גנץ: ההדלפות מהקבינט פוגעות בביטחון המדינה

זאת בתגובה לדיווח על חילוקי דעות בעניין השלכות הסיפוח על יו"ש ● השר גלנט: נצטרך לפתוח את השנה הבאה במתכונת שונה ● ישראל ואיחוד האמיריות ישתפו פעולה לפתירת משבר הקורונה ● דיווח: ראש המוסד יוסי כהן נפגש בימים האחרונים עם המלך עבדאללה והעביר לו מסר בעניין הסיפוח מראש הממשלה נתניהו

בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
בני גנץ
07:24 עריכה

היועצת הבכירה של נשיא ארצות הברית טראמפ, קליאן קונוויי, אמרה שהנשיא ימסור "הצהרה גדולה" בעניין הסיפוח בקרוב. קונוויי אמרה שבבית הלבן נערכות שיחות בנושא החלת הריבונות.

07:46 עריכה

עיריית אלעד תעתור היום לבג"ץ נגד ההחלטה להטיל סגר כללי על העיר. במכתב ששלח אתמול ראש העירייה אלעד פרוש לראש הממשלה נתניהו ולראש הממשלה החליפי גנץ נכתב, שהנזקים שיסב סגר על העיר גדולים מהתועלת שלו.

08:15 עריכה

ביום ראשון הקרוב יחלו להיערך בדיקות הסקר הסרולוגיות, שבכוחן ללמד אם נבדקים נחשפו לנגיף הקורונה – כך דיווחה הבוקר מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום". תוקפן של חלק מבדיקות דם אלו, שנרכשו על ידי ישראל, יפוג בתוך ימים. קופות החולים הן שיבצעו את 70 אלף הבדיקות; כל אחת מארבע הקופות תבצע בדיקות בהתאם למספר מבוטחיה.

08:38 עריכה

"אותי לא מפחידים ואותי לא משתיקים" – כך אמר הבוקר יושב ראש תל"ם, חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון, בראיון בתאגיד השידור כאן בהתייחס לכוונתו של עורך הדין דוד שמרון לתבוע אותו על כך שטען, שהפרקליט קיבל עמלה בת עשרות מיליוני אירו מעסקאות שעשתה ישראל עם חברת טיסנקרופ. עוד אמר יעלון על שמרון כי "חמאה מרוחה על ראשו". לפי דיווח ששודר אתמול, שמרון דרש מיעלון להתנצל תוך 48 שעות על הדברים שאמר, אחרת ייתבע. חבר הכנסת נמנע מלהשיב לשאלה, האם יסכים להסרת חסינותו, אם אכן תוגש נגדו תביעה.

בראיון לירון דקל וליעקב אילון אמר שר הביטחון לשעבר שבמתכונת הנוכחית של תחנת גלי צה"ל, הוא תומך בסגירתה.

09:24 עריכה

שלושה עובדים של ערוץ הכנסת יפוטרו על רקע הדלפת הסרטון שבו התעמת חבר הכנסת עפר שלח עם מגישים בערוץ – כך דווח אמש. בתגובה קרא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לעמיתיו שלא להתראיין לערוץ. חבר הכנסת שלמה קרעי פנה ליושב ראש ועדת הכנסת, איתן גינזבורג, כדי שיקיים דיון לגבי התנהלות הערוץ.

10:34 עריכה

"הדבר הבסיסי והראשון כדי להגן על עצמנו ככל שניתן אלו המסכות, ההיגיינה ושמירת המרחק. ללא ספק" – כך אמר הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, שהתראיין היום, לראשונה מאז נכנס לתפקיד. לוי אמר שתותר הפעלה של קייטנות, אך לא יתאפשרו מחנות קיץ.

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי במסיבת עיתונאים בירושלים, 21 ביוני 2020 (צילום: פלאש 90)
לוי, השבוע (צילום: פלאש 90)

בראיונות רדיופוניים לתאגיד השידור כאן ולגלי צה"ל אמר לוי, שמשרד הבריאות הגדיל בכ-280 חוקרים את אנשי הצוות שתפקידם לערוך חקירות אפידמיולוגיות. לוי אמר שפרק הזמן מהרגע שבו עולה הצורך בבדיקה ועד קבלת תשובה – הולך ומתקצר.

מנכ"ל משרד הבריאות הביע תמיכה בחוק האיכון של שב"כ. "אנחנו במלחמה על חיי אדם", הסביר.

10:39 עריכה

חבר הכנסת עפר שלח – שעל רקע הדלפה של עימות שבו היה מעורב, פוטרו שלושה מעובדי ערוץ הכנסת – קורא לשקול מחדש את ההחלטה לסיים את העסקתם.

10:45 עריכה

אלפי עובדות ועובדים סוציאליים, המוחים נגד תנאי העסקתם, מפגינים ליד משרד ראש הממשלה.

11:06 עריכה

השר לירושלים ומורשת רפי פרץ החליט למנות למנכ"ל משרדו את אבי כהן סקלי, ששימש בעבר כמנכ"ל המשרד לשוויון חברתי.

