במשאל טלפוני, הממשלה אישרה סגר מלא בכל הארץ

בית המשפט סירב לבקשת נתניהו לדחות את הדיון בעניינו ● השופטים הורו לפרקליטות לספק להגנה מסמכים שמעידים שהיועץ המשפטי לממשלה אישר בזמן אמת את חקירת נתניהו ● ראש הממשלה הודיע שמחר יגיע לישראל המשלוח הראשון של חיסוני מודרנה ● דיווח: כתב אישום, בכפוף לשימוע, יוגש בימים הקרובים נגד אריה דרעי ● דוד ביטן החלים מקורונה

ערב פסח 2020 בנתיבי איילון, בכניסה לתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
ערב פסח 2020 בנתיבי איילון, בכניסה לתל אביב

שר האוצר ישראל כ"ץ: "ראש הממשלה עובד על הבאת עוד חיסונים. ישראל למרות היותה מדינה קטנה, הצליחה ומגיע קרדיט משמעותי לראש הממשלה".

כ"ץ שעלה לדבר ברשת ב' אמר כי אתמול כל הציבור שהסגר נחוץ ואני מקווה שהיום הכנסת תאשר את תכנית המענקים.

כ"ץ ציין: צפינו את מה שמתרחש והבאתי תוכנית מיוחדת כדי לאפשר לעצמאיים לעבור את התקופה. צפיתי את ההחמרה בסגר ואנחנו מורידים את הרף לכולם – ירידה ב-25% ברווחים מספיקה כדי לקבל מענקים וגם תשלומי ארנונה יבוטלו. עוד אמר כ"ץ "הקדמתי את עענקי חודש יוני לעכשיו ובגלל מבצע החיסונים המשק יפתח עד אז".

כמדי בוקר, שר הבריאות יולי אדלשטיין שיתף את נתוני ההתחסנות בישראל. אתמול חוסנו 115 אלף איש מה שמביא את ישראל לכמיליון וחצי מתחסנים. אדלשטיין כתב:

"ממשיכים להוביל בעולם!
חברים, אני מבקש לא להיות בשאננות.
מחר בחצות יתחיל סגר הדוק,
חשוב להקפיד על ההנחיות!
עוד קצת וסיימנו".

השר התייחס בגלי צה"ל לצעירים שמתחסנים ואמר "לפעמים זה מכוח המציאות, כשנשאר מספר מועט של חיסונים נותנים אותם למי שנמצא בסביבה. מקווה שלא נראה יותר סטייה מן התיעדוף שנקבע, אנחנו לא אוהבים את זה – אבל זה בסדר".

על הפרות בחברה החרדית נוכח הכניסה לסגר השבוע אמר אדלשטיין: "כולנו באותה סירה וכולנו לפעמים מחוררים את הסירה. כשיש חורים בסגר, ישנן הפרות מכל כיוון. תהיה אכיפה על כולם".ֿ

אדלשטיין אמר ברשת ב' כי "אנחנו נמצאים בהתפרצות נוראית פי 2 מחגי תשרי וכולנו לא צריכים לחכות לשוטר כדי לבצע את ההנחיות".

עוד אמר אדלשטיין כי הפגנות לא יאסרו אבל הוא ממליץ לא להתקהל. לטעמו גם פחות הגיוני כעת להפגין. הוא מסביר כי "נקבעו בחירות ומי שרוצה לפעול נגד הממשלה יכול להביע את דעתו או דעתה בהצבעה בקלפי או בפעילות לקראת הבחירות".

השר הבטיח כי חיסוני מודרנה יתחילו להגיע בקרוב וכי "נוכל להתחיל את החיסון של מודרנה כשנהיה בטוחים שיש כמות מספקת בארץ"

בתוך כך: 8,164 מאומתים חדשים אובחנו אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות – 6.8%. 50 בני אדם מתו ביממה האחרונה מהנגיף וסיבוכיו. 

השר יזהר שי אמר ברשת ב' כי הוא עדיין בוחן את המפה הפוליטית במטרה להצטרף לאחת המפלגות. לדבריו הוא רוצה שעבור הגוש יהיו אופציות נכונות כדי להחליף את השלטון. "קשה לי להעריך סיכויים כעת", הוא אומר ומוסיף: "מקווה שהתוצאה תהיה כמו של מרץ 2020. יותר אנשים שרוצים להחליף את ראש הממשלה. אם סער ובנט יעמדו במילתם הם יכולים להחליף את נתניהו יחד עם אנשי המרכז. בכל מקרה אני בטוח שראש הממשלה הבא יעמיד את טובת אזרחי ישראל לפני טובתו שלו".

ח"כ מתן כהנא משוכנע: צריך לרוץ ביחד. בראיון ל-103fm אמר חבר ימינה: "אם נתפצל זה רע מאוד לימין. אנחנו משאירים את הפיצולים לשמאל. הסקרים עולים ויורדים, צריכים לרוץ ביחד, חבל שאני שומע קולות אחרים".

