91 ימים לבחירות: סמוטריץ׳ הופך לשר

סמוטריץ' התחיל את היום בעוד התקפה על נתניהו, ואחה"צ כבר קיבל ממנו את משרד התחבורה וכיסא בקבינט, יחד עם הרב פרץ, שמונה לשר החינוך ● בימין קראו להרוס את הבית של חשוד פלסטיני באונס ילדה בת 7, והפוליטיקאים התווכחו מי מהם רוקד על הדם ● מיקי זוהר השווה את שרה נתניהו לנסיכה דיאנה, והנשיא ריבלין הזכיר לראש הממשלה שגם נבחרי ציבור אמורים לכבד את מערכת המשפט

בצלאל סמוטריץ' מגיע לפגישה היום עם בנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
יונתן סינדל / פלאש 90
בצלאל סמוטריץ' מגיע לפגישה היום עם בנימין נתניהו
07:23 עריכה

ועידת מרצ תבחר , ב-27 ביוני וב-11 ביולי את יו"ר מרצ ואת הרכב הרשימה בבחירות הקרובות. כך החליטה הוועידה אמש (א') לאחר שהצעות חלופיות לבחירות הפנימיות במפלגת השמאל – לבחור את היו"ר והרכב הרשימה בפריימריז פתוחים או לחזור על ההרכב מהבחירות הקודמות – לא זכו ברוב הדרוש של 60% מקולות חברי הוועידה.

ההחלטה היא כישלון ליו"ר מרצ, תמר זנדברג, שנבחרה בפריימריז הפתוחים הראשונים בתולדות הרשימה. זנדברג מתמודדת בימים אלה עם לחצים לאיחוד עם מפלגת העבודה או עם חד"ש, ומלקקת את פצעיה מהתחקיר שפרסם רביב דרוקר על פרשת פעיל המפלגה נמרוד ברנע.

07:45 עריכה

"הארץ" פרסם היום כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוב פועל כדי לאחד את כל המפלגות שמימין לליכוד, כדי לוודא שיוכל להרכיב ממשלה בלי אביגדור ליברמן. ב"זמן ישראל", שלום ירושלמי דווקא חושב שליברמן הטיל את הפצצות שלו הרבה לפני היעד.

08:46 עריכה

ראש עיריית טבריה, רון קובי, שהודיע השבוע על הקמת מפלגת "הימין החילוני", פתח הבוקר את מסע הבחירות שלו בראיון תוקפני בגלי צה"ל נגד שר הפנים, אריה דרעי. "הוא צריך ללכת הביתה", אמר קובי על דרעי בתוכנית "נכון להבוקר". "הוא אדם מגעיל, אינטרסנט, שמנסה להתעלל ברשויות המקומיות". קובי אמר שצריך "לסלק" את "החלאות האלה מהכנסת והרבנים הדוחים, שמתערבים פה בתוך העיר".

דרעי עצמו התגייס לקמפיין של קובי ואיים עליו בהדחה באמצעות פקידי משרדו, וזאת עקב הבלגן הכספי בעיריית טבריה. מנהל מחוז צפון של משרד הפנים, בועז יוסף, שלח אתמול לחברי מועצת העיר טבריה מכתב שבו הסביר להם, שאם לא יעבירו בהקדם את תקציב העירייה, יתחיל משרד הפנים בהליך למינוי ועדה קרואה, שתוכל להדיח את קובי. המכתב פורסם הבוקר ב"ישראל היום": במלחמה בין דרעי לקובי שניהם מנצחים!

09:12 עריכה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייפגש היום עם יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ'.  השניים ממשיכים במו"מ הקואליציוני להרכבת הממשלה שהתחיל אחרי הבחירות הקודמות במרץ, ויסתיים רק אחרי הבחירות הקרובות בספטמבר. ההערכה במערכת הפוליטית היא שנתניהו וסמוטריץ ידונו בהצעה שנתניהו דוחף והיא לאחד את כל המפלגות שמימין לליכוד (איחוד מפלגות הימין, הבית היהודי ו"זהות"), סביב סוגיית העבודה בשבת והתיקים המיועדים לסמוטריץ' בקואליציה העתידית שנתניהו מנסה להרכיב. הג'ובים החמים שבורסת השמועות מחלקת לסמוטריץ' כרגע הם תפקידי שר התחבורה והשר לעניינים אסטרטגיים, וכן חברות בקבינט.

