ג'ארד קושנר: "ישראל מסכימה לפתרון שתי המדינות"

נתניהו הבטיח טיסות ישירות בין ישראל לאבו-דאבי ● בתמורה לנורמליזציה ישראל הסכימה לעצור את החלת הריבונות ביו״ש ● המתנחלים זועמים על נתניהו ● טראמפ מתכנן טקס חגיגי לפני הבחירות בארה״ב ● נתניהו בעד סגר נוסף - גמזו יכין תכנית מגירה ● צה״ל חשף את המערכה בסוריה בשנים האחרונות ● 600 תיירים מישראל יוכלו לבקר ביוון בשבוע ● פגישה חיובית בין כחול-לבן והליכוד לגבי הקואליציה

ג'ראד קושנר במסיבת העיתונאים בבית הלבן על ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות. 13 באוגוסט 2020 (צילום: AP Photo/Andrew Harnik)
AP Photo/Andrew Harnik
ג'ראד קושנר במסיבת העיתונאים בבית הלבן על ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות. 13 באוגוסט 2020
07:05 עריכה

השרים אבי ניסנקורן וחילי טרופר מכחול לבן ייפגשו היום עם השר זאב אלקין ויושב ראש הכנסת יריב לוין מהליכוד בניסיון לפתור את המשבר הקואליציוני בין הצדדים. צוותי המשא ומתן ינסו לגבש עסקת חבילה, שתמנע הליכה לבחירות.

עמית סגל דיווח אמש בחדשות 12, שבליכוד דורשים להתחיל בעבודתה של הוועדה, שתבחן את אופן מינוי בכירים במערכת אכיפת החוק.

בחדשות 13 דיווח רביב דרוקר אתמול שלוין נדחק מהובלת המשא ומתן לטובת אלקין, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סבור, שכשהוביל את המגעים הקואליציוניים להקמת הממשלה הנוכחית – ויתר לכחול לבן יתר על המידה.

ספי עובדיה פרסם אמש שבמגעים בין הצדדים חלה "התקדמות קלה". לפי הפרסום, בכחול לבן מוכנים להיעתר לדרישת הליכוד להאריך את פרק הזמן שבו, אם יפסוק בג"ץ שנתניהו לא יכול לכהן כראש הממשלה החליפי – הכנסת תתפזר מיידית. כרגע עומד פרק זמן זה על חצי שנה.

07:37 עריכה

סקר של מכון המחקר פאנלס פוליטיקס, שפורסם הבוקר ב"מעריב", מצא, שלו הבחירות היו נערכות כעת היה בלוק המפלגות – המורכב מהליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – מקבל 60 מנדטים. יתר המפלגות – המתנגדות להמשך כהונתו של בנימין נתניהו כראש הממשלה – היו זוכות ל-60 מנדטים גם כן.

08:30 עריכה

בשל המשך שיגור בלוני התבערה לישראל שר הביטחון בני גנץ הורה לעצור את הכנסת הדלקים לרצועת עזה.

09:01 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי: "אני מעריך שבעוד כשבועיים תהיה ירידה והתייצבות בהיקף התחלואה, אבל להגיע למספרים הנמוכים שאנחנו מדברים עליהם, שיאפשרו יעילות בקטיעת שרשראות ההדבקה, אני לא מעריך שנגיע לשם, אבל שנהיה לפחות בדרך לשם". לוי אמר את הדברים הבוקר בראיון לגלי צה"ל.

09:47 עריכה

אב הבית בבית ראש הממשלה, אפי אזולאי, אמר בשיחות סגורות, שעובדות ממוצא אתיופי לא יכולות לעלות לקומת המגורים במעון – כך דיווח עידו שברצטוך ב"ידיעות אחרונות".

לדברי אדם שעבד במעון ראש הממשלה, "רק במצבי חירום", כשעובדות אחרות נעדרו מהמעון, הועלו עובדות אתיופיות לקומת המגורים. "היא (שרה נתניהו) אומרת שאנחנו – יש לנו חיידקים. במקרה אני שם, מחזירים את זה עוד הפעם לכביסה…", סיפרה מטסביה (מימי) מנגיסטו, שעבדה בבית ראש הממשלה.