12:07 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, אמרה שהיא ממליצה לקשישים להימנע מנסיעה באוטובוסים ומהשתתפות באירועים. סדצקי, שסבורה שייתכן שההקלות נעשו בשלב מוקדם מדי, אמרה את הדברים בראיון לאתר ynet.

12:20 עריכה

כחול לבן הביעה התנגדות למתן הטבות לראש הממשלה בחסות הסכם האחדות. הדיון בנושא עתיד להתקיים בוועדת הכספים ביום ראשון הקרוב. ייתכן שעל רקע התנגדות כחול לבן – יידחו בליכוד את הדיון.

12:24 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ מעוניין בתקן נוסף של מנכ"ל במשרדו – עבור יעקב ליטשטיין, המיועד להתמנות לראש מטה התשתיות הלאומיות. כך דיווח עמיר קורץ ב"כלכליסט".

12:30 עריכה

שר הביטחון בני גנץ דן אמש עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, עם ראש המוסד נדב ארגמן ועם ראש שב"כ יוסי כהן – לקראת האפשרות שבימים הקרובים יוכרז על ביצוע סיפוח בשטחים.

13:26 עריכה

שר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת על מחליפתו בתפקיד, מירי רגב, המתנגדת לאפליקציות לתשלום בתחבורה הציבורית.

14:11 עריכה

למעלה משלושה חודשים לאחר שהכנסת החלה את כהונתה – טרם הוקמה ועדת האתיקה. תומר אביטל ממיזם שקוף אמר שפניות ארגונו ליושב ראש הכנסת בעניין זה לא נענו. לדבריו, חברת הכנסת טלי פלוסקוב מהליכוד אמרה כי היא תעמוד בראש הוועדה.

14:16 עריכה

בתנועת חב"ד ובקרב מוקירי זכרו של הרבי מלובביץ' מציינים היום, ג' בתמוז, את יום מותו של מנחם מנדל שניאורסון, שנפטר לפני 26 שנים. יום השנה זכה להתייחסות גם במערכת הציבורית והפוליטית.

14:19 עריכה

במערכת הפוליטית סופדים ליהודה וקסמן, ששכל את בנו, נחשון, שנחטף ונרצח בשנת 1994, והלך היום לעולמו.

14:24 עריכה

בליל הגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-23, בנימין נתניהו ורפי פרץ חתמו על הסכם, שלפיו, בעת חלוקת הכספים הקואליציוניים – תיחשב הבית היהודי לבעלת שני מנדטים, ולא אחד. כך דיווחה היום מירב כהן ב"כיפה".

14:29 עריכה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסתייגת מביצוע הסקר הסרולוגי, שעתיד להתחיל ביום ראשון הקרוב. לדברי הלשכה, תוצאות הסקר תהיינה מוטות, כי הבדיקות ייערכו בקרב מי שמגיעים לעבור בדיקות דם, ואלו לא מהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל.

14:33 עריכה

ארגון חמאס מאיים שהמחיר שתשלם ישראל על סיפוח שטחים יהיה חסר תקדים – כך אמר דובר גדודי עז א דין אל-קסאם אבו עוביידה. ארגונו, כך אמר, רואה בהודעה על ביצוע הסיפוח – הכרזת מלחמה.

14:41 עריכה

ראש המוסד יוסי כהן ביקר בימים האחרונים בירדן. הוא נפגש עם המלך עבדאללה והעביר לו מסר מראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הסיפוח – כך דיווח ברק רביד מחדשות 13.

15:16 עריכה

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, נפגש עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. השניים דנו על דרכים לסייע למשק ולעובדים בהתמודדות הכלכלית עם השלכות מגפת הקורונה.

15:17 עריכה

מפלגת כחול לבן תקיים מחר ישיבת סיעה סגורה בנושא החלת הסיפוח על יהודה ושומרון.

15:57 עריכה

במערכת הפוליטית סופדים לאביו של נחשון וקסמן, יהודה וקסמן: 

 

 

16:07 עריכה

שר המודיעין אלי כהן בגל"צ: "את הריבונות על שטחי אבותינו נחיל על אפו וחמתו של החמאס, שיודע שמי ששילם את המחיר על הרפתקאותיו הם הפלסטינים בעזה שחיים בעוני מחפיר".

16:57 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד על דבריו של סגן שרת התחבורה שדיבר בעד כך שנשים יישבו בחלק האחורי של האוטובוסים: "אם למישהו יש בעיה עם נשים באוטובוס הוא מוזמן ללכת ברגל. נשים במדינת ישראל הן לא אזרחיות סוג ב' ואף גבר לא ישלח אותן לאחורי האוטובוס".

17:49 עריכה

שר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט נותן הוראות מטעם עצמו – לא להיפגש עם סבא וסבתא במקומות סגורים.

