה בריבונות ישראל ברמת הגולן. הוא פשוט קרע את כל מסך הצביעות הזה".

18:11 עריכה

ח"כ יצחק כהן ממפלגת ש"ס מגיב להצהרות של ליברמן ב"שש" עם עודד בן עמי, חדשות 12 – "הוא פתטי – עבר זמנו".

18:20 עריכה

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, בכנס של הג'רוזלם פוסט: "אני לא שוללת שום אופציה שתאפשר ליצור גוש ימין גדול". עוד אמרה: "בנט ואני עשינו מהפכה בפוליטיקה הישראלית. כשנכנסנו לכנסת, זה היה ידוע שמדינה פלסטינית תוקם יום אחד. היום כולם מדברים על סיפוח".

שקד התייחסה בנוסף לדבריו של מחליפה, שר המשפטים הנוכחי, אמיר אוחנה, שאמר  כי לא תמיד יש צורך לקיים את החלטות בג"ץ: "ישראל היא דמוקרטיה, לא אנרכיה".

18:49 עריכה

יו"ר מרצ, תמר זנדברג, התייחסה בוועידת המפלגה לאפשרות של איחוד עם העבודה: "אין תחליף למרצ. במפלגת העבודה מתלבטים אם הם שמאל. אם נרוץ יחד לא תהיה התלבטות".

19:33 עריכה

ראש העיר טבריה, רון קובי, הגיש בקשה לרישום מפלגה חדשה – "הימין החילוני". האג'נדה: קידום תחבורה ציבורית בשבת, קידום חקיקה בנושא גיוס חרדים לצה"ל ולביטול חוק המרכולים.

20:02 עריכה

מסתבר ששרי הממשלה, שנגררו לרמת הגולן לעשות כבוד לדונלד טראמפ, נתקעו בצפון בלי הסעה אווירית בחזרה הביתה. רק שלא יעשו לינץ' בישראל כ"ץ.

20:08 עריכה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיפגש מחר עם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' וח"כ רפי פרץ במשרדו. ההערכה: יקבלו את תיקי החינוך והתחבורה

20:30 עריכה

סגירה