לפיד בראש המחנה

יאיר לפיד (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)
Tomer Neuberg/FLASH90
יאיר לפיד

המציאות הפוליטית הוכיחה ומוכיחה בימינו אלה שמי שנאמן לדרכו, למצביעיו ולמפלגתו נשאר יציב לאורך זמן, לא ניזוק כמעט כלל ולא מתאדה פוליטית.
במציאות זו, למעוניינים להחליף את השלטון הנוכחי יש רק שתי מפלגות שהוכיחו את עצמן נאמנות לדרך, והן יש עתיד וישראל ביתנו. מבין שתי מפלגות אלו יש עתיד היא היציבה ביותר ומפלגות או פוליטיקאים הדואגים לגורל המדינה ומעוניינים להחליף את נתניהו מחויבים לחבור אליה ולתמוך בעומד בראשה יאיר לפיד לראשות הממשלה.

למעוניינים להחליף את השלטון הנוכחי יש רק שתי מפלגות שהוכיחו את עצמן נאמנות לדרך, והן יש עתיד וישראל ביתנו. מבין שתי מפלגות אלו יש עתיד היא היציבה ביותר

לכן כל המפלגות החדשות, רסיסי המפלגות ומפלגות הדמה שקמו בשבועיים האחרונים כפטריות אחרי הגשם, המבטיחות כי לא יֵשבו עם נתניהו אבל פרט לאגו מיותר וילדותי, אין להן דבר מבוסס וערכי – כל מפלגות הדמה האלה חייבות להתאדות ולהיעלם, להביע תמיכה פומבית ביאיר לפיד לראשות הממשלה ולחבור ליש עתיד.

חייבים להבין: כדי להביס את נתניהו חייבים לשחק את המשחק שלו בשדה שלו ולפי כללי המשחק שהוא־עצמו קבע. חייבים להתאחד סביב מנהיג יציב אחד שהוכיח כושר עמידה ויציבות לאורך זמן גם אם טעה פה ושם בדרך. ולפיד עשה טעויות, אין ספק, אבל הוא השכיל ללמוד מהן, להפיק לקחים ולא לחזור עליהן שנית – וזה אחד הדברים שהופכים אותו למנהיג, לדעתי.

אין זה הזמן למשחקי אגו ולמשחקי כוח ילדותיים ומיותרים. ישראל במצב חירום מתמשך ההולך ומחריף מיום ליום ולא רק בגלל קורונה, אלא בעיקר בגלל שבראשה עומד ראש ממשלה שעומד בניגוד עניינים מהותי, עמוק ועצום עם המדינה ומוסדותיה ולכן כל פעולה שהוא עושה אינה לטובת ישראל ואזרחיה אלא לטובתו האישית האנוכית והפלילית.

לפיד הוא היחיד ששומר על יציבות לאורך זמן ושאפשר להאמין לו ובו ולסמוך עליו שלא יֵשב עם הנאשם נתניהו בממשלה. הוא היחיד שהבין את כללי המשחק החדשים של נתניהו ומשחק על פיהם. הוא כבר הבין עם מי יש לו עסק, ולכן הוא לא מנהל משאים ומתנים עם הנאשם נתניהו, לא מאמין לשום מילה שלו, לא מצפה ממנו לשום דבר ולא דורש ממנו דבר. אין טעם לדבר עם אדם כמו נתניהו, אין טעם לצפות או לדרוש מאדם כזה שום דבר.

שלח ויעלון עשו את הטעות הקריטית שלהם כשהתפצלו. יעלון הסיק את המסקנה המתבקשת מאותה טעות מרה ופרש. מוטב היה אילו נשאר שלח ביש עתיד ויעלון היה מספר 2 של לפיד כפי שהאחרון אכן הציע לו, אבל זה חלב שנשפך. במצב הנוכחי שלח צריך לפרוש, לדעתי, הוא לא סוחף אחריו איש והוא רק מפריע להחליף את נתניהו.

כל שאר המפלגות החדשות שחוץ מסמליל ושם מוזר וצפוי אין להן דבר, צריכות כאמור להתלכד סביב יאיר לפיד ולתמוך בו לראשות הממשלה. המפלגה החדשה היחידה שהעומד בראשה עושה סימנים שבאמת לא יֵשב עם הנאשם נתניהו היא מפלגתו של גדעון סער, תקווה חדשה. אבל אנחנו למודי ניסיון מן העבר וחייבים הפעם ללכת על בטוח, וללכת על בטוח פירושו כאמור לתמוך בלפיד.

חייבים להתאחד סביב מנהיג יציב אחד שהוכיח כושר עמידה ויציבות לאורך זמן גם אם טעה פה ושם בדרך. ולפיד עשה טעויות, אין ספק, אבל השכיל ללמוד מהן, להפיק לקחים ולא לחזור עליהן – וזה אחד הדברים שהופכים אותו למנהיג

כולנו כאחד ובפרט המפלגות שמעוניינות להחליף את נתניהו, חייבים להתגבר על תחושות אישיות ולהתעלות מעל עניינים רגשיים כאלה ואחרים, ולפעול יחד להפלת שלטון העיוועים בראשות הנאשם נתניהו. שימו לב לאבסורד: נאשם בפלילים כולא מדינה שלמה על אזרחיה כבר שנה שלמה רק בגלל משפטו. לא ייתכן לקבל מציאות מעוותת כזאת.

אסור לנו לחזור על טעויות העבר מן הבחירות הקודמות, אין לנו זמן למשחקים, לניסויים ולניסיונות, חייבים עכשיו ומייד לתמוך ביאיר לפיד לראשות הממשלה. שאם לא כן, נקבל שוב את הנאשם נתניהו לארבע שנים נוספות שבהן כוחו יתחזק הרבה יותר ומשפטו יתבטל, כמו גם הדמוקרטיה השברירית גם כך שלנו.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
איך אתה יודע שלפיד למד מטעויות?. איך ניתן לדעת דבר כזה? האם אדוני הנכבד זוכר שלפיד חתם על מתווה הגז המושחת שלא עבר את בג"צ? האם לפיד היה נחשב לשר אוצר מוצלח? האם מע"מ אפס הצליח? האם לפי... המשך קריאה

איך אתה יודע שלפיד למד מטעויות?. איך ניתן לדעת דבר כזה? האם אדוני הנכבד זוכר שלפיד חתם על מתווה הגז המושחת שלא עבר את בג"צ? האם לפיד היה נחשב לשר אוצר מוצלח? האם מע"מ אפס הצליח? האם לפיד ידאג גם לשכבות החלשות בהינתן שהוא מדבר על מעמד הביניים בלבד?

עוד 579 מילים ו-1 תגובות
סגירה