חמישים גוונים של ימין

נפתלי בנט, בנימין נתניהו, גדעון סער (צילום: פלאש90)
פלאש90
נפתלי בנט, בנימין נתניהו, גדעון סער

לפי סקר חדשות 12, גוש נתניהו מונה 58 מנדטים. על סף ה-61. מדובר ב-29 מנדטים לליכוד, 13 לימינה (לא רק שבנט יישב עם נתניהו, הוא גם יקבל ממנו את תיקי הביטחון והמשפטים ועוד מכלול הבטחות), 8 מנדטים לש"ס ו-8 מנדטים ליהדות התורה.

אם גוש זה יגיע ל-61 (אפשרות סבירה בהחלט), המשמעות היא שנתניהו יוכל לחוקק חוק חסינות ופסקת התגברות ולהעמיק את שליטתו במערכת המשפט במחיצת הגורמים הכי לאומניים, שמבקשים לנתץ כל זכר לערכים ליברל-דמוקרטיים ושוויון אזרחי במערכת המשפט.

אם גוש נתניהו יגיע ל-61, נתניהו יוכל לחוקק חוק חסינות ופסקת התגברות ולהעמיק את שליטתו במערכת המשפט, במחיצת הגורמים הכי לאומניים, שמבקשים לנתץ כל זכר לערכים ליברל-דמוקרטיים

מדובר בשליטה משולבת של נאשם וגורמים לאומניים במערכת המשפט הישראלית.

חוץ מזה, אין גוש אנטי-נתניהו. יש מפלגת ימין קיצוני בראשות סער, שחותרת גם היא להעמקת העליונות היהודית ולצמצום הערכים הליברל-דמוקרטיים במערכת המשפט. סער לא יישב כנראה עם נתניהו וגם לא יתמוך בחקיקה פרסונלית מושחתת למען נתניהו, אך חזונו הוא חזון לאומני שמשמעותו אפרטהייד.

מפלגתו הוירטואלית (אמש למדנו על זאב אלקין, אך מי יהיו שאר חבריה בכלל?) מונה 18 מנדטים בסקר חדשות 12. מפלגת הימין של ליברמן מונה 7 מנדטים. 25 מנדטים לימין מתנגד נתניהו.

יש עתיד מקבלת 16 מנדטים. כחול-לבן תצנח בקרוב מתחת לאחוז החסימה. כרגע יש לה 5 מנדטים. מדובר ב-21 מנדטים של מה שמכונה מרכז פוליטי (יעלון הוא ימין. גבי אשכנזי ימין. לפיד ימני למדי. ניסנקורן ועופר שלח נוטים שמאלה).

למרצ 5 מנדטים (על גבול אחוז החסימה). לרשימה המשותפת 11 מנדטים. האם רע"מ תהיה חלק מרשימה זו? לא ידוע.

אז 58 לנתניהו ושות'. 25 לסער וליברמן. מדובר ב-83 מנדטים של ימין.

21 מנדטים למרכז כאמור. יש עתיד פלוס כחול-לבן.

16 מנדטים בקושי למה שמכונה שמאל – מרצ ומשותפת. בקושי, כי בשום אופן לא ניתן לראות ברע"מ מפלגת שמאל.

זו האמת הפשוטה שבוקעת כרגע מהסקרים. ברור שאייזנקוט, חולדאי ואחרים יכולים לטרוף את הקלפים בצורה כזו או אחרת. אבל יש להפנים: הציבור הישראלי ימני באופן גורף.

זו האמת הפשוטה שבוקעת כרגע מהסקרים. ברור שאייזנקוט, חולדאי ואחרים יכולים לטרוף את הקלפים בצורה כזו או אחרת. אבל יש להפנים: הציבור הישראלי ימני באופן גורף

בנסיבות האלה, מותר קצת לשמוח לאידם של גנבי קולות כמו עמיר פרץ ואורלי לוי שלא יהיו בכנסת הבאה. אבל זו לא באמת נחמה. במדינת ישראל יש 50 גוונים של ימין. ומעט מאד שמאל. מעט מאד.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 359 מילים
סגירה