כלי רכב ניסה לדרוס מפגינים נגד נתניהו בתל אביב ונמלט

שלב ההוכחות במשפט נתניהו צפוי להידחות ● ליברמן: "כל עוד החרדים בקואליציה לא ניתן להתגבר על הקורונה" ● ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן: "מודאג מהשיח האלים והמתלהם, הפוגעני והמשמיץ כלפי השוטרים" ● דיווח: רון חולדאי פועל לגייס פעילים פוליטיים לצורך הקמת מפלגה בראשותו

  • דיון של ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, 1 באוקטובר 2020 (צילום: דוברות הכנסת)
    דוברות הכנסת
  • חברי הוועדה לביקורת המדינה מבקרים במפקדת אלון של פיקוד העורף, 1 באוקטובר 2020 (צילום: דוברות הכנסת)
    דוברות הכנסת
  • בונים סוכות במאה שערים, 1 באוקטובר 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • הפגנה נגד נתניהו בגשר ההלכה בתל אביב, 1 באוקטובר 2020 (צילום: הדגלים השחורים)
    הדגלים השחורים
  • הפגנה נגד נתניהו בכפר סאלד, 1 באוקטובר 2020 (צילום: הדגלים השחורים)
    הדגלים השחורים
  • מחאה נגד נתניהו והגבלת ההפגנות בככר רבין, 1 באוקטובר 2020 (צילום: הדגלים השחורים)
    הדגלים השחורים
  • מפגינים נגד נתניהו בככר הבימה בתל אביב, 1 באוקטובר 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
  • מפגינים נגד נתניהו וההגבלות על ההפגנות, בככר הבימה בתל אביב, 1 באוקטובר 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
  • הפגנה נגד נתניהו בתל אביב, 1 באוקטובר 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
22:20 עריכה

ניר הירשמן תיעד את ניסיון הדריסה בהפגנה הערב בתל אביב:

22:07 עריכה

שוטרים ליוו הערב את שדר ערוץ 20 שמעון ריקלין מחוץ למתחם הבימה לאחר שסיים לשדר שם. נתניהו יוצא נגד "המתקפות האלימות נגד ערוץ 20 ראויות לכל גינוי".

21:51 עריכה

כלי רכב ניסה לדרוס מפגינים נגד נתניהו בתל אביב ונמלט מהמקום. אחת המפגינות נפצעה קל ברגלה ופונתה לקבלת טיפול ממד"א.

דוברות המשטרה(מרחב ירקון):
"בהמשך לפניות כתבים ופרסומים בדבר דריסת מפגינה במהלך המחאה בתל אביב, הדיווח נמצא בבדיקה של המשטרה אולם נכון לשעה זו טרם אותר אירוע שכזה".

במקביל לאירוע הזה, ב-N12 פורסם תיעוד של רכב שחולף על פני המפגינים בפרדס חנה ומרסס לעברם גז מדמיע.

הדגלים השחורים הגיבו לאירוע הדריסה כך: "ההסתה שנשמעה מפי ראש הממשלה וח"כים מהליכוד מביאה לעוד מתקפה נפשעת על המפגינים נגד נתניהו והשחיתות. הגיע הזמן שהיועמ"ש יתעורר ויעמיד לדין את מיקי זוהר ושאר מהדהדי השנאה. שלא יבוא לבכות בלוויות כשירצחו פה מפגינים. מצפים ממשטרת ישראל לחרוג ממנהגה- לתפוס את הפושעים ומהפרקליטות להעמידם לדין". לדבריהם, זהו ניסיון הדריסה הרביעי בחודשיים האחרונים ו"ראש הממשלה לא גינה את אף אחד מהמקרים".

21:25 עריכה

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה להקפאת התקנות להגבלת ההפגנות. העתירה דורשת צו ביניים עד לקבלת הכרעה, בנימוק שההגבלה אינה חוקתית.

אלי אבידר שהשתתף בהצבעה על התקנות בוועדת חוקה מודה למפגינים שגרמו לו לחייך ומבטיח לצבוע את המדינה באלפי הפגנות. ניצן הורביץ אומר ש"ככה לא מטפלים במגיפה, ככה הורסים דמוקרטיה וחיים של אנשים".

21:22 עריכה

אריה דרעי אמר הערב לערוץ 12 כי הוא לא מתחרט על פתיחת בתי הכנסת בראש השנה ויום כיפור אך מאשים את עצמו שלא עשה מספיק לשכנע שהציבור החרדי נשמע להוראות.

