קבינט הקורונה החליט על הטלת סגר לילי מיום רביעי הקרוב

מנדלבליט הנחה את אוחנה לבחור מועמד למפכ"ל עד סוף החודש ● השופט מני מזוז הודיע במפתיע על פרישתו מבית המשפט העליון; יסיים את כהונתו באפריל ● מירי רגב ואוסנת מארק עתרו לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטות הוועדה לבחירות שופטים ● רפי פרץ מעוניין במינוי אורי אריאל ליושב ראש החברה לפיתוח מזרח ירושלים ● יאיר גולן התפקד למרצ ● דוד ביטן חלה בקורונה

רחוב יפו בירושלים, 7 בדצמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
רחוב יפו בירושלים, 7 בדצמבר 2020
06:57 עריכה

סמוטריץ' חושב שהשמאל מנהל את המדינה:

07:05 עריכה

בהארץ מפרסמים כי יש הצעה נוספת לחוק השיוויון של כחול לבן וכי חלק מחברי הכנסת תומכים לתמוך בה.

הנוסח המקורי קובע: "הכל שווים בפני החוק. אין מפלים בין אדם לאדם במישרין או בעקיפין, להלכה או למעשה". ההצעה החלופית, של חברי הכנסת צבי האוזר וגדעון סער קובעת: "כל אזרח שווה בפני החוק. אין פוגעים בזכויות הפרט של כל אדם מחמת דת, גזע ומין". בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "בתיקון המוצע אין כל פגיעה באופיה ובזהותה של ישראל כמדינה יהודית, והוא בא לבסס את עיקרון השוויון בין אזרחיה בזכויות הפרט – שוויון אזרחי ולא שוויון לאומי".

07:10 עריכה

בגלי צה"ל מדווחים כי אתמול בקבינט הקורונה נאמר לנתניהו שיש להגיע לפחות מאלף נדבקים ביום – וידרשו לכך הגבלות של חודש.

השרים דחו את סיום פיילוט הקניונים ליום שלישי.

השרים יתכנסו שוב היום.

07:16 עריכה

שר החינוך גלנט התראיין בגלי צה"ל ואמר: "מה שהוכח בחודשים האחרונים זה שמערכת החינוך משקפת תחלואה ולא מוקד. חייבים לשמור על המקומות הירוקים פתוחים. בישובים אדומים חלק מהגילאים צריכים להיות פתוחים".

גלנט האשים: "העלייה בתחלואה קשורה לחוסר היענות של הציבור. חפלות, מסיבות".

גלנט אמר: "אסור להגיע לסגר שלישי. עם המקדמים הקיימים עדיין אפשר למנוע את זה – צריך לעשות צעדי ריסון על כל פעילות שחורגת מהמתווים".

לטענת גלנט עוד אפשר להציל את הממשלה. "הצטערתי שכחול לבן הצביעו בעד הפלת הממשלה. זה חמור בעיני", אמר.

07:22 עריכה

בגלי צה"ל מדווחים כי בכירים בעיריית ירושלים דורשים להטיל סגר על שלוש השכונות שועפט , עאקב וא-טור, במזרח העיר עקב רמת תחלואה גבוהה מאוד. על פי הדיווח, בירושלים מרגישים כי לא מתייחסים אליהם. "ישנה התעלמות שיטתית של המערכת מתושבי מזרח ירושלים. ככה בדיוק התחיל הגל שני וכנראה שככה יתחיל גם הגל השלישי", אומרים שם.

למעט שלוש שכונות "ירוקות", כל ירושלים סובלת מתחלואה גבוהה.

07:28 עריכה

ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן: נעשה כל מה שאפשר שהבחירות יהיו מהירות. גינצבורג הדגיש "הבחירות נכפו עלינו על ידי ראש הממשלה".

גינזבורג שמנהל את ועדת הכנסת אליה אמור להגיע החוק לפיזור הכנסת אישר שהם ינסו להכנים לחוק לפיזור הכנסת סעיפים שיעסקו בהפצת תעמולה ברשתות והגבלת מימון מפלגות.

07:33 עריכה

בשיחות סגורות גנץ אומר כי המהלכים של כחול לבן בכנסת אמורים למנוע את פיזורה. על פי הדיווח, גנץ חושב שאם בסופו של דבר ניגרר לבחירות – זו תהיה "תאונת דרכים".

07:44 עריכה

אופיר אקוניס: "זה לא הזמן לבחירות. בכל מדינה מתוקנת שרים שהצביעו בעד פיזור הכנסת היו מניחים מכתבי התפטרות".

