נתניהו: נחשפה מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט

משרד הבריאות ימליץ להטיל סגר מוחלט בעשרות יישובים ● היועמ"ש לוועדת ההיתרים: יש לדחות את בקשת נתניהו לקבל 10 מיליון שקל מחבריו למימון הגנה משפטית ● מקורבי נתניהו תקפו את מנדלבליט וטענו שהוא פועל בניגוד עניינים ושהגיש כתב אישום "תפור" ● גנץ: נותן גיבוי מלא ליועמ"ש ● לפיד: "נמשכת ההסתה הפרועה של רה"מ ● הממשלה תביא לאישור הכנסת הצעת חוק שתסמיך את שב"כ לאתר חולי קורונה

מנדלבליט ונתניהו . (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
מנדלבליט ונתניהו .
07:18 עריכה

הממשלה אישרה הלילה במשאל שרים טלפוני את ההגבלות, שהתקבלו אתמול בקבינט הקורונה. הגבלות אלה ייכנסו לתוקף בשבוע הבא. בין ההגבלות – התקהלויות, ובהן תפילות והלוויות, יותרו ל-50 משתתפים.

07:41 עריכה

חברת הכנסת איילת שקד תניח היום על שולחן הכנסת הצעת חוק, הקובעת ששופט שיפעל בניגוד עניינים יועמד לדין פלילי, בדומה לפוליטיקאי. הצעת החוק של שרת המשפטים לשעבר צפויה להיתקל בהתנגדותם של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושל שר המשפטים אבי ניסנקורן.

"החתול לא יכול לשמור על השמנת", אמרה שקד ל"ידיעות אחרונות" לגבי הצעת החוק. חברת הכנסת אמרה שכשם שהיועץ המשפטי לממשלה מחליט האם ראש ממשלה ושרים נתונים בניגוד עניינים קשה – כך הוא יחליט בעניינם של שופטים.

07:46 עריכה

חברי הכנסת מיקי חיימוביץ' ורם שפע יניחו היום על שולחן הכנסת תיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה, לפיו, כל עובד יוכל לעבוד יום אחד בשבוע מהבית. במגזר הציבורי אין כיום אפשרות חוקית לעבוד מהבית. עובדים במגזר הפרטי לא יחויבו לעבוד מהבית, אך יוצעו תמריצים שיעודדו מעסיקים לממש אופציה זו.

08:29 עריכה

בפגישות, שקיים אתמול בני גנץ עם יושב ראש ש"ס אריה דרעי ועם יושב ראש דגל התורה משה גפני, התחייבו האחרונים שלא יאפשרו לנתניהו להביא לבחירות מוקדמות – כך דיווח יניר קוזין בגלי צה"ל. דרעי וגפני ניסו לשכנע את ראש הממשלה החליפי לתמוך בתקציב חד שנתי, אף על פי שבהסכם הקואליציוני נקבע אחרת.

09:07 עריכה

אתמול אותרו בישראל 714 חולי קורונה – כך עדכן הבוקר מרכז הידע והמידע הלאומי למערכה בקורונה. זהו הנתון הגבוה ביותר מאז תחילת חודש אפריל.

09:12 עריכה

השרה לשוויון חברתי מירב כהן הודיעה על מינוי יעל מבורך, שהייתה סגנית הממונה על התקציבים במשרד האוצר, למנכ"לית משרדה.

10:01 עריכה

לבקשתה של חברת הכנסת תמר זנדברג, ועדת החוץ והביטחון תדון ביוזמת הסיפוח. "הגיע הזמן להעלות את הנושא על סדר יומה של הכנסת", אמרה.

10:06 עריכה

"יש לנו נושאים ממש חשובים לדבר עליהם, כאלו שלא יכולים להתאים לאחרי הקורונה" – כך אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפתח פגישתו עם השליח המיוחד של ארצות הברית לענייני איראן, בריאן הוק. הדברים היוו תגובה לדבריו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שאמר אתמול שסוגיות שאינן קשורות למאבק בקורונה יחכו "לימים שאחרי הווירוס".

נתניהו הזהיר מפני התחמשותה של איראן בנשק גרעיני ושב ואמר שאיראן מונעת מפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לפקוד אתרים חשודים בתחומה.