"אני אומר לעצמי שאני אשם בדבר אחד, שלא הצלחתי ולא עשיתי מספיק מאמצים לשכנע אתכם שרוב רובו של הציבור החרדי, כמעט כולו, שומע להוראות, יותר מכל ציבור אחר".

"יש הרבה קבוצות בחברה החרדית ולכל אחת יש את הרב שלה. לציבור הספרדי יש הוראות חד משמעיות ממועצת חכמי התורה … גם בציבור החסידי, כדי שלא נעשה לו עוול, החסידות הכי גדולה שיש, חסידות גור, כל בתי הכנסת שלהם, כולל בית המדרש הענק, סגור על בריח בהוראה של האדמו"ר".

20:45 עריכה

ועדת החוקה אישרה תקנות המגבילות את ההפגנות לקילומטר מהבית ועד 20 איש במקום אחד. בנוסף, אושר איסור לשהות בסוכה של אדם אחר והגבלת הפעילות במקומות העבודה למעט במגזרים שמוגדרים חיוניים. בנוסף הוחלט להצביע נגד החזרה של קבוצות ספורט לאימונים קבוצתיים, למעט כאלה שמשחקות במפעלים בינלאומיים.

ההחמרה בהתקהלות בהפגנה או תפילה תיכנס לתוקף הלילה ותהיה בתוקף עד ה-7 באוקטובר. הגבלת פעילות במקומות העבודה עד ה-10 לחודש. משרד המשפטים הבטיח לבחון מתווה שיאפשר הפגנות ברכבים בכפוף לחוות דעת של המשרד לבטחון פנים, הבריאות והמשטרה.

חברים בוועדה רצו לאפשר לעסקים שיש בהם עד 10 עובדים להגיע לעבודה גם אם היא לא חיונית, אלא שמשרד הבריאות התנגד ומשרד המשפטים הבהיר שהחרגה זו תפקיע את מצב החירום המיוחד, שהוא זה שמאפשר גם את ההגבלת על ההפגנות. התומכים בתקנות הם יו"ר הוועדה יעקב אשר, הילה מארק, שלמה קרעי, אריאל קלנר, גדעון סער, איתן גינזבורג, תהלה פרידמן, מיכל וונש, מיכאל מלכיאלי.

6 ח"כים התנגדו: אוסאמה סעדי, עופר כסיף, מיקי לוי, יואב סגלוביץ', אלי אבידר, ניצן הורוביץ. חברת הכנסת אילת שקד (ימינה) נכחה ולא הצביעה. אותם 9 ח"כים תמכו בתקנות ההגבלה על מקומות עבודה ו-7 ח"כים התנגדו (כולל ח"כ אילת שקד).

20:42 עריכה

משרד החוץ בארמניה הודיע על החזרת השגריר מישראל בגלל מכירת אספקת נשק מישראל לאזרבייג'ן במהלך המשבר הנוכחי בנגורנו-קרבאך.

תגובת משרד החוץ על החלטת ארמניה להחזיר את שגרירה להתייעצויות:
"ישראל מצרה על ההחלטה של ארמניה להחזיר את שגרירה בישראל לארמניה להתייעצויות. ישראל מייחסת חשיבות ליחסינו עם ארמניה ובמסגרת זו רואה בשגרירות ארמניה בישראל כלי חשוב לקידומם לתועלת שני העמים".

20:10 עריכה

נתניהו מדבר כעת לציבור הגולשים בפייסבוק לייב. הוא מעריך שייתכן שהממשלה תחלק מענקים נוספים בתקופה הקרובה. מוקדם יותר היום אמר נתניהו שמערכת החינוך לגיל הרך עשוייה לחזור לפעילות והנושא יידון ביום שני.

"אם נראה שהסגר לא עובד טוב, נהדק אותו, ביום שני נקבל החלטה. זה ייקבע לפי נתונים ולא באופן שרירותי או לפי גחמות, אנחנו במלחמה קשה נגד הנגיף".

עדכון ממני אליכם בשידור חי, תשאלו אותי הכל >>

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום חמישי, 1 באוקטובר 2020

20:01 עריכה

משרד הבריאות מדווח על 9,013 נדבקים בקורונה אתמול מתוך 70 אלף בדיקות. נכון לעכשיו יש 817 חולים במצב קשה מהם 186 מונשמים.

