אורלי לוי חוברת לעמיר פרץ: "נהיה בית לאוכלוסיות המוחלשות"

מהיום, העבודה-גשר - עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס הכריזו הערב על איחוד ● "נהיה בית לכל אותן קבוצות שהתסיסה בתוכן הולכת וגוברת" ● במערכת הפוליטית מגיבים בברכות, בעקיצות ובגבות מורמות לחיבור ● בנט: "יש מחליף לכל אחד. מדינת ישראל התקיימה לפני נתניהו ותתקיים אחריו", הליכוד: "הוא האחראי המרכזי לכך שגוש הימין איבד 4 מנדטים בבחירות האחרונות"

אורלי לוי ועמיר פרץ (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
אורלי לוי ועמיר פרץ
07:34 עריכה

בוקר טוב! היום ה-60 לפני פתיחת הקלפיות יעמוד בסימן ג'פרי אפשטיין והתצלום המפוקפק של אהוד ברק והנסיונות הנואשים לאיחודים בין מפלגות בימין ובשמאל – כמובן, עד שתצוץ פרשה חדשה אחרת.

פרשן זמן ישראל, נתי יפת סבור ש"הדרמה הגדולה סביב ברק צפויה להיעלם במהירות, לאחר שיתברר שקהל המצומצם ממילא שתומך בו לא יעזוב אותו בעקבות פרשת אפשטיין". זאת, סבור יפת, כיוון ש"זהו קהל שמייחס לנתניהו מניפולטיביות כמעט שטנית, ושצפוי לקבל במלואה את גרסת ברק על עלילת דם".

יחד עם זאת, יפת טוען ש"כל זה רק יעביר את ברק ממצב גרוע מאוד למצב גרוע למדי. עוד לפני הפרשה, מפלגתו דשדשה בסקרים וניהלה קמפיין שתאריך היעד שלו הוא ה-1 באוגוסט ולא ה-17 בספטמבר. ללא חיבורים, ישראל דמוקרטית עלולה ליפול אל מתחת אחוז החסימה".

07:50 עריכה

שר האנרגיה יובל שטייניץ מצטרף להתכתשות בין ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לבנו של ראש הממשלה בהווה יאיר נתניהו.

שטייניץ אמר הבוקר לתוכניתו של אפי טריגר בגל"צ: "אני מגבה את יאיר נתניהו. איך אומרים הילדים? ברק התחיל. ככה מדבר ראש ממשלה לשעבר על בן של ראש ממשלה מכהן? נגעלתי מדבריו. לאיזה שפל מערכת בחירות יכולה להגיע?" בנימה רצינית יותר הוסיף שטייניץ: "ברק חייב תשובה לציבור למה קיבל 2.3 מיליון מקרן וקסנר".

יובל שטייניץ (צילום: פלאש 90)
יובל שטייניץ (צילום: פלאש 90)

 

08:02 עריכה

ואם כבר מדברים על הדור הבא בבית רה"מ, עיתון ישראל היום יפרסם מחר ראיון בלעדי עם ראש הממשלה נתניהו, לרגל הפיכתו לראש הממשלה בעל הפז"ם הגבוה ביותר בתולדות ישראל ובלא קשר למערכת הבחירות, כמובן.

בפרומו שפרסם העיתון הבוקר צוטט נתניהו כאומר: "אני רואה חשיבות בהכשרת דור ההמשך של ההנהגה". באותו הקשר אומר נתניהו על יריבו למרוץ לקלפי, בני גנץ: "חסר ניסיון, הוא אינו יכול לפעול בזירות השונות".

גם שאר הכותרות שהעיתון עומד לנפק מחר אינן קשורות כלל למערכת הבחירות, כמובן: "הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה", אומר נתניהו, "גילינו שאנחנו יכולים למנף את תכונות היסוד של העם הזה לכדי עוצמות בלתי רגילות… העם הזה – יש לו עוצמות בלתי רגילות בכלכלה, בביטחון, במדינאות. הוכחנו שאפשר להפוך את ישראל ממדינה קטנה שנמצאת בפינה של המזרח התיכון לכוח מרכזי בעולם".

נתניהו חושף באותו ראיון נוקב את הפתרון שלו לסכסוך עם הפלסטינים: "פעם גם אמרו שכל הבעיות של המזרח התיכון הן תוצר של הבעיה הפלסטינית, היום אין מי שיטען את זה ברצינות".

