ההתבטאות של רפי פרץ לא השאירה אף שחקן פוליטי אדיש

ההתבטאות ההומופובית בעד טיפולי המרה הגיעה עד לעיתונים המובילים בעולם ● פוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית תקפו את פרץ, רבנים מעטים צידדו בו ואילו פרץ וחבריו נכנסו למגננה ● התבטאויותיו של פרץ מקשות עוד יותר על המו"מ הסבוך לאיחוד מפלגות בימין ● יעל כהן פארן הקימה מחדש את הרשימה הירוקה● רוברט טבייב עבר מישראל ביתנו לליכוד ● אבי בוסקילה עבר ממרצ ל"ישראל דמוקרטית" של אהוד ברק ● ברק פירסם את טיוטת המצע שלו

רפי פרץ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
יונתן סינדל, פלאש 90
רפי פרץ
07:22 עריכה

הסערה בעקבות דבריו של שר החינוך הרב רפי פרץ בנוגע לקהילת הלהט"ב ("ניתן להעביר אותם טיפולי המרה") ממשיכה להשתולל: תגובות נזעמות של מורים מהקהילה ושל איגוד הפסיכולוגים. הבוקר פורסם מכתב מטעם אנשי ונשות חינוך, מורים ומורות, יועצים ויועצות, וגננים וגננות מרחבי הקשת הלהט"בית ובו מבטאים הנ"ל זעזוע עמוק מדברי פרץ.

בין השאר הם כתבו שם:

"כאנשי חינוך להט"ב, אנו מכירים בזהות של הנער והנערה שלפנינו, מקבלים אותה ועוזרים לנערים ולנערות לקבל את עצמם, להיות מאושרים ושלמים עם עצמם ולהיות גאים וגאות במי שהם. אנו מצפים מכל איש חינוך בישראל, קל וחומר משר החינוך, לפעול כמונו.

"טיפולי המרה הם פרקטיקה לא מקובלת, לא על ידינו כאנשי ונשות חינוך, ולא על ידי רוב מכריע של אנשי פסיכולוגיה, פסיכיאטריה וטיפול ברחבי העולם. ארגונים מדעיים, רפואים וממשלתיים בארה"ב ובעולם הביעו בשנים האחרונות דאגה מהתופעה, ובמדינות מסוימות טיפולי המרה אף אסורים בחוק". 

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי, אמר: "יש תגובה אחת הולמת לאמירות החשוכות של שר החינוך רפי פרץ – לפטר אותו לאלתר. אסור שילדות וילדי ישראל ייחשפו לרעל הלהט"בפובי שמפיץ מי שמתיימר לעסוק בחינוך וערכים".

המכתב המלא כאן. 

07:37 עריכה

גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקשים מנפתלי בנט, ראש מפלגת הימין החדש, לא לרוץ בבחירות הקרובות כדי למנוע פיצול קולות בגוש. בתמורה, מציע נתניהו לבנט מינוי בתור שגריר ישראל באו"ם.

משמעויות: 1. הוצאתו של בנט מהמירוץ תקל על שקד לקבל החלטה ועל שאר המפלגות להתאחד. 2. מינויו של בנט לתפקיד הופכת אותו לאיש אמונו של נתניהו, מפרקת כיס התנגדות מימין ובשורה התחתונה דעותיהם של השניים בנושאים המדיניים קרובות מאוד כך שנוכחותו של בנט בארגון החשוב היא בבחינת עסקה טובה לכל הצדדים.

מטעמו של בנט נמסר: "אין תגובה".

07:46 עריכה

תגובות אישי ציבור לדברי הרב פרץ 

יו"ר העבודה עמיר פרץ: "כולנו חשבנו שפרץ הוא החלק המתון בימין המאוחד".

בני גנץ, יו"ר כחול-לבן: "הרב רפי ואני שירתנו שירות ארוך יחד. אנחנו מאוד מכבדים אחד את השני, אך זה לא אומר שאנחנו מסכימים על הכול. אני לא עוסק בפיטורים שלו. הוא איש אוהב אדם והוא לא היה צריך לומר את מה שהוא אמר, אבל זה ויכוח עקרוני במרחב פוליטי". עוד אמר גנץ, במהלך ביקור במרכז הקהילה הגאה בתל אביב: "כל תהליכי ההמרה נבדקו מבחינה מדעית. אלו תהליכים מאוד מסוכנים ואסור לקיים אותם"

בוגי יעלון, כחול-לבן: "צריך לפטר את רפי פרץ. הוא דיבר באופן לא אחראי וחשוך שאיננו מתאים למדינת ישראל. הציונות הדתית מקצינה".

