נתניהו לבג״ץ: מתנגד להסדר ניגוד העניינים שגיבש מנדלבליט

נתניהו טוען אין בסמכות היועמ״ש למנוע ממנו התערבות במינויים וכי הדבר מהווה עיוות רצון הבוחר ● מיקי זוהר על חקירתו במשטרה בחשד לסחיטה באיומים של מנדלבליט: בושה למדינה ולדמוקרטיה שלנו ● השר אוחנה: תעודת עניות ליועמ״ש, למשטרה ולפרקליטות ● כחול-לבן העבירה לליכוד הצעה להעברה מהירה של תקציב 2021 ● ביום ראשון יפתחו חנויות הרחוב

אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
יונתן זינדל/פלאש 90
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו, ארכיון
07:17 עריכה

בוקר טוב! המערכת הפוליטית בישראל, כמו בכל מדינה אחרת בכדור הארץ, תתנהל היום בצל הדרמה הפוליטית סביב הבחירות בארה"ב שהתסיימו שלשום.

נכון ל-7:00 בבוקר שעון ישראל, המועמד הדמוקרטי ביידן הגיע ל-264 אלקטורים – שישה פחות מה-270 הנדרשים לו כדי להיות נשיא, שבהם הוא צפוי כנראה לזכות בשעות הקרובות. אלא שהנשיא המכהן והמועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, טוען שהבחירות זויפו – טענה שגם במפלגתו, בכלי התקשורת הקשורים אליה ובמערכת אכיפת החוק שוללים לגמרי – וכבר פתח בצעדים משפטיים נגדם.

טראמפ מקורב מאוד לראש הממשלה נתניהו והממשל שלו מקורב גם לראש הממשלה החלופי בני גנץ. שרי ממשלת ישראל הצהירו אתמול הצהרות עמומות מהן עולה שיכבדו כל מועמד שיזכה בבחירות. אבל עם ההצהרה על ניצחונו של ביידן הצפויה היום, וההצהרה של טראמפ שאינו מכיר בניצחון הזה, ממשלת ישראל תצטרך להצהיר על עמדתה, ושום עמדה לא תהיה פשוטה בשבילה.

אתמול כמעט לא היו התייחסויות גלויות של פוליטיקאים ישראלים לתוצאות הבחירות, פרט לח"כים של מרצ, הרשימה המשותפת וישראל ביתנו שכבר הצהירו על תקוותם לניצחון של ביידן.

הממשלה תחליט על חנויות הרחוב

עוד החלטה חשובה שממשלת ישראל תצטרך לקבל היום היא לאשר את החלטת קבינט הקורונה מאתמול, לפתוח את חנויות הרחוב ביישובים שאינם אדומים. ההחלטה התקבלה חרף אזהרות של שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירי משרדו שהפתיחה תוביל לעלייה בהדבקה במגפת הקורונה. החנויות, שפתיחתן נדחתה ביום ראשון עקב עלייה בתחלואה, אמורות להיפתח ביום ראשון במתכונת של עד ארבעה לקוחות בחנות.

בישיבת הקבינט אתמול עלתה האפשרות להטיל עוצר לילי על היישובים האדומים כדי "לאזן" את פתיחת החנויות, אבל לא התקבלה כל החלטה בנושא. גנץ הודיע עם צאתו מהישיבה שהממשלה מתכוונת להטיל סגר על הערים האדומות, אך בפועל דבריו אינם משקפים את ההחלטה.

נתניהו אמר אתמול שאם ההדבקה תמשיך לעלות בשבוע הבא ותעבור את מקדם ההדבקה 1 (כלומר, תגיע מירידה לעלייה בתחלואה) הממשלה תעצור את השלב הבא בתוכנית לפתיחת המשק שמיועד לעוד שבוע וחצי "ואף תשקול צעדי הגבלה", כולל עוצר לילי בערים אדומות.

