סקר: 34% רוצים שנתניהו ימשיך כראש הממשלה, 32% רוצים את גדעון סער בתפקיד

"הישראלים" בראשות חולדאי מקבלת 9-8 מנדטים ● איזנקוט הודיע שלא יצטרף כעת למערכת הפוליטית ● אשכנזי הודיע שלא ירוץ עם כחול לבן ● ירון זליכה הכריז על התמודדותו בבחירות ● ועדת החוקה של הליכוד אישרה את ביטול הפריימריז במפלגה; נתניהו יוכלו לשריין מועמדים לרשימה ● ועדת גולדברג אישרה את מינוי שבתאי למפכ"ל ● שר המשפטים ניסנקורן התפטר מתפקידו

בנימין נתניהו, גדעון סער (צילום: פלאש90)
פלאש90
בנימין נתניהו, גדעון סער
07:03 עריכה

המרגל ג'ונתן פולארד הגיע הלילה לישראל בטיסה פרטית במטוס ששייך לחברת ההימורים של שלדון אדלסון.

ראש הממשלה נתניהו חיכה לו על כבש המטוס, העניק לו תעודת זהות והשניים אמרו ביחד "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה".

נתניהו אמר "ברוך שובכם, כמה טוב שבאתם הביתה. עכשיו תוכלו להתחיל את החיים מחדש, בחופש ובאושר. עכשיו אתם בבית". יונתן פולארד אמר: "אנחנו נרגשים להיות בבית סוף סוף אחרי 35 שנים. אנו מודים לעם בישראל ולראש ממשלת ישראל על שהחזירו אותנו הביתה. אין מי שגאה יותר במדינה הזו או במנהיג שלה יותר מאיתנו. אנחנו מקווים להפוך לאזרחים פרודוקטיביים בהקדם האפשרי ולהמשיך בחיינו כאן. זו מדינה נהדרת. יש לה עתיד מזהיר. היא העתיד של העם היהודי ואנחנו לא הולכים לשום מקום".

המערכת הפוליטית בירכה.

הנשיא ריבלין כתב: ברוכים הבאים ג'ונתן ואסתר פולארד!

עוד בירכו: מתן כהנא, ישראל כ"ץ, רפי פרץ, 
אלי כהן, בוגי יעלון, דודי אמסלם, צבי האוזר, גבי אשכנזי, יובל שטייניץ 

סמוטריץ': התרגשות עצומה. "ושבו בנים לגבולם". ברוכים הבאים הביתה!

השר אוחנה כתב:

כמה שנים התפלל היהודי הזה "לשנה הבאה בירושלים", ותפילתו לא נענתה.
אין הרבה נושאים עליהם היתה הסכמה כה רחבה בכנסת ישראל, כמו הקריאה לשחרורו של יונתן פולארד.
ברוך שובך הביתה, אחינו יונתן!

מירי רגבאין ישראלי שלא התרגש הבוקר לראות את נחיתתו של פולארד בישראל ואת הרגע שבו נישק את אדמת הארץ, עליה חלם במשך 35 שנים. תודה לאל שזכינו לראות את הרגע הזה כאומה וכחברה שאינה שוכחת את בניה. יישר כוח לראש הממשלה נתניהו שפעל ללא לאות, על מנת להחזירו ארצה.

07:11 עריכה

זאב אלקין בראיון לישראל היום של סוף השבוע: נתניהו חושב שעדיף להגיע למשפט כראש ממשלה, ואם לא אז ראש אופוזיציה. נתניהו לוקח את הליכוד לקבר. הוא לא יעזוב את ראשות המפלגה גם אם יפסיד את הבחירות"ֿ.

אלקין צופה כי אם יוטל על סער להרכבת הממשלה על סער יצליח. "אני נותן לכם התחייבות. ברגע שנתניהו לא יוכל להקים אנחנו נקים. גם גדעון וגם אני מספיק מנוסים, ואת כל מה שאני יודע על הכנסת אשקיע בכך".

07:31 עריכה

ישראל כ"ץ התייחס ברשת ב' לתקרית הצעקות של ראש הממשלה ומיקי זוהר לגבי השריונים בליכוד ואמר כי "הנושא הפוליטי מובל על ידי ראש הממשלה, וחיים כץ, בזמן הריב העברתי תקציב המשכי".

לדברי כ"ץ הפריימריז "זה נושא הזה מאוד בעייתי בתקופה של סגרים. כולם רוצים את טובת הליכוד, צריך להתארגן במהירות בדרך הנכונה. היום ועדת החוקה תקבל את ההחלטות ונראה מה ההמלצות".

כ"ץ קרא למערכת להעביר את תכנית הסיוע החדשה שלו למשק ושיש "להפרידה מהפוליטיקה".

כץ התעצבן על המראיין אריה גולן שהתעקש לדעת כמה עלו החיסונים ולא הסכים לגלות זאת. כ"ץ רק אמר:

"זה עלה הרבה ואני גאה בכל שקל. זה יהיה שקוף גם לציבור, כרגע זה שקוף למי שעוסק בזה".

