קבינט הקורונה אישר פה אחד את תוכנית הרמזור של גמזו

הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור, התפטר מתפקידו וביקר בחריפות את שר האוצר; כ"ץ: מרידור פעל באופן בוטה נגד מדיניות הממשלה ● משלחת אמריקאית בראשות ג'ארד קושנר הגיעה לישראל לקראת נסיעה משותפת לאיחוד האמירויות ● הורים של תלמידי הגנים וכיתות א' יוכלו להיכנס למוסדות החינוך עם ילדיהם ● משרד הבריאות ממליץ לפתוח את מעבר הגבול לסיני

רוני גמזו (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
Miriam Alster/FLASH90
רוני גמזו, מנהל בית חולים איכילוב והממונה הלאומי למאבק בנגיף הקורונה
07:17 עריכה

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו מציב רף למספר המפגינים הדרוש 300 אלף. בראיון לגל"צ אבידר אמר כי כשאנשי נתניהו בכנסת ובממשלה יראו את המחאה העממית נגד  נתניהו הם יפנו לו עורף. "כ-200,000 איש הצביעו לנתניהו בירושלים, אז איך יכול להיות שבהפגנות התמיכה שלו יש רק 8 אנשים? התשובה שלי – תומכי הליכוד לא מרוצים מהמצב", הוא אומר.

ח"כ אבידר טען כי מפקד מחוז ירושלים, ניצב ידיד, רוצה להיות מפכ"ל ועל כן מנהל את ההפגנות בירושלים לפי רצון השר אוחנה. לדבריו "הוא עושה את כל הטעויות האפשריות, ניהול ההפגנה פשוט לא אינטליגנטי". 

חבר הכנסת גם צייץ בטוויטר בנושא ההפגנות הבוקר:

הלילה עקץ אבידר את שוער הנבחרת לשעבר, דודו אוואט שהגיב לו, וזכה למצהלות אוהדי הספורט בפיד.

07:25 עריכה

שר המדע יזהר שי דיבר בגל"צ על הפרויקטור רוני גמזו לקראת אישור תכנית הרמזור הערב.  "ככל שעובר הזמן, הוא מראה שהוא האדם הנכון", אמר "זה נכון שהיינו צריכים לאשר את תכנית הרמזור ולקחנו את הזמן כדי שתהיה מקובלת, אבל הוא עושה עבודה מצוינת והוא יודע לפתור את חילוקי הדעות. אני חושב שהוא עשה עבודה מצוינת וגם בפתרונות שונים לאנשים שונים. מגיע לו גיבוי מלא ויש לו. אני משוכנע שהתכנית תעבור. בפעם הקודמת התגלו קשיים, לא כל השרים הרגישו בנוח לאשר את המתווה כמו שהוא. נתנו לפרופ' גמזו את הזמן כדי לוודא שהפעם התוכנית תהיה מקובלת על כולם"

על הנסיעה לאומן אמר – שבממשלה מנסים לפתור את כל הנושאים שחשובים. "אנחנו מדינה של אנשים חיים בצורה שונה – צריך לנסות להגיע למצב שפותרים צרכים שונים. "נבדוק גם את האפשרות של נסיעה, אם בכלל, של אנשים נוספים".

07:30 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כועס על חיילי צה"ל שעמדו ביום שישי בחברון מול נער שזרק אליהם אבנים ולא הגיבו.

07:55 עריכה

מחר הטיסה ההיסטורית מישראל לאיחוד האמירויות. השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס אמר לרשת ב': "אנחנו עדים לאירוע היסטורי שבו אנחנו צופים בזמן ההתרחשות ממש. פשוט פריצת דרך דרמטית שלא הייתה כדוגמתה. ההסכם הזה הוא אבן יסוד ביציאה מהמשבר הכלכלי".

08:12 עריכה

האיום הבא על שלמות הקואליציה? 

08:45 עריכה

ח"כ אלהרר על סדר העדיפויות של הממשלה.

