נתניהו: נעשו טעויות בדרך; האולמות נפתחו במהירות רבה מדי, ייתכן שגם מערכת החינוך

עימותים התגלעו בין שוטרים ומפגינים ● אדלשטיין בקריאה לציבור: "אל תיקחו דוגמה מהמפגינים הערב" ● ממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס: אחרי הסגר הנוכחי - הפתיחה תיעשה בשלבים, כשבין כל שלב יחלפו שבועיים-שלושה ● מיקי זוהר: הממשלה הנוכחית חייבת להתפרק בהקדם

  • מפגינים מוחים על גשר בכביש 1, ליד ירושלים, 26 בספטמבר 2020 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
    נתי שוחט, פלאש 90
  • מפגינים מוחים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בכיכר רבין בתל אביב, 26 בספטמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • מפגינים מוחים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעמק יזרעאל, 26 בספטמבר 2020 (צילום: ענת חרמוני, פלאש 90)
    ענת חרמוני, פלאש 90
  • מפגינים מוחים נגד נתניהו ליד בית ראש הממשלה בירושלים, 26 בספטמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
17:11 עריכה

לפי מספר דיווחים ברשת, המשטרה מונעת ממפגינים להגיע להפגנות.

יצאתי להפגנה בירושלים עכשיו מרמת השרון. הקצין רשם לי דוח 500 ש"ח. כי יצאתי להפגנה של 20:00 מוקדם מדי. סרבתי לקבל את הדו"ח. הסכמתי רק להעצר. חבר'ה זה לא יהיה קל, אבל גם אם אצטרך לזחול על ארבע מעכשיו אני אגיע.????

פורסם על ידי ‏‎Or Haner‎‏ ב- יום שבת, 26 בספטמבר 2020

17:22 עריכה

מאות כלי רכב עושים בשעה זו את דרכם להפגנה, שתיערך הערב ליד בית ראש הממשלה בירושלים.

17:24 עריכה

משטרת ישראל הודיעה שתאפשר לכל אדם שיחפוץ בכך להגיע לצאת להפגין.

18:02 עריכה

מוקדן במשטרת ישראל אמר לאזרח שפנה אליו, שמותר להפגין במרחק שלא עולה על אלף מטרים – אף שהדבר לא תואם את ההנחיות שאושרו בממשלה ובכנסת. כשהאזרח עימת את המוקדן עם העובדה שמותר לצאת להפגין, השיב האחרון: "זה מה שאמרו לנו להגיד". כך פרסמה ענבר טויזר ב-N12.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מקרים נקודתיים שהועלו, שבהם השוטרים פעלו תוך שיקול דעת מוטעה – טופלו, והנהלים חודדו בהתאם".

18:21 עריכה

אנשי הדגלים השחורים מקיימים מחאות מקומיות ברחבי הארץ.

18:36 עריכה

חבר הכנסת צבי האוזר צייר סימונים ליד ביתו, כך שמפגינים יוכלו לשמור על מרחק של שני מטרים אלה מאלה.

19:05 עריכה

שורה של אנשי תרבות שיגרו מכתב לנשיא המדינה, לנשיאת בית המשפט העליון, ליועץ המשפטי לממשלה ולראש שירות הביטחון הכללי בקריאה להוצאתו המידית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנבצרות מהותית.

אנו, שומרי הסף של החינוך והתרבות בישראל, פונים אליכם כדלקמן.

ערב כינון הקואליציה והקמת הממשלה הנוכחית, נדרש בית המשפט העליון לעתירה בדבר הזכות של נאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים לקבל לידיו מנשיא המדינה את המנדט להקים ממשלה בישראל.

לאסוננו, בהיעדר חקיקה מתאימה, נאלץ ההרכב המיוחד של ביהמ"ש, שמנה 11 שופטים ושופטות, בראשות כבוד הנשיאה, הגברת אסתר חיות, לאשר את זכות הנאשם להקים ממשלה. זאת, בסייג אחד – שיחתום על הסכם ניגוד עניינים, שימנע ממנו לעסוק בכול הנוגע למשפטו.

כבוד היועץ המשפטי לממשלה העביר לידי הנאשם הסכם כזה, ומשהודיע הנאשם כי לא יכבדו ולא יחתום עליו, הודיע בפומבי כי ההסכם זה בתוקפו, גם אם אינו חותם עליו.

