ישראל כ"ץ: "לא יהיו יותר סגרים, אנחנו פותחים לתמיד"

נתניהו למנדלבליט: "עבודה פקידותית, תעשה מה שאני אומר לך" ● הקבינט יתכנס מחר שוב לדון על מועד פתיחת המשק ● גנץ לנתניהו: "לא אסלח לך שהאשמת אותי בסיכון מכוון של חיי אדם" ● אדלשטיין וטרופר סיכמו על חידוש פעילות התרבות בשבוע הבא ● ישראל הסכימה להתקנת צינור גז לעזה במימון בינלאומי

פקחי עיריית בת ים בקניון שנפתח בעיר בניגוד לתקנות, 11 בפברואר 2021 (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אבשלום ששוני / פלאש 90
פקחי עיריית בת ים בקניון שנפתח בעיר בניגוד לתקנות, 11 בפברואר 2021

קבינט הקורונה ידון היום, בשעה 13:00 בצהריים, בהמשך פתיחת המשק. על רקע הירידה במדדי התחלואה והעלייה במספר המחוסנים כחול לבן דורשת להרחיב את פתיחת המשק, בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד הבריאות דורשים להמשיך את התהליך באופן מדוד. בכחול לבן טוענים שנתניהו מעוניין לעכב את הפתיחה כדי שזו תהיה כמה שיותר סמוכה למועד הבחירות, ב-23 במרץ.

בשלושה סקרים פנימיים, שערכו שלוש מפלגות שונות, כחול לבן לא עוברת את אחוז החסימה – כך דיווח יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז". בשלושת הסקרים האמורים עוברת מרצ את אחוז החסימה.

מחר יחול המועד האחרון להגשת תשובה בבקשה למנוע ממועמד או מרשימת מועמדים מלהתמודד בבחירות לכנסת. לוועדת הבחירות המרכזית הוגשו בקשות למנוע את התמודדותם של אבתיסאם מראענה מנוחין, הרשימה המשותפת ורע"ם. מחרתיים יחול המועד האחרון שבו על היועץ המשפטי לממשלה להגיש לוועדה את עמדתו. ההערכה היא היועץ יתנגד לפסילה.

באתר ועדת הבחירות המרכזית עדכנו על מספר מועמדים, מרשימות שונות, שהודיעו על פרישתם. פעיל המחאה ישי הדס, חברת הכנסת לשעבר מלי פולישוק והמשורר אילן שיינפלד, שהיו מועמדים ברשימה "דמוקרטית" הודיעו ליושב ראש ועדת הבחירות עוזי פוגלמן על פרישתם. גם עופר אוגש, מספר 33 ברשימת ימינה, הודיע על פרישתו. וכך עשה גם עבדאללה חורי, מספר 9 ברע"ם.

חמשתם מצטרפים ליקי בן חיים, שעזב את רשימתו של גדעון סער, תקווה חדשה, ושב לליכוד.

בשל חילוקי דעות בין הליכוד וכחול לבן – ישיבת הממשלה, שאמורה הייתה להיערך היום, בוטלה.

סגירה