08:47 עריכה

ציוץ תוקפני של שר האוצר שמבקש מבכירי המגזר הציבורי לתת כתף.

08:51 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר בראיון לרשת כאן ב' שהוא מעריך כי תוכנית "הרמזור" של גמזו תאושר היום. "יש היגיון בבידול בין ערים שבהן צריך טיפול ממוקד לערים שבהן אפשר לשחרר. אני מתנגד לסגר כללי בנסיבות האלה".

השר המשיך את הריב עם ח"כ ברקת:

09:15 עריכה

עדנה דוד, סגנית מזכ"לית הסתדרות המורים, הודיעה ב"חדשות הבוקר" בערוץ 12: "נכון לעכשיו לא נגיע ביום שלישי. יש סכסוך עבודה, המדינה רוצה להוציא צו מניעה. נבקש מהשופטים בבית הדין להחליט האם חייהם של אותם מורים וגננות חשובים. יש למצוא פתרון למורים ולגננות שיש להם מחלות רקע, שיעבדו מרחוק".

09:35 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן מתנגד לנסיעה לאומן. בראיון לחדשות 12 אמר כי "אומן זה מטר על מטר, שטח מאוד צפוף. מצטופפים עשרות אלפים שאין להם מושג מה זה ריחוק חברתי".

על מי ימליץ ליברמן בפעם הבאה שנגיע לבחירות? לשאלה אם על בנט הוא אמר – "אני לא פוסל אף אחד", אבל יש לו העדפה. "אשתדל שזה יהיה אני", אמר, "הדבר היחיד שאני יכול להגיד בוודאות הוא שלא אכנס לשום ממשלה בראשות נתניהו. האתגר הגדול של הימין זה להשתחרר מנתניהו. אמליץ על מי שיהיה לו את הסיכוי המקסימלי להקים ממשלה ציונית וליברלית, לא משנה אם זה אביגדור ליברמן או מישהו אחר".

09:47 עריכה

ח"כ ניר ברקת מגיב לשר כ"ץ שדיבר עליו גם בכאן רשת ב' וגם ב-103fm.

יכול להיות שהכל בגלל ש-103fm מחממים את כולם בתיוגים:

סמוטריץ' גם הצטרף לקלחת בהתלהבות ולא שם לב שהציוץ של כ"ץ הוא פייק.

10:16 עריכה

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מהמשותפת: סמוטריץ' מסית לרצח.

איימן עודה:

https://twitter.com/AyOdeh/status/1300014880062402560

10:21 עריכה

משלחת בראשות חתנו של טראמפ ג'ארד קושנר הגיעה לישראל כדי לדון בהסכם עם איחוד האמירויות. קושנר ייפגש עם נתניהו עם גנץ ועם אשכנזי. מחר תמריא המשלחת בטיסה היסטורית לאבו דאבי.

10:51 עריכה

המשטרה: אמש פורסם סרטון בו תועד נהג החולף ברכבו על פני מפגינים במחלף הסירה בהרצליה, ומנופף לעברם במה שנראה כאקדח. בעקבות התיעוד נפתחה בדיקה יזומה לבירור פרטי המקרה והבוקר אותרו החשוד ואחיו שהיה עמו ברכב. השניים, תושבי אריאל, נעצרו ונתפס ברשות אחד מהם אקדח פלסטיק. החשודים הועברו לחקירה.

