אחרי בחירת היו"ר החדש: הפריימריז במרצ יוצאים לדרך

עמיר פרץ ואורלי לוי במגעים לריצה משותפת ● פגישת פרץ וברק הסתיימה בלא כלום ● בכחול-לבן פונים למגזר הערבי ● לפיד: "אמסלם מסית, מפלג ומרעיל בהשראת נתניהו" ● גנץ: "נתניהו מלבה את אש השנאה ● נתניהו בשומרון: "גמרנו לעקור יישובים"

אורלי לוי ועמיר פרץ (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
אורלי לוי ועמיר פרץ
08:18 עריכה

לאחר שאמש פורסמה במהדורת חדשות 12 הקלטתו של יעלון על לפיד, בה התנגד לרוטציה, מגיב היום יו"ר יש עתיד לדברים בראיון בגל"צ:

"אני דווקא אוהב את בוגי. הוא אחד האנשים הישרים שאני מכיר. אומר את מה שהוא חושב – מזיק או מועיל, לא משנה. אזרחי ישראל ידעו על מה הם מצביעים ואם הם כבר שכחו אז נתניהו וגבאי הזכירו להם".

לפיד התייחס במהלך הראיון גם לדבריו של ראש הממשלה נתניהו בחקירתו על כך שארנון מילצ'ן סיפק לו סיגרים: "אני לא מעשן כבר שנים. הרבה לפני שנכנסתי לפוליטיקה. הוא צריך לדעת שעדות שקר זה גם פשע".

08:27 עריכה

נדמה שכמעט בכל יום, מאז החלה מערכת הבחירות הנוכחית, נפגשים ראשי מפלגות על מנת לדון ב"חיבורים". יו"ר העבודה עמיר פרץ ויו"ר ישראל דמוקרטית צפויים להיפגש היום כדי לדון באפשרויות בגוש המרכז-שמאל. לפי ההערכות, היא גישוש ראשוני ולא תוליד איחוד.

לפני יומיים אמר ברק: "אין לי בעיה להיות מספר 2 של פרץ, אני לא עומד על המקום הראשון".

08:33 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן אמר הבוקר בראיון בכאן רשת ב': "חייבים למקד את הוויכוח לא בפרסונה אלא באיזו ממשלה תהיה. אנחנו נמליץ על ממשלה לאומית רחבה. כחול לבן חולמים על הקמת ממשלה צרה עם החרדים. אנחנו לא נשב בממשלה עם החרדים"

ליברמן תקף גם את איחוד מפלגות הימין: "חבורת משיחיסטים".

אביגדור ליברמן (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
אביגדור ליברמן (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
09:11 עריכה

בליכוד הגישו דרישה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד אהוד ברק, לחשוף את קשריו העסקיים והאישיים עם הפדופיל המורשע ג'פרי אפשטיין.

10:27 עריכה

אהוד ברק מצטרף לאתגר הבקבוק ומציע לביבי להירגע

12:15 עריכה

בכיר כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי: "החרדים הם שותפים עתידיים לממשלה. אנחנו יודעים להביא אותם". בראיון ל-Ynet התייחס אשכנזי גם לסוגיית הרוטציה: "אני בעד ואני רוצה לומר שהרוטציה הזאת לא הייתה סוד. הזכירו לציבור מבוקר עד ערב רוטציה-מוטציה, והבאנו הישג חסר תקדים".

12:19 עריכה

מחלוקת ברשימה המשותפת על המקומות ה-11 עד ה-14 מעכבת איחוד מחדש. בבל"ד ציינו שהם מנתקים קשר עם ועדת הפיוס וכי ינהלו מו"מ עצמאי עם יתר המפלגות. נזכיר, המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת הוא 1 באוגוסט.