בישיבת הקבינט אתמול עלתה גם האפשרות לשנות את הסדר במתווה הפתיחה, ובשלב הבא לפתוח את כיתות ה'-ו' של בתי הספר במקום את שיעורי העזר לבגרויות של כיתות י"א-י"ב. זאת, בעקבות סיכום בין משרדי החינוך והבריאות בנושא – אבל לא התקבלה החלטה כזאת. ייתכן שהטלת העוצר הלילי והחלפת סדר הפתיחה של השלבים הבאים יעלו היום בישיבת הממשלה.

דונלד טראמפ ובנימין נתניהו בבית הלבן. 28 בינואר 2020 (צילום: AP Photo/Susan Walsh)
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו בבית הלבן. 28 בינואר 2020 (צילום: AP Photo/Susan Walsh)
07:33 עריכה

אל מול השתיקה הרועמת של מרבית המערכת הפוליטית בישראל על תוצאות הבחירות בארה"ב, ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו ממשיך בקמפיין התמיכה הפרטי שלו בנצחונו של ביידן – שאותו הוא משלב בקמפיין שלו נגד ראש הממשלה נתניהו.

07:34 עריכה

07:35 עריכה

07:37 עריכה

ישראל הרשמית שותקת על תוצאות הבחירות בארה"ב – ובאותו זמן, שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, ממשיך בקמפיין של הנשיא טראמפ נגד סוכנות הפליטים של האו"ם, אונר"א:

07:46 עריכה

בבתי החולים בישראל חסרות כיום 1,433 מיטות אשפוז. כך עולה ממכתב ששלחו אתמול מנהלי בתי החולים לשר הבריאות יולי אדלשטיין לקראת החורף, בצל החשש מעומס כפול בבתי החולים בשל הצירוף של השפעת העונתית ומגפת הקורונה, ושפורסם הבוקר באתר ynet.  

לפי המכתב, למחלקות הפנימיות דרושות בדחיפות 822 מיטות. בנוסף לכך דרושות 321 מיטות למערך הטיפול הנמרץ ועוד 290 לאשפוז גריאטרי.

כפי שפורסם בזמן ישראל, ועדה של משרד הבריאות המליצה כבר לפני יותר משנה – הרבה לפני מגפת הקורונה – על הגדלה דרמטית של כוח האדם בבתי החולים – רופאים מתמחים ואחיות, ותוספת של מיטות אשפוז. המלצות הוועדה קוימו באופן חלקי, באיחור רב, בחודשים האחרונים, ועדיין לא קוימו במלואן – גם אחרי שראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הזהירו כי "בתי החולים על סף קריסה מיידית" לפני תחילת הסגר השני – טענה שדווקא הוכחשה נמרצות בידי מנהלי בתי החולים, הטוענים שבקיץ ובעונות המעבר הם אינם מגיעים לקצה היכולת גם בזמן מגפת הקורונה.

לפי הידיעה ב-ynet, מנהלי בתי החולים כבר התריעו על המחסור לפני יותר מחודש במכתב למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, ובו דרשו תוספת מיטות לקראת החורף. לדבריהם, עד עתה הם טרם נענו.

"גם ללא מגפת הקורונה, מצוקת האשפוז הפנימי בישראל הינה מצוקה ידועה", כתבו המנהלים לפני כחודש, "קיים חסר כללי של מיטות פנימיות בכל מערך האשפוז. על מנת שנוכל לתת מענה הן לחולי הקורונה ובוודאי לקראת החורף הקרוב, אנו נדרשים לשים דגש על הנושא ולגשר על הפערים האדירים, הקיימים ממילא במערכת".

יחידת הטיפול בקורונה בבית חולים זיו. הטיפולים האלקטיבים בבתי החולים בוטלו והמחלקות התרוקנו מחולים (צילום: David Cohen/Flash90)
יחידת הטיפול בקורונה בבית חולים זיו. הטיפולים האלקטיבים בבתי החולים בוטלו והמחלקות התרוקנו מחולים (צילום: David Cohen/Flash90)
09:18 עריכה

ח"כ גדעון סער, שהתמודד בפריימריז מול ראש הממשלה נתניהו והפסיד, פרסם היום מתווה משלו להתמודדות עם מגפת הקורונה, שקורא תיגר על דרכי ההתמודדות הכושלות של ממשלת ישראל עם הנגיף. בכך מצטרף סער לח"כ אחרת מהליכוד – יפעת שאשא ביטון, ולמפלגת ימינה, שיוצאים חזיתית נגד מדיניותו של ראש הממשלה אבל ממקדים את הביקורת שלהם במגפה ובמשבר הכלכלי שמסביבה ולא בתחומים אחרים.