לאחר הראיון, כתב כ"ץ בטוויטר:

המתקפה הפוליטית-תקשורתית על עלות החיסונים היא לא פחות ממדהימה. במקום לברך על כך שישראל היא המדינה המתחסנת ביותר בעולם, תוך תחרות על החיסונים עם מדינות ענק, ולשבח את רה"מ והממשלה על היוזמה והנחישות – הם תוקפים ומשמיצים. כפי שאמרתי אני גאה בכל דולר ששולם.

08:26 עריכה

סקר 103fm: פתיחה טובה למפלגת הישראלים של רון חולדאי. כחול לבן ממשיכה בהתרסקות.

מתחת לאחוז החסימה: עוצמה יהודית, העבודה, הרשימה בראשות עופר שלח, גשר והבית היהודי.

גוש ההמתנגדים לנתניהו הכולל את תקווה חדשה, יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, כחול לבן ומרצ זוכה ל-66 מנדטים. גוש הימין: 41. בנט לא מביא את הגוש לרוב.

08:47 עריכה

עורך דינה של המתלוננת נגד מרב מיכאלי על התעמרות, אופיר שמשון, אמר ב-103fm כי "תביעה היא לא רק על תקופת ההעסקה, אלא על הנזק ארוך הטווח שנגרם לתובעת. אנחנו צירפנו חוות דעת שקובעת שהנזק הנפשי שנגרם לה כתוצאה מההתעמרות הוא משמעותי, ששנים ייקח להשתקם ממנו, אם בכלל יהיה אפשר".

שמשון טוען: "כל מי שעובר תחת ח"כ מיכאלי תמיד מקווה שהמצב ישתפר, או שאולי הבעיה איתו והמצב ישתנה. מאז הפרסום אתמול פנו אליי כמה וכמה אנשים, חלקם עובדים לשעבר, עובדות לשעבר של ח"כ מיכאלי, שמספרות לי דפוס התנהגות זהה ושגם הם סבלו מאותה התעמרות, וחלקן אפילו מתארות נזקים שנגרמו להן. חלק מהן יתפרסמו בימים הקרובים ואז יבינו שטענות של מרשתי לא יחידות מסוגן".

מרב מיכאלי מסרה תגובה: "מצער ומקומם כי התלונות השקריות כנגדי מכוונות וממוקדות דווקא בתחום ההתעמרות, תחום חשוב ויקר לליבי מזה שנים אני מקדמת חקיקה להסדרתו זה כמובן לא מקרי אבל גם לא יגרום לי להיכנע לאיומים. יהיו אשר יהיו הסיבות האמיתיות לטענות הבדויות, הן לא יסיטו אותי ממאבקי בתופעת ההתעמרות בעבודה ומהמשך מאמציי להביא למיגורה. כשקיבלתי את גברת X לעבודה ידעתי שאינה תואמת את הפרופיל הרגיל למי שנחשבים ונחשבות מתאימים לתפקיד זה ובכ"ז קיבלתי אותה לעבודה בלב חפץ, כי התרשמתי שכישוריה המקצועיים הולמים ורציתי לתת לה הזדמנות הוגנת. לצערי תוך שבועות ספורים התברר לי שטעיתי. היא סירבה לבצע את המטלות הדרושות במסגרת תפקידה לכן נאלצנו להיפרד לאחר תקופה קצרה".

09:01 עריכה

אביגדור ליברמן מגיב עם פאנץ' על הידיעה של הארץ על כך שדוח העוני לא פורסם "וברור שהוא לא היה מחמיא לממשלה. ליברמן כותב "עכשיו דו"ח העוני הוא חלק מהשמאל".

09:08 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי ברשת ב': "לוקח 10 ימים כדי לראות מה הסגר הזה עושה – הוא לא מתנהל כפי שהתנהל הסגר הקודם, אך אם נפתח אותו נדהר לתחלואה קשה. כרגע אי אפשר לחזור לחיים שקדמו לו".

אתמול אובחנו 5,583 חיוביים לקורונה, שיעור הבדיקות החיוביות – 5.7%.

09:11 עריכה

תמר זנדברג ברשת ב': "הייתי בוחנת חיבור יהודי-ערבי. פריימריז במרצ נקבעו, עדיין לא החלטתי אם אתמודד כדי להוביל את הדרך הזאת. בימים הקרובים תתקבל ההכרעה, מקווה שנציע דבר חדש בבחירות האלה".

09:17 עריכה

ראש העיר ראשון לציון רז קינסטליך הודיע על תמיכתו בגדעון סער ובמפלגת תקווה חדשה.

קינסטליך כתב בפייסבוק שלו: "בשלוש מערכות הבחירות הקודמות שהתקיימו לכנסת לא הבעתי עמדה פומבית והפעם בחרתי לעשות זאת כי אני רואה סיכוי ממשי לשינוי שהוא הכרחי למדינה".

קינסטליך נחשב כתומך סער והביע תמיכה בו בפריימריז לפני שנה.

09:28 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ יצא ברשת ב' נגד העמימות של רון חולדאי בנאומו אמש ואמר כי זו חתירה לקונצנזוס מדומיין. לדבריו "אנחנו לא באזורים האלה – אנחנו מפלגת שמאל". הורוביץ גם יצא נגדהצפת המפלגות לקראת הבחירות. לדבריו "זה זילות של המערכת הפוליטית והמפלגות הללו לא יישארו בשנה הבאה, זו לא פוליטיקה רצינית". הורוביץ חשף כי הוצעו לו תפקידים בממשלת נתניהו עבור כניסה לקואליציה. לדבריו "היו הצעות לשרים בכירים, אולם עצם ההכשר המוסרי לנתניהו – פסול בעיני מההתחלה".