פרקליטי משפחת נתניהו מסרו בתגובה: "כתבת שיימינג להתרת דמה של שרה נתניהו. הטענות שהעליתם הם פייק ניוז שפל ומרושע". אפי אזולאי מסר: "שקר וכזב".

10:53 עריכה

במטה לביטחון לאומי קוראים לשרי הממשלה להשיב חלק מההגבלות.

11:57 עריכה

שר התקשורת יועז הנדל אישר את המיזוג בין סלקום לגולן טלקום.

12:43 עריכה

ראש לשכת נתניהו בליכוד, חני בלייוויס, הזמינה הבוקר חברי כנסת ופעילים במפלגה להגיע להפגנת תמיכה באשת ראש הממשלה שרה נתניהו ליד בית ראש הממשלה. את הפגנת התמיכה, שתיערך הערב, יזמה חברת הכנסת אסנת מארק.

חברות וחברים, ראשי הרשויות, חברות וחברי כנסת, שרות שרים. הערב מתקיים מפגן תמיכה ברעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו. מטרת המפגן היא הוקעת השיח האלים והמיני כלפי הגברת נתניהו. הנוכחות שלכם חשובה מאוד מבחינה ציבורית ומבחינת התמיכה בראש הממשלה ומשפחתו. מצפה מכולכם להגיע.

13:34 עריכה

אחות שנכחה בניתוח שעבר אתמול ראש הממשלה החליפי בני גנץ אובחנה כחולת קורונה – כך נמסר מהמרכז הרפואי שיבא בתל השומר. בחקירה אפידמיולוגית שנערכה נמצא שגנץ לא נדרש להיכנס לבידוד.

13:37 עריכה

צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כחול לבן יקיימו פגישה בשעה 14:00. מטעם הליכוד ישתתפו במפגש השר זאב אלקין ויושב ראש הכנסת יריב לוין ומטעם כחול לבן – השרים אבי ניסנקורן וחילי טרופר.

בפגישה ינסו הצדדים להביא לסיכום שימנע הליכה לבחירות.

13:53 עריכה

קבינט הקורונה, המכונס בשעה זו, צפוי לאשר מתווה אחיד להפעלה של מתחמים סגורים. בחללים, ששטחם עד 80 מטרים רבועים, תותר כניסה של עד עשרה אנשים. בחללים גדולים יותר – תותר נוכחות של עשרים אנשים.

הקבינט צפוי גם לקבוע הנחיות לנמלי תעופה, ובהם הקביעה, שלא תותר כניסה לטרמינל של נוסע שחום גופו עולה על 38 מעלות. לפני ואחרי כל טיסה נדרשים מפעיליה לחטא את כלי הטיס.

14:08 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאם לא יעביר עד יום ראשון הקרוב התייחסות לטיוטת ניגוד העניינים, שנוסחה על ידי המדינה, היא תהפוך לקבועה.

• מכתב היועץ המשפטי לממשלה לגבי הסדר ניגוד העניינים של נתניהו

14:13 עריכה

טרם פורסם סדר יום לישיבת הממשלה השבועית, הנערכת דרך קבע בימי ראשון בבוקר. ביום ראשון האחרון לא התקיימה ישיבה, לאחר שלא הושג סיכום בין הליכוד וכחול לבן לגבי סדר היום של הממשלה. ייתכן שגם בשבוע הבא לא תיערך ישיבה, אם לא יושגו הסכמות.

בשעה זו נועדים צוותי משא ומתן של שתי הסיעות בניסיון לפתור את המשבר הפוליטי. מטעם כחול לבן נוכחים אבי ניסנקורן, חילי טרופר והוד בצר ומטעם הליכוד – זאב אלקין ויריב לוין.

14:25 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום עם שר החוץ של יוון ניקוס דנדיאס. השניים סיכמו שמדי שבוע יוכלו 600 תיירים ישראליים לבקר בארבעה יעדים ביוון – אתונה, כרתים, סלוניקי וקורפו. התיירים יידרשו לעבור בדיקת קורונה לפני המראתם ולאחר נחיתתם. עד הגעת תוצאות הבדיקה שתיערך ביוון – ישהו הישראלים בבידוד.

