נתניהו: לא אצטרך חוק צרפתי או חסינות, לא ארוץ לנשיאות

בראיון לחדשות 12 הבטיח נתניהו כי בן גביר לא יהיה בממשלתו ואמר כי דיבר ״פעם או פעמיים״ עם מילצ׳ן לאחר הגשת כתב האישום ● מראשון: מכוני כושר למתחסנים, קניונים לכולם, כיתות ה'-ו', י"א-י"ב ילמדו בערים ירוקות וצהובות ● העד אילן ישועה התלונן בפני הפרקליטות: משנים את ערך הוויקיפדיה שלי ● סקר מנדטים: לגוש נתניהו 47, בנט עם 11, רע״מ עוברת את אחוז החסימה

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי, 8 בפברואר 2021 (צילום: ראובן קסטרו/פול)
ראובן קסטרו/פול
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי, 8 בפברואר 2021

פרסום ראשון: שמעון בטאט יוביל את מטה הבחירות של מפלגת העבודה. בטאט היה מנהל מטה הבחירות ב-1999 של אהוד ברק, כשזה גבר על מועמד הליכוד בנימין נתניהו לראשות הממשלה. אחרי הבחירות הוא שימש כסגן ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, והתפרסם כאשר פרש תוך ביקורת קשה על ההתנהלות של ברק.

בטאט, שהיה מקורב גם לרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, ניהל את מטה הבחירות שלו במערכות הפריימריז מול ציפי לבני על הנהגת קדימה.

בטאט ניהל גם את מטה הבחירות של יצחק הרצוג ב-2013, בפריימריז שהתקיימו מול שלי יחימוביץ'. באותם ימים הסתבכו השניים בפרשה של תרומה אסורה ששימשה לקמפיין שלילי נגד יחימוביץ'. התיק נגד הרצוג נסגר, בטאט הורשע בקבלת תרומה אסורה, אך בית משפט השלום בתל אביב ביטל את הרשעתו באוגוסט 2018. לזכותו של בטאט עמדו עברו הצבאי המפואר, המבצעים החשאיים שבהם נטל חלק והפעילות ההתנדבותית שלו.

בטאט היה מנהל בית"ר ירושלים בשנים 2001-2000, כאשר הקבוצה הייתה שייכת למיליארדר גד זאבי. בין השנים 2013-2012 הוא היה מנכ"ל העיר החרדית אלעד.

בטאט סירב אמש להתייחס לנושא המינוי.

שמעון בטאט ב-2015 (צילום: טל שניידר)
שמעון בטאט ב-2015 (צילום: טל שניידר)

אחרי שאתמול הסתיימה ישיבת קבינט הקורונה ללא החלטות של ממש, הבוקר, בשעה 11:00, תשוב ותתכנס ועדת השרים כדי לדון ביציאה מהסגר. לפי התוכנית שמקדם משרד הבריאות, בשבוע הבא, ישובו תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב ללמוד ביישובים ירוקים וצהובים. במועד זה ישובו לפעול גם קניונים, חנויות רחוב ובתי תפילה.

בדיון אתמול שררה מתיחות רבה ונרשמו עימותים מילוליים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ראש הממשלה החליפי בני גנץ.

בני גנץ פועל לקדם רישום של זוגות כנשואים, גם מבלי שנישאו ברבנות או במוסדות דת של יתר הדתות – כך דיווח הבוקר יובל קרני ב"ידיעות אחרונות". גנץ מקדם יוזמה זאת מתוקף תפקידו כממלא מקום שר המשפטים ועל רקע משבר הקורונה, שלא מאפשר לזוגות, שבעבר היו נוסעים להינשא בחו"ל – כמו כמו להט"בים ופסולי חיתון – לעזוב את הארץ.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר להפיץ תזכיר חוק בעניין זה כהוראת שעה. "אנחנו מקווים לא ייכנע לשיקולי קמפיין ולא יפריע בתיקון החשוב הזה", אמר בכיר בכחול לבן. נציגי ש"ס ויהדות התורה צפויים להתנגד למהלך.

מחנה מתנגדי נתניהו, שמורכב מיש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ, מקבל 58 מנדטים – כך נמצא בסקר פאנלס פוליטיקס, שפורסם הבוקר בתחנת הרדיו 103fm. גוש התומכים של ראש הממשלה, שמורכב מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית, זוכה ל-49 מנדטים. ימינה, שנתפסת כמי שנמצאת בין שני המחנות, מקבלת 13 מושבים בכנסת הבאה.

כחול לבן, שקיבלה 2.2% מהקולות, הכלכלית החדשה בראשות פרופסור ירון זליכה, שקיבלה גם היא 2.2% מהקולות, ורע"ם, שקיבלה 2% מקולות הבוחרים בסקר – לא עוברות את אחוז החסימה.

המרואיינים בסקר נשאלו לגבי עמדתם בשאלת מינויו של איתמר בן גביר לשר בממשלה הבאה. 46% מהמשיבים הביעו התנגדות, 25% הביעו תמיכה ו-29% אמרו שאין להם דעה בנושא.

לגבי שילוב הרשימה המשותפת בממשלה הבאה אמרו 64% מהנסקרים שהם מתנגדים לכך, 21% הביעו תמיכה, ו-15% אמרו שאין להם דעה בנושא.

הסקר נערך אתמול בקרב 527 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה – 4.3%.

שר הבריאות יולי אדלשטיין: 2.2 מיליון איש זכאים לתו הירוק.

סגירה