הליכוד הגדיל את כוחו במגזר הערבי בשיעור של עד פי 10

נתניהו מימש את הבטחתו והגיע להישגים מרשימים במגזר הערבי ● מבדיקת הנתונים שפרסמה ועדת הבחירות עד כה, עולה כי שיעור ההצבעה למפלגת השלטון גדל משנה שעברה בנצרת פי ארבעה, באום אל פחם כמעט פי חמישה, בשפרעם פי שלושה ויותר, בטייבה פי ארבעה וברהט פי עשרה ● פעיל ליכוד מרהט: "אנשים רוצים להשתלב, להידחף למוקדי כוח, להשיג גישה ישירה למפלגת השלטון, זה עובד"

בנימין נתניהו בסיור אצל הבדואים בתראבין ליד רהט, 7 במרץ 2021 (צילום: לשכת רה"מ)
לשכת רה"מ
בנימין נתניהו בסיור אצל הבדואים בתראבין ליד רהט, 7 במרץ 2021

בשעה זאת (יום רביעי בבוקר) עדיין לא ברור אם גוש תומכיו של בנימין נתניהו יזכה לרוב בכנסת ויאפשר לראש הממשלה להרכיב קואליציה של 61 לפחות. אבל את אחת ממטרותיו הוא כבר השיג בגדול: הרשימה המשותפת התרסקה. רע"ם, שאוהדת יותר את נתניהו, פרשה מהמשותפת ונכון להרגע עוברת את אחוז החסימה. ואחוזי ההצבעה בחברה הערבית ירדו דרסטית.

לא זו אף זו: נתניהו הצליח, בקמפיין גלוי ואגרסיבי שבו הפך ב-180 מעלות את יחסיו עם החברה הערבית -עם ביקורים מתוקשרים בישובים ערביים ומיתוג ערבי חדש כ"אבו יאיר" – להגיע להישגים יפים מאוד בתוך החברה הערבים עצמה.

מבדיקה שערכנו הבוקר בתוצאות האמת החלקיות של הבחירות עולה כי הליכוד הגדילה את כוחה בערים הערביות המרכזיות פי כמה וכמה, מרסיסי אחוזים מקולות הבוחרים לאחוזים שלמים.

לפי התוצאות החלקיות שפרסמה ועדת הבחירות המרכזית עד ל-8:30 הבוקר, גדל כוחה של מפלגת השלטון בעיר הערבית הגדולה ביותר, נצרת מ-1% מהקולות בבחירות הקודמות, לפני שנה, לכ-4% אתמול, גידול של פי ארבעה.

בשפרעם הגדילה הליכוד את כוחה מ-1%.1 אשתקד לכ-3.5%, גידול של  פי שלושה ויותר. באום אל פחם שבוואדי ערה גדל כוחה של הליכוד כמעט פי חמישה, מ-0.3% אשתקד ל-1.4% אתמול.

ביישובי המשולש השיגה הליכוד תוצאות פחות טובות – ועדיין, מדובר גם שם בגידול מרשים ביותר. בטירה שבמשולש גדל כוחה של הליכוד פי שניים וחצי, מ-0.2% ל-0.5%, ובטייבה פי ארבעה, מ-0.15% ל-0.6%. בקלנסווה שילשה הליכוד את כוחה, מ-0.2% ל-0.6%.

בעראבה וסחנין שבגליל התחתון, שבהן בקושי הייתה לליכוד נוכחות עד כה, הגדילה המפלגה את כוחה מ-0.15% ו-0.2% אשתקד ל-0.8% ו-0.6% אתמול, בהתאמה.

הצלחה מיוחדת קצר נתניהו בקרב הבדואים בנגב. בעיר רהט הגדילה הליכוד את כוחה פי עשרה, מ-0.6% ל-6%.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית נצרת עלי סלאם במשרד ראש הממשלה בירושלים, 13 בינואר 2016 (צילום: Haim Zach/GPO)
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית נצרת עלי סלאם במשרד ראש הממשלה בירושלים, 13 בינואר 2016 (צילום: Haim Zach/GPO)

"רוצים גישה ישירה למוסדות השלטון"

עאטף אלקרינאוי, בעל חנות מרהט, בעברו פקיד בכיר במשרדי ראש הממשלה והאוצר, פעיל בליכוד כבר כ-25 שנה ויו"ר סניף הליכוד ברהט, אומרי כי מדובר בהצלחה הגדולה ביותר של הליכוד בחברה הערבית אי-פעם.

"לערבים נמאס מהרשימה המשותפת, מהגישה שלה, של רק לצעוק ולהגיד שהכול רע", אומר אל-קרינאווי לזמן ישראל, "הם מבינים שכל ההבטחות של פוליטיקאים בכנסת זה שקר וכזב. אנחנו צריכים להתמזג בחברה הישראלית ולהידחף לתוך מוקדי הכוח וכך נשיג לעצמנו ייתרונות".

לדברי אלקרינאוי: "את הערבים לא מעניין הפרשות של ביבי, וגם לא מעניינת הקורונה. אנחנו ברמת חיים שבה לא מתעסקים בדברים האלה. אנחנו רוצים חינוך לילדים שלנו, בתי ספר, הכרה ביישובים, מים, חשמל, מקומות עבודה, בריאות, שעסקים יעבדו בצורה חוקית, לטפל בפשיעה.

"את הערבים לא מעניין הפרשות של ביבי, וגם לא מעניינת הקורונה. אנחנו ברמת חיים שבה לא מתעסקים בדברים האלה. אנחנו רוצים חינוך, הכרה ביישובים, מים, חשמל, מקומות עבודה, בריאות, לטפל בפשיעה"

"המצב עדיין על הפנים, אבל השתפרו בצורה גדולה ב-12 שנה האחרונות, בתקופת ביבי במקומות שבהם הערבים עבדו מול הרשויות, ישירות, שבהם היה לנו כוח".

בנימין נתניהו ועאטף אלקרינאוי
בנימין נתניהו ועאטף אלקרינאוי

"לפני 12 שנה אם שילמו משכורות לעובד במועצה היה לו מזל. בריכת שחייה ציבורית אחת ברהט לא הייתה, היום זה מובן מאליו. אז כשביבי אומר שהוא יטפל בהם, אנשים מאמינים לו".

"אנשים סולחים לנתניהו על ההתבטאויות שלו נגד הערבים. הוא יורד אל העם, בא לבקר, נותן כבוד, וזה מרגש אנשים, גורם להם לאהוב אותו. התחושה היא שהוא מנהיג אמיתי, לא פוליטיקאי.

"אנחנו בעד מנסור עבאס, הוא בגישה עניינית, אבל הוא רוצה להיות קבלן משנה של הליכוד, בשביל מה אנחנו צריכים אותו, נצביע לאורגינל".

עוד 495 מילים
סגירה