אף על פי כן, לאחרונה התגברו התקפות הנאשם על מערכת אכיפת החוק והמשפט וגם שירות הביטחון הכללי, עד כדי כך שפרקליטות המדינה והשב"כ הצטרכו לפרסם הודעות רשמיות, המפריכות את שקריו.

הסאה נגדשה הלילה, כאשר בניגוד לדעותיו של רוב שרי הממשלה, פרויקטור המאבק בקורונה ובכירי האוצר, החליט ראש הממשלה על הטלת סגר כללי על ישראל, שידרדר את ישראל למשבר כלכלי איום, וכפי הנראה מטרתו היא אחת – שבירת המחאה נגדו.

אנו, סופרים וסופרות, תסריטאים ותסריטאיות, מחזאים ומחזאיות ישראלים, מתבוננים בפלצות באופן שבו עוסק הנאשם בהתמדה, בתחכום ובכוונת מכוון בהחרבת מערכות האכיפה, החוק והמשפט, במטרה להימלט ממשפטו.

אנו גם ערים למאמציו להכין לעצמו מפלט במשכן נשיאי ישראל, על ידי הסרת הצעת החוק למניעת כהונתו של אדם נאשם בפלילים במשרה רמה זו.

התנהגות הנאשם וסובביו מיום ההכרזה על כתבי האישום נגדו ועד הנה מעידה כאלף עדים, כי אדם זה אינו כשיר עוד לעמוד בראש ממשלת ישראל, וכי נתמלאו התנאים להכרזה משפטית מטעמך על היותו נבצר מהותית ממילוי תפקידו.

אנו רואים בכם בלם אחרון בפני הנאשם, העושה כול שביכולתו כדי לרסק את מוסדות הדמוקרטיה בישראל. כול יום שהוא ממשיך לשמש בתפקידו מקרב אותו ואת ישראל לאסון שכמותו לא ידענו, והלוואי לא נדע.

לכן, אנו מפצירים בכם לאזור עוז ולהכריז על נבצרותו המהותית של הנאשם מכהונה כראש ממשלת ישראל.

על המכתב – שאותו יזם אילן שיינפלד – חתמו, בין היתר, נעה ידלין, מוטי לרנר, לאורה ריבלין, אסתי זקהיים, דליה שימקו, צרויה שלו, יגאל שוורץ, הלל מיטלפונקט, יהושע סובול, אפרים סידון, אלונה קמחי, יהודית קציר, דרור קרן, גבריאלה אביגור-רותם, אריאנה מלמד, אסתי ג' חיים, עדנה מזי"א, עמליה רוזנבלום, נינה קוטלר, שלום רצבי ושרון מולדבי.

19:36 עריכה

באופוזיציה מחזקים את המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

19:53 עריכה

ממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס: "אנחנו בונים אסטרטגיה מאוד ברורה של שלבים – מה נפתח, מתי. אני חושבת שעיקרון שמאוד חשוב להקפיד עליו זה שהשלבים קבועים לפי מדדי תחלואה, לא לפי תאריכים שקבענו אותם מראש. והדבר הנוסף זה שאנחנו נותנים שבועיים-שלושה בין שלב לשלב. לא פותחים את הכול בבת אחת, ואז יש עלייה ולא יודעים איך להתמודד איתה".

אלרעי פרייס אמרה את הדברים הערב בראיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות". עוד אמרה שמערכת החינוך תיפתח בשלב מוקדם כדי לאפשר להורים לילדים לשוב לעבודותיהם.

20:09 עריכה

יושב ראש הקואליציה ויושב ראש סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "הממשלה ה'פרטצ'יטטית' הזו חייבת להתפרק בהקדם".

20:17 עריכה

מאות מוחים מפגינים ליד בית ראש הממשלה בירושלים – כך מדווח כתב זמן ישראל אמיר בן-דוד. באזור סומנו נקודות לשמירת מרחק בין המפגינים.

כמה מאות מפגינים כבר בבלפור, אחרי הפקקים והמחסומים שמונעים גישה בדרך. על הכבישים והמדרכות מסביב סומנו נקודות לשמירת שני…

פורסם על ידי ‏‎Amir Ben-David‎‏ ב- יום שבת, 26 בספטמבר 2020

20:23 עריכה

לבד מההפגנה ליד בית ראש הממשלה בירושלים – הפגנה נערכת ליד ביתו של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, בראש העין.

