הדבר האחרון שנתניהו שבר שם זה שתיקה

ראיון של בנימין נתניהו עם יונית לוי בערוץ 12, צילום מסך
ראיון של בנימין נתניהו עם יונית לוי בערוץ 12, צילום מסך

לצד מספר עיתונאים מעולים, ברור שהתקשורת המסחרית כוללת גם ריקבון ציני, סילופים מובנים ונטייה בידורית על חשבון דיון רציני.

אני לא מדבר רק על המראיינת המצחקקת שאמורה הייתה להתכונן לעומק במחיצת חבריה למערכת ולשאול שאלות קשות בנושאים קיומיים של חיים ומוות, של כלכלה ופוליטיקה ושל עצם קיומה של הדמוקרטיה הגוססת. במקום זאת התמסרה ללא תנאי לנוכל הבלתי נסבל.

אני לא מדבר רק על המראיינת המצחקקת שאמורה הייתה להתכונן לעומק ולשאול שאלות קשות בנושאי חיים ומוות של כלכלה ופוליטיקה ושל עצם קיומה של הדמוקרטיה הגוססת. במקום זאת התמסרה ללא תנאי

אני גם לא מדבר רק על החובה להציג מיד, בזמן אמת ובכותרת גדולה את הפרכת השקרים המהממים של נתניהו (אני מודה שזה לא קל: הוא יורה אותם בצרורות, בחוסר עכבות שמדהים כל אדם בעל מצפון, ובזחיחות שמרתיעה כל אישה הגונה).

אני לא מדבר רק על כך שראיון תקשורתי שכל מהותו בדמוקרטיה היא לשאול שאלות רציניות בניסיון לדרוש תשובות אמיתיות למצוקות ענק של הציבור, הופך למופע תעמולה מבעית של איש מסוכן אחד.

אני מדבר גם על מיסגורו השקרי של הראיון בידי חברת החדשות של ערוץ 12: הכותרת באתר N12 הייתה "נתניהו שובר שתיקה ארוכה"!

תגידו לי, אתם מתכוונים לסילוף הנורא הזה ברצינות? האיש לא מפסיק לדבר ולברבר ולטרטר ולשקר ולערוך מופעי תעמולה ושיווק עצמי אינסופיים בכל פלטפורמה אפשרית: נאומים והצהרות שאמורים להיות ממלכתיים, הופכים לפריק שואו של התפארות עצמית והתקרבנות שקרית. סרטוני כזב בפייסבוק, ציוצי הסתה בטוויטר, שואו מביך בטיקטוק ופוזה אינסופית באינסטגרם. אה, וגם שיחות חנופה מבישות עם המעריצים והמעריצות מערוץ 20.

במידה רבה, זוהי מהות שלטונו של נתניהו: תעמולה בלתי פוסקת, שטיפת מוח נצחית, תרבות כזב שיטתית וטרטרת בעומק המוח.

שתיקה היא הדבר האחרון שהאיש הזה שובר. את מדינת הרווחה הוא שבר. את מושג האמת הוא שבר. את הגבולות המצפוניים שמאפיינים כל אדם הגון הוא שבר מזמן. את אמון הצבור במוסדות הדמוקרטיה הוא שבר. את הלגיטימיות של ציבור שלם הוא שבר. את הסולידריות ואמון הציבור בשיקולי ההנהגה הוא שבר. את כל גבולות הבושה הוא שבר.

אני מדבר גם על מיסגורו השקרי של הראיון בידי חברת החדשות של ערוץ 12 באתר N12:  "נתניהו שובר שתיקה ארוכה". אתם מתכוונים לסילוף הנורא הזה ברצינות? האיש לא מפסיק לברבר ולערוך מופעי תעמולה ושיווק עצמי

אבל שתיקה, גבירותיי ורבותיי, הוא מעולם לא שבר. פשוט כי הוא לא מפסיק לטרטר תעמולה שוטפת מוח כל הזמן ומכל עבר.

הוזמנתי לא אחת לאולפני החדשות של ערוץ 12 בת"א וליד ירושלים. מכיר שם מספר כתבים מעולים. יודע עד כמה המלאכה קשה והלחצים רבים. באופן אישי, בטח שאין תלונות. להפך: כיף להתארח שם.

אבל יש לכם אחריות, ליידיס וג'נטלמן. ולא אחת אתם מתעלמים ממנה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 402 מילים
סגירה