09:41 עריכה

אמיר אוחנה הגיע לבקר שוטר שאושפז לאחר תקיפה:

האירוע אותו לא מזכיר אוחנה:

09:52 עריכה

יפעת שאשא-ביטון: "הסגר האחרון הוא לא יותר מאשר פארסה. היה אפשר לעשות הרבה יותר כדי למנוע אותו, אנחנו רחוקים מאי ספיקה של בתי החולים, אין סיבה לסגור את המדינה"

הדברים נאמרו בגלי צה"ל.

09:53 עריכה

יולי אדלשטיין אופטימי. שר הבריאות כתב בטוויטר שלו:

"בדרך למיליון מתחסנים!
152,000 מתחסנים נכון לאתמול,
קרוב ל 650,000 בסך הכל.
ככה מנצחים מגפה!"

09:55 עריכה

החשב הכללי במשרד האוצר לשעבר, פרופ' ירון זליכה, צפוי למסור הצהרה לתקשורת על כניסתו לפוליטיקה בשעה 16:30 במועדון הבארבי התל אביבי.

זליכה נחשב מקורב לניסנקורן.

10:35 עריכה

ועדת הכלכלה אישרה להאריך את התיקונים ל"חוק טיבי", המקנה פיצויים לנוסע בעקבות ביטול טיסה – עד סוף מארס 2021.

10:39 עריכה

בכאן חדשות מדווחים כי בכחול לבן דנים בשמות חדשים שישדרגו את הרשימה. חברי הכנסת הנוכחיים, שנאבקים על מקומות ריאליים בחמישייה, החלו להעלות דרישות בנוגע למיקומים. בין הדרישות – לכלול בחמישייה הראשונה לפחות שתי נשים.

10:52 עריכה

יוראי להב הרצנו מיש עתיד על חשיפת כאן לפיה הוכרו בישראל נישואים של זוגות שנעשו באינטרנט:

"צריך לברך את משרד הפנים על קבלת הפתרון הזה, שמאפשר לזוגות לבוא בברית נישואין בתקופה מורכבת זו. בלי קשר, נמשיך לדחוף את ברית הזוגיות של יש עתיד, שתאפשר לכל שני בני אדם לבחור כיצד למסד את הזוגיות שלהםן – ברבנות או בהליך אזרחי".

11:15 עריכה

כתב ynet יובל קרני מפרסם כי גבי אשכנזי הודיע לגנץ על עזיבת כחול לבן. הודעה רשמית תגיע בשעות הקרובות.

11:52 עריכה

ח"כ אלי אבידר צעק על הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות שרון אלרעי-פרייס:

11:54 עריכה

אבי ניסנקורן התפטר ממשרד המשפטים:

https://twitter.com/talschneider/status/1344220242260746240

 

12:01 עריכה

דרעי הורה לעצור את הכרת המדינה הנישואים באינטרנט שנחשפה בכאן. 

ליברמן צייץ בתגובה:

"על החתונה של דרעי עם נתניהו וליצמן אזרחי ישראל משלמים ביוקר, אבל הוא לא נותן לאחרים להתחתן. בממשלה הבאה ישראל ביתנו תדאג לשים סוף לתופעה שמי שמשרתים בצבא, משלמים מיסים ותורמים לחברה נחשבים בעיני המדינה לאזרחים סוג ב' בזמן שש"ס ויהדות התורה סוחטות תקציבים ומכתיבות לאחרים איך לחיות".

עודד פורר מישראל ביתנו:

אצל אריה דרעי יש אזרחים סוג א ואזרחים סוג ב. מבחינתו אזרחי ישראל שמשרתים בצבא, עושים מילואים ומשלמים מיסים הם רק פרה חולבת לקצבאות והקצבות ייחודיות. הזכות להתחתן היא בסיסית, ויש לאפשר אותה לכל אזרח. מדינה ששולחת את אזרחיה להתחתן בחו"ל, וגם כשנמצא פתרון משפטי. שייאפשר להם לעשות זאת בישראל, פועלת כדי לטרפד את זה, היא מדינה שמפנה עורף לאזרחים שמבקשים לחיות כאן חיים שפויים ונורמלים. בממשלה הבאה ישראל ביתנו תשנה את הגזירה הזו ותאפשר לכל אזרח לבחור איך להתחתן ועם מי. נדאג שבמדינת ישראל הביטוי חייה ותן לחיות יהפוך למציאות.

12:04 עריכה

בוואלה מדווחים כי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הודיע הבוקר לראשי המפלגות עמם עמד בקשר כי החליט לא להתמודד בבחירות הקרובות.