אחמד טיבי ואיימן עודה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
אחמד טיבי ואיימן עודה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
14:00 עריכה

בוגי מגיב להקלטה שנשמעה אתמול בחדשות 12 לפיה "רק לפיד בעד הרוטציה"

14:23 עריכה

התמה של סרטון הקמפיין החדש של הליכוד: לתקוף את התקשורת

14:29 עריכה

גם יאיר לפיד הצטרף לאתגר הבקבוק. יצא די מביך

15:02 עריכה

שני ח"כים מהליכוד מבקשים לפסול את המיזוג עם כולנו. עוד כמה ימים תינתן ההכרעה

‫בית המשפט המחוזי בתל אביב דן הבוקר בעתירה של שני ח"כים מהליכוד מיכל שיר ואריאל קלנר המבקשים לפסול את המיזוג עם כולנו…

פורסם על ידי ‏‎Tal Schneider‎‏ ב- יום רביעי, 10 ביולי 2019

15:27 עריכה

יואב גלנט הוא כנראה שר הקליטה הכי פחות מורגש אי פעם. צביקה קליין ממקור ראשון מנתח את כהונתו עד כה ותוהה: "השר גלנט עומד בראש משרד העלייה והקליטה כבר חצי שנה, אך כמעט שלא שמענו אותו מתבטא בנושאים עליהם הוא אחראי".

יואב גלנט (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
15:33 עריכה

דיווח: הצל בדרך לעוצמה יהודית. יואב אליאסי, אורן חזן ואיתמר בן גביר שוקלים לחבור למפלגה אחת. שלושתם סרבו להגיב, כך שלפי שעה אין וודאות להיתכנות של היוזמה.

והנה הפוסט מהפייסבוק:

ככה נראה חלום הבלהות של ה0מאל!!מה אתם אומרים? הייתם מצביעים למפלגה של השלישייה הזאת?לייק ושיתוף אם כן

פורסם על ידי ‏(הצל) the shadow‏ ב- יום רביעי, 10 ביולי 2019

 

16:33 עריכה

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) מתנגד לחיבור בין מפלגתו לישראל דמוקרטית של אהוד ברק.

 

16:58 עריכה

גם שרן השכל (ליכוד) מצטרפת לאתגר הבקבוק, ומקדישה את המאמץ לאהוד ברק (שלא ברור אם על פיה הוא הבקבוק שחוטף ממנה, או המשקה שלא טעים לה).

 

17:39 עריכה

ח"כ יאיר לפיד (כחול-לבן) משיב לח"כ דוד אמסלם (ליכוד), שטען כי "התקשורת שמאלנית":

17:45 עריכה

סמוטריץ ממשיך לחזר אחרי עוצמה יהודית:

 

18:26 עריכה

תצהיר שהגיש איש העסקים הבריטי וולטר סוריאנו במסגרת תביעת לשון הרע נגד רביב דרוקר מגלה: בשנת 2006, נתניהו, אז ראש האופוזיציה, היה שותפו של סוריאנו בחברה אנגלית פרטית.

18:51 עריכה

עתירה נגד בנט: עו"ד שחר בן מאיר טוען ששר החינוך לשעבר מפיץ תעמולה שקרית ברשת. העתירה מתייחסת לטענתו של בנט, לפיה במהלך כהונתו הוא הפחית את מספר התלמידים בכיתות הלימוד מ-40 ל-32. לפי נתוני משרד החינוך, הצפיפות הממוצעת בכיתות הלימוד ירדה מ-27.6 תלמידים ב-2015, כאשר בנט נכנס לתפקיד שר החינוך, ל-27.4 ב-2017, ולא מ-40 ל-32 תלמידים, כפי שנטען בתעמולת הבחירות של הימין החדש.

18:56 עריכה

גאולה אבן-סער לא נשארת חייבת:

 

19:01 עריכה

"אתגר הבקבוק" מזכיר לשר התיירות יריב לוין את הפיגועים מתקופת כהונתו של ברק:

 

19:16 עריכה

ח"כים מהמפלגות הערביות הפגינו אחר הצהריים בלוד נגד אלימות משטרתית:

19:29 עריכה

הסתיימה פגישת עמיר פרץ וברק. בשבועות האחרונים השניים הכריזו שיהיו מוכנים לוותר על המקום הראשון במפלגה המשותפת, אם זו תקום. הפגישה היום הסתיימה בלי הצהרה על סיכום ממשי, למעט הבטחה לשמור על קשר. הרשימות לכנסת ייסגרו בסוף החודש.

20:09 עריכה

דיווח בחדשות 12: עמיר פרץ ואורלי לוי במגעים לריצה משותפת. לעת עתה, השיחות בין השניים מתמקדות בניסיון להקים רשימה משותפת בנוסח "ישראל אחת" של אהוד ברק ודוד לוי (אביה של אורלי). גם בכחול-לבן ובליכוד מעוניינים בצירופה של יו"ר גשר.