19:59 עריכה

הנשיא ביקר הערב בביתו של הרב שלום כהן. בתוך כך הרב קנייבסקי פסק כי מותר ללכת להיבדק במהלך החג והרב גרשון אדלשטיין ביקש לא לארח זרים. במקביל, גם במשטרה ביקשו מהרבנים לא לקיים אירועים המוניים והתריעו מפני מתן קנסות ואכיפה מוגברת.

19:51 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין שוחחו היום בזום עם מנהלי בתי חולים ציבוריים. כ"ץ הבטיח שיימצא מקור תקציבי לתשלום משכורות והוצאות לבתי חולים עד סוף השנה.

כ"ץ: "בהמשך לסיוע הרחב שהענקתי למערכת הבריאות על מנת שיוכלו להתמודד עם אתגרי השעה בצורה מיטבית יזמתי פגישה נוספת עם מנהלי בתי החולים הציבוריים כדי לוודא ביצוע של ההחלטות שקיבלתי ובנוסף לשמוע על האתגרים העומדים בפניהם כעת. התחייבתי שלא יהיה רופא פנוי שלא יקבל תקן לעבוד וכך יהיה.

אדלשטיין: "משרד הבריאות פועל לילות כימים לטיפול בנגיף הקורונה ולהכין את מערכת הבריאות ליציאה מהסגר ולמוכנות לחורף. אני מודה לשר האוצר על סיועו בתקצוב המערכת ובתי החולים".

19:46 עריכה

נציג המשטרה בוועדת חוקה אמר כרגע שאם תאושר הפגנה בכלי רכב כל אדם יוכל לטעון שהוא מפגין ולשוטר במחסום לא תהיה יכולת לבדוק זאת. "היכולת של כל אחד ואחד לטעון שהוא מפגין באופן עצמאי נגד הסגר זה באופן טבעי יקשה מאוד לבדוק את זה".

ח"כ מיקי לוי הגיב לאמירה הזו והציע את הפתרון שלו, כניצב במשטרה בדימוס: "המשטרה תקבל את מספר כלי הרכב, מקום ההתכנסות, הנקודה האחרונה וזמן הסיום, תוך שליטה מוחלטת במספרים שיירשמו בבקשה שתוגש בתחנת המשטרה".

גם יואב סגלוביץ', (קצין משטרה לשעבר גם הוא) אמר שהמשטרה "צריכה לאפשר את זכות ההפגנה וזה תפקיד המשטרה ותפקיד משרד המשפטים לעשות את האיזון כי כרגע זכות ההפגנה מופקעת לגמרי … אי אפשר להגיד אי אפשר".

19:25 עריכה

עשרות או מאות הפגנות מתקיימות הערב ברחבי הארץ נגד נתניהו, בשעה שוועדת חוקה דנה באישור התקנות שיגבילו בין היתר את ההפגנות האלה לקילומטר מהבית. בלינק הייעודי אפשר למצוא את ההפגנה הקרובה למקום המגורים.

הפגנה נגד נתניהו בכפר סאלד, 1 באוקטובר 2020 (צילום: הדגלים השחורים)
הפגנה נגד נתניהו בכפר סאלד, 1 באוקטובר 2020 (צילום: הדגלים השחורים)
הפגנה נגד נתניהו בגשר ההלכה בתל אביב, 1 באוקטובר 2020 (צילום: הדגלים השחורים)
הפגנה נגד נתניהו בגשר ההלכה בתל אביב, 1 באוקטובר 2020 (צילום: הדגלים השחורים)
18:46 עריכה

ראש המוסד יוסי כהן ביקר אתמול (ד') בבחריין ופגש את ראש המודיעין והיועץ לבטחון לאומי, לפי דיווח של סוכנות הידיעות הרשמית (BNA).

18:30 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקש מפרויקטור הקורונה להמשיך בתפקידו, כך אמר בראיון לערוץ 12. גמזו אמור לסיים את התפקיד בעוד חודש והשר הממונה עליו אמר בראיון את הדברים הבאים:

"אני מבקש מפרופ' גמזו להמשיך בתפקידו … גם אמרתי לו את הדברים באופן אישי ומאוד אשמח אם הוא יישאר. במידה והוא יחליט לחזור לבית החולים שלו, לניהול איכילוב, אז אנחנו נצטרך למצוא מחליף. כפי שפניתי בזמנו לפרופ' גמזו והוא נענה ועד היום אני מודה לו על זה כי זה לא היה פשוט בשבילו, כך גם נחפש במידה והוא יחליט לעזוב. אבל מבחינתי עדיף פה לא להחליף סוסים בעלייה".