יעל גרמן, כחול-לבן: "לא נאפשר פגיעה בנפשם של חברי הקהילה".

רם בן ברק, כחול-לבן: "אצלנו הוא לא יהיה שר".

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה: "טיפולי המרה עלולים להוביל להתאבדות".

עו"ד אייל בן יהודה באום, יו"ר הנהגת ההורים הארצית: "דברי שר החינוך מתאימים למשטרים חשוכים".

הרב שמואל אליהו, חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה הראשי של צפת: "יש לאסור גם ניתוחים לשינוי מין".

הרב אליהו זייני, ראש ישיבת "אור וישועה" ופעיל מרכזי בבית היהודי: "אנחנו מתייצבים מאחורי שר החינוך ואומרים לו 'יישר כח'".

מפלגת עוצמה יהודית: "(מפלגתנו) הודפת את מתקפת סתימת הפיות כנגד רפי פרץ. מי שרוצה להתגבר על הנטייה שלו, יש לסייע לו בדרך אוהבת של שיחה ותמיכה".

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב: "הודעות הגינוי הרפות של נתניהו ושרי הליכוד או ההבהרה שפרסם השר פרץ לא משנות לרגע את העובדה ששר החינוך של מדינת ישראל הביע תמיכה בטיפולי המרה ואף הודה כי עסק בכך בעצמו כמחנך.  טיפולי המרה הם פשע שנאה. 'המטפלים בשיטה זו  מייצרים מצג שווא של הכרה מדעית בשיטה, למרות שבפועל אין עדויות מחקריות להצלחת שיטה כלשהי לגבי האפשרות להמרה ויש אף עדויות לנזק', זו עמדתו הרשמית של משרד הבריאות בנושא. על ראש הממשלה לפטר את השר פרץ לאלתר. כל עמדה אחרת היא מבחינתנו תמיכה בו ובדבריו".  

מנשה לוי, יו"ר מנהלי בתיה"ס העל-יסודיים: "אני קורא לראש הממשלה מר נתניהו לפטר לאלתר את רפי פרץ מתפקידו כשר החינוך ולמנות מישהו אחר, שאינו מייצג מפלגה סקטוריאלית עם דעות חשוכות והזויות בכל מה שקשור למערכת החינוך של מדינת ישראל, כשר חינוך".

הסתדרות המורים: "עובדי ההוראה ימשיכו לחנך את הילדים של כולנו לשוויון, סובלנות וכבוד".

עדכון: ארגוני הקהילה יפגינו החל מהשעה 19:00 מול קריית הממשלה בתל אביב בדרישה לפטר את פרץ מהתפקיד שאליו מונה בזמן ממשלת המעבר.

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב: "שום ההברה לא תשנה את העובדה ששר החינוך הודה שעסק בטיפולי המרה. הטיפולים הם פשע שנאה, שיכול להוביל לאובדנות. בשבע נצא להפגין ונקרא לפטר אותו מתפקידו"

ח"א אופיר סופר (האיחוד הלאומי): "להבנתי הוא לא התכוון לכותרות שיצאו, צריך לדעת איך לעשות את זה. סוגיית הלהט"בים היא סוגיה כואבת, העיסוק התקשורתי סביבה הוא ציני ולא מועיל. הרב פרץ טעה ברעיון הדברים, כולנו משחררים לפעמים דברים שאנו לא מתכוונים", אמר סופר בראיון".

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו: "דברי הרב פרץ הם לא פליטת פה".

אמיר אוחנה, שר המשפטים: "מגנה בתוקף את דברי השר".

יובל שטייניץ, שר האנרגיה: "צריך לקבל אותם (את קהילת הלהט"ב) ולא לנסות לשנות אותם. אני שמח שפרץ התנצל וחזר בו מהדברים האלה". כשהרב פרץ, אגב, נשאל האם ברצונו להבהיר את הדברים שאמר לחברת החדשות, הוא אמר: "הדברים היו מאוד ברורים".