12:28 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר אלרעי פרייס אמרה בוועדת החוקה בדיון על השבים מחו"ל כי "אנחנו במגיפה מתפשטת עם יותר מהכפלה בחולים המאומתים והמונשמים, ובמקביל המגיפה מתפשטת גם בעולם במדינות שנחשבו ירוקות. כרגע אנחנו מטפלים בהתפרצות קרונה במטוס מדובאי, ברגעים אלו המטוס נמצא בתחקיר לאחר שחזר עם 14 חולים. לגבי המוטציה באנגליה רואים עליה משמעותית באשפוזים במאומתים ובתמותה, הדבקות מהירות בבתי"ס. במקביל יש מוטציה בדרא"פ שפוגעת יותר באנשים צעירים. על המוטציה מאנגליה לא ידוע ודאית, אך ההנחות הן שהחיסון יעיל לגביה והתשובות יגיעו מ'פייזר' בשבוע הקרוב. במצב התחלואה בישראל אין לנו לוקסוס להביא תחלואה מחו"ל".

עוד אמרה כי "הנתונים מראים שבבדיקות בכניסה נגלה 3% חולים מאומתים מהשבים מחו"ל והמשמעות עדיין גדולה. צריך להבין שזה לא שכשהבדיקה שלילית בכניסה זה פותר הכל, אלא של-97% נגלה אם הם חיוביים רק לאחר הנחיתה כשהם בארץ. כשמנקים את בדיקות הסקר לאוכלוסיות שונות אנחנו עומדים על 6% מאומתים ואנחנו רוצים להפסיק את הגברת התחלואה ע"י תחלואה מיובאת".
12:55 עריכה

ועדת החוקה אישרה את ביטול החובה הגורפת לבידוד במלוניות: השבים מחו"ל יוכלו לקיים את בידוד ביתי בכפוף לבדיקה והתחייבות לבדיקה נוספת ביום התשיעי לבידוד; הוועדה אישרה גם את הארכת מצב החירום בשל הקורונה ב-60 ימים ההכרזות צפויות להיכנס לתוקף בשעות הקרובות, עם פרסומן ברשומות;

החוזרים מחו"ל השוהים במלוניות כעת, יוכלו לעבור אף הם לבידוד ביתי בכפוף לעריכת בדיקת קורונה במלוניות ולעמידה ביתר התנאים שבהכרזה.

ההכרזה על הבידוד במלוניות תעמוד בתוקף 10 ימים עד ל-8.1.21 והארכת מצב החירום תעמוד בתוקף 60 ימים עד ל-3.3.21השבים מכל מדינה בעולם יוכלו לקיים את הבידוד בבית או במקום אחר שניתן לקיים בו את כל תנאי הבידוד במקום במלונית, בכפוף לקיום תנאים אלו:
ביצוע בדיקת קורונה עם ההגעה לנתב"ג.
2. התחייבות בכתב טרם המעבר לבידוד הביתי שתבוצע בדיקת קורונה נוספת ביום התשיעי לתקופת הבידוד וביצוע הבדיקה.
3. דיווח בכתב על מיקום הבידוד הביתי והתחייבות להגיע למקום הבידוד ולבדיקה השניה ביום התשיעי שלא בתחבורה ציבורית.8 ח"כים תמכו בהכרזות: יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים שלמה קרעי, שבח שטרן, מטי יוגב, אריאל קלנר (הליכוד), איתן גינזבורג, יעל רון בן משה (כחול לבן), ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס)3 ח"כים התנגדו: אוסאמה סעדי, עופר כסיף (הרשימה המשותפת), אלי אבידר (ישראל ביתנו).ח"כ מיכל וונש (כחול לבן) נמנעה

13:09 עריכה

אבי ניסנקורן וח"כ עינב קאבלה יתפטרו ביום ראשון מהכנסת. יכנסו במקומם משה (קינלי) טור-פז וולדימיר בליאק מיש עתיד.

13:29 עריכה

הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינויו של קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה ומינויה של קטי פרי לנציבת בתי הסוהר.

אמיר אוחנה מרוצה:

14:26 עריכה

פנינה תמנו-שטה לא נוטשת. בראיון לרשת ב' אמרה שרת הקליטה כי "גנץ לקח את אחת ההחלטות הקשות, במחיר כבד פוליטית ואישית, ונכנס לממשלת חירום – זה היה הדבר הנכון לעשות באותה נקודת זמן. אני ממשיכה לצידו. נעבוד קשה כדי שאזרחי ישראל ידעו מה היתה תרומתנו".

14:39 עריכה

השר רפי פרץ ימצא למאהל של מתנחלים שמוחים מול הכנסת על הסדרת יישובי בדואים ואי הסדרה של יישובים בשטחים.

15:10 עריכה

גבי אשכנזי הודיע ליושב ראש כחול לבן בני גנץ שלא יתמודד ברשימת כחול לבן בבחירות לכנסת. "החלטתי שלא להמשיך בכחול לבן ואני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי. מודה לבני על השותפות לדרך ומאחל לו בהצלחה. אמשיך בתפקידי ככל שאדרש", אמר אשכנזי.

הודעתו המלאה של אשכנזי –

כחול לבן הציבה אלטרנטיבה שלטונית לבנימין נתניהו והחלטנו להשפיע מבפנים מתוך שיקול של אחריות לאומית.

כך פעלתי כל חיי וכך אמשיך לפעול. בכל מקום בו היה סיכון על המדינה או סיכון עליי – בחרתי לקחת את הסיכון עליי.

