ביבי ישיר לנו סולו

צילום מסך מתוך הקליפ "יש לי אהבה" עם עדן בן זקן ובנימין נתניהו
צילום מסך מתוך הקליפ "יש לי אהבה" עם עדן בן זקן ובנימין נתניהו

"יש בי אהבה והיא תנצח", שר הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יחד עם עדן בן זקן, שמגישה לו את הסולו בתשדיר לעמותת "כן לזקן", בהערצה נשית שיכולה להיות שמורה רק לאחד והיחיד.

בין סלסולים, סביבונים וסופגניות אנחנו מגלים שיש בישראל קשישים, ויותר משהם צריכים קצבה נאותה או שירותי רווחה מתפקדים, הם צריכים שראש המשטר ישיר להם.

בין סלסולים, סביבונים וסופגניות אנחנו מגלים שיש בישראל קשישים, ויותר משהם צריכים קצבה נאותה או שירותי רווחה מתפקדים, הם צריכים שראש המשטר ישיר להם

טורקמניסטן היא מדינה השוכנת בין אירן, אפגניסטן, אוזבקיסטן והים הכספי, ונחשבת לאחת הדיקטטורות המבודדות בעולם, רק מעט פחות מצפון קוריאה. היא מדורגת במקום אחרון בעולם במדד חופש העיתונות, מתבצעות בה הפרות חמורות של זכויות אדם, וחלים בה איסורים ביזאריים כמו איסור גידול זקן ושיער ארוך, איסור השמעת מוזיקה אפילו בחתונות, או איסור על אמירת המילה "קורונה", אבל חיוב קריאת האוטוביוגרפיה של השליט כחלק מתכנית הלימודים.

הדיקטטור של טורקמניסטן, גרובנגולי ברדימוחמדוב, ידוע כמי שכאשר הוא לא עסוק בלדכא את בני עמו, לענות את מתנגדיו ולכנותם בוגדים, הוא שר להם. באירוע מרגש במיוחד לעונת החגים למשל, הוא שר דואט עם הנכד שלו על רקע עצי אשוח מקושטים. כי הם לא יהודים.

ב-2013 הזמין את הזמרת ג'ניפר לופז למופע מרהיב, בו כמובן שרו יחד. להבדיל מאצלנו, ג'יי-לו נאלצה להתנצל על האירוע המביך הזה וטענה שאילו היתה יודעת על הפרות זכויות האדם של הדיקטטור המזמר, לא היתה באה. ב-2017 יצא למעין סיבוב הופעות לקראת הבחירות, בהן מרוב אהבה הוא ידע מראש שינצח.

גם הרודן הרוסי ולדימיר פוטין, שרק במקרה מפגינים נגדו נעצרים בסיטונות, אמניות שביקרו אותו בשיריהן נכלאו לתקופות מאסר ממושכות, מבקריו, מתנגדי ואופוזיציונרים לשלטונו הורעלו, נורו בראשם או מצאו את עצמם מתים בדרכים מסתוריות. אבל הנה, כאן השליט החביב מזמר לעמו באירוע התרמה לנדבנים ואף מפליא לפרוט עלי פסנתר:

אבל אסור להשוות.

בעשור האחרון קצבת הזקנה הבסיסית בישראל גדלה מ-1345 ש"ח בשנת 2009 ל-1641 ש"ח ב-2019. שכר הברוטו של חברי הכנסת גדל, לעומת זאת, מ-33,259 ש"ח ב-2009 ל-44,000 ש"ח ב-2019. ההצעה לקצץ בתוספת השכר השנתית של 6000 ש"ח בגלל הקורונה כמובן נפלה, אבל זה לא הפריע לנו לשמוע על כך שראש המשטר "נכה כלכלית" שבקושי גומר את החודש. כפרה.

בעשור האחרון קצבת הזקנה הבסיסית בישראל גדלה מ-1345 ש"ח בשנת 2009 ל-1641 ש"ח ב-2019. שכר הברוטו של חברי הכנסת גדל, לעומת זאת, מ-33,259 ש"ח ב-2009 ל-44,000 ש"ח ב-2019

לאחרונה התפרסם סרטון מדהים של הדיקטטור המזמר של טורקמניסטן דג דגים עבור יתומים שמסתכלים על הדגים בפליאה, מוחאים לשליט כפיים, אוכלים את הדגים ושוב מוחאים כפיים. הקלישאה של לתת חכה ולא דגים לנזקקים – פסחה על הדיקטטור של טורקמניסטן וגם על הנאשם בפלילים.