אקוניס, שהתראיין לרשת ב', אמר כי כחול לבן מפירה את ההסכמות עם הליכוד וכרגע מה שנדרש לאומית הוא להעביר את תקציב 2020 כפי שהוסכם בפשרת האוזר.

בנוגע לקורונה אמר השר אקוניס אמר כי הוא מתנגד לסגר שלישי. לדבריו רק הערים האדומות צריכות להיסגר והוא "מציע למתדרכים במשרד הבריאות להירגע".

08:15 עריכה

ח"כ אחמד טיבי: "חבר הכנסת עבאס אמר שהוא לא פוסל אפשרות של הצטרפות לממשלת נתניהו. אבל אני בטוח שהוא והתנועה האסלאמית לא יצטרפו לעולם לממשלה שלו". טיבי אמר את הדברים בראיון לרשת ב'.

אחמד טיבי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
בטוח שעבאס לא יצטרף לממשלה. אחמד טיבי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
08:22 עריכה

ח"כ מתן כהנא: ישראל התאהבה בסגרים.

08:51 עריכה

נתניהו משתף את גיא זוהר, שעשה בתוכניתו בדיקת עובדות לבדיקת העובדות שעשו לו בערוץ 13. העובדות: גיא זוהר צודק עקרונית כשהוא מדייק את ערוץ 13. התרשמות: לא בטוח שזה מה שמעניין את נתניהו.

בכל מקרה המהלך של זוהר זכה לביקורת מצד עמיתיו, בעיקר בערוץ 13.

רביב דרוקר למשל:

נדב איל:

בן כספית:

אפשר לקרוא גם אצלנו את הניתוח שעשה אבנר הופשטיין לבדיקת העובדות של ערוץ 13 וידיעות אחרונות. העובדות: יש הרבה מה לשפר.

09:00 עריכה

הוועדה למינוי שופטים: היועמ"ש סבור שלא הייתה בעיה לכנס את הוועדה למרות ההיעדרות של מארק, רגב והאוזר.

חברות הליכוד ודרך ארץ חשבו שעל פי החוק, לא ניתן לכנס את הוועדה לדיון אם כל חבריה לא נמצאים, אולם על פי המשפטנים אין הכרח בהימצאות החברים אלא רק בהיותם חברים בוועדה.

אוסנת מארק מסרבת להשתכנע:

09:07 עריכה

נפתלי בנט בתהייה:

09:08 עריכה

איילת שקד: נתניהו הפקיר את הוועדה למינוי שופטים.

09:17 עריכה

יזהר שי קובע: "כל מי שהצביעו נגד נתניהו ימשיכו לעשות את זה".

שי אמר גם כי יאיר לפיד או משה יעלון לא יוכלו להחליף את נתניהו ואין מי שיוביל את הגוש פרט לבני גנץ.

09:31 עריכה

יריב לוין: שפל חדש.

הקרקס המכונה – הוועדה לבחירת שופטים – הגיע אתמול לשיא חדש של שפל. בעוד שבדמוקרטיות מתוקנות, הרשות המחוקקת מאשרת את…

Posted by ‎יריב לוין – Yariv Levin‎ on Sunday, December 6, 2020

09:42 עריכה

ועדת הקורונה בכנסת בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון תדון היום בהשבתם של ענפי הספורט השונים לפעילות סדירה וכן בהגדרת חדרי הכושר והסטודיו כענפים חיוניים. בהמשך תדון הוועדה במתווה להחזרת עולם התרבות לפעילות וכן בחידוש פעילות החינוך הבלתי פורמלי.

09:46 עריכה

תהייה מעניינת של איילת שקד:

09:48 עריכה

אלי אבידר ונדב איל בריב? נמשיך לעקוב.

09:59 עריכה

תמר זנדברג שיתפה ציוץ של כתב דסק הערבים של גלי צה"ל:

מול זנדברג שתומכת בהפיכת רשימת מרצ לערבית יהודית, יש התנגדות, בין השאר של יאיר גולן שאמר: "מרצ מתעקשת להישאר מפלגה קטנה, בדלנית וטהרנית. אין בה אנרגיות, אין בה תאווה לשלטון, או להיות חלק מהשלטון. יש בה כוחות שמנסים לגרור אותה לכיוונים של מפלגה יהודית־ערבית. את הכוחות האלה חייבים להרגיע, להשתיק ולדכא. זה מה שאני אעשה בכל הכוח בחודשים הקרובים".