11:26 עריכה

בכיר לשעבר במערכת הפוליטית נחקר היום באזהרה במשטרת תל אביב לאחר שמלצרית הגישה נגדו תלונה בשל הטרדה מינית.

11:43 עריכה

ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר שהוא סבור שיש להעביר תקציב אחד לשנים 2021-2020, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן. "אנחנו מתעקשים לעמוד בהסכם", אמר בראיון לאתר ynet.

לגבי יוזמת הסיפוח אמר: "מיליון מובטלים לא יודעים על מה אנחנו מדברים עכשיו. 96% מוטרדים ממה הם עושים מחר בבוקר".

שר הביטחון התייחס לדיווחים על הכוונה להעביר את תחנת הרדיו הצבאית לגורמים אזרחיים: "אני חושב שצריך לבחון את מיקומה של גלי צה"ל. אחרי 72 שנה לא בטוח שצה"ל צריך להחזיק תחנת שידור כמו פעם".

את הדיווח על כך שיתמנה לנשיא המדינה דחה גנץ: "יש אנשים מאוד רציניים שיכולים להתמודד על התפקיד הזה. עמיר פרץ יכול להתמודד וגם אחרים".

12:36 עריכה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיש ליושב ראש הכנסת יריב לוין את הדוח השנתי של נציב תלונות הציבור.

12:39 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה קבע במכתב לוועדת ההיתרים שאין לקבל את בקשת ראש הממשלה נתניהו לקבלת עשרה מיליון שקלים מחברו, איש העסקים ספנסר פרטרידג', למימון הגנתו המשפטית. מנדלבליט נדרש לנושא לבקשתה של ועדת ההיתרים. במכתב לוועדה נכתב כי "טובת הנאה הניתנת לראש הממשלה, ניתנת לו באשר הוא עובד ציבור, ולכן היא אסורה לפי הדין".

• עמדת היועץ המשפטי לממשלה בעניין קבלת מימון מפרטרידג'

13:33 עריכה

בכחול לבן, עושה רושם, נכונים יותר ויותר להגיב למתקפות של יש עתיד.

13:33 עריכה

הממשלה מתכוונת להעלות היום להצבעה בכנסת חוק, המסמיך את שירות הביטחון הכללי לאתר חולי קורונה. חוק זה יהיה זמני, לפרק זמן של כשלושה שבועות, שבמהלכם יגובש חוק קבוע.

13:57 עריכה

מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקרו את קביעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלפיה, אין לאשר לנתניהו לקבל מימון להגנתו המשפטים ממקורבו, ספנסר פרטרידג' –

ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועץ המשפטי לממשלה בקלטות שהוא מסתיר מהציבור – כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין.

ניגוד העניינים של היועמ"ש זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו.

מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. מנגד מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה.

שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראית חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערורייה.

14:10 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד ביקר את ראש הממשלה נתניהו על המתקפה כנגד היועץ המשפטי לממשלה, שהתנגד למימון הגנתו המשפטית. בהודעה מטעם מקורבי נתניהו נכתב, שמנדלבליט פועל בניגוד עניינים, ושכתב האישום שהגיש נגד נתניהו הוא מופרך ותפור.

14:42 עריכה

גורמים בוועדת ההיתרים אומרים שבקשת ראש הממשלה נתניהו – לקבל ממקורבו ספנסר פרטרידג' עשרה מיליון שקלים למימון הגנתו – צפויה להידחות, לאחר, שהיועץ המשפטי לממשלה הביע את התנגדותו. כך דיווח נטעאל בנדל ב"הארץ".

14:55 עריכה

בנימין נתניהו נפגש כעת בלשכת רה"מ עם השליח המיוחד האמריקני לנושאי מו"מ אבי ברקוביץ', שגריר ארה"ב בישראל דוד פרידמן, יו"ר הכנסת יריב לוין, ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ.

15:21 עריכה

"מנדלבליט לא רודף אחרי אף אחד, הוא מבצע את תפקידו", אומר שר המשפטים אבי ניסנקורן. הוא נותן גיבוי ליועמ"ש שהמליץ לוועדת ההיתרים לדחות את בקשת נתניהו לאשר לחבריו לממן את הגנתו המשפטית.

