לגליזציה לפי שרן השכל - לא בדיוק מה שחשבתם

ח"כ שרן השכל בדיון בוועדת הבריאות בנושא הרפורמה בנגישות לקנביס רפואי, ינואר 2017 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
ח"כ שרן השכל בדיון בוועדת הבריאות בנושא הרפורמה בנגישות לקנביס רפואי, ינואר 2017

מצחיקולים, לא הבנתם, ממשלת ישראל לא באמת עושה לגליזציה! היא רק מאפשרת, ולעיתים מסייעת מסיבות טהורות בלבד למאות סוחרי קנביס להרוויח הרבה מאד כסף שחור באופן חופשי, כמו תמיד.

בנוסף, הממשלה סה"כ מבטלת הפללת משתמשים מגיל 21, בדיוק כמו שקורה היום רק עם קנס, ומאשרת פתיחת חנויות ומכירה בכפוף לרישיון משרד הבריאות, כפי שיש כבר עכשיו (בין היתר חנות  בירקון פינת ירמיהו בתל אביב כפי שפורסם במגזין קנביס כבר לפני כשנה וחצי). כך ששוב הם לא עושים כלום חדש בעצם. כרגיל.

מצחיקולים, לא הבנתם, ממשלת ישראל לא באמת עושה לגליזציה. היא רק מאפשרת, ולעיתים מסייעת, מסיבות טהורות בלבד, למאות סוחרי קנביס להרוויח הרבה מאד כסף שחור באופן חופשי, כמו תמיד

נתניהו, כידוע, עושה בתקשורת הישראלית כבשלו. מג'נגל בין פרובוקציות, עצבים רופפים וחרדות. זמן האויר מנוצל לצרכי תעמולה, ומי שלא מתיישר עף, כפי שלמדה על בשרה רינה מצליח בימים אלה ולמדו על בשרם עוד רבים וטובים בעבר.

שרן השכל נקראה לדגל שוב כתלמידה צייתנית הסרה למרותו של השליט, והביאה עוד הצעת חוק ממוחזרת ונטולת תכן או אמירה, יחד עם ח"כ נוסף מכח"ל שברור שאינו יודע או מכיר את התחום.

מצידה של השכל, היא בסה"כ מבטלת את "רפורמת אי ההפללה" של גלעד ארדן מלפני 3 שנים, לא לפני שהיא שוכחת להוקיר את עצמה לעצמה ובעצמה, למרות שכלום לא השתנה ולא הובהר סופית אם יבוטלו הקנסות (למרבה המזל נוצרו לא מעט דרכים יצירתיות לגבות קנסות מהציבור מאז). בגין הקנסות הללו גובה משטרת ישראל מאות אלפי שקלים מצרכנים, שלוקחים את המשאף איתם החוצה מהבית. באותה נשימה – בוודאי שהיו יכולים להתיר "לגליזציה" כבר לפני שלוש שנים, אבל יש מי שמאד נהנה מכל הכסף השחור הזה בדרך, לכן זה לא קרה וגם לא יקרה בטווח הנראה לעין, למרות הכותרות המפוצצות. 

שתי הצעות החוק הללו מנותקות לחלוטין, ובאופן לא מאד מפתיע, מרחשי ליבו של הציבור, השואף להימנע ממגע עם עבריינים, שוטרים, או כל גוף אחר אשר מרוויח מתיווך למכירת הצמח בדרך בהיתר המדינה. בין היתר: מגדלים, משנעים, אורזים, רוקחים, סוכנים, דילרים, בלשים, מקורבים, סיירים, חוקרים, סוהרים, נהגים, עוד"ים, שופטים, קלדניות ועוד. 

שרן השכל נקראה לדגל שוב כתלמידה צייתנית הסרה למרותו של השליט, והביאה עוד הצעת חוק ממוחזרת ונטולת תכן או אמירה, יחד עם ח"כ נוסף מכח"ל שברור שאינו יודע או מכיר את התחום

הציבור מעוניין לשחרר ולהשתחרר מעולם של סוחרים ו/או מלשנים וחברות תרופות שמרוויחות על גבם של המטופלים, החולים והנכים. הם יוכלו לקרוא למהלך לגליזציה אך ורק כאשר יותר לאנשים לגדל לעצמם עציץ או שניים בבית. עד אז מדובר בעורבא פרח, סיפורי מעשיות.

