איילת מטיילת, לפיד מתייסר ואיוב קרא מחפש הישרדות

הממשלה אישרה את מינוי פרץ וסמוטריץ' לשרים זמניים ● בית הדין של הליכוד אישר את השריונים ל"כולנו" ● אהוד ברק נפגש עם יאיר גולן וצירף אותו למפלגתו "הביצה שטרם נולדה" ● סתיו שפיר קיבלה תרומות מסגן נשיא גוגל ומייסד חברת סייבר

איוב קרא (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
איוב קרא
06:35 עריכה

"ידיעות אחרונות" חושף הבוקר את הקשר בין הח"כים הערבים ליו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן. לפי העיתון, לפני שתמכו בפיזור הכנסת, הח"כים עידכנו את לשכת הנשיא ברמאללה. הם הסבירו את התמיכה בפיזור ברצונם לרוץ בבחירות הנוכחיות ברשימה משותפת, כפי שהיה בבחירות 2015.

06:45 עריכה

סתיו שפיר ממחזרת את ההבטחה הגדולה שלה מאז שנכנסה לכנסת: שפיר הודיעה היום שתעלה שוב בכנסת הבאה הצעת חוק שכירות הוגנת להקפאת שכר הדירה לשלוש שנים כולל פיקוח על עליית מחירי השכירות. שפיר שואבת השראה מהקפאת שכר הדירה בברלין והחמרת הפיקוח על שכר הדירה בניו יורק.

06:49 עריכה

ועידת העבודה תתכנס בערב כדי לאשר תאריך לבחירת ראש חדש למפלגה. הבחירות אמורות להתקיים ב-2 ליולי, והמתמודדים הם סתיו שפיר, איציק שמולי ועמיר פרץ. כדי לקחת בסיבוב ראשון, אחד מהם יצטרך לקבל 40% מהקולות של 60 אלף מתפקדי המפלגה.

07:33 עריכה

אופיר אקוניס לכאן ב' על עסקת טראמפ: "הסירוב הפלסטיני הכמעט אוטומטי לכל יוזמה זו הוכחה נוספת שלא ההתנחלויות הן מכשול לשלום אלא הפלסטינים". על ליברמן: "הייתי אומר שאני מכבד אותו, אבל אני לא מכבד אותו. הוא קיבל החלטה חסרת אחריות ושיקר לבוחריו כשסירב להצטרף לממשלה בראשות הליכוד"

07:40 עריכה

כאן ב': איילת שקד דורשת את המקום הראשון באיחוד מפלגות הימין וייצוג של 50 אחוז ברשימה המשותפת למפלגת הימין החדש. הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ לא צפויים להסכים ועשויים לפלג בינה לבין בנט.   

08:21 עריכה

איציק שמולי לחדשות 12: עשיתי ככל שביכולתי כדי למנוע את כניסת מפלגת העבודה לממשלה

09:13 עריכה

איחוד מפלגות הימין מעדיפים את הימין החדש ומתנערים מעוצמה יהודית. לפי דיווח בכאן ב', באיחוד מסבירים שמדובר בחיבור טבעי יותר.

09:16 עריכה

לפיד באותו ראש עם ליברמן:

09:24 עריכה

עוד קצת לפיד, לא מוותר על הרוטציה:

10:39 עריכה

בית הדין של הליכוד דחה שורת עתירות נגד שריונים לחברי כולנו

11:17 עריכה

לא מתיחה: נשות הכת הירושלמית מקימות מפלגה לקידום מעמד הפרט (קמ"ה)

11:19 עריכה

עכשיו זה רשמי: סמוטריץ ופרץ מונו לשרים בממשלת המעבר

11:57 עריכה

למירי רגב יש דעה מוצקה על הציוצים האחרונים של יאיר לפיד:

 

 

12:24 עריכה

יועז הנדל אופטימי:

12:30 עריכה

גנץ לא מתלהב מהמינוי של סמוטריץ' לקבינט:

הפקרות ביטחונית תמורת חסינות משפטית.המציאות הביטחונית באזור מתערערת, ואנחנו במרחק החלטה קצרה מלחימה שכמותה לא ראינו…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום ראשון, 23 ביוני 2019

14:00 עריכה

לא פייקי ניוז:

14:08 עריכה

איוב קרא #2:

שר התקשורת איוב קרא קיים מגעים להשתתפות בתכנית הישרדות במהלך חודש מאי, בעודו מכהן כשר התקשורת. לפי פרסום ב-ynet, קרא נפגש עם אנשי ההפקה אך הדבר לא הסתייע בשל פיזור הכנסת. שר התקשורת אחראי גם על הרגולטור שמפקח על ערוץ 13.

הפרסום של ynet מגיע פחות משעה לאחר שקרא צייץ כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד שגריר ישראל במצרים.