הרב שלמה אבינר: "טיפולי המרה לקטינים בעייתיים מאוד".

שי פירון, שר החינוך לשעבר: "טיפולי המרה צריכים לצאת מהשיח שלנו".

נפתלי בנט, יו"ר הימין החדש: "אנחנו מקבלים כל אדם כפי שהוא".

ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ: "רפי פרץ משקף את מדיניות נתניהו".

זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר: (מתייחסת גם להתבטאות אחרת של הרב פרץ): "אפרטהייד זה מזעזע לא פחות".

מוסי רז, מרצ: "הומופוביה, גזענות – אותה האלימות".

ציפי לבני: "מדינה כזאת תהיה לא יהודית ולא דמוקרטית".

יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר: "אנשים נולדים כך ואי אפשר להמיר אותם"

07:57 עריכה

יוסי ורטר מגיע למסקנה ב"הארץ", לפיה כל מינוי בממשלת המעבר התגלה כשער עצמי של נתניהו.

08:19 עריכה

סוג של תגובה של נפתלי בנט להצעתו של ראש הממשלה (תפרוש ותמונה לשגריר באו"ם):

08:38 עריכה

איילת שקד מציעה לאנשי איחוד הימין לא לנהל עמה מו"מ בתקשורת:

09:03 עריכה

פרופ' יפעת ביטון (ישראל דמוקרטית): "לא הייתי עושה עסקים עם אדם כמו ג'פרי אפשטיין".

10:34 עריכה

היום ב-13:00: יו"ר כחול-לבן בני גנץ יגיע לגן מאיר בתל אביב לפגישה עם נציגי הקהילה הגאה ואחריה ייתן הצהרה לתקשורת.

10:51 עריכה

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "בראש מפלגה ציונית דתית צריך לעמוד איש או אישה ציונים דתיים. הרב פרץ נבחר לכך והוא יעמוד בראשנו וסביב זה אפשר לעגן ולאחד. עם איילת שקד התהלכנו בכבוד ובהערכה רבה במשך שש וחצי שנים. אני מעריך אותה מאוד. אפשר לשתף ולחזור יחד ולתקן (…).

"יש אפשרות לדבר גם עם נפתלי בנט ולראות האם ניתן להגיע יחד למערך שלא יבזבז קולות בימין ולא יביא לידי כך שתקום ממשלה שלא בהכרח אנחנו חפצים בה, אלא תקום ממשלה לאומית".

11:47 עריכה

בלומברג: ג'פרי אפשטיין העביר לקרן וקסנר 46 מיליון דולר ב-2008 לאחר שהואשם בעבירות של שידול לזנות.

12:38 עריכה

אביגדור ליברמן לאסתי פרז ברשת ב': "אנחנו דוגלים בחילופי שטחים והיפרדות. זה לא טרנספר. היחידים שתמכו בטרנספר בתנועה הציונית היו מפא"י ההיסטורית".

12:43 עריכה

גורמים במערכת הפוליטית טוענים: דברי הרב רפי פרץ מקשים על המגעים לחיבור בין איחוד מפלגות הימין ובין בנט ושקד. הם מובילים להקשחת העמדות של בנט ושקד במגעים, ומחזקים את הדרישה שלהם להוביל את האיחוד וששקד תקבל את המקום הראשון".

12:46 עריכה

בימין החדש מכחישים שנתניהו הציע לבנט את תפקיד שגריר ישראל באו"ם: "נפתלי בנט לא קיבל מנתניהו או מסביבתו שום הצעה לתפקיד, ואין לו עניין בשום תפקיד. בנט נחוש להוביל את "הימין החדש" כתנועת ימין ליברלית, שמחברת דתיים וחילונים, להצלחה בבחירות".

12:59 עריכה

רשימת המסרים שפרסמה מפלגת נעם של הרב טאו חושפת בין השאר מה חושבים שם על הרב פרץ ועל סמוטריץ: "הם בהחלט מאמינים, אבל זה לא מספיק, כי זו לא המשימה העיקרית שלהם". על סיכוייה הקלושים של המפלגה לעבור את אחוז החסימה, אומרים ראשיה: "זאת לא השאלה הנכונה, השאלה האם יש לנו ברירה אחרת? האם אנחנו מסוגלים להמשיך לשתוק בבמות הכי מרכזיות את האמת הפשוטה שאבא ואמא זו משפחה, שהצבא צריך לנצח ושלהתחתן עם ערבי או גוי בגיור רפורמי זו התבוללות?".

