יועץ רה"מ טופז לוק נצפה באזור ההפגנה בבלפור למרות שהוא אמור להיות בבידוד

צעיר נעצר בחשד כי ניסה לדרוס מפגינים בבלפור ● אלפי מפגינים נגד רה"מ בירושלים ועל הגשרים ● המשטרה תצמצם מחר את המחסומים בכבישים אבל תשאיר 38 מהם ● קבינט הקורונה ידון ביום ג' בהחמרות בסגר אחרי יום כיפור ● עמותת "מסעדנים חזקים ביחד": "נתמוך כספית ומשפטית במסעדות שיפתחו" ● ח"כ משה ארבל מש"ס נדבק בקורונה ● משה יעלון שנפגש אתו נכנס לבידוד

טופז לוק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
טופז לוק
17:47 עריכה

המשטרה הודיעה היום כי חילקה אתמול 2,802 דוחות לאזרחים על הפרות הוראות הסגר. רובם הגדול של הדו"חות –  2,044 – ניתנו בגין יציאה ממקום המגורים לפעולה או מטרה שאינה מותרת.

בנוסף חילקו השוטרים 639 דוחות בגין אי עטיית מסיכה וארבעה דו"חות על מתן שירות לאדם שאינו חובש מסיכה. שלושה דו"חות ניתנו על בריחה מבידוד, 34 דו"חות על אי-הגעה למקום בידוד או הגעה לבידוד בתחבורה ציבורית, 28 דו"חות על שהייה בחוף הים או במקום אחר שהשהיה בו אסורה ו-13 תקנות בגין שהיה של אנשים מחוץ לביתם. תשעה דו"חות ניתנו על סירוב להוראה לפיזור התקהלות. לפי המידע שפרסמה המשטרה, לא ניתנו כל דו"חות על התקהלויות.

30 דו"חות נוספים, גבוהים יותר, ניתנו על פתיחת עסקים בניגוד להוראות, רובם בתי כנסת. בין השאר, חילקה המשטרה דו"ח בסך 5,000 שקלים למסעדת "ניסו" בשוק הפשפשים ביפו שנפתחה לאחר שבעליה פרסם כי היא "בית כנסת". בנוסף על הדו"ח, המשטרה סגרה את המסעדה. לפי המשטרה, "בתוך המסעדה שהו כ-10 סועדים ומחוצה לה שהו כ-40 נוספים, בניגוד מוחלט להנחיות הסגר".

יוני סלומון, בעלי מסעדת "ניסו", אמר לאתרי חדשות לאחר קבלת הדו"ח: "ידענו שהמשטרה תגיע מתישהו. בגל הקודם היו עוד עסקים שפתחו, אבל בגלל שהייתי היחיד הפעם הם באו אלי. אני לא מסתיר משהו, אני פותח. המקום עובד לפי התקנות הלא חוקיות בעליל שכפו עלי, אני לא מתכוון לקבל צו סגירה. אחרי יומיים שהייתי פתוח האימפקט נעשה ואנחנו עכשיו חייבים ביחד למנף את זה כמה שיותר כדי שיאפשרו לנו לעבוד ולהתפרנס".

תומר מור, בעלי קפה "ג'רמיה" ומנכ"ל ארגון "מסעדנים חזקים ביחד", אמר לאתר ynet כי "אנחנו פועלים נמרצות כדי לשפר את המצב של המסעדנים ולאפשר להם להוציא טייק אוויי מהמסעדות. אנחנו לא מצפים שיאפשרו פתיחה מלאה של המסעדות בגלל מגמת העלייה בנגיף, אבל יש תחושה שסימנו אותנו למרות שאין שום נתונים שמראים שיש הדבקות במסעדות. אין שום הצדקה לאיסור על טייק אוויר כל עוד מונעים התקהלות ומוודאים שלא יושבים במקום".

מסעדות ומעדניות אחרות המוגדרות ברשיון העסק כ"מאפיה ועסק לממכר מזון" נפתחו למכירה ללקוחות באיסוף עצמי, מאחר והאיסור על איסוף בטייק אווי חל רק על עסקים שמוגדרים רשמית כמסעדות. בין המעדניות הללו נמנות "בייקרי" של הבראסרי ברחוב אבן גבירול בתל אביב, "דליקטסן" ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, ו"Buti" בכיכר דיזנגוף.