עיסאווי פריג', שהיה חבר כנסת מטעם מרצ ונדחק החוצה, גם בגלל החבירה ליאיר גולן, הגיב לדברים:

ביום שישי פורסם שעקב סקר פנימי, בכירים במרצ שללו את הרעיון להפוך לרשימה יהודית-ערבית. בכיר במפלגה אמר "אפשר למשוך מצביעים ערבים למרצ, אבל הם לאו דווקא מחפשים מפלגה יהודית-ערבית. מנגד, מצביעים יהודים עשויים לברוח מתמיכה ברשימה כזאת, משום שמצביעי מרצ מחשיבים את עצמם לשמאל ציוני בהגדרה".

10:23 עריכה

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, השתתף היום (ב'), 07 בדצמבר 2020, כ"א בכסלו תשפ"א, בדיון שקיימה ועדת הכספים של הכנסת.

בדבריו בפני הוועדה, הודיע המבקר כי משרדו משלים בימים אלו בדיקה מקיפה אודות מערכות המחשוב של ועדת הבחירות המרכזית, פעילותה המיחשובית בשלוש מערכות הבחירות האחרונות והיערכותה של ועדת הבחירות להתמודדות עם מתקפות סייבר חיצוניות שביכולתן לפגום בהליך הבחירות בישראל.
הודעת המבקר מגיעה על רקע איומי הסייבר ההולכים וגוברים עמם מתמודדת מדינת ישראל בשנים האחרונות, ובדגש על אירועי העת האחרונה.

להלן דברי המבקר:
"מרגע כניסתי לתפקיד מבקר המדינה, הגדרתי את הביקורת בתחומי הסייבר והדיגיטל כחלק מתחומי הליבה של משרד מבקר המדינה, מתוך הסתכלות צופה פני עתיד על האתגרים הלאומיים מולם ניצבת מדינת ישראל.
בתוך כך, וביתר שאת על רקע אירועי העת האחרונה, אני רוצה לעדכן אתכם היום כי אנו עובדים מזה זמן מה על ביקורת בעניין מערכות המחשוב של ועדת הבחירות המרכזית, פעילותה המיחשובית בשלוש מערכות הבחירות שנערכו בשנים 2019 – 2020 ובכלל זה מוכנותה של ועדת הבחירות המרכזית להתמודדות עם מתקפות סייבר חיצוניות, זאת מתוך רצון לאפשר את קיומו של ההליך הדמוקרטי באופן תקין וללא התערבות גורמים שונים.
מרבית הביקורת הושלמה, אך ישנם עוד כמה תחומים שאנו מקיימים בהם העמקות למול הוועדה.
מטרת הביקורת הינה להפיק לקחים למערכות בחירות עתידיות, לרבות זו שיכול ותתקיים בחודשים הקרובים, ובכך לטייב את עבודתה של ועדת הבחירות ולסייע לפעילותה, שהיא בליבת ההליך הדמוקרטי בישראל ובעלת חשיבות עליונה עבור כל אחת ואחד מאיתנו".

10:24 עריכה

ועדת הקורונה: לאחר שלא עלה נציג בכיר ממשרד הבריאות, נתנה יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון 20 דקות למשרד הבריאות להעלות נציג בכיר- מנכ"ל משרד הבריאות או ד"ר שרון אלרעי-פרייס – ולא היא נועלת את הדיון ללא התייחסותם.

משרד הבריאות סירב לשלוח נציג בכיר והדיון נסגר.

יו"ר הוועדה יפעת שאשא ביטון כי משרד הבריאות מבזה את הכנסת, ולא דואג לבריאות הציבור. לדבריה "בסוגיה כה חשובה על משרד הבריאות להתייצב באומץ ולומר את דעתו ואת מדיניותו. המשרד מבזה את ועדות הכנסת ואת האזרחים, ומפקיר את בריאותם של אזרחי מדינת ישראל ומאות אלפי אנשים בניהם: נכי צה"ל, נכים כלליים, אנשים עם מחלות ניווניות, אנשים בשיקום רפואי, גמלאים שזה מה שמסייע להם לשמור על בריאותם בשלב זה של חייהם ועוד רבים אחרים שזה מקור לבריאותם הפיזית והנפשית. כל זה מתוך הסתכלות צרה על תחום הבריאות רק דרך עיני הקורונה וחוסר אומץ או יכולת לטפל בצורה נכונה במשבר הקורונה בכללותו לצד כמובן מניעת התפשטות הנגיף. במקום להגיע לוועדה ולראות איך מצילים את בריאותם של האנשים. יושבת ד"ר שרון אלרעי ובכירים נוספים במשרד הבריאות וחושבים איך לסגור מחדש את מדינת ישראל. זה לא לדאוג לבריאות הציבור. אנחנו מצפים שמשרד הבריאות יעמיד נציג שיוכל לבוא ולהסתכל בעיניים של כל האנשים שהגיעו לכאן".