בתגובה לפרסום אתמול לפיו התנה משרד הביטחון מלגה לחיילים בודדים בהתנדבות, בנט מצייץ:

הוצאתי הבוקר מכתב לשר הביטחון בני גנץ בו ביקשתי להפסיק להערים עוד קשיים על חיילים משוחררים ולהחזיר ללוחמים המשוחררים את מלגת "ממדים ללימודים" בלי כל התניות של תרומת שעות לקהילה או סיבוכים אחרים.

גם שלח צייץ בעניין:

הרמטכ"ל הינחה שרק סטודנט-לוחם שיעסוק בהתנדבות חברתית או ישרת במילואים תקופה משמעותית יזכה למילגת "ממדים ללימודים". זו טעות קשה. המילגה הזו מוענקת כחלק מהתגמול על השירות הסדיר, ואסור לשים עליה תנאי נוסף. גם כך המוטיבציה לשירות קרבי בשפל. אז דווקא על זה שמים עוד ועוד מכשולים?

קרעי:

פניתי ליו"ר ועחו"ב לקיים דיון על שינוי הקריטריונים בתכנית "ממדים ללימודים":

התכנית חשובה ומטרתה להוקיר את שירותם הקרבי של הלוחמים ולסייע להם ברכישת השכלה גבוהה. הוספת קריטריונים, ראויים ככל שיהיו, הופכים את ההטבה למלגה סטנדרטית המותנית בדרישות נוספות, ומאבדים ממשמעותה הערכית.

יועז הנדל מאשים את אוחנה ונתניהו במחדלים משטרתיים:

מדינת ישראל לא מצליחה לאכוף חוק וסדר. אי אפשר לכבס את זה. האחריות במשרד לביטחון פנים וראש הממשלה. שנים של הזנחה יצרו פה אוטונומיות בהן המשטרה לא מצליחה לאכוף כלום. הקורונה, הפשיעה והרציחות. זה מחייב איפוס של המערכת. לא המשטרה אשמה אלא מי שבוחר שלא לתת להם גיבוי והנחיות.

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי אמר ברשת ב' כי מערכת החינוך החרדית צריכה להיראות כמו מערכת החינוך הכללית בזמן הסגר. לדבריו "אין שתי מערכות חינוך. צריך להתמודד ביחד, זה מה שאנחנו דורשים. אנחנו נצטרך להמשיך לדבר בכל כוחנו ובכל האמצעים שיש לנו על מנת לאכוף שם. שמעתי את הרב קנייבסקי, אני מקווה שהפעם הם מבינים לאן פנינו מועדות".

חזי לוי (צילום: Uri Lenz / Flash90)
"אין שתי מערכות חינוך". מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי שהגיע לפה כנראה אתמול (צילום: Uri Lenz / Flash90)

עד מתי יימשך הסגר? לוי אומר כי "כרגע, המתכונת היא לשבועיים, אבל כמובן שהכל יכול לקרות, לחומרה, מכיוון שלא הזמן הוא השחקן הראשי, אלא שיעור התחלואה הוא השחקן הראשי".

סקרים לא מחמיאים לעפר שלח בדרך לגיבוש הרשימות והבריתות לקראת הבחירות ושלח מנסה להקרין אופטימיות. בערוץ כנסת הוא אמר הבוקר "יהיו חיבורים ואני מעריך שאהיה חלק מהם. הייתי רוצה שהמספרים שלי יהיו יותר טובים כמובן, אני מאמין שיהיו חיבורים ואני מאמין שאני אהיה חלק מרשימה שתציג ערכים ברורים ותייצג אותם בממשלה הבאה".

אתמול: המשטרה פיזרה חתונה בבית"ר עילית וספגה אבנים. ב-ynet מדווחים כי שוטרים הוזעקים לחתונה המונית בהשתתפות מאות חוגגים שהתקיימה בביתר עילית בניגוד לתקנות בבית כנסת. דלתות הכניסה היו נעולות ולאחר שיח והידברות עם מארגני האירוע נפתחו הדלתות ובמקום נצפו מאות שאינם עוטים מסכות. המשטרה פיזרה את המשתתפים, אלא שעשרות מהם התגודדו מחוץ לאולם והחלו להפר את הסדר, להתעמת עם השוטרים וליידות אבנים לעברם.

ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו צייצה: חתונה עם מאות אנשים בבית"ר עילית, עיר שאחוז המאומתים בה עומד על 26% ואתם מדברים איתי על סגר כללי? אני מזכירה שגם עכשיו אנחנו אמורים להיות בסוג של סגר".

ראש המוסד לשעבר, דני יתום, יכנס הערב מסיבת עיתונאים בה ישיק את מפלגתו החדשה ויציג את החברים בה. כפי שפורסם לראשונה בזמן ישראל, יתום מקים מפלגה שתדאג לזכויות האזרחים המבוגרים ובעיותיהם נוכח הקורונה.