מתחת לפרומו לאותו ראיון מופיעה כותרת אחרת, עניינית יותר, של פרשן העיתון אריאל כהנא, שמספרת על "סיפור ההצלחה של נתניהו – מהתחזית לנפילתו ועד שבירת השיא של בן גוריון".

08:23 עריכה

העיתון "כלכליסט" חושף הבוקר פרשה חדשה נוספת אודות קשריו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, עם אנשי עסקים בארה"ב.

לפי "כלכליסט", איש העסקים אנדרו אינטרטר (Andrew Intrater) שנחשד בהעברת כספים לא חוקית לעורך דינו לשעבר של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ מייקל כהן, הוא שותפו של אהוד ברק בסטארט־אפ הישראלי קרביין.

אינטרטר, לפי החשיפה, הוא שותף ומנכ"ל בקרן השקעות שחשבונותיה הוקפאו, נחקר על ידי ה־FBI בחשד להעברות לא חוקיות של כספים בהיקף של כ־417 אלף דולר למייקל כהן.

לפי אותה חשיפה, יש לאותו שותף של ברק בשם אינטרטר קשר סבוך גם לכספים שכהן השתמש בהם במערכת הבחירות של טראמפ כדי להשתיק, לכאורה, את טענותיה של שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס/סטפני קליפורד על הרומן שניהלה , לטענתה, עם טראמפ. כהן הורשע על תשלום דמי השתיקה הללו לדניאלס ונשלח לשלוש שנות מאסר.

ברק מסר בתגובה ל"כלכליסט": "אינטרטר הוא איש עסקים לגיטימי".

Markus Schreiber / AP
סטורמי דניאלס: "אינטרטר היה מעורב בתשלום דמי השתיקה שלה"
08:42 עריכה

משה פייגלין לוקח הפוגה מהקשיים הפנימיים במפלגתו כדי להסביר לנו, דרך רטוויט לבלוגרית "הסולידית", למה לא יתגעגע לח"כ שלי יחימוביץ' שפרשה שלשום מהפוליטיקה:

08:50 עריכה

המערכת הפוליטית סוערת סביב הכוונה להעניק לרב יצחק גינזבורג, נשיא ישיבת "עוד יוסף חי", כהניסט מוצהר ומחבר הספר "ברוך הגבר" שהנציח את זכרו של הרוצח ברוך גולדשטיין, את פרס "היצירה היהודית" של משרד החינוך.

לאחר שפוליטיקאים מהשמאל כמו יו"ר חד"ש איימן עודה מחו על הכוונה להעניק לגינזבורג את הפרס, הודיע משרד החינוך שיבטל את חסותו על האירוע, מה שגרר מיד מחאה חדשה של פוליטיקאים מהימין כמו בצלאל סמוטריץ" ועורר בתגובה גם מחאה נוספת של פוליטיקאים מהשמאל כמו סתיו שפיר.

 

08:54 עריכה

עמיר פרץ, שכידוע מתגורר בשדרות, נסע עד לתל אביב כדי להביע הזדהות עם תושבי עוטף עזה. גם אנחנו לא לגמרי הבנו.

בדרך, בצירוף מקרים מושלם, הוא פגש ביריבתו לשעבר והתומכת הפורשת שלו בהווה, שלי יחימוביץ'. אכן, הזוי:

08:56 עריכה

אביגדור ליברמן מנסה להסביר למה הוא כן חבר של משה גפני אבל לא ייכנס איתו לקואליציה:

 

08:58 עריכה

משה (בוגי) יעלון מ"כחול לבן" מצטרף לאזהרות של חבריו למפלגה מפני הגירעון בתקציב המדינה:

09:00 עריכה

נפתלי בנט, שמתקשה לפתור את הבעיות באיחוד בין מפלגות הימין, רוצה לפטור את החרדים מגיוס לצה"ל:

09:18 עריכה

ח"כ דוד ביטן כבר מצא את האמת הסופית בפרשת ברק-אפשטיין:

09:27 עריכה

אריה דרעי תוקף את ליברמן ומפגין ידע מפתיע בשפה הרוסית:

09:36 עריכה

עיתון גלובס מפרסם כתבה מעניינת על הדרכים שבהן הפוליטיקאים מנסים להגיע לדור ה-Z – הדור שמצביע השנה לראשונה בבחירות (פעמיים) וכמעט לא נמצא בפייסבוק.