 

09:53 עריכה

ניצחונו של ביידן בבחירות בארה"ב הולך ומתקרב, והפוליטיקאים הישראלים מתחילים לשבור את תענית התגובות שגזרו על עצמם ביממה האחרונה ולהגיב לדרמה הפוליטית במעצמת העל.

הבוקר פרסם פרשן זמן ישראל שלום ירושלמי פרשנות לפיה "בימין הישראלי מתכננים מחטף של בנייה בהתנחלויות" במקרה של ניצחון לביידן. ואכן, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מימינה מצהיר הבוקר כי במפלגה יתחילו ללחוץ על נתניהו לספח חלקים מיו"ש "לפני שביידן יתערב" (לחץ שפירושו עשוי להיות הצטרפות של ימינה לממשלה במקום כחול לבן).

זאת, למרות שבאותה נשימה סמוטריץ' מעריך כי:

השר יועז הנדל מנסה ליישר קו עם הממשל החדש:

ואילו ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, שנקטה בקו של התנגדות קיצונית לטראמפ הרבה לפני הבחירות, חוגג הבוקר:

10:00 עריכה

לילי בן שלום, בעלת מסעדה ופעילת ליכוד, הגיעה לדיון על מגבלות הקורונה בכנסת ו"פתחה שם פה" על נתניהו:

10:03 עריכה

מזל טוב! יו"ר האופוזיציה, יאיר נתניהו, מברך את רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, על יום הולדתם המשותף. מעניין אם הברכה משמחת את הגברת הראשונה:

10:09 עריכה

יועז הנדל, מצא מי אשם במשבר התקציב:

10:11 עריכה

10:13 עריכה

בזמן שחבר מפלגתו, בצלאל סמוטריץ', מאותת לנתניהו על הלחץ במפלגתו להצטרף לממשלה כדי לבצע מחטף של החלת ריבונות בשטחים, יו"ר ימינה נפתלי בנט ממשיך בקמפיין המחאה הקבוע שלו על כשלון הממשלה במשבר הקורונה:

10:16 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מנופף בהצלחה, לדעתו, של הסגר שהטיל על ישראל. פקידי משרד הבריאות מציגים תמונה אחרת:

10:36 עריכה

יו"ר המועצה האזורית שומרון מצטרף ללחצים למען מחטף של החלת ריבונות בשטחים:

10:44 עריכה

"שלושה שבועות אחרי פתיחת גני הילדים בכיתות מלאות, ב-99% מהגנים אין ולו חולה קורונה אחד". כך הצהיר היום שר החינוך, יואב גלנט, בראיון שהעניק לאולפן ynet.

"אני עובד על פי נתונים של משרד הבריאות, אין לנו נתונים שלנו, אנו לוקחים מהם רשימות ומעבירים בחלוקה לפי בתי ספר וגנים כי יש לנו תיעוד של התלמידים. ההליך הזה מביא לתוצאה הזו. אם למשרד הבריאות יש בדיקות אחרות אנו נטמיע אותן, אנו שקופים עם הציבור".

בהתייחסו לפתיחת כיתות א'-ד' השבוע אמר גלנט: "בסך הכל התחלואה שם נמוכה, אני חושב שבכל שכבת הגיל הזאת יש 100 חולים בכל הארץ, כלומר בכל כיתות א'-ד' בארץ. שזה אומר על 170 אלף תלמידים – 100 חולים".