מסעדות ריקות ברחובות ריקים בירושלים, בשל הסגר, 20.9.2020 (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
מסעדות ריקות ברחובות ריקים בירושלים, בשל הסגר, 20.9.2020 (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

 

18:07 עריכה

תנועת הדגלים השחורים הודיעה כי לא תקיים היום את ההפגנה ה"מסורתית" של מוצאי שבת בשל הסגר מול מעון ראש הממשלה בירושלים, אבל ארגונים אחרים כמו "מחאת היחידים" הודיעו שכן יפגינו, וכעת יו"ר מרצ ניצן הורוביץ נמצא בעצמו בדרך להפגנה ומדווח שגם אנשי הדגלים השחורים בדרך לשם.

 

18:09 עריכה

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה יוצא בחריפות נגד המפגינים שקיימו, לדבריו "משתה" אתמול מול בית ראש הממשלה בזמן שהמדינה בסגר, וכנראה שכח שגם בתוך מעון ראש הממשלה התקיימו "משתים" שכאלה

18:10 עריכה

עובדי רשות שדות התעופה יצאו להפגנת תמיכה בראש הממשלה. ח"כ אחמד טיבי לא התלהב:

18:41 עריכה

אתר waze ונוסעים בכבישים מדווחים על פקק בכביש מתל אביב לירושלים, באזור לטרון. לפי חדשות N12 ודיווחי נוסעים הסיבה לפקק היא שיירה של נוסעים שנמצאים בדרכם להפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים. מדובר כרגע בפקק היחיד בישראל, בזמן שכל שאר הכבישים ריקים.

 

19:43 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לא מתחרט על חלקו בגרירת ישראל לשלוש מערכות בחירות – ומציע את עצמו לתפקיד ראש הממשלה הבא. כך עולה מראיון עם ליברמן הערב בחדשות ערוץ 12.

"אנחנו הצלתי את מדינת ישראל מממשלה דתית-ימנית-משיחית שאם הייתה קמה ישראל הייתה הופכת למונרכיה", אמר ליברמן, "זה בזמן שכחול לבן עשתה את כל הטעויות האפשריות וימינה ניסתה בכל כוחה להיכנס לממשלה גם עכשיו מי ששומר על ישראל היא האופוזיציה".

כשהמראיינת, רינה מצליח, שאלה את ליברמן על מי ימליץ לראשות הממשלה אחרי הבחירות הבאות, אמר ליברמן: "מבחינת הניסיון והכישורים והרקע, הרקורד שלי הוא הטוב ביותר, אבל זה לא משנה".

אביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
19:46 עריכה

מאות מפגינים הגיעו לרחובות הסמוכים לבית ראש הממשלה בירושלים, בשעה שאלפים נוספים נמצאים בדרכים בדרך לשם.

למרות שהמשטרה אמרה שלא תיישם את המתווה שיצרה הממשלה להפגנות, המשטרה הפרידה בין המתחמים הסמוכים לבית רה"מ באמצעות סרטים כדי לאפשר למפגינים לעמוד בקפסולות כפי שמתיר המתווה.

 

19:58 עריכה

"אם היינו פופוליסטים היינו הולכים לסגר כולל". כך אמרה הערב שרת התחבורה מירי רגב בראיון לחדשות ערוץ 12.

לדברי רגב: "הנגיף לא עובד אצלנו, והמצב הולך ונעשה רע. עכשיו בדרך לכאן פגשתי את מנכ"ל משרד הבריאות שאומר שהמצב רע, שבתי החולים לא יכולים להחזיק מעמד, ולא בגלל מחסור במיטות או במכונות הנשמה. תראו מה שקורה בצרפת, בבריטניה, בספרד, אנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה, לא רוצים להגיע למצב שאנשים יחלו וימותו".

בתשובה לשאלה, כיצד היא מסבירה את העובדה שהתחלואה בישראל גדלה בקצב מהיר יותר מאשר באירופה, והאם הממשלה באמת מתפקדת היטב, אמרה רגב: "הממשלה מתפקדת באחריות. אנחנו פועלים בהתאם לתפישת האקורדיון של נתניהו, פותחים כשהתחלואה יורדת וסוגרים כשהיא עולה, ופתחנו מהר מדי, וכנראה שנצטרך להחמיר את הסגר ולסגור עוד. אנחנו פועלים לפי מה שאומרים לנו הגורמים המקצועיים, הרופאים, מנהלי בתי החולים והפרוייקטור רוני גמזו".

רגב התייחסה בדבריה להפגנות מול בית ראש הממשלה ואמרה: "הציבור מציית לסגר, עובדה, הכבישים ריקים, ויש רק פקק אחד – הפקק של המפגינים בדרך לירושלים., המפגינים חסרי האחריות שעשו אתמול משתה של 300 איש מול בית ראש הממשלה. ההפגנות עושות לנו טוב, כי רואים שהמפגינים אנרכיסטים, שלא אכפת להם מבריאות העם. ההפגנות חורות לי בגלל שהם לא טובות לציבור. אני דורשת מהמשטרה לאכוף את החוק, מותר להפגין אבל בקפסולות".