טופז לוק, יועצו בן ה-27 של נתניהו לנושא, וקמפיינר האינסטגרם זוהר סוסנקו מסביר כיצד פונים אל בני הדור: "שידורים חיים בסטורי באינסטגרם", למשל, קמפיינים ויראליים, נוכחות מקבילה בכל הרשתות החברתיות, ומסרים שמותאמים למדיות ולראש של הצעירים "בלי להיות מביכים". נחכה ונראה איך זה יעבוד, ולמי מהם.

10:10 עריכה

איילת שקד מעצימה את המסתורין סביב השאלה באיזו מפלגה, אם בכלל, תתמודד בבחירות לכנסת ה-22. בראיון לתוכניתם של דנה וייס וירון דקל ב"כאן ב'" היא הצהירה שהיא "עוסקת 24/7 בשאלה הזאת אבל כבר לא מתלבטת". כשנשאלה למה הכוונה סירבה להעניק ספויילרים אבל הבהירה שוב שכבר החליטה על דרכה ושמדובר במהלך ש"דורש תפירה עם הרבה מאוד גורמים".

הראיון עסק בכלל בעזיבתה של ח"כ שלי יחימוביץ' את הפוליטיקה, ובמהלך הדברים שאמרה על יחימוביץ' פיזרה שקד בעדינות רבה רמזים נוספים על החלטתה. שקד אמרה, למשל, ש"אידיאולוגיה זה חשוב אבל צריך לדעת להתגמש" (בניגוד ליחימוביץ'). שקד אמרה ש"לא הייתי מצטרפת לממשלה שכולה שמאל, (אבל)".

ניתן למצוא בראיון גם רמזים לאפשרות ששקד החליטה שלא להתמודד בבחירות בכלל. שקד אמרה שהיא "מבינה לחלוטין ולגמרי" את החלטתה של יחימוביץ' לפרוש מהפוליטיקה, התלוננה ש"פוליטיקה היא עולם קשה" והביעה גם דאגה עמוקה והתנגדות לחוק הגבלת שכר הבכירים במגזר הפיננסי (שיחימוביץ' יזמה בעבר). שקד טענה ש"זהו חוק קיצוני ודרקוני שמוציא את האנשים הטובים מהמערכת".

איילת שקד (צילום: פלאש 90)
איילת שקד (צילום: פלאש 90)
10:28 עריכה

מספר 4 ב"כחול לבן", גבי אשכנזי, יצר נראטיב מעניין על הניסיון להרכיב את הממשלה: "אם היו נותנים לנו ארבעה ימים היינו מקימים ממשלה", אמר אשכנזי הבוקר בראיון לתוכניתם של אודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל.

"מי שנכשל במבחן התוצאה הוא נתניהו", אמר אשכנזי, "אף אחד לא רצה ללכת לבחירות. לנתניהו אין גוש גם עכשיו, אף אחד לא ישלח את הציבור בפעם השלישית לבחירות, ואנחנו קוראים לממשלת אחדות בלי נתניהו".

אשכנזי, ששימש כרמטכ"ל בזמן שבו, לכאורה, התרחשה "פרשת המסוק" שנתניהו הזמין לכאורה לארנון מילצ'ן, נשאל בראיון על הפרשה וענה לה בשני קווים מקבילים, אחד על נתניהו ואחד על עצמו: "לא ראוי שחברים של רוה"מ יטוסו במסוקים. זה לא היה צריך לקרות", אמר אשכנזי, (אבל) "אני מניח שהדבר הזה אושר בדרכים המקובלות. לא יודע אם ידענו את כל הפרטים. רמטכ"ל לא מאשר כל מסוק לצה"ל".

גבי אשכנזי בעת ששימש כרמטכ"ל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
גבי אשכנזי בעת ששימש כרמטכ"ל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
10:43 עריכה

לידיעת הקורא איסמעיל הניה: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר בראיון לגל"צ כי "נתניהו מקדיש לנו יותר זמן מאיראן, חמאס וחזבאללה ביחד".

ליברמן חזר בראיון על דרישתו להקים ממשלת אחדות. "התנאי שלי הוא ממשלה לאומית רחבה, נתניהו או גנץ. נמליץ על מי שיקבל את מרב המנדטים".

11:05 עריכה

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, תוקף את אהוד ברק. "יש כאן ניסיון להציב מפלגה שמראש גודלה בעייתי בתווך בין שתי מפלגות שאחת מהן היא החלופה לליכוד", אמר חולדאי בראיון לרשת ב'. כשחולדאי נשאל על קשריו של ברק עם המיליארדר החשוד בפלילים ג'פרי אפשטיין, לא החמיץ ברק את ההזדמנות ואמר: "כולם רואים את הבעייתיות של אדם כמו ברק שמחליט להיכנס לפוליטיקה".