שינוי השיח מסיפוח השטחים, הוא שפתח את חלון ההזדמנויות להסכמי השלום ויחד מנענו כל ניסיון להרפתקאות מדיניות ומשפטיות.

החלטתי כי אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובות במסגרת כחול לבן וכי אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי. אשאר בתפקידי במשרד החוץ ככל שאדרש.

הודיתי לידידי ושותפי לדרך, בני גנץ, ואיחלתי לו בהצלחה בהובלת המפלגה בבחירות הקרובות.

15:23 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קיבל את המנה הראשונה מתוך שתיים של החיסון נגד קורונה.

15:26 עריכה

סגן שר הפנים וסגן השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, יואב צור מש"ס, נדבק בנגיף הקורונה.

ח"כ יואב בן צור (צילום: פלאש 90)
בן צור באשדוד, אשתקד (צילום: פלאש 90)
15:30 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ מודה לגבי אשכנזי, שהודיע לו היום על פרישתו מרשימת כחול לבן לכנסת.

16:22 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתגאה בחשבון הטוויטר שלו בכך שקנצלר אוסטריה ביקש ללמוד ממבצע החיסונים הישראלי –

לבקשת משרד קנצלר אוסטריה ובמטרה ללמוד מהניסיון הישראלי המוצלח במבצע החיסונים, התקיימה מוקדם יותר היום שיחת ועידה בין משרד הקנצלר, ומשרד הבריאות האוסטרי לבין אנשי המל"ל ומשרד הבריאות הישראלי, שהציגו את המודל הישראלי לביצוע מבצע החיסונים המורכב וענו על שאלות הצד האוסטרי.

16:38 עריכה

הכלכלן ירון זליכה הודיע על הקמת מפלגה חדשה, הכלכלית, ועל התמודדותו בבחירות לכנסת. זליכה תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר ש"הוא רואה רק את עצמו". פרופסור זליכה אמר שברצונו להתמנות אחרי הבחירות לשר האוצר.

כמי שהיה החשב הכללי של מדינת ישראל בעת המשבר הכלכלי הנורא של 2003 לצד בנימין נתניהו, אני קובע באחריות מלאה – ישראל בדרך לפשיטת רגל כלכלית. אמנם משבר הקורונה הוא כוח עליון, אבל החורבן הכלכלי הוא כולו מעשה ידי אדם. תוצאה של עשר שנים של מנהיגות כלכלית חלשה. מנהיגות שנכנעה למונופולים ולקבוצות הלחץ. ואתם יודעים על חשבון מי? על חשבון הצעירים, השכירים והעצמאים.

בעקבות המשבר, שמתי לב, התפתח ספורט לאומי חדש בישראל: להיכנס ב-180 קמ"ש בראש הממשלה בנימין נתניהו. לא שזה לא מגיע לו. אבל מה שלא ברור לי זה איפה היו כל אותן תקוות חדשות, שכעת נזכרו לחבוט בנתניהו. איפה היה נפתלי בנט כשר הכלכלה תחת נתניהו? למה הוא לא העז לפרק אז אפילו לא מונופול אחד? מתוך מאה מונופולים שבזזו את מעמד הביניים המשמרת שלו. מי הפריע לו אז לחתוך את הבירוקרטיה לעסקים הקטנים?

ותזכירו לי איפה היה גדעון סער כשר החינוך תחת נתניהו? למה הוא לא חתך את שכבות השומן במטה משרד החינוך? לטובת המנהלים והמורים שבחזית ובעיקר לטובת התלמידים. ולמה כשר הפנים הוא בחר לסגור עסקים בשבת במקום להפחית את הארנונה המטורפת שהם משלמים.

ועוד מעט יצטרף גם יאיר לפיד לחגיגה. איפה הוא היה כשר האוצר תחת נתניהו? למה הוא לא ביטל את הטבות המס לטייקונים לטובת הורדת נטל המס לשכירים ולבעלי העסקים הקטנים? מדוע הוא בחר להבעיר את שוק הדיור עם תוכנית מע"מ אפס ההזויה שלו במקום להוריד את המע"מ לכלל אזרחי ישראל?

איפה היו שלושת המוסקטרים הללו כשבנימין נתניהו רקם עסקאות מלוכלכות עם מונופול בזק ועם מונופול הגז במקום לפרק אותם ולהוריד את יוקר המחיה. האם האטריות המחוממות האלה הם התקווה שלנו?

לא בנט, לא סער, לא לפיד ובטח שלא נתניהו הם הפתרון לחורבן הכלכלי. הם הבעיה במלוא עליבותה.

הערת המערכת: אמיר בן-דוד, המנהל את הקריאייטיב עבור מפלגתו של פרופ' ירון זליכה, נמצא בחל"ת מזמן ישראל.

17:54 עריכה

הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך ולהאריך רישיונות אזרחיים ועסקיים שונים, שתוקפם פג בסוף שנת 2020 ובמהלך שנת 2021. את המהלך מוביל מנכ"ל משרד רה"מ בפועל צחי ברוורמן.