למה לתת לקשישים, למובטלים, להורים ולילדים תנאים בסיסיים לחיות בכבוד ועצמאות, כשאפשר להחזיק אותם על ציר הבאסה-סבבה, תלויים בו כמו תינוקות? כמו שליטים טוטליטריים אחרים, גם הנאשם תופס את עצמו כנותן חסות והגנה אבהית לילדים חסרי אונים שלעיתים גם כפויי טובה.

"בשעה שאני עסוק בלהביא חיסונים ולהציל את חייהם של אזרחי ישראל יש כאלה שעסוקים בלהציל את הקריירה הפוליטית שלהם […] אזרחי ישראל יודעים מי שומר עליהם".

צייץ רק אתמול האיש שנכשל בניהול משבר הקורונה. הציבור הישראלי לא צריך שנאשם בפלילים "ישמור עליו" והם גם אומרים את זה בסקרים. התמיכה בנאשם ירדה ל-27% אחוזים. אזרחי ישראל שמו לב שהדבר הראשון שעשה עם פרוץ המשבר היה לדחות את משפטו ואז לסדר לעצמו מחיקת חוב של מיליון ש"ח למס הכנסה רטרואקטיבית 11 שנה אחורה. הם זוכרים את סטירת הלחי המצלצלת שחטפו בליל הסגר ואת שורת ההנחיות הארוכה שהוא, שריו, יועציו וסביבתו הקרובה הפרו, בזמן שהוא ניצל שידור חירום לאומה לכנות את מתנגדיו "מפיצי מחלות".

הנאשם הרי שנים מהדק את החבל סביב הצוואר של הציבור הישראלי, ומידי פעם משחרר, שניקח נשימה עמוקה, וחוזר חלילה. לחם ושעשועים, באסה-סבבה. שנים של מדיניות בה ההשקעה בתשתיות הולכת וקטנה, בתי חולים מפוצצים, אין מכונות MRI, הכיתות צפופות, אנחנו בתחתית המדדים, פערים מטורפים, אין תקנים, מתמחים מתאבדים, עובדות סוציאליות קורסות, סגל זוטר מנוצל באופן מחפיר, אין מורים, קשישים עריריים קופאים – כולם חנוקים. ועכשיו בכלל, נוסיף לזה מיליון מובטלים ומאות אלפי עסקים קורסים.

אז על מה כותבת התקשורת 3200 אייטמים החודש? דובאי!

בישראל אי אפשר ללכת לאוניברסיטה או למסעדה, אבל אפשר לטוס לדובאי לעשות את זה, ולחזור בלי בידוד או בדיקת קורונה. למה? באסה-סבבה. זה מרוב אהבה.

למה לתת לקשישים ומובטלים תנאים בסיסיים לחיות בכבוד ועצמאות, כשאפשר להחזיק אותם על ציר הבאסה-סבבה, תלויים בו כתינוקות? כשליטים טוטליטריים אחרים, גם הנאשם תופס עצמו כנותן חסות אבהית לילדים חסרי ישע

נוכח כל כך הרבה מחסור ומצוקה, החברה האזרחית הישראלית תמיד מתגייסת. אנחנו תורמים ומתנדבים ומכסים את ערוותו של הקמצן הכרוני שלא יודע להוציא מכיסו אגורה.

כמה סמלי שהסרטון הוקלט בחסות ולמען עמותת צדקה וסיוע, אחד מאירגוני השנור וקיבוץ הנדבות למען קשישים נזקקים. אירגונים אשר ההצדקה לקיומם נובעת אך ורק ממחדלי וכשלי המדינה שכוכב הסרטון עומד בראשה – לאפשר חיים בכבוד לאזרחיה.

הוא ישיר, ואנחנו כמו יתומי טורקמניסטן, נמחא לו כפיים.

ניצן ויסברג, מרצה ויועצת למתודולוגיית חדשנות design thinking ופעילה חברתית בתחום החינוך. עבדה כפרופסור יועצת באוניברסיטת סטנפורד לפני שחזרה לארץ וגילתה שארצה שינתה את פניה. כיום היא חיה בהוד השרון עם אישה היקר וארבעת ילדיהם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 758 מילים
סגירה