בתשובה לשאלה מתי יחזרו כיתות ה'-ו ללמוד, אמר גלנט: "הפעימה הבאה היא ה'-ו', הם יחזרו לפחות ליומיים-שלושה בשבוע, בחצאי כיתות, וזה יקרה אחרי שאנו למעשה נחזיר את א'-ב' לכיתות מלאות ויתפנה מספיק מקום בביה"ס. צריך לזכור שהמגבלה פה היא כמה כיתות יש בביה"ס. אני מניח שביום ראשון הבא או קצת אחרי זה נוכל גם להחזיר את א'-ב' לכיתות מלאות, גם להחזיר את ה'-ו' לביה"ס לפחות ליומיים בשבוע, ואני מקווה שתאושר כניסתם של יא'-יב' כי הם חייבים להשלים חומר והם נמצאים במקומות אחרים".

יש לציין שראש הממשלה נתניהו אמר אתמול שהפעימה הבאה, שבה אמורות הכיתות הללו לחזור ללימודים, תתרחש רק אם ההדבקה לא תמשיך לעלות – ובינתיים היא עולה.

בהתייחסו לסערה סביב האפשרות שהעלה משרד החינוך לדחות את בגרויות החורף, אמר השר: "אני מציע שנעשה את הערכת המצב שלנו על בסיס הנתונים, והקורונה לא שואלת אותנו מה אנו רוצים. המצב הוא כזה – צמצמנו מבעוד מועד לשש בחינות. שלושת מקצועות הליבה – אנגלית מתמטיקה ושפה, מקצוע מוגבר ושני מקצועות בחירה הומניים. חוץ מזה צמצמנו את החומר, מיקוד מה שנקרא. מלבד זה, דחינו את בחינות החורף בסדר גודל של חודש על מנת לתת לתלמידים יותר זמן להיערך, יש לזה אהדה גדולה בשטח, 95% מהמורים שמסכימים לזה".

גלנט התייחס לנושא התקציב והמחלוקת עליו בקואליציה, ואמר: "הייתי רוצה שכחול לבן ייכנסו מתחת לאלונקה הזו ויסייעו לשר האוצר ולרה"מ ולכולנו להעביר את תקציב 2020 ו-2021. חילוקי הדעות הפוליטיים אסור שישפיעו על העניין".

בהתייחסו לבחירות הדרמטיות בארה"בולניצחון המסתמן של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן על הנשיא דונלד טראמפ, אמר גלנט: "אני לא מודאג לא מהאפשרות הזו ולא מזו, אני חושב שכל נשיא שייבחר על ידי העם האמריקני מקובל אוטומטית על ידי ישראל. נשיאים דמוקרטים ורפובליקנים הוכיחו את עצמם לטובת ישראל".

יואב גלנט (צילום: פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: פלאש 90)
11:26 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות בביקורת חריפה על החלטת קבינט הקורונה מאתמול, שעליה תצביע הממשלה היום או מחר, לפתוח את חנויות הרחוב:

12:06 עריכה

יוון – היעד התיירותי המרכזי של הישראלים בתקופת הקורונה – יוצאת מרשימת המדינות הירוקות והופכת למדינה אדומה, כזאת שהשבים ממנה לישראל מחוייבים בתקופת בידוד של 14 ימים. כך הודיע היום משרד משרד הבריאות.

ההודעה מגיעה לאחר שלפני שבוע עדכן המשרד כי איטליה, גרמניה, לטביה, ליטא וסרביה יצאו מרשימת המדינות הירוקות החל מיום ראשון הקרוב, לאור רמות התחלואה בהן. מנגד, הודיעו במשרד הבריאות כי וייטנאם תתווסף כבר מיום ראשון הקרוב לרשימת המדינות הירוקות, והחוזרים ממנה לא יידרשו עוד לבידוד. רשימת המדינות הירוקות כוללת את איסלנד, אסטוניה, איי סיישל, דנמרק, הונג קונג, ניו זילנד, פינלנד, קנדה, קפריסין, רואנדה, אוסטרליה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, טייוואן, נורבגיה, סינגפור, קובה ותאילנד.

