סקר: גנץ נכנס לכנסת עם 5 מנדטים, מרצ והציונות הדתית מגרדות את החסימה מלמעלה

הממשלה אישרה עוצר לילי בפורים ביום חמישי, שישי ומוצ"ש מ-20:00 עד 5:00 ● התנועה תוגבל לקילומטר מהבית, ייאסרו ביקורים בבתים והתחבורה הבינעירונית לא תפעל ● דיווח: "מנדלבליט יודיע לנתניהו כי הוא מבזה החלטה של ביהמ"ש העליון" ● נתניהו הגיע להצגת התיאטרון הראשונה, ריבלין החליט לא להגיע ● סמוטריץ' ונתניהו לא הצליחו להבטיח זה לזה נאמנות לאחר הבחירות ● בג"צ הוציא צו על תנאי לפרוייקט הרכבל לכותל

בני גנץ בנאום בו קרא לאיחוד מפלגות כדי להפיל את נתניהו, 11 בינואר 2020 (צילום: אלעד מלכה)
אלעד מלכה
בני גנץ בנאום בו קרא לאיחוד מפלגות כדי להפיל את נתניהו, 11 בינואר 2020

בוואלה מדווחים כי שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח הלילה בטלפון עם שר החוץ גבי אשכנזי, והבהיר כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך המועדפת על ארצות הברית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בלינקן כתב גם כי דיברו על הקורונה והבטיח על מחויבות ארה"ב לבטחון ישראל.

ניצן הורוביץ תומך. בציוץ שפרסם הוא כתב:

אחרי שנים של אשליות, ארה"ב אומרת את מה שצריך להיות האינטרס הישראלי העליון: "פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שחיה בשלום לצד מדינה פלסטינית דמוקרטית". צריך לנצל את הגישה החדשה של ביידן, כדי לדבר עם הפלסטינים. זו הזדמנות גדולה.

אשכנזי צייץ:

ליברמן התראיין לכאן רשת ב' ופתח במצבו המשפטי של נתניהו. "אני חושב שחייבים לתת לבתי המשפט לעשות את המלאכה בלי להפריע, בלי להלחיץ, באמת בלי רעשי רקע, שיעשו מה שצריך לעשות, יש שופטים בירושלים וככה צריך להתנהל. מצד שני נתניהו חייב להפסיק לקטר וליילל. אתה בטוח בחפותך, לך תוכיח. ברגע שהוא אומר שהתיקים מתפוררים וממשיך ליילל זה נחלש. כל הזמן ליילל עשו לי שתו לי זה לא מכובד".

ליברמן אמר שאחרי הבחירות "חייבים להתמקד בכלכלה". לדבריו "יש בין 700 ל-900 אלף מובטלים. 80 אלף עסקים שפשטו רגל. אנחנו המדינה היחידה בעולם בלי תקציב".

לגבי איראן אמר "בוא ניקח נתונים אובייקטיביים: האיראנים ביטלו את הפרוטוקול. נתניהו אשם בהידרדרות של ישראל מול איראן. האיראנים מעולם לא היו כל כך קרובים לנשק גרעיני.

על כחול לבן אמר: "בני גנץ התחיל עם 35 מנדטים והתחייב שהוא לא יישב תחת נתניהו ואנחנו רואים איפה הוא מדשדש היום, וגם יש את ההצלחה הכבירה שלו בעולם העסקי – הוא היה יכול לקבל החלטה נכונה וחוזר למושב והופך לחקלאי צנוע. גם במשרד הבטחון הוא מנוטרל מקבלת החלטות".

גילה גמליאל כתבה הלילה:

סיימתי כעת את הדיונים עם משרד האוצר. יחד עם ראש הממשלה נביא לאישור שרי הממשלה את הקצאת התקציב לניקיון החופים ולפינוי הזפת. האירוע מורכב אבל בשליטה, והמטרה העיקרית היא לסיים את ניקיון

זפת בחוף ליד חדרה, 20 בפברואר 2021 (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
זפת בחוף ליד חדרה, 20 בפברואר 2021 (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)

השרה אורית פרקש הכהן אמרה בגל"צ נוכח הדיון בפורים מאתמול כי זה לא משנה וכי "רוצים לנהל דיון רציני ומסודר כדי לקבל החלטה מאוזנת". הממשלה צפויה להחליט היום על עוצר לילי בסוף השבוע בין השעות 20:00 עד 05:00, מחשש לתחלואה במסיבות פורים.

השר מיכאל ביטון התראיין ברשת ב' על מצבה של מפלגתו כחול לבן וקבע: "הדבר היחיד שמעניין את נתניהו כרגע זה להגיע לאפריל בלי גנץ. הוא חושש שגנץ יחליף אותו ורוצה שהוא ייעלם, אבל לראות את לפיד עובד על זה, זה כבר מדאיג כי הוא נוהג בחוסר אחריות".

סגירה