הלוגו:

יאיר לפיד כתב: "רק דבר אחד יכול להפוך את הסגר לאפקטיבי: אם הוא לכולם. אם הוא ייאכף בכל מקום באותה צורה. בלי העדפות פוליטיות, בלי סחטנות, בלי שמישהו ייתן לעצמו פטור. או שיש פה מדינה שמקבלת החלטות, או שכל אחד עושה מה שבא לו".

השר כ"ץ מתגאה:

אוחנה משתף דיווח על שריפת הניידת בקריית שמונה ומבטיח: העבריינים ימשיכו לחטוף.

אעידה תומא-סלימן בתגובה:

אמיר אוחנה שובר שתיקה על פשיעה בחברה הערבית. לא כי 110 איש נרצחו בשנה שעברה, לא כי החיים בישובים הערבים נעשו חיי אימה בלתי נסבלים. אלא כי הציתו מספר ניידות. חבל שחיי אזרחים לא שווים לשלמות ניידות משטרה – עבור השר אוחנה.

משפחת ביטן והמרכז הרפואי שיבא עדכנו כי הוא הועבר למחלקת שיקום לאחר שהחלים מנגיף הקורונה. "המשפחה מודה לצוות הרפואי על הטיפול המסור ולכולם על הדאגה והתפילות הרבות להחלמתו של דוד", נמסר.

בנט כתב בפייסבוק:

חוקיה של מדינה אינם בגדר המלצה בלבד.
נתניהו בהתנהגותו הביא עלינו את המצב שבו כל אחד עושה דין לעצמו.
כך החיסונים נלקחו ע"י חולדאי לצרכים פוליטיים, והפוליטיקאים החרדים עושים דין לעצמם ומסכנים את הציבור שלהם ואת כלל אזרחי ישראל.
אובדן השליטה הזה הוא לצערי רעה חולה של שלטון נתניהו. שבעצמו לא ידע לתת דוגמה אישית, והניח אינטרסים פוליטיים ואישיים מעל לטובת המדינה.
גם הסקטורים שכביכול מרוויחים מהאנרכיה הזאת נפגעים ממנה: במקום חיסון מסודר למורים קיבלנו פעולת יחצ לראווה עבור מפלגת חולדאי שפגעה ביכולת לקדם מהלך ארצי דומה.
במקום חיסול מהיר של התחלואה במגזר החרדי, קיבלנו גמגום שמאריך סגר ומגביר שנאה.
(חלק מההורים וממנהלי המוסדות מהמגזר החרדי פונים אליי ומתחננים לאכיפה שתחזיר את האחריות מהם למדינה).
עם כל הכבוד, לא מדינת תל אביב תעשה דין לעצמה ולא יהיה דין שונה בבני ברק.
כפי שלא אאפשר להפלות לרעה ילד המגזר החרדי כך לא אאפשר להפלות לרעה ילד שאינו מהמגזר החרדי.
במשמרת שלי כראש הממשלה לא תהיינה הפגנות הדבקה המוניות ולא יהיה מצב שתלמידי החינוך הממלכתי בבית בעוד שלימודים מתקיימים בחינוך העצמאי.
אצלי תהיה שותפות, לא סחטנות.
השתתפות, ולא בדלנות.
מדינת ישראל היא הריבון פה.

איימן עודה: המשטרה ישנה בעמידה.

קצת צעקות בוקר בוועדת הכנסת:

ליברמן מגיב לדיווח לפיו שוטרים שהגיעו לחתונה אתמול, לא פיזרו אותה ואף קיבלו יין מהרב.

אם נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' ייפרדו, בנט לא יוכל להשתמש יותר בשם המפלגה שלו: ימינה. הוא יצטרך למצוא לה שם אחר, או לחזור לימין החדש, מכיוון שימינה הוא מותג משותף של מפלגותיהם של בנט וסמוטריץ'.

אם השניים ירוצו בנפרד, לסמוטריץ' יש כבר שם למפלגה החדשה שלו: במקום "האיחוד הלאומי", "מפלגת הציונות הדתית".

ועדת החוקה של הכנסת בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה את התקנות להגבלת פעילות המחריגות יציאה מהמגורים למרחב הציבורי בסגר. תותר יציאה לצורך טיפול רפואה משלימה, השתתפות בפעילות להפגת בדידות לאזרחים ותיקים מטעם המשרד לשוויון חברתי או רשות מקומית, וכן להשתתפות בטקס בר/בת מצווה, ברית או טקס דתי דומה בדתות אחרות.

השרה מירב כהן הגישה את התפטרותה מהממשלה.

ליברמן: "אין ספק שהשיקול שמנחה את ראש הממשלה הוא האישי". יו"ר ישראל ביתנו שהתראיין לרשת ב' האשים את נתניהו בהתנהלות מול המגזר החרדי ושאל "למה אין שם אכיפה? למה מהמגזר החרדי מבקשים לשתף פעולה כאילו הם לא כפופים להחלטת ממשלה?".

אביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
עשו הכל ההיפך. אביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ליברמן הוסיף: "במקום להתנפל מלכתחילה על המקומות האדומים אז מתנפלים על מי שמתנהל בצורה תקינה. מטפלים רק במה שקל לטפל".

