סקר: 62% ממתנגדי נתניהו סבורים שעל לפיד לוותר לבנט בסוגיית ראשות הממשלה

ריבלין: השיקול המרכזי שינחה אותי בבחירת המועמד שלו אתן את המנדט - סיכוייו להרכיב ממשלה; בתגובה תקפו בליכוד את הנשיא וטענו שהוא מכשיר את הקרקע להענקת המנדט לבנט ● נתניהו קרא לבנט ולסער להותיר את המשקעים מאחור ולחבור אליו לממשלת ימין; סער: "לא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו" ● גנץ: ביקשתי ממנדלבליט לבחון את כשירות נתניהו לכהן כראש הממשלה

שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט סביב שולחן הממשלה בכנסת, 11 במרץ 2014 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרים אלסטר, פלאש 90
שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט סביב שולחן הממשלה בכנסת, 11 במרץ 2014

היום ב-11:00 יקבל ריבלין את תוצאות הבחירות מידי יו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן, מנכ"לית הוועדה, אורלי עדס, וחברי נשיאות הוועדה בטקס רשמי בבית הנשיא.

לאחר הגשת התוצאות יישאו דברים הנשיא ריבלין ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית.

ראובן ריבלין (צילום: פלאש 90)
ראובן ריבלין (צילום: פלאש 90)

יו"ר איגוד רופאי הציבור לשעבר ומועמד תל"ם, פרופסור חגי לוין, חושב שהתקשורת חוטאת לתפקידה בנוגע לדילמת החיסונים, ובגל"צ הוא אומר הבוקר כי "אין מרדף מטורף אחרי חיסונים. פייזר צריכה את ישראל לא ישראל את פייזר".

לוין מסביר שאם לצורך העניין ישראל תחליט לחסן ילדים או שכל אזרח צריך 3 חיסונים "זו בוננזה מטורפת לפייזר".

פרופסור לוין יצא נגד הסודיות בה פעל נתניהו וכינה אותו "פרזנטור של פייזר".

בנוסף האשים כי "הדיון נעשה באופן לא מקצועי, תוך הסתרתו לא רק מהציבור וגם מגורמי המקצוע. לצייר את זה כמחלוקת פוליטית – מסך עשן. רה"מ מנהל את המדינה כאילו היא נחלה פרטית שלו".

לוין תהה: "האם המדינה צריכה 4 חיסונים לכל ילד, כשיש היום ילדים שלא מקבלים חיסון נגד חצבת בשל מחסור באחיות?"

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי במסיבת עיתונאים בירושלים, 21 ביוני 2020 (צילום: פלאש 90)
מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי במסיבת עיתונאים בירושלים, 21 ביוני 2020 (צילום: פלאש 90)

מהצד השני, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי אמר ברשת ב': "הכנו את החוזים לחתימה עם החברות, לא רק פייזר, אך האישור התקציבי התעכב. אמנם קיבלנו מפייזר חיסונים 'על החשבון', אך לצערי הדבר הזה עוד לא הסתיים ועל כך התרענו".

לדבריו, "צריך לראות את הרקע – בכל העולם יש מרוץ ואירופה מתחילה לדבר על הגבלת הייצוא. טוב תעשה ישראל אם תצטייד בחיסונים או תצטייד בעסקות לרכישת חיסונים גם ל-2022 וגם ל-2023 כך נהגנו באמצע שנת 2020 כשעוד לא ידענו שאף חיסון יקבל אישור מדעי".

יאיר גולן בערוץ כנסת: "גדעון סער צריך להתאפס, לבוא ליאיר לפיד להגיד, תביא את עבאס ואני נכנס".

גולן אמר גם כי שתי המפלגות הערביות צריכות להכנס ולא צריך את בנט. לדבריו "בנט הוא ביביסט. כמו ילד מוכה שחוזר וחוזר. למה צריך אותו?"

לדבריו "מסע תיקון ישראל מתחיל בהחלפת נתניהו. נשב עם כל מי שצריך".

גולן ציין: "אני אף פעם לא אמרתי שבנט לא לגיטימי. אני לא חושב שהוא האיש המתאים אבל אני חושב שכל דבר במצב הנוכחי כל דבר הוא יותר טוב משלטון נתניהו".

חיים ביבס יו"ר השלטון המקומי ואיש ליכוד בכיר אומר בגל"צ: האופציה היחידה היא ממשלת נתניהו עם הישענות על רע"ם מבחוץ. לדברי ביבס על סער וגנץ להכנס לממשלה כזו.

לדברי ביבס: "יש הבדל גדול בין רע"מ לרשימה המשותפת. רע"מ מדברים על מה שאנחנו כבר עושים בשלטון המקומי – אין סיבה שאותם דברים לא יעבדו גם בשלטון המרכזי, הם צריכים ללמוד מאיתנו".

רוחות השלום והאחווה הגיעו גם לממסד הרבני:

הרב חיים דרוקמן, מחשובי הרבנים בציונות הדתית, סירב לשלול הקמת ממשלה ימנית בתמיכה או הימנעות של מפלגת רע"ם. בראיון בגל"צ דרוקמן נשאל 6 פעמים אם יתמוך בצעד כזה, ולא השיב תשובה חיובית או שלילית לאף אחת מן השאלות. דרוקמן אמר גם: "אני בטוח שבנט לא יילך עם לפיד באלף אחוזים".

משה יעלון בגל"צ: "אם תהיינה בחירות חמישיות – אהיה שם. כל עוד המדינה לא חוזרת למסילה, אני אהיה מעורב".

לדברי יעלון, "בנט אינו חלק ממחנה השינוי, הוא לא אמר שהוא לא יישב עם נתניהו. אם סער רוצה לקחת חלק בממשלת שינוי, זה מתחיל בהטלת המנדט על לפיד".

סגירה