גמזו עצמו אמר מוקדם יותר היום ש"אם השר יבקש אני אשקול את זה".

18:10 עריכה

צה"ל יקים שתי מחלקות קורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה. במחלקות יטופלו עשרות חולים במצב בינוני ולפי דובר צה"ל זו תהיה הפעם הראשונה שבה הצבא מטפל באזרחים בשטח ישראל.

17:48 עריכה

נפתלי בנט מציע להפסיק להוציא מאומתים למלוניות ולהתמקד בהגנה על אוכלוסיות פגיעות כמו קשישים ובעלי מחלות רקע.

17:22 עריכה

יאיר לפיד מגנה מודעה של מרצ לפיה מנהיגי המפלגות החרדיות אשמים בעידוד הפצת הקורונה. במודעה נכתב "הדם על הידיים של דרעי וליצמן". ניצן הורביץ (יו"ר מרצ) שיתף אותה ולאחר מכן מחק את הפוסט.

16:50 עריכה

במהלך הדיון שמתקיים כעת בוועדת חוקה על התקנות להגבלת שהייה במרחב ציבורי, (בכללם הגבלת הפגנות) אמרה עו"ד לילך וגנר ממשרד המשפטים,  אמרה בדיון הוועדה על הגבלות הפעילות והשהייה במרחב הציבורי, ש"לא כל שהיה של אנשים במרחב הציבורי היא התקהלות ולא כל הפגנה היא התקהלות".

"מספר הגג להתקהלות הוא 20. התקבצות ושהיה בסמיכות של אנשים במקום ספציפי לאותה מטרה היא התקהלות. כאן מדובר על קבוצות המופרדות זו מזו הפרדה ניכרת, אלו לא קפסולות שהותרו במסגרת תפילות ראש השנה ויום כיפור.
התקהלות היא לב התקנות והחוק היא שיוצרת את הסיכון הבריאותי. אנחנו רוצים לאפשר התקהלות במתווה של התקנות. בגל הראשון היה איסור של התקהלות של שני בני אדם".

"יש פה חידוש בתקנות בנושא שמירת מרחק בין אותה קבוצה של 20 איש שמתקהלת. ל-7 ימים הקרובים צריכה להיות שמירת מרחק של 2 מטרים גם בין המתקהלים עד 20 איש ואם לא תהיה שמירת מרחק כזו, זה מקים סמכות לשוטר להורות על ריווח שלהם ואם מסרבים לריווח זה מקנה סמכות להטלת קנס של 1000 שקל".

16:41 עריכה

האלוף רוני נומה, שממונה על הסקטור החרדי במטה הקורונה, מנסה להוריד את הבהלה מפני חרדים בציבור הכללי ואומר שאין אלפי בחורי ישיבות שמסתובבים בלי שאותרו ומדביקים אחרים.

מנגד, מוקדם יותר היום אמר רוני גמזו ש-40% מהנדבקים החדשים הם חרדים וליברמן מסיק מכך ש"כל עוד ש"ס ויהדות התורה חברות בקואליציה, לא ניתן יהיה להתגבר על הקורונה".

16:31 עריכה

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו הוציא הודעה שלפיה ארה"ב מקדמת בברכה את החלטת ממשלות ישראל ולבנון לדון במחלוקת על הגבול הימי ביניהן. "ההסכם ההיסטורי בין שני הצדדים הוא פרי תיווך של ארה"ב ותוצאה של כמעט שלוש שנים של מגעים דיפלומטיים אינטנסיביים בהובלת השגריר האמריקאי ללבנון דייוויד סאת'רפילד ועוזר המזכיר דייוויד שקנר".

"ההסכם בין שני הצדדים למסגרת משותפת של מגעים על הגבול הימי יאפשר לשתי המדינות להתחיל את הדיונים שיש להם פוטנציאל להניב יותר יציבות, בטחון ושגשוג לאזרחי לבנון וישראל גם יחד. ההכרזה של היום היא צעד חיוני לקראת תחילתם של דיוני הגבול הימי שיתקיימו בנקורה בלבנון, (צפונית לראש הנקרה) תחת דגל האו"ם במשרד של המתאם המיוחד של האו"ם ללבנון, (UNSCOL)."

שר החוץ גבי אשכנזי מודה למזכיר המדינה על מאמצי התיווך שהובילו להחלטה לקיים את השיחות.