זה לא שכל כך קשה להעביר הצעת חוק על גידול ביתי, כמו שח"כ השכל היא מריונטה נאמנה של בעלי הון וסה"כ פקידה מבצעת. אף אחד לא מספיק טיפש לקנות את המסחרה שהשכל וחבריה לממשלה מנסים לעשות מהצמח, ואף אחד לא מאמין להם. אודה על האמת כי אפילו להגיב למהלך היומי (שכן ראינו את אותו מהלך בדיוק אתמול, שלשום וגם בשבוע שעבר, כל פעם בידי רשות אחרת שמלהטטות בצמח משל היה רכוש המדינה) מרגיש כבר מעט מביך.

 *  *  * 

אפשר לנסות להתייחס לצמח כאל משאב טבע, ומהפריזמה הזו להבין שעובר על הקנביס הישראלי תהליך דומה לזה שעובר על הגז ועל ים המלח. ההבדל הוא שבשל היותו בלתי חוקי, הצמח נטוע עמוק בשורשי ההפללה של מיעוטים ואוכלוסיות מוחלשות, ושוטרים וגנבים כאחד מרוויחים ממנו הרבה מאד כסף לא מפוקח והם לא יוותרו על המשאב הזה בקלות.

ההתמסרות של התקשרות לשקר הזה ליוותה גם הפעם את כל מהדורות אחה"צ. ערוצי הטלויזיה מעדיפים להתמסר לאשליית הקנביס ולהיעזר בה על מנת למלא זמן שידור שבטוח, יהרג ובל יעבור – לא ידברו בו על המניות, הצוללות, הפלדות, והעתירה אשר התקבלה בנושא השבוע אצל היועמ"ש מטעם התנועה לאיכות השלטון, ועל המדינה יהיה להשיב עליה בשבועות הקרובים.

אפשר להתייחס לצמח כאל משאב טבע, ולהבין שעובר על הקנביס הישראלי תהליך דומה לזה שעובר על הגז ועל ים המלח. ההבדל הוא שבשל היותו בלתי חוקי, הוא נטוע עמוק בשורשי הפללת מיעוטים ומוחלשים

לא, פרסומים ושידור פתוח אודות העתירה בפרשת הצוללות הזו אנחנו לא נראה. אבל דיווחים לא מאומתים אודות חובות ותקבולים ממיסים, ועל שוק שחור של מיליונים רבים שנגזל מהציבור – ידברו גם ידברו. יהדהדו אותו, יעצימו אותו. ויש מי שירוויח. ואולי עוד נגלה מי. 

*  *  *

הבחירות שבאויר הן החדשות של אתמול. מתוך הצחנה, אני מזהה את הצעד של ח"כ השכל, שעוגבת על הקנביס כמו בקטריה על קריירה פוליטית בניוטרל – כמילוי אינטנסיבי של אויר חם בכדור פורח אשר דינו לנחות על צלע הר ולהתנדנד עליה. קצת לצד זה ועוד טיפה לצד זה.

אני מניחה שיש כבר מי שנערך עם גאנטים של קמפיינים שטופי שנאה, גזענות, שובניזם ומיזוגניה. השיח הרדוד, השטחי והעלוב אודות קנביס ולגליזציה בתקשורת בימים האלו, ימי נתניהו –  הוא אך ורק מסך עשן. החדשות הרעות באמת – הן שכמו שזה נראה עכשיו היחיד שעומד בקריטריון הזקפה הלאומית לראשות ממשלה הוא יאיר לפיד והוא, לפחות על פניו, באמת הבן אדם האחרון על הכדור הזה שיעשה לגליזציה אי פעם בחיים.

דפנה גלפז, אשת תכן וחוקרת תרבות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 768 מילים
סגירה