 

09:31 עריכה

הליכוד ממשיך לרכז את האש נגד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. הבוקר המשתלחת התורנית בליברמן היא שרת התרבות, מירי רגב שאמרה בגלי צה"ל: "ליברמן לא יהיה לשון המאזניים בהרכבת הממשלה הבאה. הציבור צריך להעניש את ליברמן, שגרר את ישראל לבחירות מיותרות. ליברמן צריך לראות את הכנסת הבאה דרך ערוץ 99".

באותו ראיון בגל"צ גם אמרה רגב על הרשעתה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו: "ההר הוליד עכברון".

 

09:42 עריכה

השליח הקטארי העביר הבוקר 15 מיליון שקל לרצועת עזה, וכבר יש מי שגוזר קופון בישראל: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ששניהם מאשימים את ממשלת נתניהו בכניעה לחמאס. לנו יש הרגשה שהקמפיינרים של אחד משניהם צריכים לקחת קורס אצל הקמפיינרים של השני.

10:58 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) השווה היום (שני) בין מה שהגדיר כרדיפה נגד משפחת נתניהו, לבין מותה של הנסיכה דיאנה בבריטניה.

מיקי זוהר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
מיקי זוהר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"הסיפור של הנסיכה דיאנה הסתיים אמנם בטרגדיה. כל הרדיפה העיתונאית הזאת יכולה בסופו של דבר להביא לאסון". זוהר אמר את הדברים בתוכנית "בוקר טוב כנסת" בערוץ הכנסת.

"אני חלילה לא רוצה שתיגרם אותה תוצאה, אבל מה שעושים למשפחת נתניהו חוצה את כל הגבולות האפשריים", הוסיף זוהר. "אמרתי שההיסטוריה תשפוט אתכם. ההיסטוריה לא שוכחת שום דבר".

 

11:25 עריכה

יו"ר הבית היהודי בצלאל סמוטריץ' תוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו – כמה שעות לפני הפגישה ביניהם. "חבל שנתניהו מתעקש ליפול לכל בור", אמר סמוטריץ' לפני זמן קצר בכנס של הבורסה לניירות ערך.

סמוטריץ' התכוון בדבריו לפרסומים לפיהם אם ימונה לשר הוא לא יאשר עבודות בשבת. סמוטריץ' הכחיש הבוקר את הדיווחים הללו מכל וכל, ובכנס בבורסה אמר: "זה הכל חלק מקמפיין הפחדה של מי שאין לו מה למכור שמנסה למשוך תשומת לב. ליברמן לא הטביע שום חותם והוא מחפש בכל דרך לעבור את אחוז החסימה".

סמוטריץ', שלפי השמועות במערכת הפוליטית אמור לקבל מנתניהו הצעה לשמש כשר התחבורה בממשלת המעבר הזמנית, אמר שהוא "לא להוט להיות שר בממשלת מעבר". מעניין אם הוא יאמר את אותם דברים גם בפגישה עם נתניהו.

11:43 עריכה

עיסאווי פרג' ומוסי רז כבר לא: כמה ימים אחרי שהודיעו על ריצתם המשותפת לרשות סיעת מרצ הודיעו הבוקר פרג' ורז כי הם "תומכים במועמדותה של היו"ר תמר זנדברג", כלומר, חוזרים בהם ואינם מתמודדים מולה.

מבחינתה של זנדברג, זהו ניצחון קטן בוקר אחרי ההפסד שנחלה אתמול, כשמועצת מרצ החליטה שהיו"ר והרשימה של מרצ בבחירות הבאות ייבחרו על ידי המועצה ולא בפריימריז פתוחים או בקופי-פייסט של הרשימה הקיימת.

