״הקומבינות של דרעי וליצמן על חשבון חילונים צריכות להיפסק״

עימותים באום אל-פחם: שוטרים פצעו קשה מפגין בראשו ● ח״כ יוסף ג׳אברין נורה בגבו ברימון הלם ● אורלי לוי-אבוקסיס: "ניסו לעשות לי חיסול פוליטי״ ● דיווח: העימות בין נתניהו ורגב מבוים ונועד לצרכי קמפיין ● סער: בנט ואני לא מקיימים שיחות על רוטציה בינינו ● שקד לא פוסלת בלוק טכני עם סער ● היועמ"ש החליט לדחות את ההכרעה בתיקים של נבחרי ציבור עד לאחר הבחירות

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בפגישה עם ראשי מועצת יש"ע, 6 בספטמבר 2020 (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
שריה דיאמנט, פלאש 90
יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בפגישה עם ראשי מועצת יש"ע, 6 בספטמבר 2020

הרשימות שהודיעו שלא ישבו בממשלה שיקים בנימין נתניהו – יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, כחול לבן ומרצ – משיגות 61 מנדטים; כך נמצא בסקר של פאנלס פוליטיקס, שפורסם הבוקר ב"מעריב".

מחנה נתניהו – הכולל את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית – השיג בסקר זה 48 מנדטים. ימינה – שהודיעה שהיא מעוניינת בהחלפת נתניהו כראש הממשלה, אך לא שללה את האפשרות שתשב בממשלה בראשותו – משיגה 11 מושבים בכנסת, לפי הסקר הנוכחי.

הדפסת שלט בחירות של תקווה חדשה, 25 בפברואר 2021 (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
הדפסת שלט בחירות של תקווה חדשה, אתמול (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

מצביעי ימינה התבקשו להשיב על השאלה כיצד היו רוצים שמפלגתם תנהג אם תהיה "הגרוש ללירה" – זו שבכוחה להכתיר את נתניהו לראש ממשלה או זו שבאפשרותה להביא לסיום כהונתו בתפקיד. 41% השיבו שעל ימינה יהיה אז להצטרף לקואליציית נתניהו, ושיעור זהה של בוחרים סבורים שבמקרה כזה על המפלגה לחבור לרשימות שמעוניינות בהחלפת נתניהו.

הרשימה הערבית המאוחדת, רע"ם – בראשות מנסור עבאס, מקבלת 2.2% מהקולות, והכלכלית החדשה – בראשות ירון זליכה מקבלת 1.6% מהקולות; שתיהן לא עוברות את אחוז החסימה.

על שאלות הסקר השיבו אתמול 593 מרואיינים מתוך 2,940 איש שהתבקשו לענות את השאלות. הנסקרים מהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית – 4.2%.

העימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין השרה מירי רגב, שעליו דווח השבוע בתקשורת, הוא מהלך מתוכנן, לצרכי קמפיין – כך דיווח הבוקר יובל קרני ב"ידיעות אחרונות" על סמך דבריהם של גורמים בליכוד. המטרה של המהלך נועדה לצייר את נתניהו כמי שמחזיק בקו לעומתי ביחס לארגוני העובדים, בעוד רגב – שנפגשה עם יושב ראש ההסתדרות ארנון בר דוד – מצדדת בהם.

נתניהו (משמאל) ורגב בכנסת, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
נתניהו (משמאל) ורגב בכנסת, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מחרתיים – ביום ראשון – ימסור בית המשפט העליון את החלטתו בשאלה האם לאשר את פסילתה מהתמודדות לכנסת של אבתיסאם מראענה. הדיון בעניינה של מראענה, המשובצת במקום השביעי ברשימת העבודה לכנסת, התקיים שלשום בבית המשפט בעקבות החלטתה בשבוע שעבר של ועדת הבחירות המרכזית שלא להתיר את התמודדותה.

אבתיסאם מראענה בבית המשפט העליון בירושלים, 24 בפברואר 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מראענה בבית המשפט העליון בירושלים, שלשום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ההערכה היא שבית המשפט יתיר את התמודדות מראענה. בשל קוצר הזמן צפוי בית המשפט לפרסם את החלטתו ביום ראשון, אך לתת את הנימוקים רק בהמשך. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, שנדרש למסור את עמדתו, הביע התנגדות לפסילה.

סגן השר פטין מולא נפגש עם זיאד דרוויש מהוועדה הפלסטינית לאינטראקציה עם הציבור הישראלי ואמר לו לו שראש הממשלה בנימין נתניהו השתנה ושאסור להצביע לרשימה המשותפת ולמנסור עבאס – כך, לפי דיווח של יוסי ורטר ב"הארץ", אומר פוליטיקאי ערבי-ישראלי.

.סגן השר פטין מולא בכנסת, אפריל 2019 (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
פטין מולא בכנסת, אפריל 2019 (צילום: נועם ריבקין פנטוןן, פלאש 90)

פרסום זה בא בהמשך לדיווח של אליאור לוי ב"ידיעות אחרונות", שלפיו, הליכוד ניהלה מגעים הרשות הפלסטינית כדי להביא לתמיכה של הציבור הערבי בישראל בליכוד בבחירות.

חרף העוצר הלילי, מקדם ההדבקה (R) מוסיף לעלות – ועומד הבוקר על 0.97. כשמקדם ההדבקה עומד על אחד – משמעות הדבר היא שכל חולה קורונה מדביק אדם אחד. כשמקדם ההדבקה גבוה מאחד – המשמעות היא שכל חולה מדביק בנגיף יותר מאדם אחד, והתחלואה היא במגמת גידול ולא במגמת צמצום.

סגירה