קבינט הקורונה אישר להגדיל את מספר הלקוחות בחנות מארבעה לעשרה בו-זמנית

גנץ מכחיש את הדיווח, שבו נטען שהחליט להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות ● 13 משפטנים - בהם רז נזרי - הגישו את מועמדותם לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת ● לראשונה, משלחת רשמית מבחריין הגיעה לביקור בישראל ● איימן עודה למשטרה: "תכסחו את הפרצוף" של ארגוני הפשע בחברה הערבית ● חולי קורונה ותושבים הנתונים בבידוד יוכלו להצביע בבחירות לרשויות המקומיות

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ושר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני בדרכם לשאת דברים במשרד ראש הממשלה בירושלים, 18 בנובמבר 2020 (צילום: Menahem Kahana/POOL - פלאש 90)
    Menahem Kahana/POOL - פלאש 90
  • דיון של ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, 18 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
    דני שם טוב, דוברות הכנסת
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ושר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני במשרד ראש הממשלה בירושלים, 18 בנובמבר 2020 (צילום: Menahem Kahana/Pool via AP)
    Menahem Kahana/Pool via AP
  • שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ואשתו סוזן על כבש המטוס, לאחר נחיתתם בנמל התעופה בן-גוריון, 18 בנובמבר 2020 (צילום: AP Photo/Patrick Semansky, Pool)
    AP Photo/Patrick Semansky, Pool
  • יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד במליאת הכנסת, 18 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
    דני שם טוב, דוברות הכנסת
07:22 עריכה

משה בוגי יעלון תוקף: "אני מסתכל על מה שקורה בפוליטיקה הישראל כמשהו יותר מסוכן מהאיום האיראני. עד כדי כך! מדינת ישראל נלקחה כבת ערובה על ידי נאשם בפלילים. אין תקציב וזה לא עניין של מה בך – וזה כדי שנתניהו יוכל להימלט מכתבי האישום". יעלון אמר כי הוא מקווה שגנץ ואשכנזי יקחו אחריות ויצביעו עם האופוזיציה אי אמון קונסטרוקטיבי. לגבי הסקרים הלא מחמיאים אמר יעלון: "אני מקווה שעד הבחירות יגיעו יקרו דברים – הבחירות הן לא שמאל וימין בכלל, זה ישר מול מושחת, אמת מול שקר – ולצערי השקרים של נתניהו עובדים על הציבור, למרות שאני לא חושב שזה בסדר הגודל של הסקרים. יעלון סיכם: אני לא רואה פה פתרון ללא החלפת נתניהו.

על אירועי הלילה בסוריה אמר: "זה לא חדש שיש מילציות שמופעלות על ידי משמרות המהפכה שמנסות להתבסס שם. עד עכשיו הפעילות של צה"ל הוכיחה את עצמה".

יעלון הסביר כי סדר העדיפוויות של המשטר באיראן הוא לייצא את המהפכה ובסוריה זה מאבק נמשך ובסך הכל הפעולות של צה"ל נכונות. הרוסים הבטיחו שהכוח לא יתקרב לגבול ואנחנו רואים שזה כן קורה. בכל מקרה, אני חייב לציין במשך כל מלחמת האזרחים בסוריה אזרחי ישראל, מחוץ לעימות וזה חשוב". לגבי העתיד הקרוב יעלון אמר:

"הדבר החשוב הוא להמשיך את המדיניות של הנשיא טראמפ על איראן. הסנקציות והבידוד המדיני – דברים שלוחצים על המשטר מתוך איראן. בסוף יהיה משא ומתן וצריך לראות שזה לא יהיה כמו הטעות ההיסטורית של אובמה".

לגבי הרשות הפלסטינית אמר יעלון: מעבר לעניין הפוליטי -מעולם לא פגשנו הנהגה פלסטינית שמוכנה שנחיה בת"א. אני לא חושב שממשל ביידן ישיג משהו כמו שקרי לא השיג. אין הסכם נראה לעין, מצד שני צריך לפעול נגד מדינה דו לאומית.

07:32 עריכה

נראה שלכחול לבן יש תוכניות לעתיד, אבל בינתיים עוד לא מפרקים את הממשלה:

שר החקלאות אלון שוסטר:

07:38 עריכה

במשרד הבריאות מחפשים החמרות חדשות כדי לנסות לעצור את התפשטות התחלואה אך מצד שני מחפשים עוד הקלות.

 

07:43 עריכה

עידן רול מיש עתיד מזועזע ממפגינים שהגיעו לבית של משפחה שכולה בקיסריה כדי למחות על כך שהם מארחים מפגינים נגד נתניהו אצלם.

כתבת הארץ נועה שפיגל מספרת כי משפחות פרקש הם שכנים של משפחת נתניהו בקיסריה ובמוצש הם מארחים מספר פעילי מחאה על גג ביתם שנושאים דברים לעבר בית ראש הממשלה.

גם רם בן ברק משתף:

עפר שלח:

כתב ערוץ 13 טוען: הצועקים ליד בית משפחת פרקש קשורים לבכירי הליכוד.

07:55 עריכה

בכיר ממשרד הבריאות לישראל היום: אנחנו נמצאים היום שוב במצב מסוכן מאוד בכל הנוגע להתפרצות המגיפה. לפי נתוני ההדבקה החדשים, חזרנו מחדש ל־900-800 נדבקים ביום ומקדם ההדבקה עולה כבר לרמה של 1 ומעלה. זה עלול להביא מהר מאוד להתפרצות מואצת, נרחבת וקשה של המגיפה".

לפי הבכיר מהמשרד מציאות זו "עלולה לגרור אותנו למצב שבו נהיה חייבים להטיל הגבלות חדשות וסגר כבר בחנוכה ואולי אפילו עוד קודם לכן".