20:41 עריכה

שר הפנים אריה דרעי: ההפגנה שנערכת כעת בירושלים תביא לעלייה בתחלואה.

20:52 עריכה

המשטרה עצרה חשוד בהשלכה של בקבוק לעבר כלי רכב של מפגינים בירושלים. החשוד התנגד למעצר ותקף את השוטרים במקום.

20:59 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: אנחנו פועלים בשלושה שלבים – (1) סגר; (2) שגרת קורונה; (3) חיסון. עוד אמר נתניהו: "האם נעשו טעויות בדרך? בוודאי. ההחלטה שלנו לפתוח את אולמות השמחות – מהירה מדי. אולי גם ההחלטה לפתוח את כלל מערכת הלימודים".

21:03 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר, פרופסור סיגל סדצקי, התראיינה לראשונה מאז עזבה את התפקיד: "במצב שבו לא יכולתי להשפיע יותר מצד אחד ומצד שני הייתי צריכה לתפקד עם דברים שלא הסכמתי איתם – היה נכון שאני אפנה את הדרך לאחרים".

בראיון לדנה ויס ששודר הערב בחדשות 12 מתחה סדצקי ביקורת על התנהלות הרשויות עם משבר הקורונה. "אני לא מאמינה שניתן לפתוח את יוון ולסגור את אומן", אמרה. לדבריה, מערכת החינוך לא נפתחה אחרי הגל הראשון כפי שהייתה צריכה.

פרופ' סיגל סדצקי. תמיד מוקפדת (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
סדצקי בפברואר האחרון (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

"הגענו למצב לא טוב, מצב שלא היינו צריכים להיות בו", פסקה סדצקי. היא מתחה ביקורת על כך שפרק הזמן לקבלת החלטות ממושך מדי. לדבריה, קבינט הקורונה לא צריך לכלול יותר משבעה חברים.

סדצקי דחתה את הביקורת על כך שנמנעה מלשתף פעולה עם אנשי הצבא, שהתגייסו למאבק בקורונה. ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר אמרה שנתניהו מבין את המחלה היטב. "הייתי מקווה שראש הממשלה יעמוד בלחצים הפוליטיים", אמרה.

21:09 עריכה

השר דודי אמסלם מותח ביקורת על "האנרכיסטים המופקרים" המפגינים ליד בית ראש הממשלה בירושלים.

21:10 עריכה

לרגל יום כיפור יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קורא לבני גנץ להתנצל בפני הבוחרים, שלהם הבטיח, שלא ייכנס לממשלת נתניהו, ומראש הממשלה דורש חבר הכנסת להתנצל, בין היתר, בפני המובטלים, העצמאיים וההורים – אוכלוסיות, שלדבריו, נפגעו על ידי נתניהו.

21:44 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין בקריאה לציבור: "אל תיקחו דוגמה מהמפגינים הערב".

21:52 עריכה

חבר הכנסת גדעון סער: "שנאה נוראית משתוללת בעמנו. שיח השנאה הרעיל מסוכן לנו ולעתיד ילדינו. זה הזמן לשינוי הכיוון ההרסני המסכן את הבית השלישי".

שבוע טוב. למרבה הצער, בעיצומם של הימים הנוראים וכשהמגיפה מרימה ראש, הקטטה המתמשכת בממשלה, בכנסת ובציבור לא פוסקת לרגע….

פורסם על ידי ‏גדעון סער | Gideon Saar‏ ב- יום שבת, 26 בספטמבר 2020

22:26 עריכה

"אנחנו יכולים לנצח את הקורונה – בנפרד, אבל ביחד": שר התקשורת יועז הנדל בסרטון ליום כיפור.

22:31 עריכה

עימותים התגלעו הערב בין שוטרים למפגינים ליד בית ראש הממשלה בירושלים.

22:47 עריכה

חברת הכנסת קטי שטרית בוחרת ליצור הקבלה בין ציבור המתפללים בכותל לבין המפגינים ליד בית ראש הממשלה וקובעת שאוכלוסייה אחת "מגלה אחריות לאומית" בעוד האחרת "מגלה הפקרות לאומית".

סגירה