13:29 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פותח חזית חדשה מול נתניהו ותוקף את כלי התקשורת המזוהים עם הימין. "כל בר דעת רואה את השריפות המציתות אש ביישובי עוטף עזה על בסיס יומי, ובתמורה 25 מיליון דולר מועברים לחמאס באישור ממשלת ישראל", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו, "איפה אתם 'ישראל היום', ערוץ 20, ערוץ 7, 'גלי ישראל', מדוע אתם מתעלמים כמעט לחלוטין מהמשך תשלומי הפרוטקשן ומהכניעה המבישה הזאת לארגון טרור? למה בחרתם לשתוק כמו דגים?  המסקנה שלי היא שכלי התקשורת האלו אינם אידיאולוגים אלא פרסונליים, הם לא עוסקים בקידום הרעיונות הלאומיים, אלא אך ורק בפולחן אישיות של איש אחד".

13:54 עריכה

הנשיא ריבלין עונה במרומז לבני הזוג נתניהו וטרוניותיהם על "מסע הציד", כביכול, שהתנהל נגד שרה נתניהו במשפט שבו הורשעה. "הרשות השופטת היא אבן בסיס לדמוקרטיה", אמר ריבלין בטקס האזכרה הממלכתי לנשיאי וראשי ממשלות ישראל, "החובה לכבד את בית המשפט נמדדת במעשים ובמילים, וגם במילים שבוחרים לומר אזרחי ונבחרי הציבור של המדינה ומנהיגיה", והוסיף בקריצה: "זה מחייב אפילו אותי".

14:17 עריכה

רון קובי ממשיך בקמפיין הבחירות. ראש עיריית טבריה אמר בצהריים לאולפן ynet, כי הוא שואף לקבל 4-7 מנדטים ולהיות "קבלן הביצוע של הפריפריה בישראל". לטענתו, ליברמן תופס טרמפ על מה שהוא עשה בטבריה בנושא הסטטוס קוו בין דתיים לחילונים.

14:56 עריכה

נתניהו נפגש כעת עם ראשי איחוד הימין, בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ. הם דנים על חלוקת התיקים בממשלת המעבר.

15:36 עריכה

ח"כ מוטי יוגב חוזר בו מהדברים הקשים שאמר על נפתלי בנט בשבוע שעבר ומביע תמיכה באיחוד בימין. לדבריו, הרב פרץ צריך להישאר מנהיג ושקד יכולה להתברג במקום השני. גם נתניהו תומך באיחוד בימין והנושא אמור לעלות היום בפגישה בינו לסמוטריץ' ופרץ.

יוגב אמר בכנס בבורסה לני"ע, כי "התבטאתי ביטויים קשים ולא ראויים … אנחנו חפצים בכל איחוד … נצטרך לחפש אחדות מכוח האחריות בכל המחנה הזה לגווניו, כולל נפתלי בנט ואיילת שקד".

16:13 עריכה

המערכת הפוליטית מגיבה לחשד לאונס ילדה בידי פלסטיני. נתניהו: "האונס המזעזע של ילדה קטנה מטלטל את לב כולנו". ליברמן: "דורש עונש מוות". קטי שטרית, (ליכוד): "לא אנוח עד שחלאות האדם יקבלו עונש". עידית סילמן, (איחוד הימין): "הבטן שלי לא מפסיקה להתהפך, רוע צרוף, מזוקק ובלתי נתפס". אבי דיכטר: "לסרס את ראשו שלא יראה אור יום".

16:20 עריכה

ח"כ משה גפני תקף בצהריים סמינר חרדי בתל אביב רק בגלל שאירח ח"כית מכחול לבן. גפני שלח מכתב להנהלת סמינר שצ'רנסקי בגלל שהזמינו את ח"כ עומר ינקלביץ': "נדהמתי לשמוע שחברת כנסת מסיעה חילונית התקבלה על ידי הנהלת הסמינר … הרב שצ'רנסקי זצ"ל שעמד על משמר החינוך לא היה מאפשר דבר כזה".

16:53 עריכה

ח"כ שלי יחימוביץ' לא מצטרפת למקהלת הימין בנוגע לחשד לאונס ילדה בידי פלסטיני: "הריקוד הלאומני על דמה של הנאנסת מבחיל ומצמרר".

