סקר: 65 מנדטים למתנגדי נתניהו; לראשונה זה חודשים העבודה מעל אחוז החסימה

מרב מיכאלי נבחרה ליושבת ראש מפלגת העבודה: "זה הרגע האחרון בו ניתן להציל את התנועה" ● הממשלה אישרה את סגירת נמל התעופה בן-גוריון ● מבלי להיוועץ באנשי משרד האוצר וללא קבלת אישור מהיועץ המשפטי לממשלה, הציגו נתניהו וכ"ץ תוכנית לחלוקת מענקים כספיים לציבור ● לאחר שנתיים ללא נציב קבוע לשירות בתי הסוהר אישרה הממשלה את מינוי קטי פרי לתפקיד

מרב מיכאלי בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, 24 בינואר 2021 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
מרב מיכאלי בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, 24 בינואר 2021

בוקר טוב! 37 אלף חברי מפלגת העבודה יבחרו היום יו"ר חדש מבין שבעת המועמדים, בהם מרב מיכאלי ואבי שקד, (מועמדו של עמיר פרץ). הקלפיות הממוחשבות ינעלו ב-19:00 והתוצאות יתפרסמו כשעה לאחר מכן.

מפלגת בל"ד בחרה אתמול באסמי אבו שחאדה לראש הרשימה במקום אמטאנס שחאדה, שלא יהיה בכנסת הבאה.

הממשלה תכריע היום אם לסגור את נתב"ג לשבועיים. נתניהו יביא לאישור הממשלה הצעה להפסיק את הטיסות לישראל וממנה. יגובש מתווה נפרד למקרים שיצריכו טיסת ישראלים לחו"ל. טיסות המטען יימשכו כסדרן. בנתב"ג כבר נערכים להשבית פעילות לחמישה שבועות.

מוסדות החינוך של חסידות ויזניץ ייפתחו הבוקר. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הבהיר שהמוסדות שייפתחו ייקבלו קנס של 5,000 שקלים.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה לכאן ב' כי יש "עליה בשיעור הנשים ההרות שמגיעות למצב קשה, ולא ראינו את זה לפני הווריאנט האנגלי. אני לא יודעת אם יש מוטציה ישראלית … כרגע ידועים שלושה וריאנטים ולא ידוע על ישראלי".

ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה גם לנתב"ג, ואמרה כי "צריכים להחליט מה אנחנו רוצים, לפתוח את המשק בצורה זהירה. האם לאשר תיירות החוצה כשהתיירות בתוך המדינה סגורה. חשוב לנו להתקדם במבצע החיסונים ולחזור ולפתוח את המשק".

במקביל, שר הבריאות יולי אדלשטיין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "195,000 חיסונים נעשו בסוף השבוע. בסך הכול חוסנו למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים, מתוכם קרוב למיליון קיבלו גם את המנה השנייה. אבל יש גם בשורות לא טובות: קצב הירידה בתחלואה איטי מדי. כנראה הסיבה היא גם המוטציות, אבל גם העדר הקפדה על הסגר. אני מבקש מכל אחת ואחד – הקפידו על ההנחיות".

בני בגין מאשים את נתניהו בשימוש פוליטי לצרכיו האישיים ולמעשה בשחיתות ציבורית. בראיון לכאן ב', איש הליכוד לשעבר וכיום חבר במפלגת גדעון סער, אמר כך:

"הדרך שלי היא לא רק לא ביבי אלא רק לא נאשם בפלילים שמסית ומדיח נגד רשויות האכיפה … מדובר בתפקוד לקוי של אדם שהעשייה שלו והח"כים שלו מצביעים כמו שהוא רוצה אני לא בטוח שטוב לליכוד לחיות במשטר כזה".

אחד הדברים שיהיו חיוניים עבורנו כאשר תוקם הממשלה בראשות גדעון סער, הוא שיקום הכלכלה והחברה ואת זה אפשר לעשות רק בעזרת תקציב ברור שאין לנו תקציב שנים אחדות מפני שבנימין נתניהו לא רצה שיהיה תקציב כדי להשאיר לעצמו פתח מילוט למילוי ההתחייבות שלו לבני גנץ".

"בוודאי שיש סכנה ועו"ד של נתניהו הודיע שיש לו כוונה לבקש חסינות וראש ממשלה ישתמש בכוחו השלטוני לטובתו האישית ולזה צריך לקרוא שחיתות ציבורית שימוש לצרכים אישיים בכוח השלטון הוא נלוז וצריך להקים ממשלה שלא תאפשר שימוש כזה במשאבים של מדינת ישראל".

"נתניהו הציע לי להצטרף לממשלה ב-2016 ואני סרבתי ובאותה פגישה אמרתי שמקומי בכנסת בוועדת חוקה, כבר ב-2016 ראיתי את השינויים והיפוך העמדות … צריך להגיע לקואליציה רחבה שעובדת יחדיו, גדעון סער התמחה בחיבורים בשכנוע אנשים וסיעות".

עיריית אום אל פאחם שובתת היום במחאה על האלימות בחברה הערבית, כאשר המקרה האחרון היה ביום שישי, כאשר צעיר בן 21 נרצח בשעה שהתקיימה מחאה נגד אלימות.

