"שמאלני בוגד" הוא המותג הכי חזק של נתניהו

בנימין נתניהו לוחש באוזנו של הרב כדורי: השמאל שכחו מה זה להיות יהודים", צילום מסך מערוץ 1 (צילום: צילום מסך מערוץ 1)
צילום מסך מערוץ 1
בנימין נתניהו לוחש באוזנו של הרב כדורי: השמאל שכחו מה זה להיות יהודים",

אחד המאפיינים של ישראל בעבר ושל האופי הישראלי המפורסם הוא הסולידריות החברתית. אותה הזמנה בלתי אמצעית לארוחת ערב בבית של מישהו שרק הרגע פגשתם ואתם עדיין לא מכירים, העזרה לזולת, החזרה הברורה לארץ במקרה בו פורצת מלחמה, התחושה שאין לנו ברירה אלא להגן על עצמנו, הישראליות במיטבה.

ומכל צורות הביטוי שיש לסולידריות הישראלית בכל ימות השנה – זו הברורה ביותר, זו שאין עליה מחלוקת, זו שהיא בליבו של הקונצנזוס – זה היחס למשפחות הנופלים. בבחינת "של נעליך מעל רגליך כי המקום עליו אתה עומד קודש הוא". כי אנחנו יודעים שהם שילמו את המחיר הכי כבד שאפשר לשלם. כי אנחנו יודעים שאין לנו שום דרך להחזיר להם על המחיר. כי אנחנו יודעים שלקחנו מהם את הדבר היקר ביותר עלי אדמות. שהם היו מוכרים את כל מה שיש להם כדי להשיב את הדבר היקר לחיקם, כדי לזכות לעוד חיבוק, לעוד שיחת טלפון – כדי לראות אותם בחיים.

מכל צורות הביטוי שיש לסולידריות הישראלית בכל ימות השנה – הברורה ביותר, שאין עליה מחלוקת, שהיא בלב הקונצנזוס – זה היחס למשפחות הנופלים. בבחינת "של נעליך מעל רגליך כי המקום עליו אתה עומד קודש הוא"

אם יש מעשה אחד שהחברה בישראל אינה יכולה לסלוח עליו לעולם הוא הרס הסולידריות החברתית המפורסמת, פירור הסולידריות לאבק דק מאוד, אבק בלתי נראה – והכבוד שמור כולו לבנימין נתניהו. וריסוק הסולידריות הזו, המקיף כל אחד מן התחומים בחיינו, לא דילג אפילו על הקונצנזוס האחרון, על פיסת הישראליות האחרונה המשותפת – על הזיכרון של אלה שאינם.

ואפשר להזדעזע מאורלי לב צורחת על משפחת פרקש, אפשר להתחלחל, אפשר לחוש בחילה וגועל, אפשר הרבה דברים – רק דבר אחד אי אפשר, אי אפשר להיות מופתעים. הפתעה איננה חלק מהאירוע. כי הפתעה היא דבר בלתי צפוי, הפתעה היא אירוע שאין לנו שליטה על הגורמים לו או על הסיבות להתרחשותו – ואילו אורלי לב היא כל מה שיכולנו לצפות לו. למעשה, הייתי מופתעת מאוד אילו לא היתה אורלי לב, כי אורלי לב היא התוצאה הכי טבעית של שלטון נתניהו. שלטון שהמותג הכי מוכר שלו הוא "שמאלני בוגד".

ושלא יהיה לכם שום ספק ששמאלני בוגד הוא מותג – שהרי מה הוא יצירת מותג אם לא יצירת קישור במוח בין הדבר לבין הרגש שהוא מעורר בנו? קישור אוטומטי, כזה הנעשה מבלי שנחשוב אפילו, קישור שהופך לטבע שני שלנו. אמרת שמאלני, אמרת בוגד. כן, ממש כמו שקפה נמס הוא "נס קפה". ממש כמו שרכב שטח הוא "ג'יפ", מקרר הוא "פריג'ידר" ואיפור לריסים הוא "רימל".

אבישי עברי בסרטון תעמולה של הליכוד, צילום מסך
אבישי עברי בסרטון תעמולה של הליכוד, צילום מסך

והמותג הזה הוא יצירה של איש השיווק המצטיין – בנימין נתניהו. איש שיווק שבחלקות לשונו, בסיסמאות הקצרות והקליטות שהוא נוהג לייצר, בהסתה שלו – יצר את המותג. החל ב"בשמאל שכחו מה זה להיות יהודים", המשך ב"יש סכנה לממשלת שמאל" וכלה ב"הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפיות, עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים".

