לא גומר ת'חודש, לא גומר

מיקי זוהר ובנימין נתניהו, ארכיון, 2016 (צילום: Yonatan Sindel/Flash9)
Yonatan Sindel/Flash9
מיקי זוהר ובנימין נתניהו

בזמן האחרון יותר ויותר נאמני נתניהו מספרים שהנאשם נתניהו הקדיש ומקדיש את חייו למען המדינה, ומוסיפים שהיה יכול להרוויח מיליונים בשוק הפרטי והוא לא עשה ולא עושה זאת.

לכך יש לי להעיר שני דברים: ראשית, לפי הפרסומים הוא כן עשה ואולי עדיין עושה מיליונים בשוק הפרטי, גם בהיותו איש ציבור בכיר. שנית, הוא ממש לא עושה לנו טובה שהוא בחר להיות איש ציבור וראש הממשלה. להפך, אם כבר אנחנו עושים לו טובה שאנחנו מאפשרים לו לשמש משרת ציבור בכיר.

מספרים שנתניהו הקדיש את חייו למדינה, וכי היה יכול להרוויח מיליונים בשוק הפרטי. ראשית, לפי הפרסומים הוא כן עשה ואולי עדיין עושה מיליונים בשוק הפרטי, גם בהיותו איש ציבור בכיר. שנית, הוא לא עושה לנו טובה

ולחדשות בהרחבה:

מישהו כאן התבלבל. הנאשם נתניהו בחר להיות איש ציבור, נבחר ציבור, משרת ציבור. איש לא אילץ אותו לבחור בכך ואיש לא מכריח אותו להישאר נבחר ציבור. איש גם לא מונע ממנו לעשות מיליונים. הוא לא עושה לנו טובה שהוא משמש ראש הממשלה ואיש לא מאלץ אותו להישאר ראש הממשלה. אם קשה לו כל כך בתפקידו והוא לא מסוגל לקבל דברי ביקורת, הפגנות ומחאות הוא מוזמן לפרוש מהחיים הציבוריים וללכת לעשות מיליונים. לא נכעס עליו אם יעשה זאת. ישראל התקיימה יפה מאוד לפניו ותתקיים מצוין גם אחריו.

אומרים שנתניהו מקדיש את חייו למדינה. המציאות בעשרים וחמש השנים האחרונות לפחות מוכיחה אחרת. במציאות הזאת נתניהו מקדיש את חייו להאדרה עצמית, לפולחן אישיות אובססיבי ולנהנתנות חולנית על חשבון טייקונים והציבור. לשם השגת מטרות אלו כל האמצעים כשרים, גם אלה שאינם כשרים, כמו השתלטות על התקשורת הכללית ועל מוקדי הכוח והשליטה במדינה, הסתה פרועה, הפחדה ואיומים, התקרבנות והתבכיינות, העמקת הפילוג והשיסוע בעם וגישת "הפרד ומשול". המדינה ואזרחיה ממש לא מעניינים אותו ולא מעסיקים אותו. הוא רואה אך ורק את עצמו, את טובתו האישית ואת טובת משפחתו.

מתי באחרונה הוציא נתניהו שקל מכיסו? מתי שילם מכספו הפרטי על משהו ולו קטן ביותר? שנים רבות הוא התרגל לחיות על חשבון אחרים, שנים רבות הוא התרגל שמממנים אותו, שקונים לו, שמשרתים אותו, שמשלמים עבורו. כל כך התרגל ששכח את תפקידו, שכח שהוא אמור לשרת אותנו ולא אנחנו אותו.

שנים רבות הוא התרגל לחיות על חשבון אחרים, שנים רבות הוא התרגל שמממנים אותו, שקונים לו, שמשרתים אותו, שמשלמים עבורו. כל כך התרגל ששכח שהוא אמור לשרת אותנו ולא אנחנו אותו

עם השנים הפך נתניהו לנטל, עול ומעמסה כלכלית על המדינה. עוד לא היה בישראל ראש ממשלה שדרש מימון גורף וחולני כזה שלו ושל משפחתו. וכולנו זוכרים שאפילו את המזון של כלבתו קאיה הוא דרש שהמדינה תממן, והמדינה בזמנה (כשעוד היו לה שומרי סף מתפקדים) התנגדה.