08:11 עריכה

ח"כ שלמה קרעי מרגיש שנעשה לו עוול בהוצאת דבריו ליוליה מלינובסקי מהקשרם אתמול והוא מגיש את הדברים בפורמט של בוחן לילדים בכיתה ב'.

קרעי מפנה את הביקורת גם לברוך קרא, ויש לציין שאכן קרעי לא התכוון לדבר על רוסים ככלל שאינם יודעים עברית אלא על מנצלי מדיניות הדרכונים הישראלית שלא טורחים ללמוד עברית. מצד שני, הוא אמר את הדברים אחרי טעות של מלינובסקי בעברית ועל כן זה נראה כמו משהו שנועד להעליב אותה.

08:28 עריכה

בועז טופורובסקי מיש עתיד: אני מדבר עם חברי כחול לבן כל הזמן והם רוצים להצביע בעד ועדת חקירה לתקציב.

08:37 עריכה

ניצן הורוביץ מפרסם ציוץ "החל"ת מוביל לאסון" עם תמונה ממפגש עם צעירים ללא הקפדה על ריחוק ומסכות.

08:40 עריכה

איילת שקד: נתניהו הוא זה שוויתר על הסיפוח.

שקד חושבת שצריך לפתוח גם מסעדות ואטרקציות באילת:

08:43 עריכה

יאיר גולן על מינוי אפי איתם ליו"ר יד ושם:

09:18 עריכה

רפי פרץ נפגש עם מרים פרץ:

 

 

09:30 עריכה

צבי האוזר משתף מאמר הקורא להקמת מפלגת מרכז ערבית שתהיה כמו ש"ס ויהדות התורה – תיכנס לקואליציה כדי לקבל הטבות סקטוריאליות.

09:33 עריכה

יועז הנדל נגד חברה שעושקת קשישים:

10:08 עריכה

חבר הכנסת לשעבר ג'אמל זחלקה קרא למאבק לא אלים – ח"כ אופיר סופר כועס ודורש חקירה על הסתה.

 

10:23 עריכה

גם יועז הנדל במגנים את המפגינים ליד בית המשפחה השכולה והוא מצפה מנתניהו לגנות.

10:26 עריכה

גם סמוטריץ' דורש חקירה של זחאלקה:

10:27 עריכה

ח"כ אלי אבידר טוען: ביבי מפחד מביבס.

10:40 עריכה

דיון ועדת החוקה, חוק ומשפט: היו"ר ח"כ אשר פתח את דיון הוועדה היום בתקנות לפתיחת המסחר והתייחס לחוק איי התיירות שאישרה הוועדה לאחר המחלוקות על פתיחת האטרקציות אותה דרשה הוועדה לכלול: "היו כמה כותרות שניסו להכפיש את יו"ר הוועדה ואת חברי הוועדה שהתעכבנו בהעברת חוק 'איי התיירות', והיום כולם רבים ביניהם מי הולך לפתוח קודם את האטרקציות. ואני אומר לכם בסוד, שזה אנחנו. אילולא היינו מכניסים את זה בתקנות והלחץ הציבורי, זה לא היה קורה. אחרי שהשגנו את מה שרצינו והעברנו את החוק – רק מחר ייפתחו האיים, כי לא ניצלו את הזמן כראוי להכין את הפתיחה".

היו"ר ח"כ אשר נתן דוגמאות של עיכוב פתיחת ה'ביגים' ו'גני החיות' שהתיקון בעניינם צפוי להגיע עוד היום לוועדה ואמר כי "מי שחוזר על טעויות לא הפיק לקחים": "אחד הדברים שנאשר היום הוא נושא ה"ביגים". ישבנו לפני שבוע ואמרנו שזו טעות כי חנות שפתוחה לרחוב פחות מסוכנת, בין אם היא באלנבי ובין אם היא בביג עפולה. בפועל, רוב ה"ביגים" היו פתוחים, אז מה עשינו?

דוגמה נוספת היא מאבק שהחל ח"כ מיקי לוי לפתיחת גני החיות. למרות שפתחו את שמורות הטבע, מן ההיגיון היה שייפתחו גם גני החיות. גם את זה אני מקווה לאשר היום. מי שחוזר על טעויות לא הפיק לקחים. אנחנו לא ועדה לעומתית. אנחנו לא מעיפים תקנות ומשאירים כאוס, אבל אני כן רוצה לדבר להיגיון של משרד הבריאות וחברי הקבינט – הפיקו לקחים והביאו תקנות שיש בהן היגיון, שכל וזהירות גם יחד".
10:41 עריכה

ועדת הכספים אישרה את הארכת הוראת השעה המעניקה הטבות מס לעשרות ישובים עד לסוף השנה.

לבקשת משרד האוצר החוק בו תשולב ההארכה יבוא לאישור המליאה לקריאה שנייה ושלישית ביום שני.

10:46 עריכה

שר החוץ של בחריין נחת בישראל לקראת פגישה עם נתניהו ופומפאו.

10:49 עריכה

שרת התחבורה, מירי רגב, שינתה את מדיניותה בנושא פרוייקט המטרו בגוש דן, והנחתה להתקדם עם תכנון הפרוייקט "בכל הכוח", כך אמרה הבוקר נציגת אגף התכנון במשרד התחבורה בדיון בנושא בוועדת הכלכלה.

לפני כמה שבועות התנגדה רגב לפרויקט המטרו והצהירה כי תקדם במקומו תשתיות שיחברו את הפריפריה למרכז.

10:58 עריכה

ועדת הכספים אישרה את ביטול עדכון משכורתם של נושאי משרה ברשויות השלטון לשנת 2021. האמור הוא בנשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, סגני שרים ונושאי משרה שיפוטית.