16:56 עריכה

ח"כ עודד פורר זועם של הדחייה בפינוי חאן אל אחמר:

17:00 עריכה

קטי נגד שלי:

17:30 עריכה

בתום פגישה בין נתניהו לראשי איחוד הימין, סוכם שרפי פרץ ימונה לשר החינוך ומשקיף בקבינט ובצלאל סמוטריץ' יהיה שר התחבורה וחבר בקבינט.

18:05 עריכה

ח"כ איימן עודה מסתלבט על המינוי של סמוטריץ' לשר תחבורה:

18:08 עריכה

הבחירות לראשות העבודה יתקיימו ב-2 ביולי, ובשבוע הבא יוחלט אם לצלם מצב של הרשימה הנוכחית או לקיים פריימריז לרשימה חדשה.

18:16 עריכה

שר התחבורה החדש (והזמני) בצלאל סמוטריץ' אומר בראיון לכאן ב', שישמור על הסטטוס קוו, וזאת בתשובה לשאלה אם יתקיימו עבודות של הרכבת בשבת. סמוטריץ' נחשב גם לתומך במאבק נגד סגירת שדה דב, ומינויו מגדיל קצת את הסיכוי שהשדה לא ייסגר בתחילת יולי.

18:52 עריכה

יפעת שאשא ביטון עונה ליחימוביץ' שתקפה את נתניהו על הריקוד על הדם. בתקווה שהנושא סגור:

18:56 עריכה

ברק מתפוצץ ממינוי סמוטריץ' לחבר קבינט (ושר התחבורה):

20:05 עריכה
20:12 עריכה

התכנית של סמוטריץ' לכהונתו בממשלת המעבר: יכין את משרד התחבורה להחלת ריבונות ביהודה ושומרון, ינסה למנוע את סגירת שדה דב ולקבוע סטטוס קוו בנושא השבת.

 

21:30 עריכה

"אני לא איש של ראש הממשלה, אני איש של עם ישראל, אני איש של הציבור ששולח אותי ו – אני מקווה שאני לא מעורר סערה פה – אני עובד אצל הקב"ה ועושה את מה שאני מאמין וחושב שטוב למדינת ישראל ועם ישראל, על פי השקפת עולמי", כך הצהיר היום בצלאל סמוטריץ' בראיון למהדורה המרכזית בכאן 11, זמן קצר אחרי שמונה לשר התחבורה.

למרות זאת, חבר הבית היהודי יצא מגדרו להפגין במהלך הראיון איפוק ואחריות לרגל המינוי המיניסטריאלי. "אין ספק שזה מעבר מפוזיציה של מי שיושב ביציע", אמר. "כשעוברים מהיציע למגרש, אז מצד אחד משפיעים יותר ומצד שני גם לוקחים אחריות מיניסטריאלית גם על החלטות שאתה לא שלם איתם עד הסוף. בולעים צפרדעים".

סמוטריץ' התייחס גם למאמצים לאחד את כל המפלגות מימין לליכוד, לקראת הבחירות בספטמבר. "האתגר הגדול שעומד בבחירות האלה בפני מחנה הימין הוא להקים ממשלה ימנית גדולה, יציבה, בלי אביגדור ליברמן. אמרתי ואני חוזר ואומר: כל מי שנמצא מימין לליכוד ורוצה להתמודד לכנסת הבאה, חייב לעשות את זה ברשימה אחת, ציונית, דתית, מובהקת"

בתשובה לשאלה האם יהיה מוכן לרדת מקום עבור איילת שקד ולוותר על תיק המשפטים בשבילה, השיב: "אני אוותר על כל מקום ועל כל תפקיד בשביל האיחוד. אני הכי פחות חשוב בתהליך הזה, ובאופן אישי אעשה הכל כדי שזה יקרה".

22:29 עריכה

לרגל מינויו של בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר התחבורה, הח"כ פרסם את נאום התודות שלו בפייסבוק, והבטיח להתבגר:

"לכל זמן, ועת לכל חפץ"עת להאבק ועת ללכת קדימה.>>>בחודשים האחרונים עמדנו על זכותנו להחזיק בתיקי המשפטים והחינוך. זו…

פורסם על ידי ‏בצלאל סמוטריץ'‏ ב- יום שני, 17 ביוני 2019

סגירה