על השאלה אם לנתניהו לא מגיעות מחמאות על הבאת החיסונים ענה "אני לא יודע מה זה 'הוא הצליח להביא חיסונים'. הוא עושה מה שמוטל עליו. הוא לא עשה מבצע אישי. הוא עשה מה שהוא צריך ושילם מכספם של משלמי המיסים."

ליברמן אמר: "אם תקום ממשלה כפי שצריכה להיות צריך לבדוק את התפקוד של הממשלה בנושא הקורונה. ב-2018 אישרתי את מסמך נחשול בריא להתמודדות עם מגפה והכל נעשה פשוט להיפך".

ועדת הכספים קבעה: עסקים שנפתחו מחודש מרץ ואילך יהיו זכאים להחזר הוצאות ארנונה החל מחודש מרץ 2020. הבחינה תהיה דו חודשית על סמך הצהרת העסק שהיה סגור 20 יום לפחות, מתוך 60 באותם חודשיים. תקרת הפטור מארנונה תהיה 15000 לכל חודשיים.

דיווח: חסידות גור החליטה לסגור את מוסדות החינוך ולעבור ללימודים מרחוק בימי הסגר.

האם בתי המשפט צריכים לעבוד בזמן הסגר? מנכ"ל משרד ראש הממשלה צחי ברוורמן חושב שלא. ברשת ב' הוא אומר: "לבתי המשפט באים כל יום אלפי אזרחי, אי אפשר לשמור שם על ההנחיות. אם רוצים לשמור על תחלואה נמוכה – צריך לצמצם כמה שיותר התקהלויות".

במקביל, ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי אמר בגלי צה"ל כי הוא "זועק להחלטה עם היגיון בריאותי. אי אפשר להקריב את עורכי הדין על מזבח משפטו של רה"מ, הוא ככל הנאשמים. אם צריך לסגור לשבועיים את המערכת – שיעשו זאת".

ניצן הורוביץ שולח איתות ורעיונות לקמפיין של הליכוד: בראיון ל-ynet אמר יו"ר מרצ "אנחנו לא פוסלים שותפויות שבעבר לא היינו מעלים על דעתנו". כשנשאל ספציפית על ישיבה בקואליציה יחד עם "ימינה" או "תקווה חדשה" הבהיר: "אני אשקול הכל, אנחנו נראה מה הממשלה הזאת הולכת לעשות, איזה מין קווי יסוד יהיו לה".

מהרטה ברוך רון הודיעה על פרישה ממרצ.

ברוך רון הייתה במקום שישי ברשימת מרצ בבחירות באפריל 2019 ובמקום 21 בריצה המשותפת של מרצ במסגרת המחנה הדמוקרטי.

ככל הנראה ברוך רון תרוץ במסגרת אחרת.

בהודעתה היא כתבה: הצטרפתי למרצ בעקבות האנשים שהשפיעו על חיי, אלה שהעניקו לי ולרבים אחרים שיוון אמיתי בהזדמנויות, מנהיגים כמו: יאיר צבן , רן כהן ושולמית אלוני.
מנהיגים בשמאל ציוני, הגאה בזהות היהודית ומשוכנע בזכותנו לבית לאומי, יהודי, במדינת ישראל. שמאל המאמין בשוויון מלא, לכל האזרחים, ללא הבדל דת, גזע, מין ונטייה מינית.

מרצ שינתה פניה והתרחקה מהערכים בגינם הצטרפתי ובהם אני מאמינה. הפיכתה של מרצ, למפלגה יהודית-ערבית, המתמקדת בנושא הסכסוך, במיוחד בעת הזו, כשהחברה שלנו מצויה במשבר שלא ידעה כמותו, היא טעות חמורה. אי התייצבותה המוחלטת של מרצ, לצד מאות האלפים, שנפגעו ממשבר הקורונה, מעידים על איבוד הדרך החברתית. הצטרפותי למחנה השמאל, העמידה אותי בחזית, גם מול הקרובים לי ביותר, זו הייתה אמירה ברורה ל'אני מאמין' ולערכים שלי. אני מתקשה לשכנע אחרים לבחור ברשימה שאינה משקפת עוד את תפיסת עולמי. יש בי את הכוח והאמונה לשנות, לפיכך אמשיך לפעול על פי צו מצפוני. מרצ הייתה לי בית ותמיד תהיה יקרה לליבי, אך, כיום כשאיני מוצאת בה עוד את מקומי, אני נאלצת לעזוב ומאחלת למפלגה, בהצלחה.

הודעה מטעם מנהיג הציבור החרדי-ליטאי הרב קנייבסקי: יש לשמור ולהקפיד על הוראות הרופאים והתקנות שנקבעו בממשלה, כדי לעצור את מגפת קורונה.