16:18 עריכה

פרקליטי נתניהו רוצים דחייה במתן תשובה לכתב האישום בנימוק שעוד לא התקבלה החלטה על חומרי חקירה נוספים שהתבקשו על ידם. לפי הדיווח של חדשות 13, אם תתקבל הדחייה היא עשוייה לגרור דחייה בשלב ההוכחות שאמור להתחיל בינואר בתדירות של 3 דיונים בשבוע. נכון לעכשיו הדיון בשאלה אם יועברו חומרי חקירה נוספים או לא, נקבע ל-15 בנובמבר.

לפי דיווח בהארץ, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את מועד הגשת התשובה לכתב האישום מ-18 ל-29 באוקטובר והמשמעות היא שששלב ההוכחות יידחה בחודש וחצי.

15:55 עריכה

ח"כ יואב סגלוביץ' רוצה לתקן את התקנות שאושרו בממשלה הלילה, כך שתותר הפגנת ברכבים. ועדת חוקה תחדש את דיוניה בעוד מספר דקות ותדון בתקנות שצריכות לעבור את אישורה.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר דורש ממשרד הבריאות תשובות לסוגיות שעלו בדיון לפני ההצבעה על תקנות הגבלת הפעילות והגבלת השהייה במרחב הציבורי.

לצד הנושא של הפגנות בשיירות רכבים, הוא דרש הבהרות גם לגבי האפשרות לאימוני קבוצות בליגת העל ולא רק קבוצות המשחקות בטורנירים בינ"ל, האפשרות לצאת לטיפול ברפואה משלימה חיונית, מדוע נדרש איסור הטיסות כאשר ממילא חוזרים לבידוד, המחלוקת בין מרחק סביר או ניכר בין 2 קבוצות מתקהלות לכל מטרה כולל להפגנות או תפילות, וכן השימוש בכוח סביר להגבלת היציאה מיישוב בניגוד לתקנות.

כמו כן, ההבדל בין גובה הקנסות 500 ₪ על אדם פרטי שהפר תקנות ל-1000 שקלים קנס על סירוב להוראת שוטר לפיזור התקהלות שנעשית בניגוד לתקנות או על סירוב לבקשת השוטר לשמירת מרחק

15:31 עריכה

יאיר לפיד מפציר בכחול-לבן לאשר את ההצעה של יואב סגלוביץ' לאפשר הפגנות ברכבים. ועדת חוקה תשוב לדון בנושא הזה בשעה 16:00.

15:25 עריכה

יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי אמר היום שארצו תדון עם ישראל בנוגע למחלוקת על הגבול הימי בין שתי המדינות. בתהליך יהיו מעורבים צבא לבנון, האו"ם וארה"ב. המחלוקת האמורה על השטח מונעת קידוחי גז בשטחו וכן את קידומו של צינור גז ממזרח הים התיכון לאירופה. שר האנרגיה יובל שטייניץ אישר את המגעים הצפויים.

14:26 עריכה

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, אמר בתדרוך שקיים ש-40% מהחולים המאומתים הם חרדים. עוד אמר גמזו: "9,000 הנדבקים החדשים לא הפתיעו אותי, מכיוון שזה בוצע לאחר יום כיפור. זה מסכם את שישי, שבת, ראשון ושני. סביר להניח שגם היום נראה את המספרים האלה".

גמזו אמר שבשלב זה לא ברור כמה זמן יימשך הסגר. הוא אמר שאם יוצע לו להמשיך לשמש כפרויקטור – ישקול זאת, אך הוא מעוניין לשוב לעבודתו באיכילוב. וכן אמר שישמח אם משה בר סימן טוב ישמש כפרויקטור הבא.

14:23 עריכה

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הביע דאגה מהשיח האלים, לדבריו, כלפי השוטרים.

משטרת ישראל שייכת לאזרחי ישראל כולם ופועלת למענם. אני מודאג מהשיח האלים והמתלהם, הפוגעני והמשמיץ, כלפי השוטרים שמבצעים פעילות מצילת חיים, יום יום, שעה שעה. זוהי שעת מבחן לחברה הישראלית, ועלינו לראות בשוטרים שנלחמים על הבריאות של כולנו כמגני העם ולא להיפך. אני רוצה לחזק את ידי המפקדים והשוטרים בכלל ובירושלים בפרט. אל תיראו ואל תחתו מביצוע השליחות הלאומית למען החיים של כולנו.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, אשתקד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
14:04 עריכה

ועדת המשנה לביטחון, יחסי חוץ וקשרי מסחר בינלאומיים ערכה סיור במערך לקטיעת שרשרת ההדבקה במפקדת אלון של פיקוד העורף. הביקור נערך על רקע העלייה במספר הנדבקים בקורונה, והמשבר הקיים בתחום החקירות האפדימיולוגיות.