11:10 עריכה

מיקי רוזנטל, לשעבר חבר כנסת ולפני כן עיתונאי חוקר, חושף את המספרים מאחורי ישראל היום. בטוויטר שלו הוא כתב:

"המיליארדר האמריקני שלדון אדלסון הזרים בעשור האחרון למעלה ממיליארד שקל כדי לקדם את נתניהו. לידי הגיעו נתונים פנימיים ומאזנים כספיים של העתון "ישראל היום" לשנים 2010 עד 2019 (העתון נוסד בשנת 2007). לחינמון יש הכנסות, אבל אלה לא מכסות אפילו מחצית מהעלות התפעולית.
ההפסדים של העשור האחרון שולמו במלואם על ידי המיליארדר אדלסון.
לחינמון "ישראל היום" יש הכנסות ממודעות והוא אף מסר כי הוא עתיד להגיע לאיזון תפעולי. בשנים האחרונות יש אמנם עלייה בהכנסות – ברם המאזנים מראים כי העתון ממשיך לדמם ובשנה האחרונה עמד ההפסד התפעולי על 40% מההכנסות.
בסך הכל ההפסד המצטבר של העתון בעשור האחרון היה למעלה ממיליארד שקל.
החינמון, המכונה גם "ביביתון" מהווה שופר לעמדותיו של ראש הממשלה ורבים רואים בו מכשיר תעמולה בשירותו של ביבי".

11:47 עריכה

ח"כ יאיר גולן מגיב לציוץ של סמוטריץ' ומתחיל קרב ציוצים פרלמנטרי. 

סמוטריץ' לא נשאר חייב:

ובחזרה אליך, גולן:

סמוטריץ': 

12:07 עריכה

ח"כ כסיף מהרשימה המשותפת (חדש) למען עובדי המעבדות:

12:14 עריכה

על פי דיווחים, במהלך השבועיים הקרובים צפויה להמריא לאבו דאבי עוד משלחת בנוסף לזו שטסה מחר. המשלחת מחר תעסוק בהיבטים אזרחיים והשנייה – בטחוניים.

מלשכת ראש הממשלה טענו כי הפרסום ב-ynet לפיו נתניהו הורה להוריד מהטיסה את האנשים ממערכת הבטחון הוא שקרי.  "בתיאום בין המדינות, הוחלט שהמשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות שתצא ביום ב', תדון בנושאים אזרחיים. נושאים נוספים, ביניהם גם נושאי ביטחון, ידונו בהמשך. הסוגיה תואמה בין ראש הממשלה לשר הביטחון", נמסר.

12:26 עריכה

ח"כ מיקי לוי מיש עתיד – תל"ם על הממשלה:

12:26 עריכה

משה בוגי יעלון על משבר אומן ועל נתניהו:

12:29 עריכה

ח"כ מתן כהנא ממליץ על ספר:

13:09 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי מגיבה לסיפורה של ה', שדורשת כמו שאר נפלי הטיס להתמיין לסיירת.

ח"כ מתן כהנא מגיב: נשים בטיס טוב, נשים ביחידות שדה – רע. לזכותו יאמר: הוא היה גם בסיירת וגם טייס. מצד שני, הוא אף פעם לא היה אישה.

13:18 עריכה

צעירי יש עתיד בציוץ סאטירי על הפחד של חברי הליכוד לתקוף את ראש הממשלה.

https://twitter.com/young_yeshatid/status/1299983492525305856

13:57 עריכה

שר הפנים אריה דרעי מנסה לפתור את נסיעת החסידים לאומן. בציוץ הוא כתב:

"כמי שהשתתף בקיבוץ מעל עשור, לא צריך להסביר לי את חשיבותו. אני עסוק יום וליל למצוא פתרון שיאפשר את הקיבוץ באומן. צריך להבין כי אנחנו בשעת מגיפה וכל בתי כנסת מתפללים בקבוצות קטנות, אין אירועים גדולים וגם הקיבוץ המפואר באומן לא יוכל להתקיים במתכונתו ויצטרך להיות במתכונת מצומצמת"

14:02 עריכה

למרות הקורונה: שר הבריאות יולי אדלשטיין החליט כי הורי התלמידים בגן ובכיתה א' יוכלו להכנס עם הילדים בימי ההסתגלות.

14:16 עריכה

כמה שעות לאחר שטען לרפיסות של חיילים מול מפגינים פלסטינאים סמוטריץ' מבקש משוטרים לא להיות אלימים כלפי חרדים.