מירי רגב (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
מירי רגב (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
20:06 עריכה

כ-100 אלף עובדים כבר הוצאו לחל"ת בשל הסגר השני שהוטל על ישראל. כך מדווחים הערב הארגונים הכלכליים. לפי הדיווחים, כ-80 אלף עובדים הוצאו לחופשה ללא תשלום מהמסעדות, בתי הקפה והפאבים ועוד 18 אלף עובדים מענף המלונאות, הצימרים וחדרי הכושר. נראה כי הנתונים אינם כוללים ענפים נוספים כמו הפעוטונים.

ההערכה היא שחלק מהעובדים בענפים הללו ובענפים נוספים ביקשו לצאת לחל"ת מיוזמתם כיוון שאין להם מסגרות חינוך ושמירה על הילדים.

קניון עזריאלי בסגר (צילום: Miriam Alster/FLASH90.)
קניון עזריאלי בסגר (צילום: Miriam Alster/FLASH90.)
20:14 עריכה

"אני לא איש בשורות. המצב באמת חמור". כך אמר הערב פרוייקטור הקורונה רוני גמזו בראיון לערוץ 12, "ההערכה שלי היא שנגיע עוד השבוע ל-800 חולים קשים ושנגיע למספרים של כ-600 מתים לחודש. לכן למרות שהתנגדתי להטלת סגר בסופו של דבר אני באתי ודרשתי אותו".

עם זאת, גמזו אמר כי הוא מתנגד עדיין להחמרה בסגר. לדברי גמזו: "יצרנו מתווה שבו המגזר הפרטי ממשיך להתקיים תוך הגבלה קשה של ההתקהלויות. צריך לתת לכלכלה להמשיך להתקיים. השבוע ראינו שרוב הישראלים מכבדים את הכללים. בתי החולים יכולים להמשיך לעבוד. הנחיתי את כל בתי החולים לפתוח עוד מחלקות קורונה".

גמזו, שכמנכ"ל איכילוב לפני מינויו לפרוייקטור התנגד בחריפות להפסקת פעילות אלקטיבית בבתי החולים, אמר: "הנחינו את בתי החולים גם להקטין פעילות אלקטיבית. טיפולים אסתטיים ומרפאתיים, לא ניתוחים וטיפולים חיוניים".

"אני נמצא במצב קשה ברמה האישית. אני לא מאנשי המקצוע שאומרים 'בואו נסגור הכל'. אכפת לי גם מהחברה והכלכלה. צריך לקבל את ההחלטה הנכונה, המאוזנת, ולנצל כמה שאפשר בתוך בתי החולים. מנהלי בתי החולים לא רוצים החמרה בסגר".

פרויקטור הקורונה רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
פרויקטור הקורונה רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
20:21 עריכה

מספר חולי הקורונה המוגדרים קשה הגיע היום ל-643, עלייה של 36 ביחס לנתון מהבוקר. גם מספר המונשמים הגיע לשיא שיא – 170, עלייה של כ-48% מאז תחילת החודש.

מספר המאובחנים החדשים מאז חצות הגיע ל-1,570 – ירידה חדה ביחס לימים האחרונים, בגלל הירידה במספר הבדיקות, שהסתכם ביום החג ב-15,500 בלבד.

מספר הנפטרים מסיבוכי הנגיף מאז פרוץ המגפה הגיע ל-1,236. רובם – קרוב ל-900  נפטרו מאז 1 ביולי., ו-292 נפטרים מאז תחילת החודש.

עובד מגן דוד אדום עורך בדיקת קורונה בירושלים, 8 בספטמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עובד מגן דוד אדום עורך בדיקת קורונה בירושלים, 8 בספטמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
20:28 עריכה

המשטרה לא אכפה כלל את הוראות הסגר בבתי הכנסת ולא מנעה התקהלויות מעבר לכללים המקלים שכולל המתווה. כך דווח הערב בחדשות ערוץ 12. הדיווח תואם את הצהרות המשטרה עצמה, שדיווחה על 2800 דו"חות שחילקה במהלך הסופ"ש שחולקו לפי קטגוריות שלא כללו דו"חות בבתי הכנסת.