עפ"י ההחלטה, שהתקבלה במסגרת בקשת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, לא יעודכן שכר היסוד של נושאי משרות אלה לפי השינוי בשכר הממוצע במשק. בהמשך לכך, לעדכון שכרם בשנת 2022 יובא בחשבון השכר הממוצע האחרון שפורסם בשנת 2020.

עדכון השכר מתקבל במסגרת החלטת ועדת הכספים, שבגדר חקיקת משנה, ולכן אינו מצריך אישור נוסף, והוא נכנס לתוקף עם פרסום החלטת הוועדה ברשומות.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: ההחלטה היא לא לעדכן את שכר נושאי התפקידים הללו נוכח המצב, כדוגמא לציבור. רציתי להוריד את זה מסדר היום, כי הבנתי מהאוצר שהולכים להביא לממשלה קיצוץ בשכר הנבחרים, אמרתי למה שנצביע פה פעמיים? ואז התברר לי שהם לא מביאים את הקיצוץ הזה לממשלה, כי יש בעיה, ויכוח בין כחול לבן לליכוד ולא מביאים את זה לוועדת השרים, ולכן הקיצוץ לא על סדר היום. לכן אנחנו לא יכולים לחכות. יש אנשים שלא יכולים להביא לחם לשולחנם, לא יכול להיות שיגיע ראשון בינואר, ונבחרי הציבור, מקבלים תוספת גדולה, בגלל שחלק גדול מהעובדים בחל"ת, זה גובל במידת סדום".

במהלך הדיון עלו הטונים לאחר שח"כ ברקת קבל על כך שהוא וחברי כנסת אחרים לא יכולים לוותר על שכרם. החברים בוועדה טענו שמדובר בפופוליזם וגפני אמר שמדובר בנושא מעניין אולם שאין לו מקום בדיון הספציפי הזה בוועדה.

11:11 עריכה

ועדת החוקה: יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הכריז על הפסקה בדיון לפני הצבעה על התקנות לפתיחת המסחר לאחר שמסר כי משיחתו עם שר הבריאות עודכן כי היום צפוי להיערך משאל טלפוני לאישור תיקונים לתקנות שיכללו בין היתר מענה לדרישות הוועדה לפתיחת גני החיות, פתיחת אטרקציות ועסקים נוספים באילת ונושאים נוספים.

משרד הבריאות נענה לדרישת יו"ר הוועדה לבחון מחדש את ההגבלה על מספר הנכנסים לחנויות העומד היום על 4 וליצור מדרג בהתאם לגודל החנות.

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס: "משרד הבריאות עובד על פיתוח QR קוד בכניסה לחנויות שיאפשר מידע על הנכנסים כדי לקטוע שרשראות הדבקה ולפתוח חנויות לכמות יותר גדולה.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר פנה לאלרעי פרייס ודרש כי יישקל "מדרג פתיחת חנויות לפיו חנויות של עד 50 מ"ר יישארו על 4 קונים ומעל 50 מ"ר עם מספר יותר סביר. כשרואים את התורים בחוץ של מאות אנשים ושומר שצריך לבדוק שבחוץ לא יריבו אולי צריך לחשוב על תיקון גם בנושא הזה".

אלרעי פרייס: "נחשוב מחדש על הגבלת המספר כי עכשיו כשהקבינט החליט על פתיחת ה'ביגים' יש מקום לחשוב על מדרג. המסחר היה אמור להיפתח רק בשלב 3 כי יש מאחורי זה עיקרון אפידמיולוגי שבשלב 2 ייפתחו מקומות עם כמות קטנה ומתחלפת של אנשים. מרגע שאמרו שרוצים לפתוח את חנויות הרחוב משיקולים כלכליים הוחלט שצריך לנסות לשמר את אותו עיקרון אפידמיולוגי".

עוד אמרה כי משרד הבריאות מתקדם להפעלת QR קוד בכניסה לחנויות שיאפשר עדכון של הנכנסים לחנות ויאפשר פתיחה בטוחה יותר של החנויות לכמות גדולה יותר של נכנסים וקטיעת שרשראות הדבקה".

היו"ר ח"כ אשר הגיב לדבריה: "כשחוקקנו את חוק הקורונה הגדול עמדנו על כך שיהיה רישום במקומות כמו מסעדות והופעות שאנשים לא מפחדים לתת את שמם ממילא אבל בחנויות זו חדירה יותר גדולה לפרטיות".

11:19 עריכה

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ' התייחסה בסופו של דיון לסרטון שהגיע לידיה ואמרה: "הגיע אלי סרטון ובו תומכי נתניהו קוראים קריאות גנאי לעבר משפחה שכולה בקיסריה. אפילו עכשיו, כשאני מדברת על זה עולה בי צמרמורת. הם מזכירים את האסון באופן משפיל. ראש הממשלה צריך להתנצל ולגנות את הארוע, בשל היותו מפרק חברה, בזמן שאנו צריכים לקרוא לאחווה, חמלה והדדיות. אני קוראת לראש הממשלה לגנות את המקרה מיד".

גם יאיר גולן פרסם גינוי:

אסף זמיר:

11:33 עריכה

יוליה מלינובסקי: שלמה קרעי החזן החדש.

קרעי מגיב:

11:51 עריכה

בני גנץ שוחח עם ההורים השכולים שבביתם נערכה ההפגנה.

12:01 עריכה

גלנט כועס על גולן יוכפז על ציטוט מגמתי שלו מראיון ב-103fm:

בראיון המלא אכן גלנט אומר שהמשפחות השכולות לא צריכות להיות חלק מהוויכוח ונראה שהוא לא כל כך מכיר את הסיפור.