14:33 עריכה

האם איילת שקד תיכנס לבסוף לליכוד, על אפה וחמתה של שרה נתניהו? לא בטוח, אבל יש בליכוד מי שתומך בכך. פוליטיקאים אנונימיים כלשהם המכונים "בכירים בליכוד" התראיינו ל-ynet ואמרו: "איילת שקד עשויה לפייס ציבור ימני גדול שכועס ומתרחק מהליכוד…הזעם כלפי התנהלות ראש הממשלה נתניהו מאז פיטוריהם של שקד ובנט עלולים להכניס את מפלגת השלטון לבעיה…אם נתניהו לא יאחה את השבר מול מצביעי הימין – גוש הימין עלול להיקלע לסכנה ונתניהו לא יוכל שוב להרכיב ממשלה". אותם "בכירים בליכוד" לא הסבירו מה היא תגובתו של נתניהו לפרשנות שלהם ומה הם עושים בפועל כדי לקדם את עמדתם.

איילת שקד ואביחי מנדלבליט (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
איילת שקד ואביחי מנדלבליט (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
14:54 עריכה

השופטים יכולים לצאת מהבונקר. שר המשפטים החדש אמיר אוחנה מצהיר: "אינני מגיע לכאן לא בדחפור ולא בטנק, אלא בידיים חשופות, בלב פתוח ובנפש חפצה". אוחנה אמר את הדברים בקבלת פנים לרגל כניסתו לתפקיד שערכו לו בכירי משרד המשפטים, ביניהם היועמ"ש אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן.

אבל אל דאגה – רגע לאחר מכן הוסיף אוחנה: "אנו מבקשים כולנו לחזק את מערכת המשפט. אני סבור שהדרך לעשות זאת היא להרחיק אותה ככל הניתן מנושאים השנויים במחלוקת בחברה הישראלית. יש תחומים שמוטב שבית המשפט העליון ימשוך ידו מהתערבות בהם גם אם התנהגות הכנסת, הממשלה וראש הממשלה נראית בעיניו כלא נאותה ולא ראויה. מוטב להניח התנהגות כזאת למשפט דעת הקהל וציבור הבוחרים בהליך הדמוקרטי".

 

15:46 עריכה
ח"כ סתיו שפיר היא המועמדת הראשונה בפריימריז במפלגת העבודה שדיווחה למבקר המדינה על התרומות שקיבלה, כיאה למי שנאבקת על שקיפות. שפיר קיבלה תרומות של 180 אלף שקל מ-300 תורמים, רובם תורמים קטנים של כמה מאות שקלים כל אחד. שלוש תרומות מעניינות במיוחד עשויות לעזור לה בחיים הרבה מעבר לפריימריז וגם לחסוך לה לתמיד את הצורך בשקיפות: 11 אלף שקלים מאביטל חוליו, בת זוגו של שלו חוליו, ממייסדי חברת הסייבר NSO, מפתחת תוכנת הריגול והמעקב "פגאסוס"; 11 אלף מנועם ברדין, סגן נשיא גוגל העולמית ומנכ"ל waze לשעבר; 5,000 שקלים מהיזם אורני פטרושקה, מייסד חברת ההייטק כרומטיס.
16:19 עריכה

ח"כ מיקי זוהר לא מפסיק להפתיע: זוהר טען היום בראיון בגלי צה"ל שאחרי הבחירות התקיימו מגעים קואליציוניים כלשהם בין הליכוד למפלגות הערביות, על רקע קריאות של נתן אשל מזה ושל יו"ר רעם מנצור עבאס מזה לתחילתו של שיתוף פעולה בין הימין למפלגות הערביות. "ראש הממשלה נתניהו היה יכול להקים ממשלה בתמיכה סמויה של המפלגות הערביות שלא היו מצביעות נגד הקמתה",  אמר זוהר, "הן היו שמחות לאפשר את זה אם היינו נענים לדרישות שלהן (אבל) נתניהו אמר בסופו של דבר בצורה ברורה שהוא לא מוכן להקים שום ממשלה בהסתמך על מפלגות ערביות אלא רק בתמיכת מפלגות יהודיות ציוניות". עם זאת, זוהר הדגיש שכיום "אין מגעים בין הליכוד למפלגות הערביות". ח"כ עופר כסיף מחד"ש-תע"ל אמר בתגובה "זה פשוט שקר גס. מעולם לא תמכנו ולא נתמוך בממשלת ימין קיצוני". נראה, איפוא, שאחד משניהם – זוהר או כסיף – לא ממש אומר את האמת.

18:02 עריכה

האם לאיילת שקד נמאס מהחיזורים והמיקוח על מקום באחת ממפלגות הימין, והיא בודקת את האופציה ללכת לבד?

