החלה המתקפה האישית על איזנקוט, והיא חסרת רחמים

הרמטכ"ל לשעבר עדיין לא החליט אם להיכנס לזירה הפוליטית ובאיזה מסגרת לרוץ בבחירות, אבל המתקפות עליו כבר החלו ● ח"כ עוזי דיין מהליכוד וראש המל"ל לשעבר מאשים את איזינקוט כי "גרם נזק לצבא שלא נוכל היום לתקן אותו" וטוען שהוא "בדעותיו שמאלה מהמרכז" ● ואם כל זה לא מספיק, איזנקוט כבר גורם בעל כורחו לסכסוכים ביש עתיד-תל"ם ● פרשנות

שותף לכתיבה ההערכה השנתית של INSS. גדי איזנקוט (צילום: פלאש90)
פלאש90
גדי איזנקוט

גדי איזנקוט עוד לא החליט שהוא נכנס לפוליטיקה, אבל הפוליטיקאים כבר החליטו להיכנס באיזנקוט.

הרמטכ"ל לשעבר כיכב בכותרות בסוף השבוע שעבר, והמתקפה הראשונה מגיעה כעת מכיוון הליכוד. איזנקוט לא דיבר ולא אמר לאן הוא מצטרף, אם בכלל, אבל במפלגת השלטון כבר יודעים היטב לאן הוא שייך.

ח"כ עוזי דיין, אלוף במיל. שנשא תפקידים בכירים בצה"ל והיה גם ראש המל"ל, אומר לזמן ישראל כי אינזקוט, הרמטכ"ל לשעבר, גרם לצבא נזק קשה.

"איזנקוט בדעותיו הוא שמאלה מהמרכז", טוען דיין. "הוא השאיר אחריו צבא שערך הניצחון לא מודגש בו. החיילים מהססים לפני שהם לוחצים על ההדק במהירות. הוא גרם נזק לצבא שלא נוכל היום לתקן אותו".

"איזנקוט בדעותיו הוא שמאלה מהמרכז. הוא השאיר אחריו צבא שערך הניצחון לא מודגש בו. החיילים מהססים לפני שהם לוחצים על ההדק במהירות. הוא גרם נזק לצבא שלא נוכל היום לתקן אותו"

דיין מזכיר את נאום המספריים של איזנקוט ("לא הייתי רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספריים", אמר איזנקוט בפברואר 2016 בעקבות ירי על מחבלת צעירה שתקפה עוברים ושבים ירושלים).

דיין מתייחס גם לעמדה הנחרצת שנקט איזנקוט נגד החייל אלאור אזריה, שירה למוות במחבל פצוע שכבר נוטרל. דיין עצמו העיד במשפט אזריה לטובתו של החייל.

עוזי דיין במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
עוזי דיין במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

"הנטייה להביא אנשים עם שמות מוכרים למרות שהם לא בשלים ולא מתאימים למגרש הפוליטי מקורה בתפיסה אחת, 'רק לא ביבי'", מוסיף דיין. "סופה של היוזמה הזו תהיה מפלגה שמתה בייסורים, כמו כחול-לבן. זה גורלן של מפלגות שרוצות לכבוש שלטון באמצעות אנשים רק עם שם ידוע".

ואם כל זה לא מספיק, איזנקוט כבר גורם לסכסוכים גם ביש עתיד. בכירים במפלגה טענו אתמול כי הקרע בין עפר שלח ליאיר לפיד ותביעתו של שלח לקיים פריימריז במפלגה נולד בגלל שלפיד נפגש עם איזנקוט והציע לו להיות מספר שתיים במפלגה.

"ביש עתיד דיברו מזמן על פריימריז ושלח ידע שהולכים לכיוון הזה", אומר הבכיר. "ברגע שהוא שמע שלפיד נפגש עם איזנקוט והציע לו את המקום השני ברשימה, הוא החליט לעורר את כל המהומה. הוא נעלב והורס את המועדון".

"ביש עתיד דיברו מזמן על פריימריז ושלח ידע שהולכים לכיוון הזה. ברגע שהוא שמע שלפיד נפגש עם איזנקוט והציע לו את המקום השני ברשימה, הוא החליט לעורר את כל המהומה. הוא נעלב והורס את המועדון".

לבכיר ביש עתיד יש טענות קשות גם למשה (בוגי) יעלון, וגם הן, איך לא, קשורות באיזנקוט.

משה (בוגי) יעלון בכנסת (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)
משה (בוגי) יעלון בכנסת (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

"יעלון לא יכול לנהל משא ומתן עם איזנקוט ולהציע לו להקים מפלגה נפרדת, ובאותה נשימה להשתייך לחיבור הפוליטי שנקרא יש עתיד-תלם. אם זה התכנון שלו, שיקום ויעזוב אותנו, כמו שעשה גדעון סער, ואחר כך שיעשה כל מה שהוא רוצה. אי אפשר גם וגם".

יעלון לא רצה להגיב על הטענות. עפר שלח אומר כי הטענות נגדו הן "קשקוש מוחלט".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
מנגנון החיסול של הליכוד נכנס לפעולה ? סימן שמדובר באדם ראוי ביותר ! (ולמזדעזעים מהשיחות עם בוגי, תתעוררו ילדים, פוליטיקה זה ביזנס רגיל לכל דבר, מדברים, נואים ונותנים, בודקים אופציות, מח... המשך קריאה

מנגנון החיסול של הליכוד נכנס לפעולה ? סימן שמדובר באדם ראוי ביותר ! (ולמזדעזעים מהשיחות עם בוגי, תתעוררו ילדים, פוליטיקה זה ביזנס רגיל לכל דבר, מדברים, נואים ונותנים, בודקים אופציות, מחפשים מה ישפר את מצבנו….. גישתכם ילדותית).

עוד 410 מילים ו-3 תגובות
סגירה