ראש הממשלה נתניהו מבקש מבית משפט לדחות את מועד התגובה לכתב האישום שנקבע לשבוע הבא לעוד חודש. הסיבה: כתב האישום המתוקן ופרק הזמן הקצר שניתן לסנגורים לטפל בו, כשברקע מחלת הקורונה והסגר, כשחלק מעורכי הדין במשרד בבידוד.

במקום התגובה לכתב האישום מבקשים פרקליטי נתניהו לדון בבקשה בביטול המשפט מחמת היעדר אישור מהיועמ"ש לאישור חקירה של ראש הממשלה.

להורדת הבקשה לארכה לתשובת הנאשם לאישום בפורמט PDF

במסגרת הבקשה מצהירים פרקליטי נתניהו כי הוא שוקל בקשת חסינות מחודשת עקב תיקון כתב האישום.  

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ראש הרכב השופטים במשפט ראש הממשלה נתניהו, שבה לאיתנה לאחר שלפני כשבועיים לקתה בקורונה והבוקר קיימה כבר דיון באולמה.

יוליה מלינובסקי שיתפה תמונה מהחתונה אתמול:

בתגובה לבקשת נתניהו לדחיית המשפט ואפשרות של בקשת חסינות מחודשת כתב עפר שלח:

נתניהו מבקש לדחות את משפטו ושוקל לבקש מחדש חסינות. מה עוד צריך כדי שנבין שכל דבר שהאיש הזה עושה, כל החלטה וכל אמירה שלו, נגועים בכך שהמניע להם הוא הרצון להיחלץ מהמשפט? מה עוד צריך כדי להבין שאיש שחושב ופועל ככה פשוט לא יכול להיות ראש ממשלה

ניסנקורן:

נתניהו יעשה הכל כדי לחמוק ממשפט צדק. הנסיון הנוסף לקבל חסינות מוכיח שוב – מדינת ישראל היא בת ערובה בידיו של נאשם בפלילים.
הטירוף הזה חייב להסתיים.

גנץ:

העיתונאי לשעבר חיים זיסוביץ מצטרף למפלגתו של דני יתום, ותיקי ישראל – כך דיווחה עטרה גרמן ב"סרוגים". בשנים 2004-1977 היה זיסוביץ כתב בקול ישראל, ולאחר מכן הנחה את התוכנית "תיק תקשורת". בהמשך שימש כדובר אוניברסיטת בר אילן.

הערב יציג יתום את מפלגתו החדשה – שהתארגנותה פורסמה לראשונה על ידי שלום ירושלמי בזמן ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש לבטל את כתב האישום "האבסורדי" נגדו.

פרקליטי ראש הממשלה מבקשים מבית המשפט שהדיון הקרוב יתמקד בבקשתם לביטול מוחלט של כתב האישום האבסורדי נגד ראש הממשלה, זאת…

Posted by ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ on Wednesday, January 6, 2021

מירב כהן, שהודיעה אתמול על עזיבת כחול לבן והצטרפות ליש עתיד, הגישה ליושב ראש הכנסת, יריב לוין, את מכתב התפטרותה מהכנסת. ההתפטרות תיכנס לתוקפה בעוד 48 שעות. במקומה של כהן תתמנה רות וסרמן לנדה מחוסן לישראל לחברת כנסת.

בני גנץ, המכהן מהשבוע שעבר כשר המשפטים, קיים פגישת עבודה ראשונה עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. בפגישה, שנערכה בלשכתה של חיות בירושלים, הועלו נושאי עבודה שוטפים שעל סדר יומה של מערכת בתי המשפט. גנץ אמר לחיות שהוא מחויב לשמירה על שלטון החוק, לעצמאות מערכת בתי המשפט ולתפקודה התקין. השניים סיכמו לקיים פגישות עבודה עיתיות, כמקובל.

יושב ראש תקווה חדשה, גדעון סער, יישא הערב, בשעה 20:15, דברים.

חברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולא תתמודד ברשימת יש עתיד לכנסת.

ע'דיר כמאל מריח נואמת במליאת הכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
מריח נואמת במליאת הכנסת בחודש שעבר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

מריח מכהנת כחברת כנסת מאפריל 2019. היא הייתה חברה בחוסן לישראל, אך פרשה ממנה והצטרפה ליש עתיד עם החלטת המפלגה להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו.

יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד –

ע'דיר, היא משפחה לתמיד, הקול החשוב שלה ימשיך להישמע ונחכה לה שתשוב אלינו.

מריח –

החלטתי לא הייתה פשוטה והתקבלה לאחר לבטים רבים, אך אני שלמה איתה לחלוטין. הייתה זו זכות עבורי להגן על פניה של המדינה ועל היסודות הדמוקרטיים שלה, ולפעול למען המיעוטים ומימוש ערך השוויון.

אני מסיימת את דרכי בראש מורם. עמדתי על עקרונותיי ולא הפרתי את הבטחותיי לציבור בוחריי.

אני מודה ליאיר לפיד ולחבריי ואשאר תמיד חלק ממשפחת יש עתיד ומאחלת להם הצלחה בבחירות הקרובות. מאמינה שנדע ימים טובים יותר עם מנהיגות חדשה, ערכית ומוסרית, שתפעל לטובת כלל אזרחי המדינה.