20:08 עריכה
הביצה עוד לא נולדה וכבר מתרבה: ynet מדווח כי אהוד ברק, שבשבוע שעבר התייאש מנסיונותיו להשתלט מחדש על מפלגת העבודה והחליט שוב ללכת בכיוון של מפלגה חדשה, נפגש עם סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן וניסה לצרף אותו ליוזמה. לפי הדיווח, הזמינו השניים גם את ציפי לבני להשתלב איתם.  ברק טרם החליט לקרוא למפלגה בשם, ומקורביו הסבירו: "ביצה שטרם נולדה לא מחייבת עדיין לקרוא בשם לאפרוח". אחרי שתבקע נדע גם האם מישהו יקנה את הביצה הזאת.
.אהוד ברק (צילום: תומר נויברג פלאש 90)
.אהוד ברק (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

 

20:25 עריכה

קמפיין הבחירות של כחול לבן עולה הילוך: יאיר לפיד יוצא להתקפה חריפה על – יאיר לפיד. אחרי שצייץ אתמול בטוויטר שישראל צריכה להיות "מדינה של כל אזרחיה" הותקף בארסיות מצד אנשי הליכוד ומחק את הציוץ, התראיין לפיד היום ב"שש עם עודד בן עמי" והצהיר: "זה היה ציוץ אידיוטי שלי. בפעם הבאה אשגיח יותר על המילים"‎. לאחר מכן הסביר: "היה דיון על עניין הקהילה הלהט"בית, שמגיעות לה זכויות שוות במדינת ישראל. אני בהיסח המקלדת כתבתי כי זאת מדינת כל אזרחיה ביחס ללהט"בים. לקח מישהו את שלוש המילים האלה והוציא הודעה שאומרת 'לפיד בעד מדינת כל אזרחיה', שזה ביטוי שאומר שאני כאילו נגד מדינה יהודית. זה שקר גס".

יאיר לפיד נואם בהפגנת האופוזיציה ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
יאיר לפיד נואם בהפגנת האופוזיציה ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
20:56 עריכה

מכל האופציות העומדות לרשותה של איילת שקד – המועדפת עליה ביותר היא החזרה לליכוד. כך כתב כתב ופרשן זמן ישראל, נתי יפת, בניתוח שפרסם הערב על מהלכיה של שקד. "שקד של ימים אלה היא כמו משקיע הון סיכון המחפש את ההשקעה הטובה ביותר, בתקווה לעשות אקזיט, והאקזיט המיוחל הוא השתלבות בליכוד לאחר עידן נתניהו", כתב יפת. ועם זאת, שקד ממשיכה עדיין במו"מ עם איחוד מפלגות הימין, ובמקביל עם בנט ופייגלין, כדי לשמור לעצמה אופציות נוספות ליתר ביטחון.

21:05 עריכה

גורמים בליכוד וב"כחול לבן" – בודקים את האפשרות לבטל את פיזור הכנסת ואת הבחירות החוזרות של ספטמבר ולהמשיך בכנסת הנוכחית בדרך להרכבת ממשלת אחדות. כך טוען עמית סגל בכתבה שפרסם בחדשות ערוץ 12. אף שסגל והגורמים העלומים שציטט לא אמרו זאת במפורש, מהכתבה משתמע שבראש ממשלת האחדות שאמורה לקום בעקבות המהלך יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו – וזאת בניגוד לכל ההבטחות של "כחול לבן". ואכן, מ"כחול לבן" נמסר בתגובה: "יש רק אפשרות אחת לביטול הבחירות – שנתניהו יתפנה לטפל בענייניו המשפטים וכחול לבן תוביל ממשלה רחבה".

21:38 עריכה

איציק שמולי חושב שכדאי לאנשי מפלגת העבודה להתאחד מול הימין – ולוותר לו על הפריימריז. סתיו שפיר לא נענתה: "ארוץ עד הסוף".

21:42 עריכה

ועידת מפלגת העבודה אישרה את קיום הפריימריז לראשות המפלגה ב-2 ביולי ואת השתתפות כל חברי המפלגה בבחירת היו"ר.

22:11 עריכה

חופשה קצרה ממערכת הבחירות והחקירות, או חלק ממנה? ראש הממשלה נתניהו סייר היום בבקעת הירדן עם היועץ לביטחון לאומי של הממשל האמריקני, ג'ון בולטון. נתניהו אמר לבולטון: "עמדתנו בכל הסכם שלום עתידי תהיה שנוכחות ישראל כאן בבקעה חייבת להימשך – עזיבה לא תביא שלום אלא מלחמה וטרור". בקשר ל"עסקת המאה" של נשיא ארה"ב טראמפ אמר נתניהו לבולטון: "נשמע אותה באופן הוגן ופתוח. אינני יכול להבין איך הפלסטינים שללו את התוכנית לפני שאפילו שמעו מה יש בה".

נתניהו ובולטון (צילום: מתי סטרן, שגרירות ארה"ב)
נתניהו ובולטון (צילום: מתי סטרן, שגרירות ארה"ב)
סגירה