17:55 עריכה

‏מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר כתב אישום לבית משפט השלום באשקלון, נגד צבי סבג, בן 57 מאשקלון, בגין איומים על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ובנם, יאיר נתניהו.

על פי כתב האישום, בחודש נובמבר האחרון יצר הנאשם חשבון משתמש בפייסבוק בשם צביקה סבג. הנאשם שם ציור של ראש הממשלה עם חבל תליה לצווארו, כתמונה הראשית של חשבון הפייסבוק שלו. בנוסף, תחת הקטגוריה "אודות" בעמוד הפרופיל, כתב: "שונא שנאת מוות את בנימין שרה ויאיר נתניהו ואת כל מי שמשתף איתם פעולה".

17:56 עריכה

נתוני קורונה במשרד החינוך. 873 תלמידים ועובדי הוראה חלו בנגיף, ו-230 מוסדות חינוך נסגרו. 22,850 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד.

18:45 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס סיום קורס טיס בפנייה למשפחות: "חינכתם את הבנים והבנות למצוינות. גם מאחורי המסכות, החיוך הרחב שלכם אומר הכל, והיום אין מי שגאה בהם יותר מכם – ובצדק".

19:03 עריכה

שר הביטחון בני גנץ נאם בטקס סיום קורס טיס 180 והעביר מסר מאיים לראשי החמאס ברצועת עזה.

"אני מציע לראשי הארגון לזכור שהם יהיו הראשונים לשלם על תוקפנותם אם תתרחש", אמר גנץ. "נקדים ונפגע בכם, קרוב או רחוק מגבולותינו".

19:14 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר בטקס סיום קורס טיס 180 כי "בעוד רגעים אחדים יכריזו שרי הבריאות של ישראל ואיחוד האמירויות על שיתוף פעולה במאבק בנגיף הקורונה".

20:07 עריכה

הערכות סותרות בישיבת הקבינט הראשונה שהתקיימה אודות הסיפוח – הרמטכ"ל, השב"כ והמוסד הציגו תרחישים שונים, כך דווח בחדשות 12. 

לפי הרמטכ"ל, סיפוח עלול להוביל בעלייה חדה במספר הפיגועים, לעימות בעזה ולהתחממות גזרת איו"ש. ראש המוסד לא מקבל את התרחישים הצה"ליים ואומר כי הסיפוח לא יוביל בהכרח לעימותים מסוג זה.

ראש השב"כ, על פי השרים, קרוב יותר לתרחיש הרמטכ"ל – לא מזהה אינטרס לשבור את הכלים משום שהמצב הכלכלי ברצועה טוב באופן יחסית.

שרים אמרו לחדשות 12: "מעולם לא נראו דעות סותרות כמו אלה בקבינט. זה נראה שאין הומוגניות בחשיבה, לא במודיעין וגם לא בתובנות".

20:26 עריכה

השר יואב גלנט התראיין הערב בחדשות 12 והתייחס למצב במערכת החינוך בעקבות נגיף הקורונה: "אנחנו הולכים על נתיב צר – מצד אחד יש תהום של תחלואה וקורונה, ומהצד השני יש תהום כלכלית. על הנתיב הזה צריך ללכת. עד כיתה ד' חייבים להיות במסגרת, הם לא יכולים להיות עם סבא וסבתא ואם הם יטרכו להיות עם ההורים, זה אומר פחות מיליון בתי אב שמביאים פרנסה".

לשאלה האם הלימודים ייפתחו כרגיל ב-1 בספטמבר אמר גלנט: "ברור לנו שנצטרך לפתוח את שנת הלימודים במתכונת שונה. חלק מהלימודים יהיו בלמידה מרחוק, נהיה חייבים לדאוג לבידוד פיזי בין תלמידים, בין מורים לתלמידים וכו'".

21:03 עריכה

שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט בקריאה לנתניהו וגנץ – "תעבדו גם בשבת!": "עזבו הכל. הקורונה בזינוק, והמדינה איבדה שליטה. תתמקדו רק בדבר אחד: הקמה בהולה של מערך בדיקות-חקירות-בידוד לקטיעת שרשראות בדיקה. בלי זה, לא יהיה מנוס מסגרים נוספים שימיטו אסון אבטלה על מיליוני ישראלים לשנים ארוכות".

 

21:21 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב את ועדת השרים להכרזה על אזורים מוגבלים.

21:51 עריכה

שר הביטחון בני גנץ תקף את ההדלפות לתקשורת מדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני: "ההדלפות מהקבינט המדיני ביטחוני הן תופעה פסולה וחמורה. אם גורמי הביטחון לא יוכלו להציג את עמדותיהם ואת כלל המידע הרלבנטי לדרג המדיני באופן חופשי, זוהי פגיעה אמיתית בביטחון המדינה".

22:12 עריכה

ישיבת השרים הסתיימה. הוחלט להאריך את הסגר על ערערה והוטלו מגבלות על חופי הים בת ים.

22:13 עריכה

קבינט הקורונה יכונס ביום ראשון בתום ישיבת הממשלה.

סגירה