יושב ראש עם שלם, חיים אמסלם, שהודיע שיתמודד בבחירות לכנסת, מנהל משא ומתן עם תנועת הנשים החרדית נבחרות, המבקשת לתת ייצוג לנשים החרדיות, על ריצה משותפת – כך פרסם אלי ביתאן בחשבון הטוויטר שלו. ביתאן מדווח שייתכן שהמקום השני ברשימה יינתן לחברות נבחרות, ומי שתאייש אותו תהיה הילה חסן לפקוביץ.

יושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' יישא הערב דברים, ובהם יתייחס למשא ומתן על ריצה משותפת עם הימין החדש.

במערכת הפוליטית נפרדים מע'דיר כמאל מריח, שהודיעה היום על פסק זמן מהחיים הפוליטיים.

חברי סיעת כחול לבן יקיימו מחר ישיבה – כך מעדכנת ליאור קינן מחדשות 13.

בליכוד מתנהלים מגעים מתקדמים עם העותרים הדורשים לקיים בחירות פנימיות במפלגה – כך דיווחה ליאור קינן מחדשות 13. לפי הדיווח, הפעילים ימשכו את עתירתם וייקבע שייערכו פריימריז לקראת הבחירות לכנסת ה-25.

אמש פרסמה טל שניידר בזמן ישראל שבליכוד שוקלים לקיים משאל מתפקדים, שבו תאושר ההחלטה שלא לערוך פריימריז.

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחישים את הדיווחים שבכוונתו לבקש חסינות בשנית – לאחר שהוגש כתב אישום מתוקן.

רה"מ לא ביקש חסינות. ההתייחסות לעניין החסינות היא עניין טכני שבא בעקבות סוגיה משפטית שעלתה בימים האחרונים: האם העובדה שהפרקליטות הגישה כתב אישום חדש מחייבת על פי חוק דיון מחודש בכנסת? טרם התקבלה לכך תשובה ועל כן רה"מ לא דן בעניין. כידוע, בכתב האישום הישן רה"מ ויתר על החסינות על אף שעמדה לו הזכות לכך, וזאת בניגוד לקמפיין התקשורתי המטעה שטען שהוא לא יוותר על החסינות.

מירב כהן תשובץ במקום החמישי ברשימת יש עתיד לכנסת – כך דיווחה יערה שפירא מתאגיד השידור כאן. ביש עתיד מוסרים שאינם עוסקים בכך.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, בוועדת החוקה: בידינו מחקר ראשוני מדאיג על יעילות החיסון לאנשים שלקו בווריאנט הדרום אפריקאי. את הדברים אמרה בדיון בו אישרה ועדת החוקה את הארכת ההכרזה על בידוד במלוניות לשבים מחו"ל עד ל-18.1.

הוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה את הארכת ההסדר המאפשר לשהות במקום זאת בבידוד ביתי בכפוף לביצוע שתי בדיקות קורונה, אחת בכניסה לישראל והשנייה ביום התשיעי לחובת הבידוד. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "אני מאמין שהנתונים של ההתפשטות יותר גבוהים ואפילו אם אדם אחד נכנס עם מוטציה זה מצדיק את המשך ההארכה של ההכרזה".

ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות נימקה את חשיבות הארכת ההכרזה: "אנחנו מתמודדים עם וריאנטים שעלולים להתפרץ בצורה מהירה כמו הווריאנט האנגלי וכאלו שעלולים לסכן את יעילות החיסון ולכן חשוב לוודא שאנשים החוזרים מחו"ל ישהו בבידוד במלונית או בבידוד עם אכיפה מוגברת בבית. במסגרת זו אנחנו מעוניינים שיתבצעו בדיקות בכניסה לבידוד וביום התשיעי. ל-3% מהחוזרים יש בדיקה חיובית ביום הכניסה לישראל והיתר יהיו חיוביים ככל שהזמן עובר. בבדיקה מהיום, נכון לשבועיים האחרונים נתון החוזרים המתגלים חיוביים ביום הכניסה לישראל עלה מכ-3% ל-5.3%, כתוצאה מכך שיותר אנשים נבדקים בכניסה".

יועמ"ש הוועדה ד"ר עו"ד גור בליי אמר כי ההצדקה להכרזה על חובת הבידוד הייתה הן בשל הפרות הבידוד והן בנתונים על המוטציה ושאל האם נראה שיפור בציות לחובת הבידוד והאם יש נתונים נוספים על המוטציה.