14:40 עריכה

מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, הוד בצר, הגיע אתמול למשרד האוצר – כך דיווחה דפנה ליאל מחדשות 12. מטרת ביקורו – לבחון האם ניתן להעלות בקרוב להצבעה את תקציב המדינה.

14:47 עריכה

משרד הבריאות ומשרד התרבות נענו לבקשה שהופנתה אליהם ממפיקי אירועי תרבות והסכימו להסרת המחיצות בין הקפסולות. המרחק בין הקפסולות יעמוד על שני מטרים.

14:48 עריכה

במשרד החוץ מבהירים שטרם נקבע תאריך יעד לתחילת הטיסות ליוון. לא כל פרטי המתווה סוכמו. טרם נקבע כמה זמן לפני המראתם יידרשו התיירים הישראלים לעבור בדיקת קורונה.

15:41 עריכה

הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות הודיעה שהיא קרובה להשבתת המעבדות. זאת, על רקע מחאת עובדי המעבדות על תנאי העבודה, העומסים במעבדות והשכר. "המו"מ עם האוצר תקוע כבר חמש שנים, כאילו אין קורונה, כאילו האוצר לא שופך עשרות מיליוני שקלים על המעבדות הפרטיות"

15:57 עריכה

הסאטיריקן עלי נסמאן מעזה הוציא שיר נגד נתניהו. השיר מבוסס בחופשיות על "לך הביתה מוטי" של שרית חדד עם חלק שני מקורי. המילים מאזכרות את ליברמן ואת ההפגנות לצד מעון ראש הממשלה.

16:05 עריכה

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם שר החוץ היווני, ניקוס דנידיאס. ברקע הפגישה: האישור לכניסת 600 ישראלים ליוון מדי שבוע, והסכסוך בין טורקיה ויוון.

נתניהו אמר לעמיתו:

"הביקור שלך בארץ הוא ביטוי נוסף לחברות הנפלאה בין ישראל ליוון, שאמנם לקח זמן לרקום אותה, אך כעת היא מתרחבת לכל כיוון. הכיוון הראשון הוא, אינטרסים גיאופוליטיים משותפים של שתי מדינות דמוקרטיות במזרח הים התיכון. כמובן שאנו רואים בחומרה כל פעולה תוקפנית במזרח הים התיכון מצד גורם כלשהו, כולל טורקיה. "שנית, אנחנו רוצים להמשיך ולהרחיב את הקשרים הכלכליים שלנו, וכמובן את קשרי התיירות והעסקים. נשוחח על זה בשמחה, ואני שמח לראות שיוון מצליחה" 

הסכסוך בין טורקיה לבין יוון על משאבי גז הסלים השבוע לאחר שביום שני שלחה טורקיה כלי שיט מלווה בספינות מלחמה לאזור במחלוקת.

ארדואן אמר היום שטורקיה לא מחפשת הרפתקאות, והאשים את יוון במתיחות. ביוון מצד שני הודו למקרון על ששלח מטוסים וספינת קרב לאזור כרתים במילים "חבר אמיתי, מגן הערכים האירופיים והחוק הבינלאומי". 

מחר אמור שר החוץ היווני להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי פומפאו.

16:42 עריכה

ישיבת קבינט הקורונה: נתניהו אמר שהוא בספק אם צעדים מתונים יורידו את התחלואה.  מהאוצר אמרו שסגר מלא יעלה מיליארדים למשק.

עוד בדיווחו של ברק רביד: היועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת והפרופסור דב שוורץ מאוניברסיטת בן-גוריון, אותו הזמין נתניהו לדיון, בעד הטלת סגר מחודש. הפרוייקטור גמזו התנגד ואמר כי עדיין אין צורך בכך ויש להמשיך בתכנית הפעולה הנוכחית.

