הצלקות עדיין כאן

 (צילום: עידו בן-יצחק)
עידו בן-יצחק

רבות מאחוזות המטעים ששגשגו במאה ה-19 בדרום ארצות הברית משמשות היום כמוזיאונים, שלא לומר אנדרטאות, לתקופה ההיא. אחת מהאחוזות האלה היא אחוזת מטעי הסוכר בון סז'ור בדרום לואיזיאנה, שזכתה לימים לכינוי Oak Alley Plantation, על שם שדרת האלונים המרהיבה שמובילה אליה.

מי שהגיע לבקר את בני משפחת רומאן, שהתגוררו באחוזה באמצע המאה ה-19, יכול היה להתרשם מהאדריכלות בסגנון התחייה היוונית, מהריהוט המפואר ומהגנים הפורחים ורחבי הידיים.

ספק רב אם מישהו מהאורחים ביקר בצריפי העץ הקטנים והצפופים בפאתי האחוזה, שבהם התגוררו העבדים של משפחת רומאן, ושעסקו בגידול קני הסוכר ובתחזוקת הבית.

ספק רב אם מישהו מהאורחים ביקר בצריפי העץ הקטנים והצפופים בפאתי האחוזה, שבהם התגוררו העבדים של משפחת רומאן, ושעסקו בגידול קני הסוכר ובתחזוקת הבית

כיום גם הצריפים הם חלק ממסלול הביקור באחוזה, וההבדלים הניכרים בין אורח החיים שלהם לבין אורח החיים של בעלי האחוזה דוקרים את העין.

לימים הוקם במקום לוח הנצחה לעבדים של האחוזה. הם מונצחים בשמם הפרטי בלבד. לא היו סימני זיהוי אחרים. 155 שנים עברו מאז ביטול העבדות בארצות הברית. הצלקות עדיין כאן.

עידו בן-יצחק אוהב לטייל, אוהב לצלם, והכי אוהב לשלב בין שניהם. כשהוא לא עושה את זה, הוא גר בירושלים, עובד כעורך דין ומגדל שני חתולים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 161 מילים
סגירה