תיירים במיקונוס, יוון, אוגוסט, 2020 (צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
תיירים במיקונוס, יוון, אוגוסט, 2020 (צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
12:11 עריכה

שיתוף הפעולה הזהיר בין סיעת רע"ם ברשימה המשותפת לבין ממשלת נתניהו מעורר זעם גם בתוך הרשימה – וגם מחוץ לה, במיוחד אצל אביגדור ליברמן שנאלץ בעצמו לשיתוף פעולה מוגבל עם המפלגות הערביות ומרצ שנמצאות איתו יחד באופוזיציה

12:14 עריכה

הפרקליטות מכחישה את טענותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיהן היא מסתירה ממנו מידע על חומרי החקירה והאישומים נגדו לקראת משפטו. כך עולה מתשובה שהגישה הפרקליטות לבית המשפט בתשובה לטענות נתניהו:

12:23 עריכה

ח"כ יאיר גולן מצטרף לרשימה מתארכת של ח"כים שהודיעו כי יוותרו על התוספת לשכרם בינואר.

13:16 עריכה

השנה הקשה של תלמידי ישראל: ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך גלנט ביקרו בכיתות לימוד שנפתחו השבוע מחדש.

13:25 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר העבודה והרווחה איציק שמולי החליטו על הכפלת פרק הזמן המאפשר הגשת בקשה להורות לזוגות להט"בים וזוגות שהסתייעו בתרומת זרע מ-90 ל-180 יום. כך מפרסם אתר ynet. 

"משפחה היא משפחה, וראוי כי כל הורה יוכל לקבל הכרה רשמית של המדינה בהורותו באופן שוויוני וללא הבדל דת, גזע, מין ונטייה מינית", אמר הבוקר ניסנקורן. "הארכת הזמן המאפשר כינון הורות לזוגות שהסתייעו בתרומת זרע תמנע מהורים רבים ומילדיהם עוול מיותר במפגשים יומיומיים עם מוסדות ציבוריים וממשלתיים".

לדברי שמולי, "זהו צעד חשוב ואמיץ שבבסיסו עומדת ההכרה בהורות הלהט"בית כטבעית, ולא ככזו המוטלת בספק וצריכה לצלוח מסלול מכשולים אינסופי. הליך נוקשה ומייגע של כינון הורות עלול לבסס תפיסה מפלה ומעוותת של הורות גנטית כעליונה וטבעית לעומת הורות אחרת שלכאורה יש להטיל בה מראש ספק או דופי".

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, מסרה כי "מדובר בבשורה חיובית וצעד נוסף בכיוון הנכון. אין שום הצדקה לכך שהורים סטרייטים רשאים להסדיר את רישום ההורות במשך שנה שלמה ממועד הלידה, בזמן שהורים גאים נדרשים לעשות זאת בבהילות, עד שלושה חודשים בלבד ממועד הלידה. עם זאת, מדובר בצעד חלקי שאינו פותר את כל הבעיות העקרוניות בצווי ההורות הפסיקתיים, כמו הדרישה המיותרת ל'הוכחת זוגיות', ההכרח לפנות להליך משפטי, ועוד. המצב האבסורדי והמפלה שזוגות גאים מוכרחים לפנות להליך משפטי יקר, ארוך ומתיש, רק כדי להירשם כהורים של ילדיהם חייב להסתיים".

הפגנת הקהילה הלהט
הפגנת הקהילה הלהט"בית בתל אביב, ב-28 ביולי 2019 (צילום: פלאש90)
14:14 עריכה

ראש ממשלת ישראל, המוטרד בבעיות רבות גם בנושאי פנים וגם בנושאי חוץ, התפנה מהנושאים המדאיגים לפגישה מעודדת עם שר החוץ של מלאווי, מדינה שכמו ארצות הברית של טראמפ החליטה להעביר את השגרירות שלה לירושלים

14:30 עריכה

בעוד חלקים ממפלגתה עסוקים בדברים ה"גדולים" – טראמפ והריבונות בהתנחלויות – ח"כ איילת שקד מימינה ממשיכה להיאבק על תיקון פגמים בהתמודדות המדינה עם מגפת הקורונה:

14:36 עריכה

שר האוצר, ישראל כץ, מבשר שמצא תקציב להפעלת הכיתות הנמוכות של בתי הספר והצהרונים במתווה הקפסולות. המשמעות היא שתלמידי כיתות א'-ד' יוכלו להגיע לבתי הספר מדי יום, ולא מדי יומיים, וגם תלמידי כיתות ה'-ו יוכלו לחזור ללמוד בעוד שבוע וחצי אם מתווה החזרה לשגרה לא ייעצר עד אז בגלל העלייה בהדבקה במגפה.

