אוצר מילים
מושגי יסוד להבנת המציאות הישראלית
מַתָּנָה

הוזמנתם לארוחת שף בבלפור או לברביקיו ליד הבריכה בקיסריה ואתם לא יודעים מה מותר להביא? קבלו מדריך המלצות מיוחד: מתנות מקוריות, יצירתיות ומפתיעות - והכי חשוב, חוקיות! - שיוכיחו את אהבתכם למשפחת נתניהו, מבלי שתאלצו להגיע בהמשך לחקירות בלהב 433

"מנדלבליט הורה לא לאשר לנתניהו מתנה של 10 מיליון שקלים להוצאות המשפט"

30 ביוני 2020

קוראים מודאגים רבים פונים אלינו בשבועות האחרונים ומבקשים שנברר למענם אילו מתנות מותר בכל זאת להעניק לראש הממשלה ובני ביתו, בלי לסבך אותם בחקירות מתישות נוספות.

"תגידו, אנחנו השתגענו לגמרי? ירדנו מהפסים? מה נהיה מאיתנו?", כתב לנו אחד מהפונים, ונדמה שהוא מבטא תחושות המשותפות לרבים: "זה פשוט מצב בלתי נסבל, שאזרח שאוהב את ראש הממשלה שלו ואת רעייתו לא יוכל לפנק אותם באיזו מכונית יוקרה, חבילת מניות, או שקית קטנה עם יהלומים. האם זו החברה שאנחנו רוצים לחיות בה? בשביל זה לחמנו והקרבנו את שנותינו היפות ביותר? מה רוצים, שנבוא לארוחת שף בבלפור או לברביקיו על שפת הבריכה בקיסריה בידיים ריקות? שנביא להם ספר בהנחה מסטימצקי?"

הבלבול אכן גדול, והגיע הזמן להכניס בו מעט סדר, או כמו ששרה נוהגת לומר בחיוך נעים: "אני הולכת, וכשאחזור אני רוצה שיהיה פה מ-צ-ו-ח-צ-ח".

כולנו יודעים שבחירת מתנה לחברים שיש להם הכל, היא תמיד אתגר לא פשוט לפיצוח. ובחירת מתנה לחברים נפלאים כמו בני הזוג נתניהו היא מטבע הדברים אתגר קשה במיוחד. יש אנשים רבים שאפשר לומר עליהם שהם "מתנה שלא מפסיקה לתת". בני הזוג נתניהו הם כידוע מקרה נדיר של מתנה שלא מפסיקה לקחת.

וכשלכולנו כבר ברור שאי אפשר יותר לפנק אותם בסיגרים, בשמפניות, בארוחות טעימות, בריהוט גן, בכרטיסי טיסה לחו"ל, בחבילת מניות במחיר מבצע או במיליוני דולרים, נשאלת השאלה – אז מה כן?

בחירת מתנה לחברים נפלאים כמו בני הזוג נתניהו היא מטבע הדברים אתגר קשה. יש אנשים רבים שאפשר לומר עליהם שהם "מתנה שלא מפסיקה לתת". בני הזוג נתניהו הם כידוע מקרה נדיר של מתנה שלא מפסיקה לקחת

ליקטנו למענכם המלצות למתנות מקוריות, יצירתיות ומפתיעות, שיוכיחו לבני משפחת נתניהו כמה אתם אוהבים ומעריכים אותם, בלי שתאלצו להגיע בהמשך לחקירות מתישות בלהב 433.

שטיחון כניסה לבית מצמר אפגני עם ציור של בני גנץ (רשת "מתנות כחול לבן") – מתנה מקסימה, מלאת הומור אך גם שימושית מאוד. מתנה שתשמח מאוד את בעלת הבית, שתמיד נלחצת כשאורחים נכנסים הביתה בנעליים מלוכלכות. מי שירצה להשקיע, יוכל ללוות את המתנה הנהדרת הזו במתנה נוספת, המשלימה ערכת כניסה מושלמת לבית ראש הממשלה:

פעמון כניסה שכשלוחצים עליו נשמע קולו של גיא פלג מודיע: "שרה נקודותיים נגבו היטב את הרגליים"

אסלה לשירותים בצורת הראש של רביב דרוקר – שי נפלא, מרגש ומפתיע, שבלי ספק יעורר גלי צחוק, ויספק לבני משפחת נתניהו שעות רבות של הנאה ושחרור לחצים. ובזכות המתנה שלכם, הם יוכלו להמליץ לאורחיהם "להשתין על דרוקר" בלי שאף אחד יוכל להאשים אותם אחר כך בהסתה.

ניירות טואלט שמודפסים עליהם כתבי האישום – אם אנחנו כבר בחדר הנוחיות, למה שלא נשלים את החוויה בנייר טואלט מקורי, שיאפשר לכל אורח של משפחת נתניהו להראות מה הוא באמת חושב על האישומים המגוחכים נגדו.

משחק מונופול בהתאמה אישית – זוכרים איזה כיף זה להעביר ערב עם חברים במשחק מונופול מלהיב? מעתה כבר לא חייבים יותר להסתפק בגרסאות הקלאסיות (מי בכלל רוצה היום לבנות מלון ברחוב אלנבי?). אתם יכולים להכין למשפחת נתניהו משחק מונופול פרטי, מותאם על פי מידתם, מקסים ומשעשע, שמבטיח שעות של הנאה: המשחק מאפשר לקנות צוללות, להקים אסדות גז, להשתלט על כלי תקשורת ועוד ועוד.