13:32 עריכה

אלו הן ההבטחות של מפלגת ישראל דמוקרטית בראשות אהוד ברק לבחירות הקרובות, כפי שפורסמו באתר המפלגה:

1. לחוקק חוקה לישראל ברוח ערכי מגילת העצמאות וחזון נביאי ישראל, בתוך שנתיים מיום הקמת הממשלה. נעגן בחוקה שוויון, צדק, זכויות חברתיות ואת זכותנו על הארץ הזאת. כל זאת, תוך שמירה על שלמות העם, על זכויות המיעוטים וכמובן ללא הבדל דת גזע, מין ונטייה מינית. בנוסף, נגביל בחוקה את מספר הקדנציות לראש ממשלה ונמנע כהונת ראש ממשלה וחברי כנסת שהוגש נגדם כתב אישום. חברת מופת זה היעד שלנו.

2. גבולות עתידיים לישראל תוך שנתיים מיום הקמת הממשלה. זאת כדי להבטיח את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולמנוע סיפוח מיליוני פלסטינים. שואפים לשלום ולביטחון, שומרים על ישראל שלנו.

3. לשקם את השירותים החברתיים בישראל. תוך 24 חודשים מתחייבים לחוק חינוך חינם מגיל אפס. בנוסף, מתחייבים לאפס תורים בחדרי המיון ולצמצם ב-20% את יוקר המחייה (למשל ע"י הורדת מחירי הקרקעות ומחירי הגז). כל זאת, באמצעות השקעה ציבורית אשר תעלה את ישראל מהמקומות האחרונים ב-OECD לממוצע העולמי. מדינה למען האזרחים.

4. היהדות שייכת לכולנו. בתוך שנה נעביר חוק אשר יאפשר לכל אדם להתחתן, להתגרש ולהקבר בכל דרך שיחפוץ בה. נאפשר תחבורה ציבורית בשבת בשכונות לא דתיות. בתוך שנה יבוטל חוק הגיוס, יוגדל שכר המשרתים ונכיל תכנית להגדלת השילוב של החרדים בשוק העבודה. כן ליהדות פלורליסטית, לא לכפייה דתית.

והנה הסרטון שצורף להבטחות:

13:46 עריכה

נתניהו הנחה לבחון את ההתקשרויות עם קרן וקסנר:

ראש הממשלה ביקש ממנכ"ל המשרד לבחון ביחד עם נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ את עקרונות ההתקשרות עם הקרן ועם עמותות דומות. חלק מהשרים שנכחו בישיבת הממשלה שבה ניתנה ההנחייה – בהם זאב אלקין, יואב גלנט, צחי הנגבי, ויובל שטייניץ – סברו שהנזק בהפסקת ההתקשרויות עם קרן וקסנר עשוי לעלות על התועלת, דיברו על התרומה החיובית של הקרן להכשרת עובדי ציבור והזהירו שהפסקת ההתקשרות עמה עשויה לגרום עוד נזק ליחסים עם יהדות ארצות הברית".

13:51 עריכה

כתובות מייל של 250 מועמדים למזכירי קלפי בת"א הודלפו. חשיפת הפרטים עלולה לאפשר לגורמים בעלי אינטרס להפעיל עליהם לחץ, לסחוט אותם, להציע להם שוחד ואף לבצע נגדם מתקפת פישינג. מוועדת הבחירות המרכזית נמסר בתגובה כי מדובר בטעות אנוש.

14:02 עריכה

צפו: המסר המרכזי בסרטון פתיחת הקמפיין של מפלגת נעם של הרב טאו –  "מדינה שלמה עוברת טיפולי המרה. הגיע הזמן לעצור את זה".

מדינה שלמה עוברת טיפולי המרה. הגיע הזמן לעצור את זה.#יצאנו_לדרך

פורסם על ידי ‏מפלגת נעם‏ ב- יום ראשון, 14 ביולי 2019

14:15 עריכה

ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ, לא ממהר לשלול איחוד עם אהוד ברק וישראל דמוקרטית:  "לעשות עסקים עם עברייני מין זה דבר חמור מאוד ועל ברק להסביר את עצמו. איחוד עדיין נמצא על השולחן".