גורמים שהשתתפו בישיבה ציינו כי נתניהו נטה לתמוך בעמדתם של בן-שבת ושוורץ בזכות סגר, אך רוב שרי קבינט הקורונה תמכו בעמדת גמזו והתנגדו

על פי דיווח של ynet בישיבה פרץ עימות בין נתניהו לשר השיכון ליצמן. האחרון דרש להגדיל את מספר המתפללים בתוך בתי הכנסת, ואף הרים את קולו פעמיים על ראש הממשלה ואמר "אתם מבזים את החרדים".

יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון אמרה שאין סיבה להחמרת מגבלות במסעדות ושיש לפתוח גם את עולם התרבות. בישיבה החליטו שלא יוטל סגר על ערים אדומות.

באמצע הישיבה ראש הממשלה יצא וחזר לאחר כרבע שעה למה שהתבררה בדיעבד כשיחת טלפון עם טראמפ ויורש העצר מאיחוד האמירויות.

ברקע קבינט הקורונה – התפרצות במזרח ירושלים.

16:53 עריכה

בפעם רביעית ביממה האחרונה הותקפו לוחמי מג"ב על ידי מתנחלים מיצהר. התחלת העימותים לאחר פינוי מאחז בבוקר יום רביעי.

17:26 עריכה

צה"ל חשף את הפעולות שלו בשלוש השנים האחרונות מול סוריה

18:05 עריכה

הסכם היסטורי: ישראל ואיחוד האמירויות הודיעו על נרמול היחסים עבור הסכמה של ישראל להימנע מהחלת הריבונות/הסיפוח שהופיעה בתוכנית המאה של טראמפ.

בהסכם נכתב כי משלחות של המדינות יקיימו בשבועות הקרובים מפגשים כדי ליצור הסכמים בילטרליים בנושא השקעות, תיירות, טיסות ישירות, אבטחה, טלקומוניקציה, טכנולוגיה, אנרגיה, שירותי בריאות, תרבות, איכות הסביבה והקמת שגרירויות.

נתניהו משוחח עם טראמפ ויורש העצר של איחוד האמירויות (צילום: קובי גדעון לע
נתניהו משוחח עם טראמפ ויורש העצר של איחוד האמירויות (צילום: קובי גדעון לע"מ)

"כתוצאה מפריצת הדרך הזו, נכתב "ישראל תיענה לבקשת הנשיא טראמפ ובתמיכת איחוד האמירויות, תשהה את הכרזת הריבונות בשטחים שהופיעו בחזון השלום של הנשיא טראמפ, ותתמקד בשיפור הקשרים עם מדינות ערביות ומוסלמיות אחרות".  

נסיך הכתר של איחוד האמירויות צייץ: "סיכמנו על עצירת הסיפוח של הטריטוריה הפלסטינית. סיכמנו גם על הנחת מפת דרכים לקשר בין המדינות". 

טראמפ צייץ את ההסכם המשולש.

18:34 עריכה

המערכת הפוליטית כולה מגיבה להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות. ראש הממשלה החליפי של ישראל הזדרז לברך על ההסכם, כך גם חבר כחול לבן אבי ניסקורן, שמדגיש את ההימנעות מהסיפוח החד צדדי.

בנט בירך אך הצטער על החמצת מהלך הסיפוח. 

המפלגה של בנט במסר יותר מחודד:

סמוטריץ' לא מרוצה: 

בשמאל מברכים:

במרכז סרקסטיים: 

שרן השכל מהליכוד בתגובה חיובית אך שחותרת תחת ההסכם.

19:18 עריכה

"עשו על המתנחלים סיבוב". אמר שי אלון, ראש מועצת בית אל ל-ynet על הסכם עצירת הסיפוח ביו"ש עבור נורמליזציה ביחסים עם איחוד האמירויות. "העתיד שלנו נמצא ביהודה ושומרון ובהחלטות אמיצות שיקבלו מנהיגינו. לא בהסכמים שהיום נחתמים ומחר לא שווים את הנייר עליו נכתבו. מכרו אותנו" .