דבריו: : "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית ומדינת חוק. הפגנות ומחאות מכל הכיוונים הם חלק מנשמת אפה של הדמוקרטיה, למרות שלפעמים זה לא מוצא חן בעיני חלק מאיתנו. יחד עם זאת אנחנו צריכים לשמור על תרבות והתנהגות. הדבר הראשון במעלה עבורי היה מאז ומעולם משפחות שכולות, אחנו חבים להם חוב, כל מה שקשור למשפחה שכולות אצלי הוא קודש ובדבר הזה אסור לפגוע, לא משנה מי הם".

12:03 עריכה

משה בוגי יעלון מצטרף לדורשי הגינויים:

12:12 עריכה

אעידה תומא-סלימאן על החוק שהיה אולי יכול לעצור רצח נשים.

12:14 עריכה

מרב מיכאלי חושפת את הקריאה להפגנה מול בית משפחת פרקש:

12:16 עריכה

לקראת אישור הלגליזציה בקנאביס; המשנה ליועמ"ש עמית מררי, משיבה לוועדה בעניין התקופה הקצרה בה הוכנו והוגשו ההמלצות:

"הזמן הוא קצר, ניסינו למצות הכול, ההמלצה היא לעשות את הדברים בזהירות ובצורה מאד מדויקת"הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול של הכנסת בראשות חה"כ מיכל קוטלר – וונש (כחול לבן) קיימה הבוקר (רביעי) דיון ראשון בעניין מסקנות הצוות הבין משרדי, שבו הוצגו המסקנות לבחינת המדיניות בנוגע להפללה וצריכה של קנאביס.

בדיון הציגה ממשרד המשפטים והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד עמית מררי, את מסקנות הדו"ח שהוצג לאחרונה לשר המשפטים חה"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), ואמרה כי עוד השבוע יפורסם תזכיר לחוק העוסק בלגליזציה, ובתשובה לחברי הכנסת שעלו בדיון בעניין התקופה בה הוכנו והוצגו המסקנות השיבה מררי: "הזמן הוא קצר, היו שחשבו שהזמן לא מספיק, ההמלצה היא לעשות את הדברים בזהירות".

בתום הדיון יו"ר הוועדה ציינה כי הנושא הזה הוא אחד מהנושאים החשובים ביותר שהכנסת עסקה בהן, וכי על חברי הכנסת לקחת אחריות אישית ואומץ מתוקף תפקידם ושליחותם בצורה הרצינית ביותר, ואמרה: "יש לעמוד ביעדים מבחינת העומק והמהות מההמלצות שהוגשו לוועדה".

12:28 עריכה

לאחר ת"א, גם עיריית רמת גן אישרה הכרה בנישואים של זוגות להט"בים בעירייה.

12:30 עריכה

זאב אלקין אומר אין ועדת שרים לחקיקה, קארין אלהרר שואלת בגלל מי.

12:32 עריכה

השרה פנינה תמנו – שטה גם מגנה:

השר אלי כהן: "הנושא של משפחות שכולות הוא מחוץ לתחום הפוליטי. לא משנה מאיזה צד אתה, כולנו עומדים מאחוריהן, אלה משפחות ששילמו את המחיר היקר מכל".

רפי פרץ:

12:36 עריכה

ישראל כ"ץ: לא יהיה מחסור בחמאה.

12:49 עריכה

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, דנה בדו"ח המבקר האחרון 70 ב' המעלה ביקורת על ההפחתה העקבית בחלק של משרד החוץ בתקציב המדינה – מהלך, שע"פ המבקר "פגע בפעילות המשרד בארץ ובעולם".

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "החלטות הממשלה לא מתקיימות בנוגע למשרד החוץ בכוונת מכוון. צריך להחליט שהדבר חשוב ולעגן את זה בחוק כך שלא יהיה מו"מ מדיני שלא מנוהל עי משרד החוץ. כבר כמה שנים ששר החוץ מודר כמעט מכל המהלכים שישראל עשתה. ולכן נוכח הגישה המתעמרת הן בחוסר השיתוף ובקיצוץ התקציבי, צריך לעגן את מעמד משרד החוץ. אין תחליף למרכזיות של משרד החוץ – העובדה שיש למשרד אנשים על הקרקע לאורך שנים שנמצאים בכל מקום ומייצרים ידע שלא קיים במערכות האחרות, מחייבת שהם ינהלו את הדברים. הדבר הזה לא מובן לאורך הרבה שנים במדינת ישראל ועל כן זה דורש התערבות של הכנסת".

מנהל חטיבה במשרד המבקר, יובל חיו, הציג את עיקרי הדו"ח.

חיו הוסיף: "מדינת ישראל צריכה מערך חוץ הרבה יותר משוכלל ומתוחכם מכל העולם. יש לה מאפיינים מאוד ייחודים. הצורך הזה לא עומד באלימה לדברים שעלו בדו"ח כי ההסכמות התקציביות בכל הנוגע למשרד החוץ יתנו ביטוי להוצאות קשיחות וגמישות לצד ייזום תכנית התייעלות ברת-יישום, שימנעו את שיבוש פעילות משרד החוץ ויאפשרו לו להמשיך למלא את ייעודו".

עוד אמר כי יש לראות האם יש מי שבודק איפה יש כפילויות בתקציבים של תפוצות וקשר עם קהילות בין שני המשרדים חוץ ותפוצות, כאשר עשירית מתקציב משרד החוץ מוקדש לנושא הקהילות ועל כך יש את משרד התפוצות.