אתם יכולים להכין למשפחת נתניהו משחק מונופול פרטי, מותאם על פי מידתם, מקסים ומשעשע, שמבטיח שעות של הנאה: המשחק מאפשר לקנות צוללות, להקים אסדות גז, להשתלט על כלי תקשורת ועוד ועוד

כמו כן, "צו הקופה" הקלאסי יוחלף ב"צו הפרקליטות" (כולל הוראת "לך ישר לכלא", שכנגדה יהיה קלף חסינות מיוחד) ובין קלפי "ההפתעה" יהיו הפתעות חדשות כמו "ספח את בקעת הירדן", "טייקון העניק לך חברה בארצות הברית – עבור בדרך צלחה וקבל 16 מיליון דולר", "נגיף מסתורי משמיד את כל ההון במשק, הפעל אמצעי מעקב של השב"כ", "נשיא ארצות הברית החליט לפנק אותך – קרא על שמו יישוב בגולן" ועוד, כיד הדמיון הטובה.

מתנה מושלמת לבילוי מושלם של ערב מושלם עם חברים מושלמים. משחק שאתם אולי תקראו לו "מונופול" אבל ביבי יצחק ויקרא לו "החיים עצמם".

הביוגרפיה "Churchill – walking with destiny" מאת אנדרו רוברטס (הוצאת ויקינג, 928 עמ') – נתניהו קורא בשנים האחרונות אך ורק ביוגרפיות של ווינסטון צ'רצ'יל. הפתיעו אותו עם הביוגרפיה החדשה והמעודכנת ביותר, שזכתה לשבחי הביקורת העולמית ואולי חמקה לראש הממשלה מתחת לרדאר כי היא יצאה לאור בזמן שהוא היה טרוד בניהול שלוש מערכות בחירות תוך כדי המשבר הגדול ביותר מאז ימי הביניים (למקרה שיתברר שלמרות העומס נתניהו כבר הספיק להצטלם גם עם הביוגרפיה הזו, אל תשכחו להוסיף פתק החלפה).

ארנק "תורך לשלם" – ארגוני השמאל הקיצוניים ממחזרים את הטענה שנתניהו קמצן, שהוא מעולם לא נשא עליו ארנק והוא משאיר תמיד לאחרים לשלם עבורו את החשבונות. אנחנו – אוהביו ותומכיו – יודעים שזו טענה מופרכת ומגוחכת, שמבוססת על אי הבנה מוחלטת של מערכת היחסים בינינו לבין ראש הממשלה.

ברור שנתניהו לא נושא ארנק! ברור שהוא לא משלם חשבונות! למה שאדם בסדר הגודל שלו בכלל יתעסק בזוטות כאלה? אנחנו, שמעריצים אותו, הרי משלמים בשמחה את כל חשבונותיו. לכבוד הוא לנו. אנחנו מאושרים על כל הזדמנות להראות לביבי, לשרה וליאיר עד כמה אנחנו מעריכים את הקורבן הגדול שהם הקריבו למעננו. אנחנו יודעים: אין שיעור לחוב העצום שכולנו חבים למשפחת נתניהו ואין מספיק חשבונות מסעדה בעולם שיפצו אותם על כך. והגיע הזמן שנפסיק להתבייש בזה.

אנחנו מאושרים על כל הזדמנות להראות להם עד כמה אנחנו מעריכים את הקורבן הגדול שהם הקריבו למעננו. אין שיעור לחוב העצום שכולנו חבים למשפחת נתניהו ואין מספיק חשבונות מסעדה בעולם שיפצו אותם על כך

בואו נסתום לחמוצים את הפה בעזרת ארנק פטנט, שברגע שפותחים אותו, מגיח מתוכו ליצן חמוד על קפיץ שמכריז בשלוש שפות: היוש! תורך לשלם!

לוח מטרה להטלת חיצים בצורת הראש של מנדלבליט – ניתן להזמין בכמה גדלים ובכמה רמות גימור. בתוספת תשלום צנועה אפשר להעשיר את החוויה בעזרת ערכת חיצים לפי הזמנה, הכוללת חיצים בצורת מירי רגב, אמיר אוחנה, דודי אמסלם ואחרים. דרך נפלאה לבילוי משותף על שפת הבריכה בקיסריה.

נעלי בית מפנקות בצורת מיקי זוהר – להרגשה ביתית מענגת ומרגיעה בסוף יום עבודה מתיש למען העם והאומה.

ווטאבטומט – גאדג'ט מושלם, שמגיע בשלושה צבעים לבחירתכם, ומנפיק בלחיצה אחת הצעות "אבל מה עם…" המתאימות לכל אירוע.

שמאלנים מאשימים את נתניהו בשחיתות? לחיצה על הווטאבטומט תציע מיד "אבל מה עם הקשרים של אהוד ברק וג'פרי אפשטיין?". מפגינים צועקים שיאיר נתניהו חי על חשבון המדינה? לחיצה על הווטאבטומט תמנה את כל הילדים של השופטים, שהתקבלו להתמחות בבית המשפט העליון. אבו מאזן מצהיר שפניו לשלום? הווטאבטומט ישלוף ציטוטים מספרי לימוד של כיתה ז' 2 בשכם שמוכיחים שהפלסטינים רוצים להשמיד את העם היהודי.

זו באמת מתנה שלעולם לא תפסיק לתת.

כלוב עם שני תוכים מדברים – אחד שמכריז כל הזמן "שוחד, מרמה והפרת אמונים" והשני שעונה לו "לא היה כלום, כי אין כלום". הנאה מובטחת.

סט ספלים תואמים למטבח – ספלים יוקרתיים שעליהם כתוב "המנהיג הכי טוב בעולם", "האמא הכי טובה בעולם (עם מ"א בפסיכולוגיה)" ו"הילד זין הכי טוב בעולם".

עוד 1,056 מילים
סגירה