10:45 עריכה

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג החלה ברגעים אלו לדון בקביעת ועדה שתדון בהצעות חוק התפזרות הכנסת ה-23 של ח"כ יאיר לפיד וח"כ ניצן הורביץ וקבוצת ח"כים.

10:52 עריכה

ח"כ מיקי זוהר בדיון על קביעת הוועדה שתדון בהצעות חוק התפזרות הכנסת ה-23: "נוח לנו שיראו מיהו זה שיפזר את הכנסת, ואתה, ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן, עומד בראש הוועדה ותפזר את הכנסת במו ידיך".

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג בתגובה: "ואת זה אומר מי שהגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת 40 יום לאחר כינונה".

מיקי זוהר: "מתקשה להבין את השיקול הפוליטי הבסיסי של כחול לבן. זה נראה כמו "תמות נפשי עם פלישתים, להחריב את הבית על כל יושביו".

ח"כ מיקי זוהר: "עוד לא מאוחר. עדיין אפשר לשנות את הגישה שלכם. זו מערכת בחירות מיותרת, בעיצומו של משבר קורונה. בחירות בעת הזאת זה סכנה בריאותית לאזרחי ישראל, אתם מסכנים את בריאות אזרחי ישראל, רק כדי לפגוע בנתניהו".

ח"כ איתן גינזבורג: "כחול לבן לא צריכה להוכיח כלום. פעלנו כדי לממש את ההסכם ולאשר תקציב. ואתם פועלים מתוך מניעים פוליטיים ואישיים. אתם רוצים לדחות את הבחירות ליולי. לך אין זכות לדבר על החרבת הבית".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד-תלם): "ידענו שזה לא יעבוד. הלוואי שהבחירות לא היו כורח המציאות כפי שהן עכשיו. אפילו ממשלה מנופחת עם 36 שרים לא מצליחה לנהל את משבר הקורונה כמו שצריך. התרבות הזאת, של אי כיבוד הסכמים ושקרים כבר מחלחלת בציבור. אז מה אם חתמנו. מילה זאת לא מילה. איזו תרבות אנחנו מנחילים למדינה? לפחות הגענו לכך שהמפלגות הערביות אינן פסולות, כפי שראש הממשלה נהג".

ח"כ אסנת מארק: "כחול לבן נכנסה לשותפות רק בשביל לקיים את הרוטציה. לכן נכנסתם להסכם בחוסר ניקיון כפיים כדי להפיל את נתניהו."

11:02 עריכה

סמוטריץ' תומך בשמאל נגד איסמן:

11:11 עריכה

בליכוד לא רוצים שידעו שהכנסת מתפזרת בגללם:

11:20 עריכה

בועז טופורובסקי על מאבק הסטודנטים:

אלכס קושניר:

11:30 עריכה

פנינה תמנו שטה בין 100 המשפיעים לטובה על היהודים בעולם:

עוד ברשימה: ג'ו ביידן, עומר אדם וקארים עבדול ג'אבר.

מהפוליטיקה המקומית: נתניהו, גנץ ואדלשטיין.

12:03 עריכה

מיקי זוהר מודיע שהם יחרימו את הצעות אי האמון:

ח"כ מיקי לוי מיש עתיד בתגובה:

"זהו עוד יום רע שמעבירה הקואליציה על הכנסת. החרמות על הכנסת היא חציית קו אדום נוסף שנראה שאין לו גבול. מי שנמצא בשלטון, לא יכול לשבור את הכלים, יש כאן מדינה במשבר עמוק שצריכה שינהלו אותה, די עם הפוליטיקה. אני קורא למיקי זוהר לחזור בו מהצהרתו ולכבד את הכנסת"

12:39 עריכה

תמר זנדברג בוועדה לזכויות הילד:

זנדברג מעדכנת כי עיריית כרמיאל הבריזה מהדיון.

13:10 עריכה

סמוטריץ' וסופר נגד הטרור החקלאי:

13:24 עריכה

בוואלה מדווחים כי קבינט הקורונה ידון היום בהמלצות לצעדים לבלימת התחלואה, בהן האפשרות לסגר לילי – כך עולה מסדר היום שהועבר לשרים בצהריים. מלבד זאת, השרים ידונו במדיוניות פתיחת הקניונים והשווקים, התנהלות בדיקות ובידוד של חוזרים מחו"ל ובמנגנון קטיעת שרשראות ההדבקה והגברת האכיפה.