14:18 עריכה

איור עוקצני של עמוס בידרמן בנוגע לסערת הרב פרץ:

14:40 עריכה

אפקט הרב פרץ? ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את ד"ר אוון כהן, מייסד התא הגאה בליכוד, כהן לתפקיד היועץ לתקשורת הבינלאומית.

14:49 עריכה

שר החינוך, הרב רפי פרץ, לא נסוג מדבריו, אך מבהיר: "לא אמרתי בריאיון שאני בעד טיפולי המרה"

הרב התייחס בדף הפייסבוק שלו לסערה בעקבות התבטאותו בנוגע לטיפולי המרה ללהט"בים. עיקרי דבריו:

"אני מאמין כי רוב מי ששמע את גלי ההדף של הראיון כלל לא צפה בו, התגובות הגיעו מהבטן, תוך עיוות דבריי, פופוליזם זול שמשרת בעיקר את המשך השסע והעמקת הקרע בחברה הישראלית

"אמרתי שקודם כל אני מכבד כל אדם באשר הוא אדם. הדגשתי שאני לא נותן ציונים לאף אחד. כשנשאלתי באופן ספציפי לגבי טיפולי המרה, אמרתי מניסיוני בלבד שכאשר פנו אליי תלמידים מהציונות הדתית וביקשו הכוונה הפנתי אותם לגורמים מקצועיים לבקשתם וראיתי שזה אפשרי. לא אמרתי שאני בעד טיפולי המרה.

"שלא תתבלבלו, זו לא האמירה שלי שאותה הם תוקפים אלא את מי שאני מייצג ומה שאני מייצג. יש כאן מאבק על הזכות לחשוב אחרת. מסתבר שגם שר חינוך בישראל לא יכול **לחשוב** אחרת, שיש רק מחנה אחד שמרים דגל של חופש הדיבור.

"יש פה ניצול ציני של מערכת הבחירות, שמחפשת לעשות הון פוליטי על גבם של הקהילה הלהטבית (…) מי שחושב שנטולי שדרה אנחנו ואסור לנו לומר את אמיתת חיינו, בנועם ובכבוד לכל אדם, ימצא את הציונות הדתית חזקה ומכילה כפי שהייתה ותהיה תמיד".

מאז כניסתי לפוליטיקה אני לומד שיש אמת ויש עולם של ציוצים. יש חופש הדיבור לאמירות מסוג אחד וחופש השיסוי למי שמסביר עמדה…

פורסם על ידי ‏רפי פרץ‏ ב- יום ראשון, 14 ביולי 2019

15:30 עריכה

יו"ר כחול-לבן, בני גנץ, הצטרף למבול התגובות להתבטאות ההומופובית של שר החינוך רפי פרץ במסיבת עיתונאים שערך במרכז הגאה בגן מאיר בתל אביב.

גנץ ציין: "רפי פרץ סטה סטייה חמורה, הוא לא היה צריך להתבטא כך, אי אפשר שלא להתייחס לזה". אבל בניגוד למספר 2 שלו, יאיר לפיד, שקרא לגנץ להתפטר, הדגיש גנץ,  שהיה הרמטכ"ל בזמן שפרץ שימש כרב הצבאי הראשי: "אני מכיר ואוהב את הרב רפי, שירתנו שירות ארוך ביחד, ואני לא עוסק בפיטוריו".

גנץ לא החמיץ את ההזדמנות לתקוף את ראש הממשלה נתניהו: "נתניהו כרת ברית עם הקיצונים, ראינו את זה עם הכנסת סמוטריץ' לקבינט ועכשיו עם משרד החינוך והעומד בראשו. אנחנו לא נתפשר על קבלת האחר בדיוק כמו שהוא. יש בקהילת הלהט"ב חילונים ודתיים ואנחנו נקבל כל אחד כמו שהוא ולא ננסה לעצב ממנו משהו אחר כמו בתהליכי המרה שמוכחים מדעית כבלתי קבילים.

גנץ הבטיח כי: "תיק החינוך יהיה בשליטה שלנו ואני אעסוק בו באופן אישי עם שר החינוך שאמנה. תלמידי ישראל ידברו אחד עם השני ולא אחד על השני".