14:40 עריכה

לכנסת אין סמכות לאסור על הקרנת הסרט ג'נין ג'נין. כך נאמר במכתב ששלח היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צבי האוזר, בעניין הדיון שקיימה הוועדה שבמוקדו תביעת לשון הרע שהגיש סא"ל במיל' ניסים מגנאג'י, נגד מוחמד בכרי, יוצר הסרט "ג'נין, ג'נין". זאת, בשל הכרעת בית המשפט העליון בנושא, שהתירה להמשיך להקרין את הסרט ואסרה לאסור את הקרנתו.

בתום הדיון החליטה הוועדה פה-אחד, בין היתר, כי "עמדת הוועדה היא כי סרט תעמולה זה אינו ראוי להקרנה וכי יש לאסור את הקרנת הסרט בישראל והפצתו", וכי החלטתה תישלח אל היועץ המשפטי לממשלה.

היועץ מדגיש במכתבו, כי "הוא רואה חשיבות גדולה בהליך המשפטי בעניינו של קצין צה"ל, סא"ל (במיל'), ניסים מגנאג'י, ולא בכדי התייצב אליו והביע עמדה מטעמו. אולם, אין בכך כדי לאיין את הצורך לכבד את הכרעת הערכאה השיפוטית הרלוונטית, ובמקרה זה הכרעת בג"ץ, שלא לאסור על הקרנת הסרט".

"כידוע, גם שלוש בקשות לדיון נוסף בפסק הדין – בין היתר מטעם המדינה – נדחו ובכך נותרה למעשה על כנה ההחלטה המתירה את הקרנת הסרט. בכל הכבוד, דומה כי בקריאה זו של ועדת החוץ והביטחון יש כדי בסתירה להכרעות ברורות וסופיות של בית המשפט העליון, אשר נדרש לסוגיה והכריע בה".

מוחמד בכרי בבית המשפט המחוזי בלוד, ב-21 בדצמבר 2017 (צילום: פלאש90)
מוחמד בכרי בבית המשפט המחוזי בלוד, ב-21 בדצמבר 2017 (צילום: פלאש90)
14:51 עריכה

ליברמן קובע שנתניהו ובנט מתואמים וחוזר על דבריו לפיהם הליכוד מתואם עם סיעת רע"מ מהרשימה המשותפת.

14:56 עריכה

אחרי שבישיבת קבינט הקורונה אתמול דיברו כולם על סגרים מקומיים כאמצעי חיוני להקטנת התחלואה והחליטו שלא להחליט על כך, ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים התכנסה להחליט כיצד לקצר ולהקל את תהליכי ההכרזה על סגרים מקומיים:

15:09 עריכה

ח"כ נחקר בחשד לסחיטה באיומים של היועץ המשפטי לממשלה. שם הח"כ אסור בפרסום עד שיעברו 48 שעות.

15:15 עריכה

מיקי זוהר חשף שהוא הח"כ שנחקר:

יום עצוב לדמוקרטיה שלנו.נקראתי לחקירה במשטרה בעניינו של מנדלבליט.לא אסתיר מכם את העובדה שהופתעתי, בטח לאור העובדה…

Posted by ‎מיקי זוהר- Micki Zohar‎ on Thursday, November 5, 2020

תחילת הפרשה: מיקי זוהר התראיין ל-103fm  ודיבר על חומרים שיש לו על היועץ המשפטי לממשלה, זאת בתגובה להקלטות מנדלבליט ואפי נווה.