14:31 עריכה

ניצן הורוביץ ביקר בפקיעין – היישוב עם הכי הרבה זכאות לבגרות בישראל.

 

15:00 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית רוברט אובראיין ויועצו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, נשאו דברים בלשכת ראש הממשלה בירושלים לאחר פגישתם.

נתניהו: "יותר מדי זמן הפלסטינים הטילו וטו על שלום עם ישראל – לא רק בין ישראל לפלסטינים אלא בין ישראל לעולם הערבי". עוד אמר נתניהו: "אם היינו צריכים לחכות לפלסטינים – היינו מחכים לנצח. שני דברים שינו זאת: התוכנית של טראמפ והנכונות של מדינות ערביות לכונן שלום ללא וטו פלסטיני".

"לא היינו יכולים להשיג את השלום עם איחוד האמירויות ללא התמיכה האדירה של ארצות הברית", קבע נתניהו.

אובראיין אמר שבזכות הסנקציות האמריקאיות איראן נתונה במצב כלכלי קשה, ולכן אין לה אמצעים לממן את שלוחותיה העוסקות בטרור ברחבי המזרח התיכון.

קושנר אמר שכשהפלסטינים יהיו מוכנים לכרות שלום יש להם הזדמנות לכך – תוכנית טראמפ. "לפני ארבע שנים חמי ביקש ממני לעבוד על שלום במזרח התיכון. נתתי לכך את כל כולי. יש עוד הרבה להשיג, אבל ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות הוא צעד ענק קדימה".

15:53 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נפגש עם פרויקטור הקורונה רוני גמזו: "היום בקבינט הקורונה נתמוך כל שרי כחול לבן במודל 'הרמזור'".

https://twitter.com/gantzbe/status/1300045076727562241

16:15 עריכה

הממשלה החליטה במשאל טלפוני על הארכת ההכרזה על מצב חירום בשל נגיף הקורונה.

בדברי ההסבר להחלטה נכתב –

לנוכח פקיעתה הצפויה של ההכרזה על מצב חירום בשל נגיף הקורונה (ב-6 בספטמבר 2020) ולנוכח העובדה שעדיין ישנו סיכון ממשי להתפשטות רחבה של נגיף הקורונה ולפגיעה משמעותית בבריאות הציבור, המחייב המשך נקיטת פעולות מכוח הסמכויות הקבועות בחוק, הוחלט לבקש מוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת לאשר את הארכת תוקפה של ההכרזה על מצב חירום בשל נגיף הקורונה בשישים ימים, החל מיום ה-7 בספטמבר 2020 עד ליום ה-6 בנובמבר 2020.

16:27 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נועד עם המשלחת האמריקאית בראשות ג'ארד קושנר שהגיעה לישראל. בפגישה קרא ריבלין למדינות ערביות ומוסלמיות נוספות לכונן "יחסים מלאים וחמים" עם ישראל.

https://twitter.com/ruvirivlin/status/1300058875350179841

16:49 עריכה

שר החקלאות אלון שוסטר שוחח עם שרת המזון והמים מאיחוד האמירויות, מרים אל מהירי. השניים דנו בשיתוף פעולה בתחומי משרדיהם.

17:58 עריכה

השר זאב אלקין, העומד בראש צוות השרים המגבש מתווה ביקורים באומן, אמר שבישיבה היום לא יתקבלו החלטות. "נעבוד בצורה מסודרת, לא בשלוף", אמר השר בראיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל.

בראיון מתח אלקין ביקורת על פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, על כך ששיגר מכתב לנשיא אוקראינה זלנסקי "ללא תיאום עם אף גורם". לדבריו, "האוקראיניים הלכו לאיבוד כשדיברנו בכמה קולות". כעת על ישראל "לסיים את עבודת המטה ולהודיע לאוקראינה מה עמדתה".