ד"ר אלרעי פרייס השיבה כי יש עליה בכמות האנשים העורכים בדיקות מכ-40%-30% נבדקים בשדה לכ-70% וכי ממשיכים לבדוק את נתוני הפרת הבידוד". בהתייחסה לווריאנט האנגלי אמרה: "אנחנו יודעים שיש העברה בקהילה בישראל- 30 אנשים רוצפו לווריאנט האנגלי- מתוכם 6 הגיעו מאנגליה וסביבם יש כ-200 מאומתים מאותה שרשרת. הווריאנט הדרום-אפריקאי יותר מטריד כי הוא עלול לגרום לתחלואה קשה בקרב הצעירים. עוד לא ברורה השפעתו על החיסון ויש מחקר ראשוני מדאיג. במחקר החדש נבדקו 11 מקרים ביחס לנוגדנים שנוצרים מהחיסונים הקיימים ויש חשד שיעילות החיסונים כלפיו פחות טובה. אם נגיע למסקנה שהוא לא יעיל נבקש שאנשים מאומתים ואלו שחזרו מדרום אפריקה ייכנסו לבידוד במלונית".

לפני ההכרזה שהוארכה: השבים מכל מדינה בעולם יוכלו לקיים את הבידוד בבית או במקום אחר שניתן לקיים בו את כל תנאי הבידוד במקום במלונית, בכפוף לקיום תנאים אלו:
1. ביצוע בדיקת קורונה עם ההגעה לנתב"ג.
2. התחייבות בכתב טרם המעבר לבידוד הביתי שתבוצע בדיקת קורונה נוספת ביום התשיעי לתקופת הבידוד וביצוע הבדיקה.
3. דיווח בכתב על מיקום הבידוד הביתי והתחייבות להגיע למקום הבידוד ולבדיקה השניה ביום התשיעי שלא בתחבורה ציבורית.
השוהים במלוניות כעת, יוכלו לעבור אף הם לבידוד ביתי בכפוף לעריכת בדיקת קורונה במלוניות ולעמידה ביתר התנאים שבהכרזה

שר האוצר של ארצות הברית סטיבן מנוצ'ין נחת בנמל התעופה בן-גוריון. הוא הגיע ארצה מחרטום, שם חתם ראש ממשלת סודן על הצטרפות מדינתו להסכמי אברהם.

ראש המוסד לשעבר דני יתום מציג בשעה זו את מפלגתו החדשה, ותיקי ישראל, שתתמודד בבחירות לכנסת. " אני מתבייש. אני מתבייש בשם בני ובנות הדור שלי שרואים איך המדינה שלנו מתייחסת לוותיקים שלה", אמר. "איך ישראל הגיעה למצב שקשישים נוברים בפחי הזבל?", תהה יתום.

דני יתום מציג את מפלגתו החדשה, ותיקי ישראל, 6 בינואר 2021 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
דני יתום מציג את מפלגתו החדשה, ותיקי ישראל, 6 בינואר 2021 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הפעם האחרונה שבה מפלגת גמלאים הצליחה להיבחר לכנסת הייתה ב-2006, כשרשימתו של רפי איתן זכתה בשבעה מנדטים.

את הדיווח הראשון על התנועה הפוליטית של יתום פרסם שלום ירושלמי בזמן ישראל.

דני יתום הציג שלושה חברים במפלגתו: יושבת ראש ויצו העולמית לשעבר, פרופסור רבקה לזובסקי, העיתונאית פאר לי שחר, פרופסור אסא כשר. "אנחנו, ותיקי ישראל, רצים לכנסת", הכריז יתום.

מספר 2 ברשימתו של חיים אמסלם, עם שלם, תהיה הפעילה למען זכויות נשים חרדיות, הילה חסן לפקוביץ – כך דיווח גיא עזרא ב"סרוגים".

מדען המדינה, פרופסור יוסי שיין, הצטרף למפלגת ישראל ביתנו – כך דיווחה אנה ברסקי מ"מעריב".

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשת סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את הדיון בעניינו. השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם הורו לפרקליטות למסור להגנה את המסמכים המוכיחים כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר את פעולות החקירה נגד נתניהו בזמן אמת.

• החלטת השופטים פרידמן-פלדמן, בר-עם ושחם

בצלאל סמוטריץ' הציג את מפלגתו במתכונתה החדשה: היא כבר לא תיקרא האיחוד הלאומי, אלא הציונות הדתית. "אני מבקש לקרוא לכם אל הדגל למפלגה שמייצגת דרך, לתנועה שמשרתת ציבור", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן שמחר יגיע המשלוח הראשון של החיסונים של חברת מודרנה. מדובר בכמאה אלף חיסונים.

בימים הקרובים צפוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להודיע על הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד יושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי – כך דווח הערב בחדשות 13

יושב ראש תקווה חדשה, גדעון סער: "ערב הכניסה לסגר נוסף, חייבים לומר את האמת – לא היינו אמורים להגיע לסגר הזה. אזרחי ישראל וכלכלת ישראל שילמו מחירים כבדים כדי שלא נגיע לסגר הזה. יש ענפים שלמים שלא נפתחו מאז הסגר השני ומאות אלפי אזרחים שעוד לא חזרו לעבודתם. בידי מדינת ישראל יש כלים שיכלו למנוע את הסגר הזה. אבל ממשלת ישראל אכזבה. נתניהו נכשל כישלון מנהיגותי וניהולי מוחלט".