13:06 עריכה

איימן עודה נאם מדם ליבו:

מתוך דבריו של עודה –

אתם צריכים להחליט, או שאתם עם החברה שלנו או שאתם עם ארגוני הפשע. השאלה היא בכלל לא נתונים. אתם אין לכם מושג מה זה להיות הורה ערבי שמחסיר פעימה כל פעם שהבן שלו יוצא מהבית. אין לכם מושג מה זה להיות צעיר ערבי שנמצא בסיכון מירי חי פי מאה מאשר מוות בנגיף הקורונה. 94 אזרחים ערבים נהרגו השנה הזו, 94 מהשכנים שלי, מהאחים שלי, נהרגו השנה הזו. ופה יש משטרה שמצליחה לעשות הכול כשהיא רוצה. מה, אתם לא יודעים מה השמות של ארגוני הפשע המאורגן? אנחנו, הרשימה המשותפת, קוראים לכם להיכנס באבא של אבא שלהם, לכסח להם את הפרצוף, תכסחו את הפרצוף של ארגוני הפשע המאורגן. זה מה שאנחנו רוצים. יש דבר יותר ברור מזה? אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק.

קרעי הפריע ועודה קרא לו מלוכלך:

13:36 עריכה

נתניהו הגיע להצביע נגד החוק נגדו.

גם תמר זנדברג שמה לב:

אורנה ברביבאי מדווחת שחברי כחול לבן יצאו מהמליאה.

13:58 עריכה

למה לא פותחים את הספארי? מיקי לוי בסיפור:

14:03 עריכה

בעלה של שירה איסקוב לא נותן אישור לטיפול לבנה:

14:17 עריכה

נדחה בטרומית: הפסקת כהונה של ראש הממשלה מחמת הגשת כתב אישום.

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון – הפסקת כהונה של ראש הממשלה, שר או סגן שר מחמת הגשת כתב אישום) של חבר הכנסת יאיר לפיד וקבוצת חברי הכנסת. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 36 חברי כנסת לעומת 50 שהתנגדו.

מוצע כי במקרה שהוגש נגד ראש הממשלה כתב אישום בעבירות חמורות שבנסיבות העניין יש עמן משום קלון, בעבירה לפי סעיף 284 לחוק העונשין, התשל"ז–1977 (מרמה והפרת אמונים) או בעבירה מסוג פשע, כהונתו תיפסק ויראו את הממשלה כאילו התפטרה ביום שבו הוגש כתב האישום.

מוצע לקבוע גם כי כהונתם של שר או סגן שר תופסק במידה ויוגשו נגדם כתבי אישום בעבירות שהוזכרו לעיל.

בדברי ההסבר נכתב: "כהונתו של ראש הממשלה שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות ובראשן עבירות של שחיתות וטוהר מידות עומדת בניגוד מוחלט לנורמות המוסר הנדרשות מנבחר ציבור.

הגשת כתב אישום בעבירות חמורות כאמור נגד ראש הממשלה, משליך על מעמדם של ראש הממשלה ושל הממשלה כולה, על יכולתם להנהיג ולשמש דוגמה לציבור כולו וחשוב מכל על אמון הציבור בשיטת הממשל והשלטון במדינה, שהוא מנכסיה החשובים של הרשות השלטונית.החלטותיו ופעולותיו של ראש הממשלה שמכהן בתפקידו ובמקביל נדרש להתמודד עם כתב אישום, עלולות להיות מושפעות מאינטרסים אישיים ובלתי לגיטימיים תוך פגיעה באינטרסים הלאומיים של המדינה, דבר שעלול לפגוע באמון הציבור בכך שהחלטות ופעולות אלו התקבלו משיקולים ענייניים.

החשש נכון באופן מיוחד לגבי החלטות ופעולות הנוגעות למערכות אכיפת החוק שראש הממשלה מתוקף תפקידו אחראי על תפקודן, במקביל לכך שעליו להתייצב מולן ולהיאבק על חפותו. התנהלות זו עלולה לגרום לאיבוד אמון הציבור בשיטת הממשל וברשויות השלטון במדינה".

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הציג את ההצעה ואמר: "הצעת החוק הזו רוצה להחזיר למדינת ישראל ערכים כמו יושר, הגינות וצדק. כי אנחנו יודעים את האמת, ראש ממשלה עם כתבי אישום זה בעצם להפך – זה כתבי אישום אם ראש ממשלה. כשלבן-אדם יש כתבי אישום זה הדבר העיקרי שמעסיק אותו, כשיש לך כתבי אישום מה שמחזיק אותך ער בלילה זה לא האיראנים, זה לא הקורונה וזה לא הכלכלה. מה שמחזיק אותך ער בלילה זה שאתה שומע שוב ושוב בתוכך שלך את דלת הברזל מאחוריך בתא הקטן שלך בבית הסוהר. זה לא במקרה שלא יכול להיות לרה"מ נהג עם כתבי אישום, לא יכול להיות לא מאבטח עם כתבי אישום, לא יכול להיות לא מנכ"ל סמנכ"ל משרד עם כתבי אישום, בעצם לא יכול להיות סביבו אף אדם כתבי אישום. כי אדם עם כתבי אישום חשוף לסחיטה, אדם עם כתבי אישום לא יכול למלא את תפקידו כפי שהוא צריך למלא תפקיד".