13:35 עריכה

פרופסור רן בליצר, ראש הצוות המייעץ לפרויקטור אומר כי התחלואה עולה והצעדים שהומלצו פשוט לא מיושמים, כמו הגדלת הקנסות והדוגמה "הקיצונית ביותר": נתב"ג. בליצר אומר כי "מה שקורה שם בחודשיים האחרונים זו רכבת אווירית של חולי קורונה שמגיעה לישראל מדי יום. בחלק מהמדינות, 4% מהשבים הם חיוביים. אנחנו מייבאים עוד ועוד תחלואה ולהבדיל ממדינות אחרות שבודקות את כל הנכנסים ממדינות אדומות – לא בודקים כאן את כולם".

לדברי פרופ' בליצר, "נכון להבוקר, טיסות נכנסות באין מפריע. אין בידוד, אין מלוניות שמקבלות אנשים ממדינות אדומות וגם מי שמחויב בבידוד מצפצף על ההנחיה. אלה השבים מטורקיה שלא נקטו את צעדי הבידוד הנדרשים הדביקו את סביבתם והנגיף החל לרוץ".

 

13:56 עריכה

"חיסולי השוק האפור גומרים את החברה".

13:59 עריכה

בליכוד ובכחול לבן ממשיכים לריב מי באמת אחראי לזה שהולכים לבחירות:

14:07 עריכה

הוועדה לקידום מעמד האישה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, להגבלת פיטורים של אישה השוהה במקלט לנשים מוכות.

14:16 עריכה

אנשי התרבות הגיעו לכנסת. בדיון בוועדת הקורונה שהתקיים ביוזמת ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תל"ם), הופיעו הזמר יזהר כהן ומנכ"ל הבימה נועם סמל.

כהן אמר:

"אני, סליחה על הביטוי, דפוק משני הצדדים כי יש לי חנות תכשיטים. אני לא מקבל מכאן ולא מכאן. איך אני אממן את הלימודים של הבת שלי ואת מה שהיא זקוקה לו? התשובה הזאת לא ניתנת. 90 אחוז מהאמנים חיים על הופעות, רובם בצמצום, וכשאין להם הופעות אין להם אוכל. פשוט אין מזון הביתה. הם לא יכולים לקנות גבינה ולחם. פשוטו כמשמעו. מרימים אותנו על נס בכל מקום, אנחנו מייצגים את המדינה בכל מקום, אני נסעתי כל חיי והבאתי מיליארדים למדינה בייצוג מדינה, לשנורר כסף".

סמל אמר:

"ב-10 החודשים האחרונים תרבות קיימת בישראל רק לעשירים, רק לאליטה הכלכלית של המדינה. העשירים מזמינים את האמנים הביתה. העשירים נוסעים לדובאי. בטיסות לדובאי אין מקום ואין בעיה. אבל הבימה ריק, הקאמרי ריק, גשר ריק, בית ליסין ריק, תיאטרון חיפה ריק, היכלי התרבות ריקים, כיכר העיר ריקה. אני פונה אליך, יפעת. את חברה במפלגת הליכוד. אתם מפלגת השלטון. תעשי מרד במפלגה. כשהקניונים פתוחים – זאת החלטה פוליטית. את ההחלטה הפוליטית הזאת יכולים לשנות רק פוליטיקאים".

14:31 עריכה

יולי אדלשטיין בערוץ כנסת: "לפתוח 250 קניונים במצב התחלואה הנוכחי זה לא אחראי".

14:32 עריכה

ח"כ אוסנת מארק בגלי ישראל: אצלי לא יהיה מין תמורת מינוי.

14:35 עריכה

יאיר לפיד: לא תתייצבו מאחורינו, נתניהו ינצח והמדינה תתפרק.

לדברי לפיד בישיבת הסיעה,  יש עתיד היא המפלגה היחידה שיכולה לנצח.

עוד אמר לפיד: "אני פונה מפה לכל מחנה המרכז. תסתכלו רגע על הימין. יש מה ללמוד ממנו ברגע שמריחים בחירות הימין אומר דבר אחד: אני רוצה לנצח. שם הכל בצד. לא מתבכיין, לא מתלונן, הולך לנצח. זה מה שצריך לעשות עכשיו המחנה שלנו: להפסיק לבלבל לעצמו את המוח, להתאחד מאחורי יש עתיד, ללכת לנצח. אני שמעתי את כל הטענות על תקרת הזכוכית. מדובר בקשקוש של לוזרים. נמאס מהתבוסתנות. אם יש תקרת זכוכית, נשבור אותה. זו משימה גדולה. יכולים לבצע אותה רק אנשים שמחוייבים לה בכל ליבם. אנחנו כבר הוכחנו שאנחנו האנשים האלה. מי שמאמין שזו המשימה, שיבוא אתנו. אנחנו הולכים לבחירות. בחירות זה עסק קשוח. לא תתאחדו מאחורינו, נתניהו ינצח והמדינה תתפרק. אני שומע את כל הדיבורים על 'לשים בצד את האגו'. אני מודיע מפה: אנחנו סיימנו לשים בצד את האגו. שאחרים ישימו הפעם בצד את האגו. למפלגה הזו יש אגו. יש עתיד גאה בעצמה. בטוחה בעצמה. מאמינה בעצמה. אנחנו הכי מתאימים להוביל את המדינה בעת הזו".