בין הרישיונות הזכאים להארכה: רישיונות עסק, רישיונות ייצור, היתרי ייבוא, היתרי בנייה ועוד, כאשר תנאי הרישיון הקיימים נשארים בתוקף.

אופן הארכת הרישיונות:

– רישיון שתוקפו המקורי עד שנה – מוארך בשלושה חודשים.

– רישיון שתוקפו המקורי בין שנה ל-3 שנים – מוארך בחצי שנה.

– רישיון שתוקפו המקורי מעל 3 שנים – מוארך בשנה.

18:18 עריכה

תמר זנדברג אמרה שהיא "צריכה להכריע ביומיים הקרובים" האם להתמודד לראשות מרצ. הבחירות לתפקיד יושב ראש המפלגה ייערכו ביום רביעי, 13 בינואר. שימשה כיושבת ראש מרצ ב-2019-2018. במערכת הבחירות האחרונה על התפקיד הובסה על ידי ניצן הורוביץ.

תמר זנדברג (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
תמר זנדברג (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
18:27 עריכה

אנשיו של בני גנץ לא פוסלים את האפשרות שיהיה מספר 2 של רון חולדאי – כך אמר העיתונאי רביב דרוקר ב-103fm.

18:45 עריכה

כל אנשי גנץ: לקראת הבחירות – תמונת מצב של חברי כחול לבן (ברשימה לא נכללים אנשי יש עתיד ותל"ם, שבתחילת כהונת הכנסת הנוכחית התפצלו מרשימת כחול לבן. האישים מופיעים לפי סדר מיקום ברשימה לכנסת).

בני גנץ, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון – נותר ברשימת כחול לבן

גבי אשכנזי, שר החוץ – הודיע שלא יתמודד לכנסת ברשימת כחול לבן

אבי ניסנקורן, שר המשפטים – הודיע על הצטרפותו למפלגתו של רון חולדאי, הישראלים

מיקי חיימוביץ' יושבת ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה – הצביעה בכנסת בניגוד לעמדת הסיעה; סוכם שלא תיכלל ברשימת כחול לבן לכנסת

מיכאל ביטון, השר לנושאים אסטרטגיים ושר במשרד הביטחון – נותר ברשימת כחול לבן

חילי טרופר, שר התרבות והספורט – נותר ברשימת כחול לבן

אורית פרקש-הכהן, שרת התיירות – נותרה ברשימת כחול לבן

מירב כהן, השרה לשוויון חברתי – נותרה ברשימת כחול לבן

אסף זמיר – הצביע בכנסת בניגוד לעמדת הסיעה; סוכם שלא ייכלל ברשימת כחול לבן לכנסת

יזהר שי, שר המדע והטכנולוגיה – נותר ברשימת כחול לבן

עומר ינקלביץ', שרת התפוצות – נותרה ברשימת כחול לבן

פנינה תמנו שטה, שרת העלייה והקליטה – עם החלטת חוסן לישראל להצטרף לממשלת נתניהו עזבה את יש עתיד והצטרפה לכחול לבן

ע'דיר כמאל מריח – עם החלטת חוסן לישראל להצטרף לממשלת נתניהו, עזבה את כחול לבן והצטרפה ליש עתיד

אלון שוסטר, שר החקלאות ופיתוח הכפר – נותר ברשימת כחול לבן

רם שפע, יושב ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט – הצביע בכנסת בניגוד לעמדת הסיעה; טרם ברור האם יישאר במפלגה

איתן גינזבורג, יושב ראש ועדת הכנסת – נותר ברשימת כחול לבן

מיכל קוטלר-וונש – נכנסה לכנסת מטעם תל"ם אך עברה לחוסן לישראל; הודיעה שלא תתמודד לכנסת ברשימת כחול לבן

עינב קאבלה – עוזבת יחד עם אבי ניסנקורן למפלגתו של רון חולדאי, הישראלים

תהלה פרידמן – נכנסה לכנסת מטעם יש עתיד אך עברה לחוסן לישראל; נותרה ברשימת כחול לבן

הילה שי וזאן – נותרה ברשימת כחול לבן

יעל רון בן משה – נותרה ברשימת כחול לבן

18:52 עריכה

לפי הערכה בכחול לבן, לאורית פרקש-הכהן, המכהנת כשרת התיירות, סיכוי טוב להתמנות לשרת המשפטים במקומו של אבי ניסנקורן – כך דיווחה יערה שפירא מתאגיד השידור כאן.

אורית פרקש-הכהן בירושלים, 9 ביוני 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פרקש-הכהן בירושלים ביוני האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
19:01 עריכה

כחצי שנה לאחר שהחוק האוסר על צריכת זנות נכנס לתוקפו, חתם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה על צו, המאפשר למשטרה לאכוף חוק זה.

19:05 עריכה

ועדת החוקה של הליכוד אישרה את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את הפריימריז לרשימת המפלגה לכנסת ולאפשר לו לשריין מועמדים במקומות 5 או 10, 26, 30, 38 ו-40. עתה תועבר ההחלטה לאישור מזכירות הליכוד.

19:40 עריכה

העמותה לדמוקרטיה מתקדמת פנתה לרון חולדאי וקראה לו להאציל את סמכויותיו כראש עיריית תל אביב יפו בשל התמודדותו בבחירות לכנסת.