20:36 עריכה

פרשה חדשה נחשפת בכאן 11: המשטרה חקרה חשד לפיו נתניהו ומקורביו היו מעורבים בקידום אינטרסים של חברה מקסיקנית שמפעילה את מכרות הנחושת בתמנע.

20:50 עריכה

גנץ: "לא רק שנתניהו אינו מכבה את השריפות בשדות סביב עזה, לצערי הוא רק מלבה את אש השנאה והפילוג". יו"ר כחול-לבן אמר את הדברים הערב בכנס בהוד השרון והוסיף: "ביבי איבד את זה. במקום שהוא ינהל את המדינה, הוא מנהל עמודים בפייסבוק. במקום לטפל בבעיות של כולנו הוא עסוק בהתחמקות מענייניו המשפטיים".

20:56 עריכה

נתניהו בטקס לציון 40 שנה להתיישבות היהודית בשומרון: "גמרנו עם השטות של לעקור יישובים". ראש הממשלה הוסיף ואמר: "השומרון קרוב לליבי. אתם יודעים מה זה עוד ציונות? אתם זו ציונות. אתם חלוצים. אתם בקו הראשון של החלוציות. אנחנו שוקדים על ביצור מפעל ההתיישבות. עושים את זה יחד. זה דורש כסף. זה דורש נחישות. זה דורש התגברות על לחצים. אני אמשיך לעשות את זה. עשיתי את זה תחת כל הממשלות בראשותי ונמשיך יחד לעשות את זה גם הלאה".

21:44 עריכה

לקראת הפריימריז במרצ, מחר:

במפלגה מקיימים שיחות אינטינסיביות עם אהוד ברק ועם עמיר פרץ. סיסמת הקמפיין החדש של המפלגה תהיה "הפעם מרצ".

בין הכיתובים שיככבו על שלטי החוצות שיתלו ברחבי הארץ: "דרעי, ליצמן, לא תאמינו אבל גם לחילונים יש רגשות"; "סמוטריץ לא יעזור לך, גם להט"בים רוצים משפחה"; "ביבי לידיעתך, גם סבא וסבתא צריכים לשלם בסופר", ו-"גנץ לפיד, מה מסתבר – גם ערבים חיים כאן".

יו"ר מרצ החדש ניצן הורוביץ אמר במהלך השקת הקמפיין: "אנחנו מקיימים שיחות עם כולם, אנחנו מדברים עם עמיר פרץ ומפלגת העבודה, וגם עם גורמים נוספים, כולל אהוד ברק – והמגעים האלה יימשכו. נבחן כל שותפות פוליטית על פי הדרך שבה היא תשפיע על החיים האמיתיים של אנשים בשר ודם, ולא רק על משחק הכיסאות. 

"הציבור התפכח מאשליות הבחירות הקודמות, השמאל התעורר, מתחזק וחוזר הביתה. יש ציבור שלם שמרגיש שהחיים שלו והערכים שלו תחת מתקפה, מצפה לאמירה ברורה, חדה וערכית, ומחפש מי שיבטא את קולו. הציבור מחכה לשמוע שיש מי שהולך להילחם בשבילו. אנחנו היחידים שעושים את זה בשמאל. מרצ נאמנה למצביעיה ומייצגת אותם בלי להתחנף ובלי להתקרנף. לכן בחרנו להוביל קמפיין שמדבר עם הבוחרים באופן ברור, ישיר ואישי, בגובה העיניים, על מה שהכי חשוב להם בחיים".

בבחירות האחרונות, נזכיר, מרצ בקושי עברה את אחוז החסימה והשיגה ארבעה מנדטים בלבד.

21:50 עריכה

בנט ושקד דורשים את המקום הראשון לשקד ואת המקום הרביעי לבנט ברשימה המאוחדת עם הבית היהודי. שקד ויתרה על האפשרות לריצה עצמאית במסגרת מפלגת מדף.

21:56 עריכה

נדחתה העתירה נגד המיזוג של כולנו והליכוד.

22:22 עריכה

בכחול-לבן מחזרים אחר קולות הערבים: ח"כ רם בן יצחק, ראש מטה המפלגה במגזר הערבי, תועד כשהוא מנסה לגייס פעילים ערבים. ח"כ בן יצחק:"רוצה שתראו בנו נציגי החברה הערבית בכנסת".

מצד שני, זה:

23:07 עריכה

יאיר לפיד, בתגובה לנאום נתניהו בשומרון:

סגירה