הגיבוי הזה הוא גם תגובה למתקפה של ראש הממשלה על הודעת היועמ"ש, שלכאורה מסתיר קלטות מהציבור ורודף את נתניהו.

ההתגוללות על מנדלבליט כמובן לא יצאה בשמו של נתניהו עצמו, אלא מטעם "מקורביו" כביכול, את נתניהו עצמו שיתף אותה בערוץ הטלגרם שלו. אפשר גם לתהות מדוע התגובות של נתניהו לידיעות העוסקות בו ובמשרד רה"מ יוצאות מטעם הליכוד באופן שיטתי.

15:28 עריכה

בני גנץ אומר שבכוונתו לדאוג לשיפור המצב הכלכלי ודחות את ענייני הסיפוח לפי שעה. "מיליון מובטלים לא מתעניינים בסיפוח אלא באיך לגמור את החודש". בכך הוא מהדהד סקר שפורסם היום באתר זה, לפיו שאלת הסיפוח היא בתחתית סדרי העדיפויות של הישראלים.

באותה נשימה שר הבטחון נותן "גיבוי מלא להחלטת היועמ"ש ולכל מערכת אכיפת החוק בישראל".

15:46 עריכה

משבר קורונה ישפיע באופן קשה במיוחד על תעסוקת צעירים, שהענף הבולט שהם עבדו בו לפני המשבר היה מסעדנות. לפי דוח שירות התעסוקה, שיעור החזרה לעבודה בקרב צעירים עד 24 נמוך יחסית לשאר הקבוצות, 20% בלבד. בנוסף, שיעור הצעירים עד גיל 34 שנרשמו לשירות התעסוקה עלה בחדות יחסית מכ-42% לשיעור של כ-48%.

16:23 עריכה

אחרי ניסנקורן וגנץ, גם יועז הנדל מכחול-לבן נותן גיבוי ליועמ"ש ויוצא נגד ההשתלחות של ראש הממשלה בו. שר התקשורת אומר ש"מותר להתווכח על כל החלטה של פקיד ציבור אבל בין זה לבין מתקפה חזיתית על היועץ המשפטי לממשלה ומוסדות המשפט מרחק רב".

המלים של הנדל קצת חלביות ביחס להודעה שהוציא מוקדם יותר נתניהו מטעם מקורביו כביכול, שבה תקף את ניגוד העניינים של היועמ"ש, שלכאורה רודף אותו ומסתיר קלטות ומחבל בהגנתו המשפטית.

16:52 עריכה

הלבנונית שחשודה על ידי שב"כ בסיוע לחיזבאללה תוקפת את הארגון. ביירות חמוד שעברה ללבנון ב-2013 אומרת בתגובה כי "הכל דמיונות בראש שלהם" וששב"כ הוא "ארגון פושט רגל (וישראל) מדינה פושטת רגל, שכבר משנת 2013 כולאת וחוקרת את כל מי שנפגש איתי רק כי התחתנתי עם בחור לבנוני".

16:59 עריכה

הפרלמנט ההולנדי אישר החלטה שמפצירה בממשלה לבחון סנקציות אפשריות נגד ישראל אם תממש את תכנית הסיפוח החד צדדית של הבקעה ואו חלקים בגדה המערבית. ההחלטה של ההולנדים קוראת למשרד החוץ שם לאתר אפשרויות לצעדים שאפשר לנקוט אם ישראל תתקדם בסיפוח שטחים פלסטיניים.

ראש הממשלה אמר מוקדם יותר בטקס חילופי מנכ"ל משרד החוץ, כי שוחח עם נציגי הממשל האמריקאי על איראן וגם על הסיפוח.

"המטלות שלפנינו לא נעלמות. היום הספקתי לשבת עם השליח האמריקני לענייני איראן בריאן הוק וגם עם השליח האמריקני לנושאי המו"מ במזה"ת אבי ברקוביץ'. עם בריאן הוק דיברתי על האיום האיראני שלא מפסיק, וגם על הפעילות שלנו נגד האיום האיראני שאינה מפסיקה. עם אבי ברקוביץ', השגריר פרידמן ואנשי משלחתם דיברתי על שאלת הריבונות, שאנחנו עובדים עליה בימים אלה, ונמשיך לעבוד עליה בימים הקרובים.