השר המקשר בין הכנסת לממשלה דוד אמסלם השיב בשם הממשלה ופנה לח"כ לפיד: "אני רוצה להזכיר לך את המאמר היפה שכתבת "חקירוקרטיה" שבו התייחסת לאהוד אולמרט. למה נקלענו לממשלה הזו? אתם רציתם להציע הצעת חוק הכי אנטי דמוקרטית, אתם מבטלים את החלטת הציבור. אתה בונה את ההצעה לפי הקונסטרוקציה שמתאימה לך עכשיו. הציבור הכריע בשלוש מערכות בחירות בדיוק על זה, 4 שנים הכל מודלף לעיתונים וידוע לציבור.אתם ביקשתם לשנות את הבסיס של הדמוקרטיה, תפרתם אותו בדיוק לפי המידות. זו סחיטה באיומים הכי קשה שיכולה להיות, היו מעמדים אתכם לדין ומכניסים אתכם לבית סוהר, אתה בא ומאיים על ראש הממשלה שאם הוא לא יעשה ככה וככה אתה מביא את הצעת החוק הזו. הגלגל מסתובב, יום יבוא וכשלנו יהיה רוב מוצק אנחנו נוכל להביא חוקים שיגידו למה אתה לא יכול להיבחר."

14:34 עריכה

זנדברג על גנץ והתקציב:

14:35 עריכה

גבי אשכנזי נפגש עם שר החוץ של בחריין:

15:00 עריכה

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, נחת בישראל. ביקורו בארץ יימשך שלושה ימים.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ואשתו סוזן על כבש המטוס, לאחר נחיתתם בנמל התעופה בן-גוריון, 18 בנובמבר 2020 (צילום: AP Photo/Patrick Semansky, Pool)
מייק וסוזן פומפאו על כבש המטוס, לאחר נחיתתם בנמל התעופה בן-גוריון, היום (צילום: AP Photo/Patrick Semansky, Pool)
15:05 עריכה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק, שלפיה חולים מאומתים ומבודדים יוכלו להצביע בבחירות לרשויות מקומיות בקלפיות ייעודיות. 26 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים. החולים יוסעו לקלפי הייעודית בכלי רכב ייעודי, שבו תהיה מחיצה בין הנהג לנוסע. חברי הקלפי יהיו ממוגנים לפי הוראות משרד הבריאות, וגם המצביעים יחוייבו לנהוג על פי צו הבריאות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כדי לאפשר למחויבי בידוד להשתתף בבחירות לרשויות המקומיות בלא סיכון של אוכלוסייה שאינה מחויבת בבידוד, מוצע לאפשר לשר הפנים לקבוע בתקנות הוראות מיוחדות לעניין הצבעה של חייבים בבידוד בקלפי ייעודית – שבה יוכלו החייבים בבידוד להצביע בנפרד מהקלפיות הרגילות ומציבור המצביעים בקלפי כזו. תקנות אלה יכללו, בין השאר, הוראות לעניין קביעת מקומות הקלפי, סדרי הפעלתם ועבודתם וסדרי ההצבעה בהם, שעות ההצבעה בקלפיות, הרכב ומינוי ועדת הקלפי ומינוי מזכיר ועדת הקלפי".

ח"כ שלמה קרעי אמר –

בהצעה הזו כמעט קיימו מחטף. ניסו להכניס בחוק סעיף שקלפי יכולה להיות קלפי ניידת וגילתי את זה מאוחר, לכן הגשתי רביזיה ובסופו של דבר הגענו להסכמה עם יו"ר הכנסת שהסעיף הזה יורד. קלפי ניידת הייתה תקדים למאות אלפי קלפיות שיסתובבו ברחבי הארץ ולא היינו יכולים לעצור את הזיופים. טוב שזה בוטל בד בבד עם האפשרות לתת לחולים ומוגבלים לממש את הצבעתם.

15:25 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש עם שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, המבקר בישראל.

16:15 עריכה

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן מבקש מהכנסת לאשר את מינוי יעקב ליצמן לשר הבינוי והשיכון.

16:34 עריכה

פרקליטות המדינה פנתה לבית המשפט העליון בבקשה לזרז את פסק הדין בשאלת חוקיות השימוש בחומרי מהטלפונים הניידים של יועצי נתניהו, כדי להתקדם בחקירה בעניינם – כך דיווח אביעד גליקמן מחדשות 13, שציין שמדובר בפנייה חריגה. החומרים נאספו כחלק מחקירת הטרדתו של עד המדינה שלמה פילבר.

16:42 עריכה

חבר הכנסת שלמה קרעי פנה ליושב ראש הוועדה לביקורת המדינה עפר שלח בבקשה שיבטל את השתתפותה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר בישיבה שתעסוק במינוי בכירים

16:51 עריכה

שידור ישיר: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ושר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני נושאים דברים.

17:01 עריכה

הכנסת אישרה את מינוי יעקב ליצמן לשר הבינוי והשיכון.

17:11 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא נאפשר התבססות איראנית צבאית נגדנו בסוריה ולא נאפשר שום ניסיון של תקיפה נגדנו משטח סוריה".

17:13 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ושר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני נשאו דברים במשרד ראש הממשלה בירושלים.

פומפאו הביע תקווה שיהיו הסכמים נוספים בעתיד. לדבריו, ההסכמים האלה מבטאים את כוחה ההולך ופוחת של איראן באזור". זיאני: "אני בטוח ששיתוף הפעולה בין המדינות שלנו יסלול את הדרך לשלום במזרח התיכון".

נתניהו –

רק לפני חודשיים עשינו היסטוריה בוושינגטון, חתמנו על הסכמי אברהם המכוננים. ברצוני להודות לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולצוות השלום המוכשר של הנשיא, בראשותו של ג'ארד קושנר, על מנהיגותם וחזונם בקידום השלום ההיסטורי הזה.

שלושה הסכמי שלום בששה שבועות. אני לא חושב שאפשר להתעלות על זה.

היום אנחנו עושים היסטוריה שוב.

זהו הביקור הרשמי הראשון אי פעם של משלחת שרים מממלכת בחריין למדינת ישראל. הוא מסמל ציון דרך חשוב נוסף בדרך לשלום בין שתי מדינותינו ולשלום באזור.