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, אמר: "ארץ ישראל לא ניתנת למשא ומתן ואני מצר על החלטת ראש הממשלה לוותר על החלת הריבונות. אני דורש מראש הממשלה –  קיים מה שהבטחת לעם ישראל ולמיליון המצביעים שלך. שום הסכם נרמול יחסים עם מדינה זרה לא צריך לבוא על חשבון חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון ולא מצדיק את המשך אפלייתם"

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר: "אם מדובר בדחיית הריבונות תמורת הסכם שלום עם איחוד האמירויות, זה דבר חמור מאוד. אנחנו מברכים על כל הסכם שמנרמל את מזרח התיכון ובלבד שלא יושג על ידי ויתורים על אדמת מולדת".

19:42 עריכה

בליכוד טוענים שיש פייק ניוז סביב ההסכם מול איחוד האמירויות.

19:46 עריכה

יעל פתיר, מנהלת מטה "העם נגד הסיפוח": "היום נרשם ניצחון למחאה ולמאבק על השפיות. נתניהו וטראמפ הבינו בדרך הקשה שהעם נגד סיפוח. עכשיו ברור לכולם שסיפוח הוא הזייה משיחית שמסכנת את ישראל ואת היציבות האיזורית. נורמליזציה עם איחוד האמירויות היא צעד הראשון בדרך הנכונה ליצירת הסכמים, גשרים והבנות. אם הצלחנו לנצח את הסיפוח, אפשר  ואף חובה להמשיך עד שננצח את השחיתות, הניתוק והסכסוך". 

19:53 עריכה

האם נמנעה נפילת הממשלה? אופטימיות זהירה בינתיים.

20:22 עריכה

נתניהו קיים הצהרה מיוחדת לאחר כינון היחסים עם איחוד האמירויות.

דברי נתניהו:

ערב היסטורי. נפתח עידן חדש ביחסיה של ישראל עם העולם הערבי. קיימתי שיחת ועידה היסטורית עם טראמפ ועם יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זייד. בשיחה החלטנו על כינון שלום רשמי ומלא בין ישראל ואיחוד האמירויות.

איחוד האמירויות היא אחת המדינות החזקות והמתקדמות בעולם. ההסכם הזה כולל יחסים דיפלומטים מלאים, הקמת שגרירויות, חילופי שגרירים, השקעות נרחבות שיועילו לכלכלת ישראל, קשרי מסר, תיירות ותעופה – כולל טיסות ישירות בין תל אביב לאבו דאבי.

מדינת איחוד האמירויות תשקיע בישראל השקעה מאוד משמעותית בפיתוח החיסון לנגיף הקורונה. כמו כן נשתף פעולה באנרגיה, במים, בהגנת הסביבה ובתחומים רבים נוספים. זה דבר מאוד חשוב לכלכלה שלנו, לכלכת האזור ולעתידנו.

ישראל היא מדינת חדשנות מובילה, כוח עולמי עולה – וכך גם איחוד האמירויות. אנו מטפחים את הקדמה, והם מטפחים את הקדמה. אנחנו מטפחים ידע ויזמות וגם הם, אנחנו הפכנו מדבר לארץ פורחת וגם הם. ראינו את החללית שהם שיגרו לחלל. יחד , בכוחות משותפים, נוכל להביא עתיד נפלא לעמנו, למדינתנו ולאזורינו. זהו רגע היסטורי של פריצת דרך לשלום במזרח התיכון נופלת בחלקי הזכות הגדולה לכונן את הסכם השלום השלישי בין ישראל למדינה ערבית".

 

בתשובה לשאלות, אמר נתניהו כי אין שינוי בתכנית להחלת ריבונות. שטראמפ הכיר בחוקיות היישובים ביו"ש, והמצב הוא זמני. עוד ציין כי טראמפ ביקש להמתין  עם הסיפוח – לא לבטל אותו.