ראש העיר סמיר מחאמיד אומר לכאן ב' כי "אם הילדים והנשים שלנו לא מרגישים ביטחון זה האישיו. יש למדינת ישראל ולמשטרת ישראל ארגז כלים ולא משתמשים בו נקודה. אז תשמשו בארגז הכלים הזה. אם נרצח יהודי תוך כמה שעות יש פיענוח. תבדוק בספרות ותראה שאחוז הפיענוחים בחברה הערבית שואף לאפס".

"ארבעה אנשים נרצחים מאותה משפחה בתוך שנה וחצי ואתמול דיברתי עם מפקד התחנה והוא אומר לי אין לי מלים. אני לא יודע (אם השב"כ יכול להועיל), הם יכולים להשתמש בארגז הכלים הזה גם בחסות המשטרה … אנחנו ראשי הרשויות אני לא בא לקבל כבוד הייתי מנהל בית ספר וקיבלתי יותר כבוד. במצב של היום אני לא יכול לשרת את האוכלוסייה".

"התלמידות אומרות אנחנו מרגישות ביטחון בעפולה וחדרה ולא מרגישה ביטחון באום אל פאחם".

נפתלי בנט מבטיחה שכשהוא יהיה בממשלה תהיה אכיפה שוויונית ושוב תוקף את נתניהו ורגב על מחדל נתב"ג. בראיון לגלי צה"ל הוא אמר כך:

"מדינת ישראל לא מנוהלת. זה קורה אצל הבדואים בדרום, חלק מהפלגים בחברה החרדית וראש העיר תל אביב שלוקח חיסונים מאנשים מבוגרים ונותן לתושבי תל אביב ולממשלה אין כוח מוסרי לבוא ולאכוף כי היא עצמה עסוקה בשיקולים פוליטיים. מה הייתי עושה מוסד שעובר על החוק לא יקבל כסף מהמדינה, לא משנה אם הוא חילוני, ערבי, דתי מוסלמי".

"מי שיותר לוחץ ומאיים פוליטית, יותר מרוויח אז הכל מתפרק וזה לא חייב להיות פה והממשלה שאני אקים תפעל בצורה הגונה. יש הבדל בין צורך פוליטי כזה או אחר ליחס שוויוני. אני לא בגישת השנאה של יאיר לפיד אבל גם לא בשיטת הכניעה של נתניהו. כשהייתי שר חינוך ביטלתי אפליה כלפי החרדים בקייטנות הקיץ. כשהתחילה הקורונה הייתי הראשון להגיע לבני ברק ובית"ר עלית".

"אצלי מראש לא נגיע למצבים האלה כי יבינו שיש פה ממשלה שפועלת בצורה הגונה אני מתנגד להכללת כל החרדים כאילו הם לא בסדר, שאת זה ליברמן עושה. הבעיה היא היעדר מנהיגות יש לנו ראש ממשלה, וממשלה מכל הכיוונים שפוחדים מקבוצות לחץ שבחיים לא יילחמו נגד ועד, לפירוק מונופול, למען האזרח הקטן שאין לו קבוצת לחץ ולכן כל אחד עושה מה שהוא רוצה אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה".

"פירקתי מונופול שהיה קיים 90 שנה למשל נשר, נלחמתי נגד תנובה והכנסתי יבוא של גבינות צהובות מחו"ל, נכנסתי נגד אחד הקרטלים החזקים במדינה של האוניברסיטאות, ואישרתי פקולטה לרפואה באריאל שהיום כולם מברכים על זה … אזרחי ישראלי לא מבינים לא ראש הממשלה נכנע לכל האחרים".

"הייתי מודע להכל (אביר קארה, שאיים על מתנגדיו שישים להם רימון מתחת לבית) … יש מאות אלפי עצמאים שנלחמים על הפרנסה … אביר מגיע עם קבוצה של בעלי עסקים ועצמאים … אני גאה באנשים כאלה, הוא בנה את עצמו בעשר אצבעות, אני לא מחפש אנשים מושלמים אני מחפש פייטרים. אני לא נלחמתי מגיל 12 כדי לפרנס את אמא שלי. אני מכיר את האיש שנה וחצי ואני גאה בו ולא מתנצל עליו ועל רבבות שולמנים שנאבקים בשיניים".

"ראש הממשלה נותן לבית להתפרק, הבית נשרף ואז הוא אומר צריך סופר טנקר וזה אולי יכבה את האש אבל יהרוס את הבית. תתחיל לנהל איפה שרת התחבורה שכל הזמן עושה PR בכל מדינה נורמלית היו מעיפים אותה מזמן איפה הם היו למה חיכיתם איך אפשרתם למוטציות האלה שפוגעות בנשים צעירים ונשים בהריון? אנחנו לא יודעים עליהם מספיק, ולכן היה צריך ליישם את החסימה של כניסת תחלואה לארץ".

"האחריות על ראש הממשלה, שרת התחבורה ושר הבריאות שאיפשרו למוטציות להיכנס אין מנוס ממצב סטרילי בישראל. הקו והמגמה נכונה … לא מספיק רק לטפל בנתב"ג, מה שאמרתי במרץ מסה של בדיקות, לסרוק את ישראל ולבודד את החולים".

"אני לא אמליץ על נתניהו, ימינה תמליץ עלי לראשות הממשלה".

סגירה