20:03 עריכה

מפלגתו החדשה של רון חולדאי, הישראלים, מקבלת שמונה מנדטים – כך נמצא בסקר שפורסם הערב בתאגיד השידור כאן.

העבודה, גשר, עוצמה יהודית, הבית היהודי ורשימתו של עפר שלח לא עוברים את אחוז החסימה.

אם יאיר לפיד ורון חולדאי יתאחדו תקבל רשימתם המשותפת 21 מנדטים. הליכוד במקרה כזה תקבל 29 מנדטים, תקווה חדשה – 19, ימינה – 13, ומרצ – לא תעבור את אחוז החסימה.

אם ימינה תתפצל לשתי רשימות, האחת בראשות נפתלי בנט והשנייה בראשות בצלאל סמוטריץ' – הרשימה בראשות בנט תיחלש ל-12 מנדטים, ואילו רשימתו של סמוטריץ' לא תעבור את אחוז החסימה.

הסקר נערך היום בקרב 563 נשאלים. טעות הדגימה – 4.4%.

20:15 עריכה

לפי סקר שפורסם הערב בחדשות 13, מפלגתו החדשה של רון חולדאי, הישראלים, מקבלת תשעה מנדטים.

רשימתו של עפר שלח, העבודה, גשר והבית היהודי לא עוברים את אחוז החסימה.

הסקר נערך בקרב 701 מרואיינים. טעות הדגימה – 3.7%.

20:36 עריכה

לפי סקר, שפורסם הערב בחדשות 12, מפלגתו של רון חולדאי, הישראלים, מקבלת שמונה מנדטים. כחול לבן נחלשת, ומקבלת בסקר ארבעה מושבים בכנסת.

העבודה מקבלת 1.2% מהקולות, רשימתו של עפר שלח – 0.8%, הבית היהודי – 0.4% וגשר 0%. כל ארבע הרשימות לא עוברות את אחוז החסימה.

בסקר נבדק מה יקרה אם יאיר לפיד ורון חולדאי ירוצו ברשימה משותפת. במקרה שכזה, תקבל הרשימה 21 מנדטים.

המרואיינים בסקר התבקשו להשיב לשאלה מי היו מעדיפים שיכהן כראש הממשלה. בנימין נתניהו קיבל 34% וגדעון סער – 32%. 28% אמרו שאף אחד מהם. כשהוצגה לנסקרים מועמדותם של נתניהו ושל רון חולדאי, תמכו 37% בנתניהו ו-22% בחולדאי. 35% אמרו שאף אחד משניהם. מבין נתניהו ונפתלי בנט – העדיפו 33% את יושב ראש הליכוד, בעוד 23% ביכרו את יושב ראש ימינה.39% אמרו שאיש מבין השניים לא מועדף עליהם. בבחירה בין נתניהו ליאיר לפיד – 38% בחרו בראש הממשלה ו-22% ביושב ראש האופוזיציה. 35% השיבו שאיש מביניהם. ובבחירה בין נתניהו ובני גנץ – העדיפו 37% את נתניהו, ו-17% את ראש הממשלה החליפי. 41% השיבו שאיש משניהם לא מועדף עליהם.

20:41 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, שיריון במקום החמישי ברשימת הליכוד לכנסת – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
בר סימן טוב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
20:43 עריכה

התחדשו המגעים לריצה משותפת של כחול לבן והעבודה ברשימה אחת – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12.

20:46 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש שלשום עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' והציע לו שיריון ברשימת הליכוד לכנסת – כך דיווח הערב אלמוג בוקר בחדשות 13. דנילוביץ' דחה את ההצעה. נתניהו הציע לו לחשוב על זה כמה ימים.

דנילוביץ' מסר בתגובה: "אין בכוונתי להתייחס לשיחות אישיות. אינני חבר באף מפלגה, וכפי שהבהרתי לאורך השנים, אני רואה בפיתוח חיי הנגב את גולת הכותרת של חיי הציבוריים. אמשיך בכל כוחי בשליחות זו למען מדינת ישראל".

21:09 עריכה

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר דחתה הצעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשתריין ברשימת הליכוד לכנסת – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר, 22 בנובמבר 2018 (צילום: מאיר וקנין, פלאש 90)
פיירברג-איכר, 2018 (צילום: מאיר וקנין, פלאש 90)
21:47 עריכה

בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הועלו שמותיהם של גל הירש, אורלי לוי-אבקסיס, חיים ביבס, שולי מועלם וכנרת בראשי כמועמדים לשיריון ברשימת הליכוד לכנסת – כך דיווחה הערב ליאור קינן בחדשות 13.

22:01 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לשר הבריאות לשעבר יהושע מצא, שהלך היום לעולמו.

אני מבקש להביע את צערי העמוק על פטירתו של חבר הכנסת והשר לשעבר, יהושע מצא ז"ל, ואני מוסר את מלוא תנחומיי למשפחתו.

היכרותי עם יהושע – ירושלמי בלב ובנפש – החלה לפני עשרות שנים. הוא היה בית"רי נלהב, ששרת נאמנה את הציבור הרחב במסגרת תנועת 'החירות' ומפלגת 'הליכוד' – הן בעיריית ירושלים, הן בכנסת.