"במקביל אני קיימתי גם כמה התייעצויות עם שר הבריאות ועם ר' המל"ל, משום שאנחנו בתהליך של התפשטות מגפת הקורונה. אנחנו רואים את זה בעולם. באוסטרליה סגרו 35 מחוזות, בדרום קוריאה ובארצות אחרות הם פועלים מהר מאוד באמצעים שונים נגד ההתפרצות הזאת. המחלה הולכת וגואה ברחבי העולם, לצערי גם בישראל. אנחנו נדרשים לפעולות, מצד אחד לעצור את ההתפשטות הזאת ומצד שני לאפשר פעילות כלכלית שאני דן עליה עם שר האוצר, גם כן, כמה פעמים ביום.

17:17 עריכה

ועדת חוץ ובטחון אישרה את הסמכת שב"כ לאתר נדבקים בקורונה למשך שלושה שבועות, בכפוף לאישור סופי במליאת הכנסת.

17:30 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי קורא למועצת הבטחון של האו"ם לחדש את האמברגו הנשק על איראן לאור ההפרות שלה. "על המדינות החברות במועצת הביטחון להתפכח ולתמוך ביוזמה האמריקאית להמשך האמברגו והיד הקשה נגד איראן".

אשכנזי פגש היום את בריאן הוק, היועץ הבכיר של מזכיר המדינה האמריקאי והשליח המיוחד לנושא איראן, ודן איתו במדיניות ארה"ב והקהילה הבינ"ל.

"ישראל התריעה במשך השנים על הפרות האמברגו מצידה של איראן, אשר מעולם לא היססה להשתמש בכלי הצבאי ובכלי הטרור לקידום מטרותיה הפוליטיות. ההקלות על איראן הן השלב הראשון בהקלות של הסכם הגרעין הכושל אשר הסולל את הדרך לאיראן גרעינית. דו"ח מזכ"ל האו"ם הינו הוכחה חד משמעית לכך שעל מועצת הביטחון לחדש את האמברגו על איראן.

18:35 עריכה

יואב גלנט לא מחמיץ הזדמנות לקרוא "לחשיפת הקלטות מנדלבליט-אשכנזי והתנהלותם בפרשת הרפז". הוא מגיב לאבי ניסנקורן, שגיבה את היועמ"ש מפני ההתקפות של נתניהו עליו, כאילו הוא מסתיר הקלטות מפרשת הרפז.

שר החינוך של היום חש את עצמו כאחד הנפגעים בפרשה, שבה אשכנזי החזיק תקופה ארוכה מסמך מזוייף שבו הנחיות לבניית תדמית חיובית לגלנט ולהכשפת המועמדים האחרים לרמטכ"ל. בשבועות האחרונים אילה חסון פרסמה ברשת 13 כי מהשיחות בין השניים, מנדלבליט לכאורה ניסה לסייע לאשכנזי לחלץ את עצמו מהפרשה.

18:53 עריכה

"התכנית מתוקצבת ב-20%", אומר ח"כ עודד פורר לאיש אגף התקציבים לאחר שהתברר כי מתקציב התכנית למאבק באלימות נגד נשים הוחסרו חצי מיליארד שקל. ח"כ תמר זנברג החברה בוועדה לקידום מעמד האשה, אומרת כי האוצר פשוט הפסיק לתקצב את התכנית אחרי השנה הראשונה.

18:59 עריכה

כחול-לבן כבר לא מבליגים על ההתקפות מצד השותף לשעבר לפיד. שר המדע יזהר שי מונה את הישגי ממשלתו ואומר שבאותו זמן לפיד "צייץ כל מני דברים" שמשקפים שילוב של "שקר וחוסר הבנה במתמטיקה".

19:40 עריכה

חברון: ברוך מרזל ניגש לשר רפי פרץ בניסיון לומר לו דבר מה ונהדף על ידי המאבטחים.

20:04 עריכה

משרד הבריאות ימליץ להטיל סגר מוחלט על מספר יישובים בארץ. לפי דיווח של N12, תגובש רשימה עדכנית שבהם מזהים במשרד מוקדי התפרצות רחבה. בימים הקרובים יתקיימו דיונים בנושא עם ראש הממשלה, המל"ל וגורמים נוספים בהם המשטרה, שתצטרך להקצות כוחות למהלך. בין המועמדות לסגר, נמנות הערים דימונה, קרית גת, אשדוד ורמלה.