אפשר להזדעזע מאורלי לב צורחת על משפחת פרקש, אפשר להתחלחל – רק דבר אחד אי אפשר, להיות מופתעים. כי הפתעה היא דבר בלתי צפוי, ואילו אורלי תוצאה טבעית של שלטון שהמותג המוכר שלו הוא "שמאלני בוגד"

יצירת המותג ושיווקו היא לא רק היכולת לטעת בראש הצרכן אמונות שווא, היא לא רק היכולת לגרום לצרכן להאמין בדברים שהוא מפקפק בהם, אלא היא גם היכולת לגייס את הצרכן לצד שלך, עד שהוא עצמו יהפוך למשווק מסור מבלי שתצטרך לשלם לו דבר.

למעשה בדיוק ההיפך – אם הצלחת לגייס אותו הוא הופך ללקוח שבוי שיפיץ את האמונות שנטעת בראשו בהתלהבות אין קץ. כך שנתניהו לא רק יצר את המותג שמאלני בוגד אלא הוא הפך את הימין לסוכנים שלו המפיצים את המותג לכל עבר.

כמה המותג מוצלח? יו"ר הכנסת, אולי הדמות הכי ממלכתית אחרי הנשיא, אומר בטקס המשואות:

"לא כל שמאלני הוא בוגד".

למה שיושב ראש הכנסת יאמר כזה דבר?

כמה המותג מוצלח? השמאל בישראל הוכחד. כל פוליטיקאי החפץ חיים ושאינו ימין מצהיר על עצמו שהוא מרכז. אין אחד שיעז לומר שהוא שמאל.

כמה המותג מוצלח? ארז תדמור, פושע מורשע שגנב מצה"ל אמצעי לחימה – דיבר על ילדי השמאלנים המקומבנים המנצלים את הצבא.

כמה המותג מוצלח? זמר שנקשר בשמו ניצול מיני של קטינות קרא לאורנה בנאי "לא יהודיה".

כמה המותג מוצלח? רצו לחוקק חוק שנועד לעסוק בעמותות שמאל.

וזו רק רשימה חלקית לרדיפה הפוליטית שזוכה לה השמאל, רדיפה שהיא תוצאה של המותג שיצר נתניהו.

אי אפשר לצפות שלמותג "שמאלני בוגד" לא תהיינה השלכות מעשיות. אי אפשר לצפות שהסתה שיטתית וארוכת שנים והפיכת השמאל מדעה פוליטית לגיטימית שהיא חלק מכל פרלמנט דמוקרטי – לדעה שאין לומר את שמה, לקללה, תוך עשיית דה לגיטימציה למחזיקים בדעות שמאל – לא יניבו תוצאות בשטח. אורלי לב היא אחת התוצאות בשטח.

אי אפשר לצפות שלמותג "שמאלני בוגד" לא תהיינה השלכות מעשיות. שהסתה שיטתית והפיכת השמאל מדעה פוליטית לגיטימית בכל פרלמנט דמוקרטי – לדעה שאין לומר את שמה, לקללה, לא תניב תוצאות בשטח

חשוב לומר שאורלי לב איננה עשב שוטה, היא מייצגת נאמנה את הערוגה בה מיקי זוהר ודוד אמסלם צרחו בטירוף בכנסת על הורים שכולים. היא מייצגת את מי שצחק "טילים" או "ישרוף מסריח" על פניו של אמנון אברמוביץ'. היא מייצגת את הערוגה בה צולם סרטון בחירות בחלקה הצבאית בהר הרצל ואמות הסיפים לא רעדו.

היא מייצגת נאמנה את שלטון נתניהו, שמתבסס על חוסר לגיטימציה של השמאל. וטיבה של חוסר לגיטימציה שהיא הולכת וגדלה, הולכת ומתעצמת, הולכת ומתרחבת ומגיעה למעשים. והמעשים בתורם גם הם ילכו ויתעצמו. זו טיבה של ההסתה, זה טיבו של המותג שיצר נתניהו – השמאל לא לגיטימי. אפילו השכול שלו לא לגיטימי. כמה לא לגיטימי? אני לא בטוחה שאני רוצה לנחש את התשובה.

אנחנו עשויים מפיסות של זיכרון ואפילו את זה לקח נתניהו מאיתנו.

דוקטור לביוכימיה ומשפטנית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 853 מילים
סגירה