15:23 עריכה

לא רק שמיקי זוהר נחקר, הוא גם נתפס על תגובה לעצמו בפוסט שכתב על כך בפייסבוק:

15:33 עריכה

השר לבטחון פנים מגיב בטוויטר לציוץ של מיקי זוהר על חקירתו במשטרה בדברים:

"מסכים איתך מיקי ידידי היקר.
בנושאי חקירות אנשי ציבור מן הסתם אינני יכול להורות למשטרה את מי/על מה לחקור, אך זו תעודת עניות למשטרה, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות שהתקיימה חקירה על התבטאות לא מוצלחת (שהובהרה לאחר מכן!) בראיון רדיופוני.
פשוט בושה".

ח"כ שלמה קרעי גם נותן רוח גבית:

השר אלקין:

השרה רגב:

 

אופיר סופר (ימינה):

בצלאל סמוטריץ':

דודי אמסלם:

איילת שקד:

אורי מקלב אמר: "מבלי להתייחס לגופם של דברים, במבחן התוצאה מנהלים חקירה כנגד חופש הביטוי, כל מניפי דגל זכות האזרח וחופש הביטוי נאלמים דום כאשר זה מגיע אליהם. ישנו ספר חוקים אחד לאזרח וספר חוקים שני ל'קליקת' בתי המשפט והפרקליטות – הם מגבים אחד את השני, מחוקקים מה שהם מחליטים, ומי שפוצה פה נחקר ונעצר. קבוצת אנשים אשר מתנהלת בהפחדות, איומים ותפירת תיקים, עוד מבלי להגיע לחסינות שיש לחבר כנסת, במעשיהם הם מסבירים כמה הם דיקטטורה".

כיו"ר הכנסת איני יכול לקבל מצב שבו חבר כנסת נחקר בשל התבטאות שלו שנאמרה במסגרת תפקידו הציבורי.עד היום הכרנו מושג של…

Posted by ‎יריב לוין – Yariv Levin‎ on Thursday, November 5, 2020

15:51 עריכה

בשמאל מרכז כמעט ולא מגיבים לחקירת זוהר:

16:16 עריכה

ליאת בן ארי נחקרה בעירייה:

16:32 עריכה

חברי קבינט הקורונה אישרו במשאל טלפוני: תיקבע עבירה פלילית על הפעלת חנות עם מספר הגדול מארבעה לקוחות. הקבינט גם התבקש לאשר במשאל את החלטתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין בנוגע להעלאת מספר היחידות הפתוחות במתחם צימרים מ-4 ל-6 , ופתיחת המסחר בחנויות הרחוב בהתאם למתווה שסוכם עליו בקבינט.

16:39 עריכה

יוליה מלינובסקי על תקנות הקורונה החדשות:

17:14 עריכה

ממונה הקורונה גמזו בתדריך, פחות משבוע לפני סיום תפקידו: יש קושי רב להשלים את השלב הבא של ההקלות באותו מתווה שנקבע, ההחלטה לפתוח את חנויות הרחוב ביום ראשון היא "הרע במיעוטו".

הפתרון לשיטת גמזו צריך להיות לקטוע את שרשרת ההדבקה באמצעות בדיקות או סגר. לדבריו "בישראל יש כמה אלפי חולי קורונה שככל שאני לא מצא אותם אז מקדם ההדבקה יטוס למעלה. איך פותרים את זה? או הרבה יותר בדיקות או סגר. אני לא רוצה סגר אז צריך לקטוע".

18:03 עריכה

עומר ינקלביץ גאה בבן:

18:57 עריכה

נתניהו הגיע לביקור בבית ספר:

19:14 עריכה

השלטון המקומי ורה"מ מקדמים תוכנית על פיה כיתות ה' ו' יוכלו לחזור בעוד 10 ימים – למרות נתוני התחלואה. יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס אמר כי 80% מהתחלואה ב-20% מהערים, ואין סיבה לעצור את כל המדינה.

19:37 עריכה

בנט: קנו תוצרת הארץ. 

19:50 עריכה

ח"כ קלנר בהתבטאות חריפה:

19:51 עריכה

מיקי זוהר מודה לתומכים:

19:55 עריכה

בצלאל סמוטריץ' בעוד זווית לסיפור מיקי זוהר וציטוט מהטוב הרע והמכוער:

20:32 עריכה

בערוץ 12 מדווחים כי הסיבה היחידה לחקירה של מיקי זוהר הייתה כי היה ניתן להבין מהראיון שלו ברדיו שיש לו עוד הקלטות של מנדלבליט ושהוא שולט בהן, וכי הוא לא התנצל על דבריו מאוחר יותר.