ח"כ איתן גינזבורג מ"כחול לבן" שהשתתף באותה מסיבת עיתונאים הגיב להתבטאותו של פרץ: "האמירות של שר החינוך מסוכנות וצריך להפסיק אותן. בלתי נתפסת העובדה שיש מי שחושב שצריך ואפשר להמיר זהות של אדם בגלל זהותו המינית. טיפולי המרה הם טיפולים מסוכנים שמביאים עד לכדי אובדן חיי אדם".

בני גנץ במסיבת עיתונאים בבית מאיר (צילום: יח"צ כחול לבן)
בני גנץ במסיבת עיתונאים בבית מאיר (צילום: יח"צ כחול לבן)
17:25 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ממשיך להשקיע זמן ואנרגיה בתחביב שלו: ביקורת התקשורת הישראלית (במיוחד כשהיא מסקרת ומבקרת את ראש הממשלה). הפעם על הכוונת – אמנון אברמוביץ':

17:38 עריכה

התקשורת כבר לא כל כך מתעניינת ב"הפגנות מחאת השחיתות" מול ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, אבל המפגינים ממשיכים להגיע. שלשום (שישי) עיכבה המשטרה חמישה מפגינים שהתקרבו לבית היועמ"ש, בפעם השלישית החודש. ואילו היום דחה בית משפט השלום בפתח תקווה את בקשת המשטרה להוציא למפגינים הללו צו הרחקה, ולמעשה אישר להם להמשיך להרעיש עולמות בשכונה של מנדלבליט.

הפגנה בשכונתו של מנדלבליט (צילום: רועי חלימה, פלאש 90)
הפגנה בשכונה של מנדלבליט (צילום: רועי חלימה, פלאש 90)
17:46 עריכה

המפלגה הירוקה חוזרת להתמודד בבחירות לכנסת. אחרי שלוש מערכות בחירות שבהן מפלגת הירוקים לא התמודדה היא חוזרת לזירה, הפעם בהנהגתה של פעילת הסביבה יעל כהן פראן, שבעבר כיהנה כח"כ ב"קדימה", "התנועה" ועד הבחירות האחרונות במפלגת העבודה.

סיסמת הבחירות של המפלגה הירוקה החדשה-ישנה תהיה "בוחרים בחיים".

בהודעתה על ההתמודדות כתבה כהן-פראן: "יותר ויותר אנשים מתים או חולים במחלות נשימה ובסרטן שנגרמים מזיהום אוויר וחשיפה לסיכונים סביבתיים אחרים. אותה ממשלה שמשקיעה בפיתוח נתיבי תנועה כדי להלחם בתאונות הדרכים אבל מזניחה את הסביבה שגובה מחיר הרבה יותר גבוה בנפש".

"אנחנו נלחמים על החיים, לא פחות", מצהירה כהן-פראן, "על חייהם של תושבי המפרץ שנזרקו בצד הדרך לטובת בעלי ההון. על מניעת תכניות בניה גרנדיוזיות שיבואו על חשבון החיים והסביבה של כולנו. הנושא בוער בעצמותיהם של מאות אלפי אזרחים שמאסו בהזנחה הפושעת, וכמו שהצלחנו להכניס חברי מועצה בבחירות המקומיות כך נצליח להכנס לכנסת".

יעל כהן פארן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
יעל כהן פארן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
18:27 עריכה

כתב חדשות ערוץ 13 עקיבא נוביק מדווח: "חבר הכנסת לשעבר רוברט אילטוב מישראל ביתנו עובר לייעץ לקמפיין של הליכוד מול הקהל הרוסי. בליכוד סיכמו עם אילטוב שישמש כיועץ לנושא "הקול הרוסי" במערכת הבחירות הקרובה". אילטוב שימש כח"כ במפלגתו של ליברמן מ-2006 עד לבחירות האחרונות שבהן החליט שלא להתמודד.

עודד פורר, מספר 2 בישראל ביתנו, הגיב להחלטתו של אילטוב בראיון אצל ירון וילנסקי בגלי צה"ל: "אני לא מתרגש. אין לי טענות לנתניהו, הוא יכול לעשות ירידי תעסוקה כמה שהוא עושה. אבל בסוף זה מצביע על ההיסטריה שנתניהו נמצא בה. נתניהו עושה הכול לברוח מהנושא האמיתי: שיש לו שר חינוך שתומך בטיפולי המרה, וכמובן שר תחבורה שרוצה שתהיה כאן מדינת הלכה".