חברי הכנסת עפר שלח, שלמה קרעי ואוריאל בוסו הגיעו לאמוד מקרוב את הפערים שנותרו בכדי ליצור קטיעה אפקטיבית של שרשרת ההדבקה. הסיור התקיים ע"י ראש מטה פיקוד העורף, תא"ל איציק בר ומפקד מפקדת אלון, תא"ל ניסן דוידי. בסיור השתתפו גם מפקדי המרכזים השונים שפועלים תחת מפקדת אלון.

חברי הכנסת עפר שלח, שלמה קרעי ואוריאל בוסו בסיור במפקדת אלון, 1 באוקטובר 2020
חברי הכנסת עפר שלח, שלמה קרעי ואוריאל בוסו בסיור במפקדת אלון, היום

עפר שלח –

אנשי מפקדת אלון עושים עבודה ראויה להערכה, בניסיון לסגור במהירות האפשרית את הפערים העצומים ביכולת החשובה ביותר להתמודדות עם הקורונה – קטיעת שרשראות ההדבקה. לצערי, הנתונים מציגים בכל החומרה את גודל המחדל, שהביא לעיכוב של יותר מחצי שנה בהקמת המפקדה. למחדל הזה, שכולו תוצאה של ניהול כושל של ראש הממשלה, יש חלק גדול במצב הקשה שבו אנחנו נמצאים. גם יכולותיה של המפקדה בשיאן, שאינן צפויות להתממש בחודש הקרוב, עלולות שלא להספיק כדי להתמודד איתו.

שלמה קרעי –

המצב לא פשוט. הם כמו הילד עם האצבע בסכר. בנתוני התחלואה המבהילים של היום, המערך מצליח להתמודד עם כ-10% בלבד משרשראות ההדבקה. נחיצותו של הסגר מתעצמת שבעתיים לאור תמונת המצב המדאיגה הזו. רק אם נצליח בעז"ה להשתלט ולהקטין את מימדיה של השריפה, המערך יהפוך ליעיל והמשק יוכל לחזור לפעילות הדרגתית.

אוריאל בוסו –

ללא ספק המערך שהוקם הוא רציני ומתקדם יחד עם זאת אין תוצאות דרמטיות במתן מענה לקצב שרשראות ההדבקה ואחוזי התחלואה המטפסים, ההחלטה על הסגר הייתה מתבקשת והאזרחים מצייתים להנחיות ומקבלים את ההנחיות הקשות שאנחנו בממשלה מעבירים, המחויבות שלנו כהנהגה וכשליחים לתת את הדעת לגבי פיתרונות מידיים ומעשיים עבור האזרחים, בכל המובנים, במיוחד שעל המסך רואים את מספרי החולים בכל יום ואת הנתונים המדאיגים.

13:52 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב ביקרה בנמל התעופה בן-גוריון "כדי לוודא שהמתווה להפעלת נתב"ג נשמר".

13:51 עריכה

שר החקלאות אלון שוסטר נכנס לבידוד לאחר שאחד מבני משפחתו חלה בקורונה.

13:33 עריכה

עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, שבתגובה לפנייתה כתבה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, שלא ניתן לקבוע שראש הממשלה נתניהו בניגוד עניינים בנושא ההפגנות: התגובה – ביטוי לרפיון שומרי הסף.

מאכזב מאד ואף מקומם שהיועץ המשפטי לממשלה בוחר לעצום את עיניו ולהתעלם מניגוד העניינים הבוטה של נתניהו, המעורב עד צוואר בהגבלת ההפגנות שמכוונות כלפיו אישית. בניגוד להתפלפלות המשפטית שנוקט היועץ כדי לברוח מהנושא, לא מדובר במקרה תיאורטי לגבי נבחרי ציבור אלא באירוע חמור ויוצא דופן, הנוגע לראש ממשלת ישראל באופן אישי – ולא סתם, אלא ראש ממשלה הנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים – המנסה לסכל באמצעות חקיקה את המחאה נגדו. האירוע הזה מצטרף לשורה ארוכה של פעולות מהחודשים האחרונים שבהן פועל נתניהו בניגוד עניינים חריף בהסתה מול מערכת אכיפת החוק והמפגינים. השיקולים הזרים בהתנהלות נתניהו זועקים לשמים, ותגובת היועץ היא צעד נוסף ברפיונם של שומרי הסף בהגנה על המשטר הדמוקרטי בישראל.