זוהר שהגיע להתראיין באולפן אמר "הסיבה שאני לא יכול להתנצל היא שלא איימתי". לדבריו "אני היום בן 40 עבדתי קשה להתקדם, עשיתי מאמץ קשה, אף פעם לא עברתי על החוק, לא חוויתי דבר כזה, הרגשתי בושה גדולה למדינה שלי. רוצים שאני אתנצל – רוצים להלך עליי איימים, אתה לא יכול להביע עמדה. כל מה שעשיתי עשיתי באומץ וביושרה".

זוהר התראיין גם בערוץ 13 ואמר: "לא היה שום איום – אמרתי בריאיון שאני סבור, חושב, מרגיש ורוצה שייחשפו הקלטות נוספות של מנדלבליט, לא אמרתי שיש לי אפשרות או יכולת לעשות זאת".

עוד טען זוהר כי דבריו היו הבטחה שמבוססת על עובדות בשטח, והוא התייחס להקלטות בפרשת הרפז, שבהן מנדלבליט היה מעורב. "אני חושש שהחקירה הייתה פוליטית – חקירת השתקה. לא האמנתי שהפרקליטות תנסה להשתיק אותי כך. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, צריך לשמוע דעות גם אם הן קשות לשמיעה", הוסיף זוהר.

זוהר הופיע גם בחדשות כאן:

20:38 עריכה

ראש הממשלה בברכה לרעייתו:

 

21:17 עריכה

בחדשות 12 מדווחים כי בימים האחרונים שוקלים בממשלה הגבלות חדשות לצד פתיחת המסחר החל מיום ראשון הקרוב – נוכח עליית מקדם ההדבקה שצפוי להגיע ל-1. בין השאר בוחנים עוצר לילי בכל הארץ או בערים מהבהבות – כדי למנוע חתונות ואירועים המוניים אחרים. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התארחה באולפן חדשות 12 ואמרה בנוגע להגבלות הללו כי "צריך לראות איפה הן משפיעות, אם זה ימנע חתונות – זה רצוי".

22:01 עריכה

בצלאל סמוטריץ' עם הצעה שאמורה להביך את גנץ וכחול-לבן:

22:08 עריכה

בוואלה מדווחים כי כחול-לבן העבירה לליכוד הצעה להעברת תקציב 2021 בכנסת ובממשלה בהליך בזק ולוחות זמנים מקוצרים שיסתיימו עד 23 בדצמבר, המועד האחרון על פי הדחייה שהושגה ב"פשרת האוזר".

22:31 עריכה

נתניהו הגיש לבג"צ את תגובתו לעתירות בנוגע להסדר ניגוד העניינים שניסח לו היועמ"ש.

על פי נתניהו ליועמ"ש אין סמכות לקבוע לו הסדר ניגוד עניינים, וכי חלק מההגבלות אינן מקובלות עליו.

להורדת המסמך מטעם ראש הממשלה בפורמט PDF

לפי חוות הדעת שפרסם מנדלבליט השבוע, נתניהו אינו יכול לקבל החלטות בנוגע למינויים במערכת החוק ולעסוק בענייניהם של עדים או נאשמים אחרים או בחקיקה שעשויה להיות לה השפעה על ההליך נגדו. כמו כן, הוא לא יוכל לעסוק בכמה תחומים הנמצאים באחריות משרד התקשורת. מבחינת מנדלבליט הסדר זה הוא סופי ואינו זקוק לאישור של נתניהו.

בתגובה נכתב ש"ראש הממשלה סבור כי אין מקום להגבלות האמורות בסעיף בחוות הדעת המתייחסות למעורבות בשיטת מינויים". וכי "מדובר בנושא שהוא חלק חשוב מההסכם הקואליציוני ומהמחלוקת הפוליטית בכנסת, והטלת מגבלות על ראש הממשלה בנושא זה תפגע במימוש רצון הבוחר".

סגירה