רוברט אילטוב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
רוברט אילטוב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
19:31 עריכה

לשר החינוך לשעבר, יו"ר הבית היהודי והימין החדש לשעבר, יו"ר חברת סאיוטה לשעבר ומנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר נפתלי בנט אין עדיין מפלגה אבל יש לו מגוון עיסוקים מעניינים. היום, למשל, לאחר שסיים לכעוס על האמירה ההומופובית של שר החינוך הנוכחי רפי פרץ, הוא אירח את שגריר בריטניה בישראל ניל ויגאן לפגישת היכרות:

 

 

19:45 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ לא מצליח להירגע מההתבטאות ההומופובית של שר החינוך הרב רפי פרץ. הורוביץ תוקף את בני גנץ שתקף את פרץ אבל לא מספיק:

ומספח לתוך ההתבטאות של פרץ גם את הנושא המדיני:

19:49 עריכה

סמוטריץ' מצליח באותו משפט לרמוז שהוא לאו דווקא מסכים עם ההתבטאות של פרץ אבל להשתלח בעוצמה במי שבאמת לא מסכים איתו:

19:52 עריכה

יו"ר חד"ש איימן עודה חוגג את הניצחון של ארגון עדאללה במאבק נגד גירוש הערבים מהפארק בעפולה ונתלה על ענף גבוה:

19:54 עריכה

אחמד טיבי הוא כמעט הפוליטיקאי היחיד שהקמפיין שלו מתייחס למותם התכוף של פועלי בניין בתאונות עבודה. ואולי זה קשור לעובדה שהרבה מהם ערבים?

19:56 עריכה

סתיו שפיר משתפת תמונה מצעירותה במלאת שמונה שנים למחאת האוהלים החברתית, בדרך להפגנת הלהט"ב נגד שר החינוך פרץ:

20:20 עריכה

כ-700 איש מפגינים מול קריית הממשלה בתל אביב בהפגנה שיזמה קהילת הלהט"ב בדרישה לפטר את שר החינוך, הרב רפי פרץ, בעקבות התבטאויותיו בזכות תמיכה בטיפולי המרה.  המפגינים מחזיקים שלטים שעליהם נכתב: "יפוטר לאלתר", ו"טיפולי המרה – לא בבית ספרנו" וקוראים "ההומופוביה מתחילה במסדרונות הממשלה" "רפי רפי תתפטר, החינוך שווה יותר". 

בהפגנה נואמים, בין השאר, אוהד חזקי מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אילה כץ, אמו של ניר כץ ז"ל שנרצח בבר נוער, וכן הרבה נועה סתת ושרת החינוך לשעבר לימור לבנת. בין המפגינים נמצאים גם אחדים ממנהיגי האופוזיציה, ביניהם אהוד ברק, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ומספר חברי כנסת מ"כחול לבן".
20:40 עריכה

"אור" לגויים: התבטאותו ההומופובית של שר החינוך רפי פרץ עושה כותרות בכלי התקשורת הגדולים ביותר בעולם. העיתון וושינגטון פוסט, למשל, מדווח  על "תגובות נזעמות על התבטאותו של שר החינוך החדש של ישראל, רבי רפי פרץ מהמפלגה הלאומנית הקיצונית 'הבית היהודי', בזכות טיפולי המרה… פרץ אף סיפר ששלח תלמידים לבצע טיפולי המרה בעצמו". ההתבטאות דווחה גם ברשתות הטלוויזיה הבריטיות BBC ו-SKY ובכלי תקשורת מובילים נוספים.

21:02 עריכה

מנכ"ל "שלום עכשיו" לשעבר ופעיל מרצ, אבי בוסקילה, הצטרף הערב למפלגתו של אהוד ברק "ישראל דמוקרטית". בוסקילה היה עד כה פעיל במרצ והתמודד כמה פעמים בפריימריז של מפלגת השמאל.

"אני נרגש וגאה להצטרף למאבק להצלת הדמוקרטיה הישראלית", הצהיר בוסקילה בהודעה על הצטרפותו. "זוהי לא עוד מערכת בחירות, אלא החלטה גורלית על דמותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית"

בוסקילה, יוצא מושב משמר הירדן, שירת 12 שנה בחטיבת הנח"ל של צה"ל במלחמת לבנון הראשונה והשנייה ובאינתיפאדה השנייה והגיע לתפקיד קצין אג"ם של החטיבה. הוא התפרסם כשהשתלט על נועם פרידמן, חייל שירה על אזרחים ערבים בחברון.