15:24 עריכה

חבר הכנסת יאיר גולן הודיע בישיבת סיעת מרצ על התפקדותו למפלגה. גולן אמר שאין מקום למפלגות נוספות בשמאל.

15:34 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ: "החיסונים אכן בדרך, אבל הדרך הזאת היא מאוד מאוד מאוד ארוכה".

15:36 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הסיעה של הליכוד –

החיסונים בדרך, אנחנו עובדים על זה יומם ולילה. ואנחנו עושים את זה בצורה המקצועית ביותר והטובה ביותר לאזרחי ישראל, אבל עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים להקפיד על הכללים ולהקפיד על ההחלטות הנכונות. אני רוצה להדגיש את זה. אנחנו רואים את האור בקצה המערכה, אך זה כמו שרואים את קצה המלחמה ואז אנשים יכולים לעשות טעויות ולמות. הדרך היחידה למנוע את זה, זה למנוע ככל שניתן התקהלויות ומגעים בין אנשים. אנחנו בתחילתו של גל שלישי. אנחנו נכנס את קבינט הקורונה ונקבל החלטות נכונות, תקיפות, לא פופוליסטיות.

בכל פעם שהדרג הנבחר רוצה למנות מינוי כלשהו – המערכת המשפטית כובלת את ידינו בדרישה שנקיים עשרות דיונים, נכתוב אינספור פרוטוקולים, נראה שפעלנו בשיקול דעת, במתינות, במשך זמן רציני, בדיונים אינסופיים. אבל אתמול בוועדה לבחירת שופטים בדקו 136 מועמדים בחמש שעות… שלוש וחצי שעות. זה זמן ממוצע של שתי דקות למועמד.

עכשיו, אני לא מדבר על מינוי כזה או אחר. אני לא נכנס לזה בכלל וייתכן שיש הרבה מועמדים ראויים – אני מדבר על התהליך, אני מדבר על השיטה. והבעיה הזו מצטרפת לשרשרת ארוכה של ליקויים שנחשפו בשנים האחרונות במערכת אכיפת החוק. אני חושב שרוב הציבור מבין היום שיש צורך לעשות רפורמות יסודיות במערכת הזאת. וכך זה לא יכול להימשך.

16:45 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן משיב לביקורת על התנהלות הוועדה לבחירת שופטים.

התרגשתי לשמוע בישיבת סיעת הליכוד את הדאגה העמוקה של ראש הממשלה ושרי הליכוד מהליכי מינוי תקינים וענייניים.

אם אותם אנשים היו חשים דאגה אמיתית כלפי הציבור, אולי אזרחי ישראל היו זוכים למינויי בכירים בשירות המדינה ובמערכת החוק, לוועדת שרים מתפקדת ואולי אפילו לתקציב מדינה, רחמנא ליצלן.

מי שמבין חצי דבר על פעילות הוועדה למינוי שופטים, יודע היטב כי לפני כל ישיבה מתקיימים דיונים מקצועיים בנוגע לכל מועמדת ומועמד, במשך עשרות שעות במצטבר.

למרות הבהלה מהפריימריז בליכוד, הוועדה בראשותי תמשיך לפעול בצורה מקצועית ועניינית. אף שיקול פוליטי לא ייכנס למרחב הזה. נקודה.

17:17 עריכה

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ, מתעתד למנות את השר לשעבר אורי אריאל ליושב ראש החברה לפיתוח מזרח ירושלים – כך דיווחה טל שלו ב"וואלה! ניוז".

בשנים 2019-2013 כיהן אריאל כחבר בממשלה, תחילה כשר הבינוי והשיכון ואחר כך כשר החקלאות.

אורי אריאל (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אורי אריאל (צילום: Miriam Alster/Flash90)
17:21 עריכה

השרה מירי רגב וחברת הכנסת אוסנת מארק, החברות בוועדה לבחירת שופטים, עתרו לבג"ץ בבקשה להורות על ביטול ההחלטות שהתקבלו אמש על ידי הוועדה. לטענתן, לא ניתן היה לכנס את הוועדה עם פחות משבעה חברים.

