פנינה רוזנבלום - איכזבת

פנינה רוזנבלום בתשדיר הפרסום למוצרי טיפוח עם המפ, צילום מסך
פנינה רוזנבלום בתשדיר הפרסום למוצרי טיפוח עם המפ, צילום מסך

לפני מספר שבועות התארחה פנינה רוזנבלום בתכנית של אופירה וברקוביץ' וסיפרה על ליין קוסמטי מבוסס מוצרי המפ (בן דודו הזנוח ולא בצדק של הקנביס). לדבריה, הקרמים יסירו תאים מתים ויעניקו לעור לחות. עד כאן טוב ויפה. אני שמחה לראות כמעט כל אייטם בנושא, בטח בכאלו זמני צפייה עמוסים. אלא שהגברת רוזנבלום מייעדת את המוצרים האלו לטיפוח, כאילו היה מדובר בקרם לחות, וכאן לצערי יש חוסר הבנה עמוק בפונקציה החשובה שממלא הצמח. 

אני שמחה לראות כמעט כל אייטם בנושא, אלא שהגברת רוזנבלום מייעדת את המוצרים האלו לטיפוח כאילו היה מדובר בקרם לחות, וכאן לצערי יש חוסר הבנה עמוק בפונקציה החשובה שממלא הצמח

בהחלט יתכן שבשמני הבסיס בהם תשתמש רוזנבלום (כמו למשל חמאת שיאה, קוקוס, שקדים ועוד) אכן יהיו לחויות מדהימות.

אבל אם שואלים אותי' כמי מנהלת קהילת צרכניות קנביס שמרכז עיסוקה הוא מחקר כבר כמה שנים – זה עוול לעשות שימוש בקנביס לטובת מוצרי יופי. גם בשימוש חיצוני, כלומר במריחה – הצמח הזה מיועד לרפא כאב, ובעיקר עבור נשים. אסביר: 

לפני כמה שנים הגיעו אלי מספר גרמים לא מוצלחים במיוחד של קנביס. כמו כל אישה עם תושייה וחזון, החלטתי מיד לבשל אותו בתוך שמן קוקוס (החומרים הפעילים בצמח לא מסיסים במים). את התוצרת חילקתי לצנצנות קטנות ונתתי לחברות, שיחזרו אלי עם רשמים. 

כולן אמרו שהשימוש בשמן במריחה עזר להן מאד לשיכוך כאבי מחזור. בדיעבד הבנתי שמריחה של שמן ובו חומרים פעילים של קנביס יעיל במיוחד לכאבים הורמונליים בנשים. מריחה חיצונית של השמן באיזור הרחם תעזור מאד להרפיית התכווציות שרירי הרחם – הידועות ככאבי מחזור. כמו כן, מריחה של השמן על כלי דם חשופים הנמצאים באיבר המין הנשי, תגרום לאזור להתחמם, כלי הדם יתרחבו, הדם יזרום מהר יותר, וזה מה שגורם להרפיית השרירים בצוואר הרחם אף הוא. כולן ציינו שהרפיית הכאב היא מיידית. 

חלק אחר מהבנות שניסו חזרו אלי ואמרו שהשימוש בו העצים עבורן את האורגזמה בסדר גודל של פי 3. אצל גברים לעומת זאת – יקרה בדיוק אותו דבר אבל האפקט יהיה שונה. אם גברים ימרחו את השמן על איבר מינם הוא ירפה את השריר באותה מידה, מה שלמרבה הצער יחסל להם את הזיקפה וזה עשוי להיות טראומטי. 

השמן הזה, לו קראתי בלי יותר מדי מחשבה "קוקווויד" (קוקוס+וויד), תפס לו שם ומאז ועד היום הגיעו אלי מאות (אם לא יותר)  עדויות של נשים בכל הגילאים שעשו בו שימוש במריחה לכאבים מכל הסוגים, והתוצאות מרגשות.

חלק מהבנות שניסו חזרו אלי ואמרו שהשימוש בו העצים עבורן את האורגזמה פי 3. אצל גברים יקרה אותו דבר אבל האפקט יהיה שונה. אם גברים ימרחו את השמן על איבר מינם הוא ירפה את השריר באותה מידה

קל להבין זאת במיוחד לנוכח העובדה שלנשים עור דק משל גברים ב 25% משום שיש לנו פחות טסטוסטרון. גם מרקם העור עדין יותר ומכאן שנשים לא רק סובלות מכאבים הורמונליים שלגברים אין – הן גם מרגישות את האלחוש בקנביס במריחה – יותר מגברים.

בגיל השלישי בו העור נהיה דק יותר האפקט משמעותי אף יותר.  שמן קנביס – כלומר רוב חלקי צמח, לאו דווקא פרחים – של קנאביס בבישול בריכוז גבוה בשמן נשא כלשהו בטמפ' נמוכה – יועילו מאד לכאב במריחה על הברכיים, גב, ועוד כאבים מהם סובלים רבים. 

הרפואה הסינית מצאה את הקנביס כגורם מרפא כבר לפני כמה אלפי שנים מאותן הסיבות בדיוק – משכך כאב, אנטי דלקתי ויעיל במיוחד לבעיות כאב הורמונליות בקרב נשים. בעבר אף השתמשו בו לאלחוש צירי לידה, אבל מאז הצמח הוצא מהחוק, המדע השתלט על רפואת הנשים, ובארץ, בתחום הקנביס אנחנו במצב ביש עגום כבר הרבה שנים. 

ולא רק פנינה רוזנבלום הצהירה שתשווק מוצרי קוסמטיקה מבוססי המפ, גם בודי שופ הישראלית עשתה זאת בעבר והורידה את הליין די מהר. גם רמי לוי לפני כשנתיים פרסם בסניפיו אודות מוצרי המפ, כמדומני בסוף זה לא קרה. עוד ניסו למכור לנו שמן לשימוש במהלך סקס כמעצים אורגזמות (לא ניסיתי את השמן הספציפי אבל מה שהכנתי בבית – עבד) ותרופה לאנדומטריוזיס בה לוקה בערך 0.3% מאוכלוסיית הנשים. את השימוש המרכזי והנרחב בו כמרפא כאב מדהים במריחה – עוד מדחיקים. 

משום מה, מסיבות שנשגבות מבינתי – למשרד הבריאות נראה יותר נכון לשווק את הצמח בתפרחות לעישון וחברות הקנביס מוכרות ג'וינטים מגולגלים לעישון לאנשים חולים, חלקם בסרטן, אבל שמן למריחה שאינו ממכר בשום אופן ואין בו שום נזק – לא. 

לא אתמם, מדיניות בריאה והגיונית היא לא מנת חלקנו בישראל. אבל מצד שני – שחררו כבר את הצמח מהקמפיין. מילא אין לכם מושג על מה אתם מדברים או מה זה הצמח הזה. אבל למה לגרום נזק? למה לזרוע דיסאינפורמציה? למה לגרום לכמויות אדירות של אנשים ובכללם בני נוער צעירים לעשן ולהתמכר? זה לא נתפס.  

מסיבות שנשגבות מבינתי – למשרד הבריאות נראה נכון לשווק את הצמח בתפרחות לעישון וחברות הקנביס מוכרות ג'וינטים מגולגלים לעישון לחולים, חלקם בסרטן, אבל שמן למריחה שאינו ממכר ואין בו שום נזק – לא

כך או כך, לכל מי ששואל אותי על טיפול בקנביס אני אומרת כך – כל סוג של טיפול חייב לכלול תזונה בריאה וספורט, טיפול פסיכולוגי ותרופתי, אם צריך. אל תצפו שקנביס לבדו יפתור לכם את כל הבעיות. זו אינה תרופת קסם למרות כל האיכויות הרפואיות בצמח. ואם כבר צורכים קנביס – מומלץ לעשות זאת באופן שיוציא עבורכם מהצמח את המיטב, ולא עבור משקיעים בבורסה שמתרשמים מהודעות יח"צ תמוהות. הם גם ככה לא הקהל.

דפנה גלפז, אשת תכן וחוקרת תרבות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 816 מילים ו-1 תגובות
סגירה