השלום בין ישראל לבחריין בנוי על יסודות יציבים של הערכה הדדית ואינטרסים משותפים. בדומה לישראל, בחריין מכבדת את העבר בזמן שהיא מאמצת את העתיד. בדומה לישראל, בחריין קטנה בגודלה אך גדולה בשאיפותיה. בדומה לישראל, בחריין בנתה כלכלה משגשגת באמצעות טיפוח חדשנות ומיזמים חופשיים. התכוונתי להגיד שכמו ישראל לבחריין יש גז טבעי, אבל לא ארחיב את האנלוגיה הזו מעבר לגבולותיה.

לבחריין יש גז טבעי ונפט. עם זאת, היא אינה תלויה במשאבים אלה לבדם. יש לה כלכלה איתנה ומודרנית עם מסחר אלקטרוני וטכנולוגיה פיננסית משגשגים, ייצור אלומיניום חדשני, תעשיית תיירות חדשנית ותחומים רבים אחרים.

היום, מה שאנחנו עושים בביקור הזה הוא הרחבה של אותם תחומים רבים. מכיוון שמה שאנו עושים הוא לאפשר זרימה חופשית של רעיונות, ממציאים, יזמים בין ישראל לבחריין בשני הכיוונים. אנו משחררים כוח כלכלי אדיר ורב עוצמה, וכוח לשלום לטובת שני העמים שלנו.

אנו לא עושים זאת בעתיד הרחוק. אנו עושים זאת כעת, בעודנו מדברים. זה קורה במהירות מדהימה. ישראלים טסים לבחריין, בחריינים טסים לישראל. השמיים כבר לא מהווים את הגבול.

שר החוץ אלזיאני, אנא מסור למלך חמד את הערצתי הכנה להנהגתו האמיצה ובעלת החזון. ב- 2019, הוד מעלתו אירח פיסגה כלכלית אזורית שהביאה יחד בחריינים, ישראלים, אמריקאים – נציגים מכל רחבי המזרח התיכון ומעבר לו. הפגישה ההיא, שבזמנו זלזלו בה, הייתה למעשה כרוז לדברים טובים שהיו עתידים לבוא. זה היה צעד חשוב מאוד בדרכנו המשותפת לפיוס ושלום. היום המלך חמד ואני בונים גשר של שלום שרבים אחרים יחצו בעתיד.

מזכיר המדינה פומפאו, מייק,

אני מודה לך שוב על ידידותך הבלתי מעורערת. איני אומר זאת כמס שפתיים – ידידות בלתי מעורערת, מתמשכת בכל הזמנים.

אני מבקש ממך למסור לנשיא טראמפ את הערכתי העמוקה, ואת הערכתה של אומתנו אסירת התודה על כל מה שהוא וממשלו עשו למען מדינת ישראל ולמען השלום. לישראל ובחריין היו קשרים רבים לאורך השנים. אבל בכנות רבה, היום הזה לא היה קורה, הסכמי אברהם אלה לא היו נחתמים, ללא תמיכתו החיונית של הנשיא טראמפ ומנהיגותו.

אני מקבל בברכה את כל אורחינו המכובדים מממלכת בחריין ומארצות הברית.

אני מודה לכם שהגעתם להיות כאן עמנו לרגל האירוע המיוחד הזה, בעודנו נוקטים בצעד היסטורי נוסף בדרכנו לשלום רחב יותר.

ברוכים הבאים כולכם.

17:28 עריכה

חברת הכנסת מרב מיכאלי דורשת לקיים ללא דיחוי בחירות לראשות מפלגת העבודה.

18:00 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: אנחנו נהיה בין הראשונים לקבל את מנות החיסון של חברת פייזר.

18:08 עריכה

פסק הדין בעניין השימוש בחומרים שנלקחו מהטלפונים של יועצי ראש הממשלה יינתן בשבועות הקרובים – כך דיווח אביעד גליקמן מחדשות 13. מוקדם יותר דווח שהפרקליטות פנתה – באופן חריג – לבית המשפט בבקשה שיזרז את מתן פסק הדין בעניין, כדי שיתאפשר לקדם את הטיפול בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

18:13 עריכה

בחצות, בלילה שבין יום שלישי ליום רביעי, נסגרה רשימת המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת.

יקי אדמקר פרסם הערב ב"וואלה! ניוז" את זהותם של שישה משפטים המתמודדים על התפקיד (טרם פורסם כמה מועמדים יתמודדו על התפקיד) –
* רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה;
* שגית אפיק, ממלאת מקום היועץ המשפטי של הכנסת והיועצת המשפטית של ועדת הכספים;
* גור בליי, היועץ המשפטי של ועדת החוקה;
* ישגב נקדימון, עורך דין פרטי, שמשמש כיועץ המשפטי של חברת החדשות;
* גיא בוסי, עורך דין פרטי ולשעבר היועץ המשפטי של יש עתיד;
* ימית קליין, היועצת המשפטית של עיריית חיפה.

18:29 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ: "התיאום ביננו לבין הפלסטינים הוא אינטרס משותף".

בשבועות האחרונים הקדשתי מאמצים רבים לחידוש התיאום הביטחוני עם הפלסטינים.

אתמול, אחרי חצי שנה של נתק, דיווח לי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, כי הרשות הפלסטינית מעוניינת לחזור אליו.

יש להדגיש, התיאום ביננו לבין הפלסטינים הוא אינטרס משותף, גם לאזרחי ישראל וביטחונם, ולא פחות מכך לאינטרס של התושבים הפלסטינים והכלכלה הפלסטינית.

בימים הקרובים אוביל היערכות של מערכת הביטחון לקראת חידוש הקשר ונסדיר את תהליכי העבודה הנדרשים.