20:11 עריכה

הרשימה המשותפת פנתה לאיחוד האירופי והתריעה כי אם הסיפוח יעבור ללא תגובה, מדינות נוספות יפרו את החוק הבינלאומי.

20:21 עריכה

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה תוקף את היועמ"ש שלטענתו "ממשיך לפגוע במראית פני הצדק ופועל בניגוד עניינים. מישהו הופתע שהוא מעדיף להקשות על מימון הגנת רה"מ?". מוקדם יותר גם בנימין נתניהו התקיף את היועמ"ש לאחר שהמליץ לוועדת ההיתרים לדחות את בקשת רה"מ לקבל מחבריו 10 מיליון שקל למימון הגנתו המשפטית.

21:14 עריכה

נתניהו משתף בשעות האחרונות ציוצים של עיתונאים ומקורבים שתוקפים את החלטת היועמ"ש להתנגד לבקשתו למימון הגנתו המשפטית בידי חבריו בהיקף של 10 מיליון שקל. הציוץ האחרון הוא של חיים רמון, שר המשפטים לשעבר שגם הוא תוקף את היועמ"ש. לרמון עצמו יש חשבון עם הפרקליטות שהעמידה אותו לדין על מעשה מגונה בחיילת.

21:47 עריכה

"עם נתוני תחלואה כאלה ישראל יכולה לשכוח מפתיחת השמיים ב-1 באוגוסט", אומרים גורמים מדיניים שצוטטו ב-Ynet. במשרד החוץ מתוסכלים מכך שישראל קיוותה לקיים תיירות בין מספר רב של מדינות אבל הקפיצה בהדבקה בימים האחרונים הפכה את הציפייה הזו ללא רלוונטית. מחצות נדבקו בישראל 469 נדבקים.

22:18 עריכה

נתניהו מחריף את הטון מול היועמ"ש. "מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה. באופן מדהים ומביש, בכירי משרד המשפטים קראו היום לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו כתנאי לכך שיוכל להתגונן מפני כתב האישום המופרך שמנדלבליט תפר נגדו.

"מנדלבליט מנסה לבטל את ההכרעה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים שבחרו בבנימין נתניהו לראש הממשלה, וכן את החלטתם של 11 שופטי בית המשפט העליון שקבעו שראש הממשלה נתניהו יכול לכהן בתפקידו. ולזה ברוב חוצפתם "בכירי משרד המשפטים" קוראים "דמוקרטיה" ו"שלטון חוק".

ראש הממשלה מגיב כאן לפרסום שהוציאו "גורמים במשרד המשפטים" באמצעות דיווח של אביעד גליקמן בחדשות 13, ובו נאמר שאם נתניהו רוצה מתנה של 10 מיליון שקל הוא יכול להתפטר ואז לקבל גם 20.

22:28 עריכה

בין שלל המחאות שהיו היום על המצב הכלכלי, הגיעו גם כמה אזרחים ממזרח ירושלים ויהודי דתי אחד כדי למחות על הריגתו של איאד אל-חלאק בידי שוטרים בעיר העתיקה, אף שלא היה חמוש. המוחים ומשפחתו של הצעיר דורשים לפרסם את התיעוד של הריגתו.

במקביל, מאות הפגינו הערב מול תחנות משטרה ברחבי הארץ במלאות שנה להריגתו של סלמון טקה בידי שוטר בקרית חיים.

הפגנת מחאה על הריגתו של איאד אלחלאק, ככר רבין, 30 ביוני 2020
הפגנת מחאה על הריגתו של איאד אלחלאק, ככר רבין, 30 ביוני 2020

22:48 עריכה

בכירי כחול-לבן הסתפקו בגיבוי שנתנו בצהריים לאביחי מנדלבליט, אך נתניהו המשיך את המתקפה בכל השעות האחרונות עד לאמירה האחרונה, (מזימה להפיכה שלטונית). יאיר לפיד אומר שנתניהו רוצה להפוך את ישאל לדיקטטורה ומשה יעלון מעיר בציניות שכבר כמה ימים לא הותקף היועמ"ש על ידי נתניהו.

סגירה