17:29 עריכה

החלה ישיבת קבינט הקורונה. על הפרק – דיון בהחמרת ההגבלות.

17:53 עריכה

הכנסת דחתה את הצעות אי האמון שהגישו יש עתיד והרשימה המשותפת.

18:15 עריכה

המטה לביטחון לאומי מציע בישיבת הקבינט להטיל סגר לילי מערב חנוכה למשך שלושה שבועות.

18:34 עריכה

שופט בית המשפט העליון, השופט מני מזוז, הודיע כי קיבל החלטה אישית לפרוש מכהונתו. מזוז מסר על החלטתו לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ולשר המשפטים, אבי ניסנקורן, ועל פי בקשתו נקבע מועד פרישתו ל-30 באפריל 2021.

מני מזוז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מני מזוז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נשיאת בית המשפט העליון ושר המשפטים הביעו צער על פרישתו הצפויה של השופט מזוז ואיחלו לו הצלחה.

מזוז –

בתום שש וחצי שנות כהונה בבית המשפט העליון וכארבעים שנה שאותן הקדשתי לשירות הציבורי הגעתי מטעמים אישיים לכלל החלטה לסיים את כהונתי כשופט בית המשפט העליון. בשנים האחרונות הקדשתי את מרב זמני ומרצי לעשייה שיפוטית ואני מודה לנשיאה, לחברותיי וחבריי השופטות והשופטים על ההזדמנות שניתנה לי לכהן לצידם ולתרום יחד עמם לקידום שלטון החוק ולשמירה על ערכי הדמוקרטיה בישראל.

אלמלא פרש, הייתה כהונתו של מזוז בבית המשפט נמשכת עד 2025 – דהיינו, ארבע שנים נוספות. מזוז מכהן כשופט בבית המשפט העליון מנובמבר 2014. באפריל – אז יפרוש מזוז – יסיים את כהונתו גם המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר.

19:03 עריכה

חבר הכנסת יוראי להב הרצנו מסייע לחברת הכנסת אורלי פרומן להגיע לישיבת הסיעה של יש עתיד -תל"ם.

19:31 עריכה

חבר הכנסת איתן גינזבורג מעדכן שהכנסת אישרה השלמת הכנסה רטרואקטיבית לקשישים.

19:42 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: הצג מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה עד סוף החודש.

• מכתבו של מנדלבליט לאמיר אוחנה

19:53 עריכה

השרה מירי רגב אמרה לפרופסור רן בליצר בקבינט הקורונה כי הוא "סתם זורק נתונים ומספרים". האחרון השיב לה שהוא "לא חושב שזה חכם להגיד לאיש מקצוע דברים כאלה". חילופי הדברים בין השניים פורסמו ב-N12.

20:05 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתיאום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ועם הפרויקטור פרופסור נחמן אש מעוניין בהטלת סגר לילי מיום חמישי הקרוב. לפי הדיווחים, הסגר יחל מדי ערב בשעה 18:00 או 19:00. המסחר יישאר פתוח, בניגוד לעמדת משרד הבריאות. תיתכן סגירה של איי התיירות באילת ובים המלח.

בעוד כשבועיים, או כשיהיו 3,500 חולים מאומתים ביום, יחל ריסון מהודק. בשלב זה ייסגרו חנויות הרחוב. ביישובים האדומים והכתומים ייסגרו גם בתי הספר.

בשלב הבא אחר כך, בתחילת ינואר או כשיהיו 4,500 מאובחנים ביום – יוטל סגר מלא.

20:23 עריכה

משרד הבריאות הנחה את קופות החולים ואת חברות השילוח להיערך לכך שייתכן שמשלוחי החיסונים יגיעו בתוך ימים אחדים.

20:42 עריכה

יושב ראש הכנסת יריב לוין מקדם תוכנית, שלפיה, הממשלה היא שתבחר את שופטי בית המשפט העליון – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12. נשיא בית המשפט העליון, לפי ההצעה האמורה, ייבחר בהצבעה חשאית על ידי חברי הכנסת.

20:43 עריכה

משלוח ראשון של חיסונים נגד קורונה של חברת פייזר צפוי לנחות בנמל התעופה בן-גוריון ביום חמישי הקרוב – כך דווח הערב במספר כלי תקשורת. מלשכת ראש הממשלה נמסר שמנות החיסון של פייזר צפויות להגיע בימים הקרובים, אך לא ידוע היום המדויק.

21:00 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין על ההגעה הצפויה של חיסונים נגד קורונה: "אני מוכן".