18:05 עריכה

המשא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות, בנושא הפחתת השכר במגזר הציבורי, עלה על שרטון.

שר האוצר ישראל כ"ץ תקף את יושב ראש ההסתדרות ארנון בר דוד –

ברגע האמת מסתבר שיושב ראש ההסתדרות נכנע ללחץ של מקבלי השכר הגבוה והפנסיות הגבוהות במגזר הציבורי, שנדרשים לתרום את חלקם במאבק בקורונה לטובת המובטלים, העצמאים ובעלי העסקים, ונמנע מלהגיע להסכמות. יושב ראש ההסתדרות הסכים לפגיעה בעיקר במקבלי השכר הנמוך – דבר המנוגד לעמדתי.

18:44 עריכה

ראשי רשויות דרוזיות וצ'רקסיות עזבו את לשכת ראש הממשלה אחרי שנדרשו, לדבריהם, לעבור בידוק ביטחוני מחמיר – כך דיווח דורון קדוש בגלי צה"ל. אחד המבקרים אמר: "ראש הממשלה מפשיט אותנו מתקציבים ובלשכתו משפילים אותנו בבידוק".

18:49 עריכה

בית משפט השלום בתל אביב האריך בשלושה ימים את מעצרו של אוריאן שיש, שלפי החשד, נופף אמש באקדח מול מפגינים במחלף הסירה. פרקליטתו של שיש, עורכת הדין חגית רחמני וייס, המייצגת אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה ש"הוא מכחיש את החשדות ומשתף פעולה. הוא הדגיש כי לא הייתה לו כל כוונה לאיים או לפגוע במפגינים".

19:04 עריכה

ממונה הקורונה בחברה החרדית, רוני נומה, יגבש מתווה בנושא הביקורים באומן – כך הוחלט בישיבה של צוות השרים שעוסק בסוגיה. הצוות, בראשות השר זאב אלקין, כולל את השרים גבי אשכנזי, אריה דרעי ויזהר שי.

19:07 עריכה

יושב ראש ההסתדרות, ארנון בר דוד, הגיב ליוזמה לקצץ שכר במגזר הציבורי –

אי אפשר לפגוע באופן גורף ב-700 אלף עובדים שמניעים את המשק ועובדים לילות כימים למענו ולמען הציבור כולו. לא ייתכן שבחסות הקורונה ייעשה ניסיון לפגוע בשכרם של עובדי המגזר הציבורי במקביל לכך שמתבצעת חלוקת כספים למגזרים שונים, לאלה שצריכים לקבל סיוע ולאלה שלא. איני חושש ממאבק – תפקידי הוא לשמור על כל אחת ואחד מהעובדות ומהעובדים במדינת ישראל ולקדם את הכלכלה שלנו, וכך אני מצפה שינהג גם שר האוצר.

19:24 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נועד יחד עם שר החוץ גבי אשכנזי עם יועצו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר, היועץ לביטחון לאומי רוברט אובראיין, השליח למשא ומתן בינלאומי אבי ברקוביץ והשליח המיוחד בנושא איראן בריאן הוק.

גנץ אמר שהוא נכון לפעול יחד עם הממשל האמריקאי כדי למצוא את הדרכים הנכונות לוודא שהעליונות הביטחונית הישראלית, החיונית ליציבות האזורית, נשמרת –

אני מבקש להודות לג'ארד קושנר באופן אישי ולמשלחת כולה על מאמציה החיוביים לכונן שלום באזורנו ועל מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל. נמשיך לעבוד ביחד באופן רציף, כדי לקדם את האינטרסים האסטרטגיים והערכים המשותפים שמדינותינו חולקות.

19:26 עריכה

ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, הודיע על התפטרותו מהתפקיד. מרידור, שכיהן כראש אגף התקציבים משנת 2017, שיגר מכתב לשר האוצר ישראל כ"ץ ובו הודיע על עזיבת התפקיד.

