דברים שאני שומע מעליזה

הגראפיטי המפורסם של בנקסי בבריסטול קיבל שידרוג לכבוד הקורונה (צילום: Ben Birchall/PA via AP)
Ben Birchall/PA via AP
הגראפיטי המפורסם של בנקסי בבריסטול קיבל שידרוג לכבוד הקורונה

בשכונה שלי, בבלוק סמוך לביתי, בקומת המרתף, גרה עליזה. עליזה היא אם חד-הורית. היא כורעת תחת עולה של משכנתא, ולפרנסתה עובדת בתעשייה.

כשהחלה להיכנס לחיינו מגפת הקורונה, וראש הממשלה ניהל בעצמו את המשבר ואת העם, והשית עלינו כללים וגזרות, הוא זכה לשיתוף פעולה מעליזה. היא כלאה עצמה בין כתלי דירתה בשעות הסגר, ויצאה מהבית רק בשעות המותרות. כשיצאה מביתה, עם מסיכה כמובן, היא לא חרגה ממרחק של 100 מטר. כל זה לווה בהסבר שלה, שכולם חייבים לנהוג ולפעול בהתאם לתוכנית, גם אם לא הכל מובן, כי אם לא יצייתו כולם, הרי שאין סיכוי לשום תוכנית.

בשכונה שלי, בבלוק סמוך, בקומת המרתף, גרה עליזה. אם חד-הורית, הכורעת תחת עול משכנתא, ולפרנסתה עובדת בתעשייה. כשנכנסה לחיינו הקורונה, ורה"מ ניהל בעצמו את המשבר, הוא זכה לשת"פ מעליזה

עכשיו, בתקופה המכונה ה"גל השני של הקורונה", עליזה ממשיכה לציית לכל ההוראות. אני רואה שהיא מקפידה לצאת מביתה עטויה מסיכה, ושומרת על קיום כל תג בהוראות של הרשויות. די הופתעתי כשהיא פנתה אלי יום אחד מבעד למסכתה ואמרה לי: "זה לא בסדר". שאלתי: "מה לא בסדר?", והיא: "איך שהממשלה מנהלת פה את העניינים. גם לא עושה בצדק, וגם לא עושה בשכל". גברת עליזה הזו, שממלאת כל גחמה שלטונית מפי ראש הממשלה מעוררת בי עניין. איני צריך להפציר בה להסביר את דבריה – זה מתפרץ ממנה. ואלה הדברים שאני שומע מעליזה:

"אני ממשיכה לעבוד כל התקופה. לא צריך לתת לי כסף. שיתנו כסף לאלה שנפגעו בתקופה זו, וכאלה לא חסרים.

"חסר כוח אדם איכותי לעריכת הבדיקות האפידמיולוגיות. שדה התעופה בלוד לא עובד. למה לא לחבר אחד ועוד אחד? למה לפטר את כל מתשאלי הבטיחות בשדה התעופה? אפשר להמשיך להעסיק את המתשאלים, והם יבצעו את החקירות האפידמיולוגיות עבור משרד הבריאות.

"חייבים להיערך ללימודים באילוצים של מניעת הידבקות. על כן:

"חסרות כיתות. יש לזה פיתרון. אולמות האירועים סגורים. על המדינה לשכור אולמות אירועים ולהתאימם באילתור לשמש בתי-ספר. אפשר לחלק את אולם במחיצות מאולתרות לכיתות. משיגים: שטח לכיתות, תשלום לבעל האולם, עבודה לעובדי ניקיון, וגם לעובדי המטבח וההסעדה של האולם שיאכילו את תלמידי בית הספר.

"חסרות כיתות. יש לזה פיתרון. אולמות האירועים סגורים. שהמדינה תשכור אותם ותתאימם באילתור כבתיה"ס. משיגים: שטח לכיתות, תשלום לבעל האולם, עבודה לעובדי ניקיון, ולעובדי המטבח וההסעדה של האולם"

"יש להתכונן להפעלת מסגרות לימודיות בכיתות קטנות בגנים ובבתי הספר – כלומר הכפלה או שילוש של מספר הכיתות. עכשיו – לא בספטמבר – צריך להכשיר בשכר עובדים שפוטרו מעבודתם או שהם בחל"ת לתפקיד של עוזרי הוראה. הם יוכלו ללמד כיתה ולתרגל אותה, ובכל מקרה להחזיק מסגרות חינוכיות. מדובר באלפי עובדים, שנדרש היום להכשיר.

"חייבים להיות מוכנים וערוכים ללימוד מרחוק. יש להכין מערך לתמיכה בלימוד המקוון. צריך כבר עכשיו לגייס אלפי אנשים שיתמכו במערך המיחשוב, יסייעו למורים ולתלמידים בביתם בהקמת הרשת המקוונת, ובנסיבות מסויימות גם יעזרו לתלמידים בחומר הלימודים באופן פרטני – אם באופן מקוון ואם בהוראה אחד על אחד".

עליזה אומרת את הדברים האלה בשטף. היא מוכנה להמשיך ולהציע עוד הצעות כיצד להיערך וכיצד לנהל את המשאבים נוכח התפתחויות אפשריות של מגפת הקורונה.

הדברים של עליזה נשמעים מאוד הגיוניים, ואני מצטרף לתהייה שלה על כך שהממשלה לא מנהלת כך את המשאבים ולא נוקטת בפעולות נדרשות לקראת עת קשה צפויה.

הדברים של עליזה נשמעים מאוד הגיוניים, ואני מצטרף לתהייה שלה על כך שהממשלה לא מנהלת כך את המשאבים ולא נוקטת בפעולות נדרשות לקראת עת קשה צפויה

אני נזכר, שכשעליזה אומרת דברים הגיוניים ונכונים, הם לעיתים מבוששים להתגשם. וכך זה גם כשהיא אומרת לי משך יותר משנה, שאסור שבנימין נתניהו יהיה ראש ממשלה, והוא חייב להתפטר.

יאיר טל הוא מהנדס מכונות שעבד במספר חברות. היום הוא גמלאי. חקר את ניהול המלחמה במלחמת יום הכיפורים והשלים את כתיבת הספר "ישראל טל: פרקים למלחמת יום הכיפורים" אשר יצא לאור בספטמבר 2019 בהוצאת "ידיעות ספרים". ספר נוסף שלו "אכזבה וגאווה - מלחמת יום הכיפורים" יצא לאור ב-2023 בהוצאת "טפר - הוצאה לאור".

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
הדבר היחיד שמעניין את הממשלה זה שביבי לא יפול כי בלעדיו הציבור יראה שהם לא יותר מחבורת אפסים. הדבר היחידי שמעניין את ביבי זה לא לשלם לעורכי דין ולהימלט מהכלא. לא נשאר להם אנרגיות וסבלנו... המשך קריאה

הדבר היחיד שמעניין את הממשלה זה שביבי לא יפול כי בלעדיו הציבור יראה שהם לא יותר מחבורת אפסים. הדבר היחידי שמעניין את ביבי זה לא לשלם לעורכי דין ולהימלט מהכלא. לא נשאר להם אנרגיות וסבלנות לחשוב בהגיון לטובת הציבור. ממילא הציבור כשלעצמו מעניין להם את התחת.

עוד 543 מילים ו-1 תגובות
סגירה