21:05 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לקדם חקיקה שתאפשר את המשך פעילות איי התיירות באילת ובים המלח גם בזמן הסגר הלילי – כך דיווח הערב איתמר אייכנר ב-ynet.

21:08 עריכה

קבינט הקורונה החליט שיוטל סגר לילי מיום רביעי הקרוב. הסגר יימשך עד 2 בינואר.

21:11 עריכה

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה העברת סמכויות של הרשות למאבק באלימות, סמים ואלכוהול למשרד לקידום קהילתי ושינוי שם הרשות ל"רשות הלאומית לביטחון קהילתי".

ח"כ יוראי להב הרצנו אמר בדיון –

שרת המתנ"ס, מה שהממשלה מבקשת לעשות זה למסד פרקטיקה של שחיתות וסיאוב. הרי המשרד לקידום קהילות מדומיינות לא צריך אותו. כל ההקמה של המשרד הזה נועד לאפשר את העריקה של אורלי לוי אבקסיס ממחנה השינוי עם קולות של מצביעי מרצ, לתוך הממשלה. ואיך היא תעבור בלי לקבל משרד? אז המציאו משרד ועכשיו צריך למצוא לה תעסוקה.

השרה אורלי לוי אבקסיס הגיבה-

חבר הכנסת הצעיר, אני לא יודעת אם בגיל, בניסיון או באינפנטיליות אבל בהחלט צעיר מאוד. מי שמדבר על המתנ"ס בזלזול כזה מעיד מאיפה הוא בא, פריבליג אחד. כשהייתי חברה בקואליציה ניהלתי מאבקים מול שר האוצר לפיד שלקח כסף מילדים עניים ומשפחות עניות בטענה שגם החרדים נהנים מזה.

ולגבי עריקות, ברור לכם שבממשלת מיעוט אני לא רק שרה בכירה אלא באחת מארבעת המשרדים הבכירים ביותר. אני אגיד לכם יותר מיזה, ניסו לקנות אותי מטעם יאיר לפיד וגנץ. הבוס שלך היה מוכן שאני אהיה שרת אוצר כדי שתהיה ממשלת מיעוט ואמרתי לו לא.

יש עתיד, המפלגה המדומיינת הזו של הפריבילגים הלבנים והמנותקים, כשבאתי לדבר עם יאיר לפיד על דיור ציבורי כשהוא היה שר אוצר, הוא אמר לי שזה לא מעניין אותו ולא נמצא בלקסיקון שלו. הוא בכלל לא ידע מה זה דיור ציבורי, מתוך זה אתה מזלזל במתנ"סים. כשאתם לקחתם אוכל מהפה של הילדים ואני התרעמתי על זה אתם אמרתם שלא תתנו לי להעביר חוקים וזה מה שעשיתם. כשעל ג'וני ווקר יורד המס אתה מבין מה מעניין את שר האוצר דאז. מנותקים הייתם ומנותקים נשארתם.

כמו כן, אישרה המליאה בקריאה ראשונה הצעה המבקשת להעביר את הסמכויות ואת שטחי הפעולה הנוגעים למכינות הקדם צבאיות, משר החינוך וממשרד החינוך לשר ההתיישבות ולמשרד ההתיישבות.

21:43 עריכה

חבר הכנסת דוד ביטן נדבק בקורונה: "אני מרגיש בסדר וסובל מתסמינים קלים בלבד". הפעם האחרונה שבה שהה במשכן הכנסת הייתה ביום רביעי האחרון.

דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
22:08 עריכה

ועדת השרים להכרזה על אזורים מוגבלים החליטה שסחנין וכפר כנא יהיו אזורים מוגבלים למשך חמישה ימים. ההכרזה תיכנס לפועל מחר בשעה 19:00 ותימשך עד יום ראשון הקרוב באותה שעה.

22:39 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט על הקמה של גוף שייאבק בשחיתות – כך אמרה היום המשנה ליועץ, עמית מררי שתעמוד בראש הגוף האמור. מררי אמרה את הדברים בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שבו השתתפה.

בגוף החדש ייקחו חלק נציגים מהפרקליטות, המשטרה, נציבות שירות המדינה וכן יוזמנו אליו, במידת הצורך, גורמים נוספים, בהם מומחים לאיסור הלבנת הון ונציגי מבקר המדינה.

22:42 עריכה

יושב ראש הקואליציה ויושב ראש סיעת הליכוד מיקי זוהר ועמיתו לסיעה אופיר כץ ייכנסו לבידוד, משום שנפגשו עם דוד ביטן, שאובחן כחולה קורונה.

סגירה