מתוך מכתבו של מרידור –

בימים האחרונים, ואחרי שנחצו עוד ועוד קווים, ורוסקו כללים אלמנטריים של התנהלות תקציבית וכלכלית נכונה – החלטתי שאיני יכול עוד להיות חלק מהמערכת ולתת לגיטימציה לסדרת ההחלטות השגויות: ההחלטות שאינן לוקחות בחשבון את ההשלכות ארוכות הטווח והשפעתן על כלכלת המדינה ועל חיי האזרחים, והתמריצים שהן מייצרות.

איני יכול לתת יד להתנהלות הקלוקלת המתקיימת במהלך החודשים האחרונים, שכל אזרחי ישראל ישלמו עליה בשנים הבאות מחיר כבד.

20:02 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב להתפטרותו של הממונה על התקציבים באוצר –

מאז כניסתי לתפקיד הענקתי גיבוי רחב לצוות המקצועי באוצר ובכללו לשאול מרידור, כפי שעשיתי בכל תפקידיי בעבר. לצערי לאחרונה מתוך שיקולים פוליטיים צרים החל מרידור לפעול באופן בוטה וגם פומבי נגד מדיניות הממשלה ונגד המדיניות שהובלתי במשרד האוצר, ולכן פרישתו מתפקיד ראש אגף התקציבים היא מהלך נכון ומתבקש.

בכוונתי להביא בהקדם מחליף ראוי ומקצועי לתפקיד שיסייע לי ולממשלה בקידום המדיניות הכלכלית בתקופה מאתגרת זו.

20:18 עריכה

קבינט הקורונה אישר פה אחד את תוכנית הרמזור של הפרויקטור רוני גמזו. התוכנית תיכנס לפועל ב-6 בספטמבר.

20:26 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ נפגש אחר הצהריים עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואמר לו שברצונו להעביר את הממונה על התקציבים, שאול מרידור מתפקידו – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12. בהמשך הערב הגיש מרידור מכתב התפטרות לכ"ץ.

20:31 עריכה

במערכת הציבורית והפוליטית מגיבים הערב להתפטרותו של הממונה על התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור.

21:14 עריכה

משרד הבריאות סבור שניתן לפתוח את מעבר הגבול לסיני לתיירים ישראליים – כך נכתב בחוות דעת שחיברה ממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס.

שר הפנים אריה דרעי ידון מחר עם בכירי רשות האוכלוסין וההגירה בנושא. לפי עמדת משרד הבריאות, השבים ממצרים יידרשו לשהות 14 ימים בבידוד עם שובם ארצה.

21:40 עריכה

עשרות חסידים מפגינים בסמוך לביתו של שר הפנים אריה דרעי במחאה על כך שלא מתאפשר להם לבקר באומן שבאוקראינה.

21:51 עריכה

קבינט הקורונה החליט שמערכת החינוך תיפתח גם בערים "אדומות" – ששיעור התחלואה בהן גבוה. החלטה זו התקבלה בניגוד לעמדתו של הפרויקטור רוני גמזו, שסבר שאין לאפשר פתיחה של מוסדות חינוך ביישובים "אדומים".

22:10 עריכה

יועצו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, ערך הערב ביקור בכותל המערבי.

יועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, בכותל המערבי, 30 באוגוסט 2020 (צילום: Matty Stern / U.S. Embassy Jerusalem)
קושנר בכותל המערבי, הערב (צילום: Matty Stern / U.S. Embassy Jerusalem)
22:25 עריכה

בחצות תתרחב רשימת המדינות הירוקות של משרד הבריאות, ויצורפו אליה, בין היתר, איחוד האמירויות, תאילנד, אוסטרליה, אורוגוואי, טייוואן, נורבגיה, סינגפור ופורטוגל.

22:44 עריכה

יושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי: התפרצות הקורונה בעזה מחייבת את ישראל "לדרוש את שחרור השבויים והנעדרים".

סגירה