ידעתי על פעילותו של יהושע, כנער, במחתרת לח"י לפני הקמת המדינה. הוא אף השתתף במלחמת העצמאות.

אהבת האדם, העם והארץ פיעמה בו בעוצמה. תמיד חיבבתי את העממיות והישירות שלו, כאיש רעים חם ורגיש לזולת.

יהושע נחשב כפרלמנטר חרוץ, ובתקופת הכהונה הראשונה שלי כראש הממשלה מיניתי אותו לשר הבריאות. הוא ייחס חשיבות רבה לתפקיד זה, שהיום הכול מכירים במרכזיותו.

יהושע עשה חיל גם כנשיא ארגון הבונדס. גיוס המשאבים לטובת ישראל בהיקפים גדולים, וחיזוק הקשרים בין יהודי התפוצות למדינתנו, נתנו לו סיפוק עצום.

יהי זכרו ברוך.

22:13 עריכה

אהוד ברק השיב לפעילים שפנו אליו שהוא מוכן לעמוד בראשות העבודה בתנאי שלא יידרש להתמודד על התפקיד – כך דיווח הערב רביב דרוקר בחדשות 13.

22:26 עריכה

במערכת הפוליטית והציבורית סופדים לשר לשעבר יהושע מצא, שהלך היום לעולמו בגיל 89.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין –

יהושע מצא חברי, איש ירושלים ויקירה, איננו.

איש הלח"י, מאֲדָנִיה של המדינה.

מנהיג של מעשה ומחשבה, ממתכנניה ובוניה של ירושלים, שהיה רעי גם כשלאורך השנים היינו לעיתים יריבים. אחסר את הליווי והעצה הטובה, אחסר את תבונתו. אני שולח חיבוק חם למשפחתו, אשא את זכרו עימי תמיד.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין –

שר הבריאות לשעבר יהושע מצא היה יקיר ירושלים וציוני בכל מאודו, איש שכבר בשנות בחרותו הצטרף ללח"י במאבק הציוני להקמת מדינת ישראל. כחבר כנסת שנים ארוכות וכשר הבריאות יהושע שימש דוגמה ומופת להתנהלות נבחרי ציבור למען הציבור. יהי זכרו ברוך.

השר דודי אמסלם –

כולי צער על פטירתו של חברי הטוב יהושע מצא ז"ל.

ירושלמי בכל רמ"ח אבריו, ששימש גם סגן רה"ע, בית"רי אמיתי, לוחם הלח"י שהגיע עד לכנסת ישראל ושר הבריאות.

נשיא בונדס נלהב ומוצלח ויו"ר קרן מנחם בגין.

חבר אמת, אדם מיוחד וערכי, מדור הלוחמים למען חירות ישראל.

תנחומי למשפחה.

יהי זכרו ברוך.

יושב ראש סיעת הליכוד, מיקי זוהר –

בשם סיעת הליכוד מבקש להביע תנחומים ולהשתתף בצערם של משפחת מצא על האבל הכבד עם פטירתו של חברנו השר וח"כ לשעבר יהושע מצא ז"ל ששירת את עם ישראל בכנסת ובממשלה כשליח ציבור מטעם הליכוד וממשיך מורשתם של שושלת בית"ר ומייסדי הליכוד. יהי זכרו ברוך.

ניר ברקת –

אני שולח תנחומים למשפחתו של איש הלח"י הירושלמי יהושע מצא שהלך לעולמו. יהושע היה שכן שלי בשכונת גבעת המבתר בירושלים, וכעבור שנים היה לי הכבוד להעניק לו את אות יקיר ירושלים על עשייתו למען העיר בכל מקום אליו הגיע – כלוחם לשחרור הרובע היהודי, כסגן ראש העיר, כח"כ וכשר. יהי זכרו ברוך.

יושב ראש תקווה חדשה, גדעון סער –

השר לשעבר יהושע מצא הצטרף ללח"י בנעוריו. היה במשך עשרות שנים שליח ציבור בתנועת החרות ובמפלגת הליכוד וייצגן בכנסת ובממשלה. יליד העיר העתיקה בירושלים וירושלמי מובהק כל חייו. בית"רי אמיתי, אדם נקיי-כפיים וישר-דרך, ששרת את הציבור באמונה. יהי זכרו ברוך.

השר יואב גלנט –

תנחומי למשפחתו ולאוהביו של השר וח"כ לשעבר יהושע מצא ז"ל.
ירושלמי שורשי, איש הליכוד ואוהב ישראל בכל רמ"ח איבריו. פעל ולחם למען מדינת ישראל מיום הקמתה.

יהי זכרו ברוך.

השר צחי הנגבי –

נפרדים בכאב מיהושע מצא ז"ל לוחם לח"י, חבר כנסת ושר, סגן ראש העיר ירושלים ונשיא הבונדס. לפני 35 שנים, בהיותי סטודנט צעיר, יהושע קיבל אותי לסניף תנועת החרות בירושלים בראשו עמד. כעבור שנים כיהנו יחד בכנסת ובממשלת נתניהו הראשונה.

תנחומי מקרב לב למשפחת מצא היקרה באבלה. יהי זכרו ברוך!

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה