משרד הבריאות: שוקלים לאפשר לכל הגילאים להתחסן ממחר

כחול לבן: לצאת מהסגר בשישי; נתניהו: צריך עוד שלושה ימים ● סקר מנדטים: גוש נתניהו מתרחק מ-61, העבודה עם 8 ● ליברמן: לא אשב בממשלה עם החרדים ● בג"ץ פסל תקנת קורונה שהתירה לחנויות חיוניות למכור מוצרים שאינם חיוניים ● אלפים במחאות במגזר הערבי על רקע מות הסטודנט אחמד חג׳אזי בטמרה ● שלח ומיכאלי נפגשו - אין הסכמות לגבי ריצה משותפת

מורה מתחסנת בסניף קופת חולים כללית בירושלים. 12 בינואר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
מורה מתחסנת בסניף קופת חולים כללית בירושלים. 12 בינואר 2021

בוקר טוב! בתקרית הירי בטמרה שבה מעורבים שוטרים, נהרגו שני בני אדם. לאחר התקרית הפגינו תושבי טמרה בכביש 70.

הממשלה תדון מחר במתווה היציאה מהסגר שאמור להסתיים בשישי בבוקר. נתניהו יבקש להאריך את הסגר עד ראשון בחצות. משרד הבריאות מעוניין במתווה יציאה מצומצם, שיכלול בשלב הראשון פתיחת גני ילדים ומקומות עבודה ללא קהל בלבד.

הממשלה אישרה קו טיסה בין ישראל לפרנקפורט והקמת ועדת חריגים שבראשה יעמוד השר יובל שטייניץ. הוועדה תאשר לישראלים לצאת ולהיכנס מהארץ.

הקבינט המדיני-בטחוני ידון מחר במתיחות עם איראן ובדרישת מערכת הביטחון לקבל תוספת של 3 מיליארד שקל.

עמר בר-לב נבחר ראשון בפריימריז בעבודה וכעת ראש הרשימה מרב מיכאלי בוחנת חיבורים או שריונים לעופר שלח ורון חולדאי. בראיון לכאן ב' הבוקר אמר בר-לב שהמפלגה תשקול חיבור לשלח או חולדאי אם כי אחרי הפריימריז המצב מורכב יותר.

"מהרגע שמרב מיכאלי נבחרה קפצנו מ-4 מנדטים ל-5 ואני מאמין שהמגמה הזו תימשך".

"אנחנו בהחלט שוקלים את זה (חיבורים עם שלח או חולדאי) … היו פריימריז חברי המפלג קבעו את דעתם … שני האנשים האלה בהחלט ראויים. זו אחריות שלהם (לא לבזבז קולות) אני מאמין ומכיר ששניהם אנשים אחראיים ובזבוז קולות לא יקרה. הנקודה היא האם יהיה בכך תוספת כוח והאם נכון לעשות את זה אחרי פריימריז. נשקול ונחליט".

בתשובה לשאלה אם יהיה מוכן לזוז אחורה כדי לפנות מקום לשלח וחולדאי, בדומה למה שעשה אביו חיים עבור יצחק רבין, אמר בר-לב כי "עם כל הכבוד וההערכה לשני השמות שהזכרת, בינם ליצחק רבין יש פער לא קטן".

בר-לב נשאל לדעתו על דעותיה אבתיסאם מראענה, שנבחרה למקום השביעי וביטאה בעבר את הביקורת שלה על מדיניות על ישראל כלפי הפלסטינים. "אני לא מכיר את ההתבטאויות ואותה עצמה. מפלגת העבודה מתנערת מחלק מהאמירות שנאמרו כאן".

השר יובל שטייניץ (ליכוד) יעמוד בראש ועדת החריגים שתאשר כניסה של ישראלים לארץ בקו הטיסה בין ישראל לפרנקפורט. בראיון לכאן ב' הבוקר הוא הסביר את האופן שבו ישקול את הבקשות וסרב להתייחס לשאלות על שיריון לאורלי לוי-אבקסיס בליכוד:

"קבעתי שישה קריטריונים, ביניהם מי שזקוק לטיפול רפואי דחוף, מי שקרוב משפחתו מדרגה ראשונה נפצע בתאונה ומאושפז בארץ, עובד חיוני לתפקוד של מערכות חיוניות במדינה, כמו למשל מי שצריך לתקן מערכות מכ"ם בצה"ל וזה לא סובל דיחוי, או אדם שמטפל במערכות חשמל וגז".

"לסגור שדה תעופה זה דבר קשה וגזרה לא הוגנת על מי שנתקעים בחוץ. אני מקווה שזה לא יותר מימים או שבועות ספורים. אבל לפתוח את ישראל מוטציות שיכולות להרוג מאות או אלפי אנשים זה מחיר כבד יותר".

"המוטציה הבריטית מדביקה ב-300% או 400% יותר. לפני חודשיים הצעתו לסגור את נתב"ג למדינות שמהם מגיעה המוטציה הבריטית. זה קריטי וגם מדיניות באירופה סגרו את שדות התעופה שלהם כדי להתגונן מפני מוטציות.
אני משאיר את זה לידיו של נתניהו. אני מברך את עמר בר-לב ומרב מיכאלי העבודה מפלגה חשובה. אין מי שישמור על ישראל וימנע התגרענות איראן יותר מנתניהו, בזכותו אין לה נשק גרעיני עד היום".

שר הביטחון, בני גנץ, משתמש בציוד של משרד הביטחון לצורך שיחות עם פעילי מפלגתו בקמפיין הבחירות. לפי הפרסום בוואלה!, גנץ עושה שימוש במשרדים וציוד ממשלתיים בניגוד לחוק הבחירות ולהנחיות היועמ"ש, לכאורה.

8,261 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול וכעת מאושפזים 1,094 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-316 מונשמים.

מפרוץ המגפה נפטרו 4,816 בני אדם. 3,165,400 התחסנו למנה הראשונה ו-1,824,525 לשנייה.

יפעת שאשא-ביטון (תקוה חדשה) תקפה הבוקר את הממשלה על חוסר התוחלת שבקיום הסגר.

"הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש. איך פותחים בצורה זהירה את המשק. הציבור עייף וחסר אמון בממשלה. רואים אכיפה לא שוויונית, יישום סגר לא שוויוני, אין משמעות לסגר נוסף כי הממשלה לא אוכפת אותו, ולכן משלמים פעמיים, בתחלואה ובקריסה של עסקים, הורים וילדים שנמצאים בבית".

"דיברו על סגר עד יום שישי. מישהו הכין תכנית ליום שאחרי? לא. התכניות אמורות להיות סדורות עם חלופות של מה עושים במקרה כזה או אחר. הגיע הזמן לפתיחת דיפרנציאלית של מסחר, אין הדבקות במסחר אז למה אנשים משלמים בפרנסה שלהם? אין משילות והשיקולים של ראש הממשלה פוליטיים אז אלה התוצאות".

סגירה