אנשים מתפללים בבית כנסת (צילום: Gershon Elinson/Flash90)
אנשים מתפללים בבית כנסת (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

 

20:41 עריכה

ראש הממשלה החליפי בני גנץ מתפנה מהעיסוקים המעיקים בקורונה ונזכר באיום ותיק יותר:

20:42 עריכה

ח"כ איילת שקד ושרת המשפטים לשעבר מתנגדת להחמרה בסגר:

20:44 עריכה

כמדי מוצ"ש, גם במוצאי החג הזה אלי אבידר מצטרף להפגנות נגד נתניהו:

20:48 עריכה

שרים, ח"כים ועיתונאים תומכי הימין ממשיכים לפרסם תגובות נזעמות לארוחת הערב שקיימו שלשום המפגינים נגד ראש הממשלה מול מעונו בירושלים:

 

 

 

20:51 עריכה

קבוצת פעילות ופעילים חברתיים בבאר שבע מפגינה בדרישה לטפל באלימות נגד נשים, שעלולה להחמיר בזמן הסגר:

20:52 עריכה

3000 איש בהפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים.

הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו בירושלים, 20.9.2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו בירושלים, 20.9.2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו בירושלים, 20.9.2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו בירושלים, 20.9.2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

21:03 עריכה

ראש הממשלה מתאבל על מותה של השופטת האמריקאית רות באדר גינזבורג.

21:18 עריכה

ראש הממשלה החליפי בני גנץ מצטרף לאיומי ראש הממשלה נתניהו על החמרה בסגר – בניגוד לעמדת רוב הגורמים המקצועיים, כולל פרוייקטור הקורונה רוני גמזו:

 

21:26 עריכה

חשד לניסיון דריסה במהלך ההפגנה נגד ראש הממשלה בירושלים. חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה ברחיוב קינג ג'ורג', קרוב להפגנה נגד ראש הממשלה בכיכר פריז, והיווה סכנה גדולה למפגינים ולשוטרים, נעצר על ידי הכוחות שהיו במקום ומועבר לחקירת משטרה בחשד לניסיון דריסה.

חשד לניסיון לדרוס מפגינים בירושלים (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
חשד לניסיון לדרוס מפגינים בירושלים (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

 

21:32 עריכה

העיתונאי בן כספית חושף ניסיון חדש ליצור פייק ניוז שבו יואשמו המפגינים נגד רה"מ בהפצת מגפת הקורונה:

21:50 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיימו בסוף השבוע התייעצויות בנושא החמרת הסגר עם מומחים מהארץ ומהעולם וצפוי להמשיך בהן גם מחר (ה').

ההערכה היא שנתניהו יכנס את קבינט הקורונה רק ביום שלישי כדי לקבל החלטות על החמרת הסגר.

בין ההגבלות שלפי ההערכות נתניהו ידון עליהן בקבינט: צמצום במספר העובדים שיורשו להיכנס למקומות עבודה שאינם מוגדרים "חיוניים" (למעט מקומות שמקבלים קהל, שיישארו סגורים כבר ממחר); קביעה שרק בעלי היתר בכתב יוכלו לנוע בכבישים; ואפשרות לסגירת חלק מהחנויות המוגדרות "חיוניות" בקניונים ובשווקים.

בנוסף, תידון האפשרות לצמצם או אף לסגור את בתי הכנסת ולקיים רק תפילות במרחב הפתוח.

עם זאת, ההחלטות כרוכות בהחלטה של קבינט הקורונה, הממשלה כולה והכנסת. מאחר ונתניהו לא יכנס את הקבינט לפני יום שלישי, ההערכה היא שהחמרת הסגר, אם תתרחש, תיכנס לתוקף רק אחרי יום הכיפורים.

מחאה בכיכר הבימה נגד הסגר השני, ב-17 בספטמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מחאה בכיכר הבימה נגד הסגר השני, ב-17 בספטמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
22:03 עריכה

22:06 עריכה

המשטרה תצמצם מחר משמעותית את מספר המחסומים שהציבה היום בכבישים, כדי לאפשר לעובדים להגיע מחר למקומות עבודתם.

22:12 עריכה

22:53 עריכה

יואב קיש מצא סיבה להאשים את היועץ המשפטי בממשלה בעלייה בתחלואה בקורונה:

22:54 עריכה

01:13 עריכה

טופז לוק, יועצו של ראש הממשלה, נצפה הערב בהפגנות בבלפור – בעוד שהוא בכלל אמור להיות בבידוד, מאז חזרתו לארץ מוושינגטון ביום רביעי.

בליכוד מסרו בתגובה כי ""לוק הגיע לבצע בדיקת קורונה בירושלים, על פי ההנחיות שקיבל ממשרד הבריאות עם שובו מהמשלחת לוושינגטון, ולאחר מכן שב לביתו". אולם עיתונאיות "הארץ" נעה לנדאו ו"גלובס" טל שניידר סיפרו כי הבדיקה הזו כלל לא היתה באיזור ההפגנות.

 

סגירה