דברי נתניהו: "אין שום שינוי בתוכנית שלי להחיל את הריבונות שלנו ביהודה ושומרון, בתיאום מלא עם ארצות הברית. אני מחויב לכך, זה לא השתנה. אני שמתי את הריבונות על השולחן, עבדתי על כך שלוש שנים בשיחות עם צוותו של טראמפ והבאנו תוצאות. טראמפ הכניס על פי בקשתי את הריבונות לתכנית השלום שלו. מלכתחילה אמרתי שהריבונות תישעה רק בתיאום עם ארה"ב. הצהרת ריבונות בלי תמיכה אמריקנית תזיק מאוד להתיישבות ולישראל. טראמפ ביקש שישראל תמתין עם יישום הריבונות, וביקש תחילה להביא שלום בין ישראל לאמירויות ומדינות אחרות. לא הסרתי את עניין הריבונות מעל הפרק, ואביא גם את הריבונות".

נתניהו אמר גם שהמהלך של ההסכם לא הוחלט על רקע הבחירות או המצב הפוליטי בישראל.

נתניהו ציין גם כי יש התקדמות מסויימת במגעים עם כחול לבן בנושאי המשבר הקואליציוני. בתשובה לשאלה של עיתונאי, אמר שאנשי כחול לבן לא ידעו על המגעים מפני שדברים כאלה צריכים להישמר בסוד.

 "היתה בקשה מכל הצדדים להגיע לרגע הזה בלי לשתף אחרים. היתה הסכמה משותפת שאנחנו נשמור על זה כדבר שקט ודיסקרטי עד לרגע הפרסום", אמר.

21:07 עריכה

תל אביב מפרגנת: בניין העירייה הואר בצבעי איחוד האמירויות וישראל לרגל ההסכם ההיסטורי.

21:33 עריכה

המדינה הבאה שבדרך להסכם עם ישראל? בבחריין מברכים על הסכם השלום של ישראל עם איחוד האמירויות "שימנע סיפוח של אדמה פלסטינית, בדרך לשלום במזרח התיכון".   

21:47 עריכה

גם בעולם הערבי, כמו בישראל, הדעות לגבי ההסכם עם איחוד האמירויות חלוקות.

באש"ף, פת"ח וחמאס יצאו נגד ההסכם. דובר החמאס אמר כי ההסכם הוא "פרס בחינם לכיבוש ולפשעים נגד העם הפלסטיני". והוסיף כי זו "סכין בגב הפלסטינים".
מנגד, נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי תמך ואמר כי "עקבתי בעניין ובהערכה רבה אחרי ההודעה המשותפת של ארה"ב, האמירויות וישראל בנוגע להסכם על עצירת הסיפוח של ישראל בגדה המערבית ונקיטת צעדים שיוכלו להגשים שלום במזרח התיכון".

סוכנות הידיעות האיראנית המזוהה עם משמרות המהפכה כינתה את ההסכם "מביש".

21:58 עריכה

ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, בירך על ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות במסגרתו ישראל מוותרת על הסיפוח בשטחים. ביידן אמר שאם יזכה בבחירות לא יקדם את הסיפוח וכי הוא מאמין בפתרון שתי המדינות.

22:00 עריכה

חברי הליכוד מקפידים לציין בברכות על ההישג המדיני את התקווה לסיפוח.

חבר הכנסת גדעון סער בהודעה מעט מסוייגת.

גם ברקת מתיישר:

22:43 עריכה

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית שעמד מאחורי ההסכם לכינון יחסים רשמיים של ישראל ואיחוד האמירויות אמר כי יש סיכוי טוב שעוד מדינה תצטרף ליוזמה דומה בקרוב.
עוד אמר קושנר כי המהלך של כינון היחסים עם ישראל נעשה ביוזמת איחוד האמירויות כדי למנוע מהלך ישראלי של סיפוח. קושנר הוסיף "אני לא מאמין שישראל תתקדם עם הסיפוח בלי לדון על כך איתנו"

23:09 עריכה

ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארה"ב, הכריז הערב כי "ישראל מסכימה לפתרון שתי המדינות" בסכסוך עם העם הפלסטיני.

בציוץ מהחשבון הרשמי של הבית הלבן, קושנר מצוטט כאומר: "הנשיא דונלד טראמפ הצליח להביא את ישראל להסכים לפתרון שתי מדינות בסכסוך עם העם הפלסטיני – ולראשונה בהיסטוריה, להסכים על המפה שמסמנת את הטריטוריה".

סגירה