נתניהו חי בהרגשה שהוא מלך ומשפחתו משפחת מלוכה, משל היינו בריטניה. לא אכנס כאן לסיבות להרגשתו זו, רק אומר שאזרחי ישראל אשמים בה לא פחות ממנו. כשאתה חי בהרגשה שאתה מלך כול יכול ואתה באמת ובתמים מאמין בכל מאודך שזה המצב, באופן טבעי אתה חש מורם מעם, מעל המדינה ואף מעל החוק. כך אתה מחוקק חוקים לאזרחים הפשוטים וחוקים אחרים לעצמך, המלך נתניהו הראשון ולמשפחת המלוכה. ועדיין לא הזכרתי את משפטו, את תיקיו הפליליים ואת ניגוד העניינים הזועק לשמיים שהוא שקוע עמוק בתוכו.

לא גומר ת'חודש, לא גומר

עוסקים רבות במשכורת של נתניהו, בהטבות המס שהוא דורש ובכספים נוספים שהוא דורש שיממנו אותו ואת נכסיו הפרטיים. בזכות העיסוק הזה גילינו כי גם בעניין זה שיקר נתניהו והוא לא מרוויח 17,000 שקל נטו (שגם זה לא מעט), אלא 34,000 שקל נטו שנכנסים לחשבונו ולא יוצאים משם – שהרי כאמור, הוא ומשפחתו ממומנים מכף רגל ועד ראש ואף מעבר לזה.

לזאת הוסיפו הון עתק מוערך של מעל חמישים מיליון שקל, דירה ממשלתית בחו"ל, השייכת למדינה ומשום מה רשומה על שמו של נתניהו, מימון ציבורי של בנו (שעבר את גיל שמונה־עשרה ומתקרב לגיל 30) מכף רגל ועד ראש,  ומי יודע אילו עוד כספים ונכסים וחשבונות פטורים ממס הוא מסתיר, כי הוא לא מגיש הצהרת הון – וקיבלתם ראש ממשלה טייקון, מולטי מיליונר, קמצן חולני הנוהג בחזירות מסואבת.

כשאתה חי בהרגשה שאתה מלך כול יכול ובאמת ובתמים מאמין בכל מאודך שזה המצב, באופן טבעי אתה חש מורם מעם, מעל המדינה ואף מעל החוק. כך אתה מחוקק חוקים לאזרחים הפשוטים וחוקים אחרים לעצמך

לכן דבריו של מיקי זהר כה מופרכים, הזויים ומנותקים מהמציאות עד כי אין טעם להתקומם ולצאת נגדם, ונותר רק לגחך עליהם ועליו. ראש הממשלה נתניהו נכה כלכלית? ראש הממשלה נתניהו לא גומר את החודש? באמת, מיקי? אתה לא מתבייש להוציא מפיך דברי הבל מטופשים כאלה? ראש הממשלה לא גומר, הוא גומר אותנו.

אז בעקבות המחאה ואולי יותר מכך – בעקבות דבריו המגוחכים והנלעגים של מיקי זהר נכנע נתניהו והוא דחה את הדיון שהיה אמור להתקיים היום (ראשון) בעניין הכספים הציבוריים שהוא מתעקש שיועברו אליו ויממנו אותו. מה שמוכיח שמחאה ציבורית עשויה לשנות את המציאות.

אנחנו ראויים למשרתי ציבור שישרתו את הציבור ולא יצפו וידרשו שהציבור ישרת אותם. אנחנו ראויים לראש ממשלה נקי כפיים, ישר, הגון, שפוי ופנוי, שיקדיש את חייו למדינה ולנו ולא לעצמו ולעצמו בלבד. אנחנו ראויים למנהיג אמיתי שישמש דוגמה אישית ויישא באחריות למדינה ואזרחיה.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
יאיר בן חור סוף סוף הליכודינקים מבונים שנתניהו האיש שבחרו בו בקפידה הוא אדם האחרון שדואג להם בובי עושה לביתו בלבד ואכן אתה צודק שיקום ויתפטר ויעשה מיליונים בחול זו הבעייה שלו להציג אותו... המשך קריאה

יאיר בן חור סוף סוף הליכודינקים מבונים שנתניהו האיש שבחרו בו בקפידה הוא אדם האחרון שדואג להם בובי עושה לביתו בלבד ואכן אתה צודק שיקום ויתפטר ויעשה מיליונים בחול זו הבעייה שלו להציג אותו שהוא לא גומר את החודש זה בטזיון אדיר אני מקווה שבבחירות הבאות נתניהו נייט שיילך הביתה גרם להסתה נוראית ומפריד בין העם קדימה הביתה

עוד 783 מילים ו-2 תגובות
סגירה