כפי שעשיתי בעבר, מתוך מחויבות כנה לביטחון ישראל, אני קורא שוב להנהגה הפלסטינית לחזור לשולחן המו"מ- למען עתיד טוב יותר במזרח התיכון.

18:39 עריכה

ועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה פתיחה של מסעדות ואטרקציות תיירות ומסחר באיי התיירות באילת ובים המלח. כן אישרה הוועדה פתיחה של גני חיות.

19:23 עריכה

פרופסור פרץ לביא מונה ליושב ראש המועצה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי.

19:29 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ דנו אתמול במצב הפוליטי, אך לא הושגה בין השניים הסכמה בנושא התקציב – כך דיווח ספי עובדיה בחדשות 13. השניים נפגשו בקריה בתל אביב לצורך ישיבה בנושא ביטחוני, ובשוליה דנו בסוגיות פוליטיות.

19:59 עריכה

שר הביטחון בני גנץ החליט להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות וכלי השיט – כך דיווח הערב אמנון אברמוביץ' בחדשות 12. בלשכת שר הביטחון מכחישים ואומרים שטרם התקבלה החלטה.

20:05 עריכה

על רקע התהודה הרבה של המחאה שנעשתה מול בית משפחת פרקש – שבנם תם נהרג במלחמת לבנון השנייה – שב ראש הממשלה בנימין נתניהו והתייחס לדברים –

כאח שכול, אני מתקשה לשמוע את האמירות, שאחי יוני, שנפל במערכות ישראל – "יוני היה מתבייש בך", "יוני היה מתהפך בקברו", ולכן כשאני שומע אמירות כאלה, מכוונות לאחרים, כמו שנעשה בקיסריה, אני מגנה את זה בכל תוקף. אנחנו חייבים לכבד את תחושת האובדן של המשפחות השכולות באשר הן. ואני אומר את זה לכולם – מימין ומשמאל.

20:37 עריכה

על רקע הדיווח, שלפיו שר הביטחון בני גנץ החליט להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות – דיווח שבמשרד הביטחון מכחישים – התנועה לאיכות השלטון קוראת להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית.

ועדת חקירה מטעם משרד הביטחון לפרשת הצוללות? צעד מבורך אך לא מספק.

אנחנו דורשים בראש ובראשונה חקירה פלילית ויחד איתה הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתהיה לה סמכויות גם כלפי אזרחים.

מעניין שסוף סוף גנץ רואה את מה שמנדלבליט מסרב לראות, למרות שלל הראיות שהגשנו בעתירה לבג"ץ בפרשת הצוללות.

20:39 עריכה

הליכוד: גנץ מעוניין להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות כי כחול לבן "מתרסקת בסקרים".

רק לפני ארבעה חודשים הסביר גנץ כי אין סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה "לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה". עכשיו פתאום הוא "שוקל" זאת. מה נשתנה בינתיים? תשובה: כחול לבן מתרסקת בסקרים ומחפשת דרך לקושש קולות על ידי תרגילי סרק נגד ראש הממשלה נתניהו.

מוטב שכחול לבן יצטרפו לראש הממשלה בעבודה משותפת למען הצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, במקום לעסוק בתרגילים פוליטיים מגוחכים.

20:47 עריכה

על רקע הדיווח על הקמתה של ועדת חקירה לפרשת הצוללות נמסר ממשרד הביטחון –

כפי ששר הביטחון אמר בקולו מספר פעמים – מערכת הביטחון הונחתה לבדוק את האופציה להקמת ועדת בדיקה מקיפה בנושא רכש הצוללות וספינות המגן. כאשר תסתיים הבחינה ותתקבל החלטה- נעדכן.

21:15 עריכה

13 משפטנים הגישו את מועמדותם לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת. ועדת האיתור, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, פרסמה הערב את שמותיהם –
• אורי אהרונסון – מרצה באוניברסיטת בר-אילן
• שגית אפיק – ממלאת מקום היועץ המשפטי לכנסת
• גיא בוסי – בעבר היועץ המשפטי של יש עתיד
• אברהם בל – מרצה באוניברסיטת בר-אילן
• מיכאל בלום – היועץ המשפטי של עיריית רמת השרון
• גור בליי – היועץ המשפטי של ועדת החוקה
• ליאור דהאן – עורך דין פרטי
• אלדר דוכן – בעבר סגן בכיר ליועץ המשפטי במשרד האוצר
• ערן יוסף – סגן היועץ המשפטי של משרד הביטחון
• ברוך לוברט – היועץ המשפטי של רשות שוק ההון
• רז נזרי – המשנה ליועץ המשפטי לממשלה
• ישגב נקדימון – היועץ המשפטי של חדשות 12
• ימית קליין – היועצת המשפטית של עיריית חיפה

21:48 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים לגנות את המחאה מול בית משפחת פרקש, שבנה תם נהרג במלחמת לבנון השנייה.

 

21:54 עריכה

קבינט הקורונה אישר את ההצעה להגדיל את מספר הלקוחות שרשאים לשהות בחנות מארבעה לעשרה.

22:00 עריכה

חברת הכנסת שרן השכל מעדכנת שהגישה הצעת חוק שתצמצם את הזכות לעתור לבג"ץ.

22:34 עריכה

ועדת השרים לאזורים מוגבלים הכריזה על עראבה כאזור מוגבל למשך חמישה ימים. ההגבלות בעראבה יחלו מחר בשעה 17:00 אחר הצהריים ויימשכו עד יום שלישי הקרוב ב-17:00.

בנוסף, החליטו השרים לבטל את ההכרזה על אזור מוגבל באכסאל. הביטול ייכנס לתוקפו היום.

22:45 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי נפרד ממקבילו מבחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, שביקר היום בישראל.

סגירה