13:06 עריכה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, קבעה במענה לפנייה שלא ניתן לקבוע שראש הממשלה בנימין נתניהו נתון בניגוד עניינים בבואו לדון בהפגנות.

12:51 עריכה

יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט, יעקב אשר: "כ-200 אלף איש עברו קורונה. נכון שאין בדיקה מדעית סופית שהם לא מדבקים אבל ברור שההסתברות שואפת לאפס. אם המדינה תבוא עם מתווה מסודר אפשר יהיה להעלות את ההשתתפות בכוח העבודה וכן להטיל פחות הגבלות ולאפשר עזרה בסיעוד, במקומות רווחה ונוספים. אני פונה למשרד הבריאות לחשוב מחוץ לקופסה ודורש שיוקם צוות שיביא תכנית אופרטיבית איך מזהים את האנשים, האם אפשר לצייד אותם בזיהוי כתוב או מגנטי, אישור מרופא שאדם עבר קורונה. זה יעזור ליציאה מדורגת מהסגר. במשרדים בהם אנשים עברו את הקורונה הם יכולים להחזיק את המקום בלי שהענף ייפול. אם משרד הבריאות לא יציג מתווה ברור בדיון הראשון לאחר החגים, אתקע על זה ואעמוד על כך שיוצג מתווה וייצא לדרך. זה לא פתרון קסם והוא לא מלא אך יכול לעזור בחזרה לשגרה. לפני כשבועיים אישרנו חתימה דיגיטלית לאישורים רגולטוריים שונים. ישראל יכולה להיות הראשונה, מה גם שבמדינות אחרות אין סגרים מה שהופך את זה לחשוב עוד יותר בישראל".

דיון של ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, 1 באוקטובר 2020 (צילום: דוברות הכנסת)
דיון של ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, היום (צילום: דוברות הכנסת)

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "הרעיון חשוב אך אין פתרון כזה בעולם, כולל במדינות עם הרבה אזרחים בריאים. מעבר לבדיקה, הבעיה היא הקושי הטכנולוגי למנוע זיופים ויצירת זיהוי חד-חד ערכי. אנחנו נמצאים בקשר עם חברות טכנולוגיה ישראליות במטרה להביא לפתרון כזה. זה לא יוכל להיות מוכן בשבוע-שבועיים, אך נציג מתווה שאנחנו מקדמים בנושא".

12:34 עריכה

חברת הכנסת קארין אלהרר ביקרה את משרד הבריאות, לאחר שממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה שהצידוק לאיסור הנסיעות למדינות שבהן שיעורי תחלואה נמוכים הוא עקרון השוויון. "אם במשרד הבריאות יעסקו פחות בשוויון בחופשות יש סיכוי שיתפנו לעסוק בטיפול בתחלואה", כתבה חברת הכנסת. אלא שלא משרד הבריאות קובע את התקנות, אלא הממשלה והכנסת. אלרעי פרייס רק השיבה לשאלה שנשאלה בראיון עיתונאי.

12:22 עריכה

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי מגייס בימים אלה מאה פעילים פוליטיים לשם הקמתה של מפלגה שבראשה יעמוד – כך דיווח יהודה שלזינגר ב"ישראל היום". בסביבת חולדאי לא הגיבו לדברים.

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, בוועידה השנתית של מרכז השלטון המקומי, 19 בפברואר 2020 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
חולדאי בוועידה השנתית של מרכז השלטון המקומי בפברואר האחרון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
11:47 עריכה

לפי הערכות של פיקוד העורף, כמחצית ממי שחייבים לשהות בבידוד – אינם עושים זאת. שאול אמסטרמסקי מתאגיד השידור כאן פרסם שלפי ההערכה של פיקוד העורף, כל הנשאים המאומתים ומי ששב ארצה מחו"ל – נתונים בבידוד.

11:44 עריכה

יושב ראש מרצ, ניצן הורוביץ: "מוקדי ההדבקה ההמוניים הם ביישובים חרדיים".