הוריו של אהוביה סנדק, שנהרג בעת מרדף משטרתי, ייפגשו הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך מדווח כתב כיכר השבת, חיים גולדנברג.

יושב ראש כחול לבן בני גנץ שלל בשיחה שקיים עם ראשי מטות במפלגה את האפשרות שיחבור לימינה – כך דיווחה ליאור קינן בחדשות 13.

כל תקשורת המיינסטרים דיווחה שעל הפרקליטות למסור להגנה במשפט נתניהו חומרים המעידים על כך שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נתן אישור בזמן אמת לחקור את ראש הממשלה, למרות זאת טוען נתניהו שלא דווחה על כך "אף מילה".

מסתמן שתיק החקירה נגד חבר הכנסת מיקי זוהר ייסגר – כך דיווח הערב משה נוסבאום בחדשות 12. זוהר נחקר בחשד שסחט באיומים את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כשאמר בראיון בתחנת הרדיו 103fm, שהקלטות של היועץ ייחשפו. "יש עוד סיפור פלילי נגד מנדלבליט שלא פורסם", אמר אז חבר הכנסת.

מרבית חברי הכנסת נמנעים מלהתייחס למחאה האלימה בוושינגטון. יושבת ראש סיעת מרצ, תמר זנדברג, הגיבה למראות בארצות הברית: "הדמוקרטיה אף פעם לא מובנת מאליה".

סגנית ראש עיריית ירושלים, חגית משה, הודיעה על התמודדותה לתפקיד יושבת ראש הבית היהודי. אתמול הודיע יושב ראש הבית היהודי על פרישתו מהחיים הפוליטיים. מי שעוד מתמודד על התפקיד הוא מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך.

שר הביטחון בני גנץ פועל לחדש את פעילותה של ועדת הבדיקה לפרשת הצוללות – כך דיווח הערב רביב דרוקר בחדשות 13. לפי הפרסום של דרוקר, גנץ איתר מועמד שמסכים להתמנות ליושב ראש הוועדה.

בחודש שעבר התפטרו יושב ראש הוועדה אמנון סטרשנוב וחבריה, אברהם בן שושן וישראלה פרידמן, בשל המגבלות שהטיל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על עבודתה. מנדלבליט צמצם את המנדט של הוועדה בשל ההליכים הפליליים המתנהלים בעניין זה.

לא כולם מגנים את האלימות בבירת ארצות הברית, למשל מגיש ערוץ 20, בועז גולן –

 (צילום: ציוץ מחשבון הטוויטר של בועז גולן)
ציוץ מחשבון הטוויטר של בועז גולן

במערכת הפוליטית מגנים את האלימות בבירת ארצות הברית.

79% ממשתתפי ועידת מרצ אישרו הערב את רשימת המפלגה לכנסת.

יושב ראש מרצ, ניצן הורוביץ –

הבחירות הקרובות הן דרמטיות ויביאו לסיום כהונת נתניהו. מרצ תהיה גורם מכריע בתהליך הפוליטי לאחר הבחירות. אני שואף לכך שמרצ, המפלגה הכי ראויה, תיטול חלק בשלטון. יש לנו עמדות מגובשות, חזון, ואת הדרך הכלכלית-חברתית הנכונה והמתאימה ביותר למשבר שישראל נמצאת בו. מרצ תשקול את כל האפשרויות, ותפעל על פי המטרות והערכים של שוויון, חופש ושלום.

ככל שנהיה חזקים יותר וגדולים יותר תהיה לנו יותר השפעה בתהליך הזה. נוכל לעמוד מול המפלגות האחרות ולקיים אתן את הדיון הקריטי הזה מתוך עמדה של כוח.

אנחנו רואים מפלגות אווירה חדשות שצצות כפטריות אחרי הגשם, ללא שום זהות רעיונית ברורה, ובסוף עלולות לשבת עם נתניהו. במקביל, אנחנו רואים אנשים שלפני רגע הכשירו את הנאשם מבלפור וישבו בממשלתו, מקפצים לאופוזיציה ומתקבלים עם שטיח אדום על ידי לפיד וחולדאי. אצלנו זה לא יקרה, עבורנו כל האנשים האלה נושאים אות קלון.

מרצ תמיד פרצה את הדרך, הקדימה את שאר המפלגות, והובילה תהליכים היסטוריים של שינוי. ברוח הזו מצטרפת אל מרצ ג'ידא רינאווי-זועבי, פעילה חברתית מהשורה הראשונה בחברה הערבית. הרשימה הזו היא היחידה בבחירות האלה עם שוויון מגדרי מלא, שותפות יהודית-ערבית היסטורית, ופנים חדשות.

הממשלה אישרה הלילה במשאל טלפוני את הסגר המלא, שייכנס לתוקף ביום שישי,ה-8 בינואר, ויימשך שבועיים. במהלך הסגר, כל מוסדות החינוך יהיו סגורים.

סגירה