במרצ נחשב למייצג של ה"טיקט הביטחוני" והשתמש ב"טיקט" הזה כשניסה להתברג בצמרת המפלגה, בלא הצלחה גדולה. בפריימריז לראשות מרצ לקראת הבחירות האחרונות הפסיד לתמר זנדברג ובפריימריז לרשימה נבחר למקום שישי, כלומר השמיני אחרי השריונים, וכצפוי לא נכנס לכנסת.

מאחר גם אהוד ברק וגם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ לא פוסלים את האפשרות למיזוג בין שתי הרשימות, עדיין מוקדם לדעת אם ההימור של בוסקילה יגדיל את סיכוייו להיכנס לכנסת.

אבי בוסקילה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אבי בוסקילה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

 

22:15 עריכה

ערוצי הטלוויזיה 12 ו-13 פרסמו הערב פרטים חדשים מעדותו במשטרה של עד המדינה ניר חפץ ומקורבו לשעבר של ראש הממשלה נתניהו במשטרה ב"תיק 1000" ו"תיק 4000" (תיק המתנות ותיק בזק) שבהם חשוד נתניהו בעבירות מרמה וקבלת שוחד.

לפי עדות של חפץ שפורסמה בערוץ 13, התפרץ בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, לישיבה שבה השתתף חפץ בבית ראש הממשלה, וצעק "(שאול) אלוביץ' לא מספק את הסחורה".

"יאיר צרח וצרח עד שעורך הדין יוסי כהן, שגם היה שם קם, להוציא אותו מהחדר", טען חפץ, לפי הפרסום, בחקירתו. יאיר נתניהו עצמו, ששמו הוצא מרשימת החשודים בפרשות שבהן חשוד אביו, עומת בעבר על אודות התקרית ואמר בחקירתו: "יוסי כהן, הנכה הזה, לוקח לו עשר דקות לקום, נראה לכם שהוא יכול להוציא אותי מאיזה חדר?".

יאיר נתניהו מסר בתגובה לפרסום: "עוד עדות שקר של עד המדינה ניר חפץ, שאשם הדבר היה דרוש כדי להציל את עורו היה גם מעליל על משפחת נתניהו שהיא אחראית לרצח ארלוזורוב".

לקראת השידור בערוץ 13 פתח נתניהו הצעיר במתקפת ציוצים נגד ערוץ 13 שבה הגדיר את הערוץ כ"ערוץ תעמולה", וכינה את כתב המשפטים של הערוץ, אביעד גליקמן, "ינשוף". וזאת, אגב, יום בלבד אחרי שבנו הבוגר של רה"מ כינה את כתב הפלילים של ערוץ 12, גיא פלג, "דמבו".
ואילו ערוץ 12 פרסם כי חפץ סיפר בעדותו שאיש העסקים ארנון מילצ'ן הגיע לפגישה אישית עם רה"מ, שבסיומה התרברב בפניו שנתניהו ביקש מהמוסד לסדר לו מסוק שייקח אותו לירדן יחד עם המיליארדר ההודי טאטא, וזאת כדי לקדם את המיזם העסקי שלו.

הפרסום של ערוץ 2 הערב "מתכתב" עם פרסום קודם שפורסם בשבוע שעבר מחקירותיו של ראש הממשלה על אותה טיסה לירדן. בשבוע שעבר פורסם כי נתניהו לא זכר אם היה או לא היה מסוק של המוסד שהטיס את מילצ'ן וטאטא לירדן. בעבר פורסמה עדותה של הדס קליין, עדת המפתח בתיק, שטענה שמילצ'ן הוטס לירדן בכלל במסוק ירדני שאורגן בידי ראש המוסד לשעבר מאיר דגן.

בן כספית פרסם בסופ"ש במעריב שבכלל היו שני מסוקים: מסוק ישראלי, שהטיס את שני המיליארדים לגבול, ומסוק ירדני, שהטיס אותם בתוך ירדן מהגבול לטיסה עם המלך.

ניר חפץ (צילום: פלאש 90)
ניר חפץ (צילום: פלאש 90)

 

סגירה