11:40 עריכה

"בחירות הן דבר בלתי נמנע. לא יודע מתי, אחד השיקולים הוא שלא פשוט לנהל מסע בחירות במהלך משבר הקורונה" – כך אמר יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר בראיון לקרן מרציאנו ולאודי סגל בגלי צה"ל.

"בגל השני ראש הממשלה ניהל את המשבר תוך כדי שקושרים את ידיו מאחורי גבו אנשי כחול לבן. כמה החלטות שרה"מ רצה להוביל – ובסוף אנשי כחול לבן לא אפשרו לו להעביר אותן". לשיטתו, "ראש הממשלה צריך לשנות גישה בעניין הזה, זו הייתה המלצתי אליו, ואני חושב שזה כבר מתחיל לקרות – שיפסיק לעשות להם חשבון".

10:39 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיב להודעת המשטרה, שבה נכתב שהארגון אפשר ואבטח תהלוכת מפגינים שאיננה חוקית: "אם משהו איננו חוקי – אסור למשטרה 'לאפשר ולאבטח' אותו".

10:17 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה מציין עשרים שנים לירי של המשטרה במפגינים ערבים ב"אירועי אוקטובר 2000".

10:14 עריכה

כחול לבן מכחישה את הדיווח של "ישראל היום", שלפיו, המפלגה תתמוך בחוק עוקף בג"ץ.

10:08 עריכה

ממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, נשאלה מדוע לא ניתן לטוס למדינות "ירוקות" – שבהן שיעורי תחלואה נמוכים – ועל כך היא השיבה: "אני חושבת שההצדקה לזה היא יותר הצדקה של שוויוניות".

09:52 עריכה

שתי מפגינות שהתעמתו עם חייל צה"ל ואמרו לו שעליו להתבייש בעצמו – זומנו לחקירה במשטרה. השתיים ביקרו בחריפות את החייל על חלקו באכיפת הסגר וטענו שהוא לוקח חלק בהפיכה צבאית.

פרקליטן של המוחות, עורך הדין דניאל חקלאי, מסר בתגובה: "על אף שניתן להבין את כעסן ותדהמתן על כך שחיילי צה"ל מוקמו בעמדת שלילת זכויות אזרח מאזרחים ישראלים, הן מצטערות על כך שפנו בצורה לא נעימה לחייל שבוודאי לא ביקש לפגוע באיש. אך מכאן ועד זימונן לחקירת הפחדה, המרחק עצום. הן לא עברו שום עבירה פלילית. להיפך: הן קורבנות לאיומים מצד רבים בעקבות העלאת הסרטון בידי השר דוד אמסלם ברשת. המשטרה צריכה לחקור את המאיימים ולא את הקורבנות. זו חקירת הפחדה מקוממת ואנו נדאג שהתיק נגדן ייגנז מהר".

גילוי נאות: חקלאי הוא בעל בלוג המתפרסם בזמן ישראל.

08:01 עריכה

מסתמן שכחול לבן תתמוך בחוק עוקף בג"ץ למען נתניהו – כך דווח הבוקר ב"ישראל היום". לפי פרסום של מתי טוכפלד, שיופיע במלואו מחר ותמציתו מוצגת הבוקר בשער היומון, "צפוי לעבור החוק שיאפשר לנתניהו להתמנות לראש הממשלה החליפי".

07:28 עריכה

פרופסור גבי ברבש, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות, הגיב הלילה לפרסום בחדשות 12, שלפיו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין למנותו לפרויקטור הקורונה, עם סיום כהונתו בתפקיד של פרופסור רוני גמזו בעוד חודש. "הנושא אינו רלוונטי. אני מסייע למאבק נגד הקורונה בדרכים אחרות וכך אמשיך", מסר ברבש, שמשמש כיום כפרשן לענייני קורונה בחדשות 12.

07:14 עריכה

הממשלה אישרה אמש במשאל שרים טלפוני את הארכת כהונתם של ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן ושל ממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר אשר וקנין עד מרץ 2021 או עד למינוי ממלאי משרה קבועים לתפקידים אלה.

07:09 עריכה

הממשלה אישרה אמש במשאל שרים טלפוני תקנות, שלפיהן, תיאסר שהייה במקום מגורים של אדם אחר – ובכלל זה ביקור בסוכה – בזמן הסגר הכולל. מי שיפר את ההנחיה, שתהיה תקפה לאורך חגי תשרי, ייקנס ב-500 שקלים.

סגירה