11:16 עריכה

הפרופסור יפעת ביטון מרשימת ישראל דמוקרטית של אהוד ברק שלפה הבוקר תגובה מתוחכמת במיוחד לפרשת קשריו של ברק עם הפדופיל וסוחר הנשים ג'פרי אפשטיין. בראיון אצל דב גיל-הר ברשת ב' ציינה ביטון כי אפשטיין הוא "חלאה", אבל הסבירה לגבי ברק:

12:26 עריכה

אהוד ברק הודיע אתמול שיגיש תביעת דיבה נגד הצהובון הבריטי "Dayly mail" שצילם את התמונה המדוברת שבה הוא נראה בכניסה למה שלכאורה הייתה אחת ממסיבות המין של ידידו המיליארדר ג'פרי אפשטיין בפנים רעולות-למחצה.

ברק, שכינה את הפרסום "עלילת דם", אכן שלח לצהובון איום בתביעה, אבל נראה כי שם לא ממש התרגשו ממנה. "אנחנו לא נסיר את הפרסום", ענו ב"דיילי מייל" לברק, "ואנחנו דורשים שתחזור בך מהביטוי הדיבתי 'עלילת דם'".

12:41 עריכה

עיריית רמת גן הודיעה שבכוונתה להפעיל מחר תחבורה ציבורית בערב שבת, בני גנץ ודרעי מקדימים תרופה למכה:

 

13:08 עריכה

האם נתניהו מבזבז את מתנת הבחירות שקיבל מדונלד טראמפ?

13:17 עריכה

נועה רוטמן, המתמודדת ברשימתו של אהוד ברק שבלא כל קשר היא גם נכדתו של יצחק רבין ז"ל, מגייסת שוב את סבה לצרכי הקמפיין, הפעם להגנה על ברק בפרשת אפשטיין.

בראיון אצל גל גבאי ואפי בן אברהם בגל"צ אמרה רוטמן: "אנחנו נמצאים במצב שבו מי שלא מיישר קו עם הממשלה הוא בוגד. מונחת על הכף מדינת ישראל שאנו צריכים להציל, לא סבי. עד לפני שבוע עבירותיו של אפשטיין מ-2008 היו סרט אחר. משהתגלה, ברק לקח אחריות והודיע שיפסיק את הקשר איתו. מי שמתמודד מולו מסוכן יותר".

13:43 עריכה

שמעתם על עומאר שאקיר? יאיר לפיד שמע עליו המון דברים, וחשוב לו לשתף אתכם בהם.

14:10 עריכה

דפנה ליאל סותמת את הגולל על האופציה של חיבור בין מרצ למפלגתו של ברק:

14:21 עריכה

רבנים חרדים מתעללים בנשים בירושלים, ועודד פורר מישראל ביתנו מנצל את ההזדמנות להזכיר לנו מה יהיה אם ליברמן לא ייכנס לממשלה – איראן, איראן, איראן:

14:56 עריכה

נתניהו הבן ממשיך בקרבות הבוץ עם אהוד ברק – ויחד אתו גם עם כתב חדשות ערוץ 2, גיא פלג. פלג, אגב, הודיע ליאיר לפני ימים אחדים שאם שוב יכנה אותו "דמבו", ייאלץ בנו של ראש הממשלה להתמודד עם תביעה – אבל יאיר נתניהו כנראה לא ממש מתרגש, ואף מושך את החבל:

16:31 עריכה

ועדת הפיוס להקמת הרשימה המשותפת צפויה להודיע על כשלון המגעים לאיחוד בין המפלגות הערביות.

16:41 עריכה

בית המשפט העליון, בראשותה של השופטת אסתר חיות, פרסם היום את הטיעונים לפסילת השתתפותו מיכאל בן ארי בבחירות לכנסת ה-21 – 40 ראיות של התבטאויות גזעניות

בהודעה שפורסמה נכתב: "בן ארי מייחס בדבריו מאפיינים שליליים לציבור הערבי בישראל, רובו ככולו ומכנה אותם 'רוצחים', 'גיס חמישי', 'אויבים', 'לא נאמנים', 'בעלי אופי בוגדני' וכי הוא אף הגדיל לעשות והשווה בין אזרחי ישראל, ערביי חיפה, לכלבים, באומרו כי 'צריך לקרוא לילד בשמו'".

לגביי מועמדתו של איתמר בן גביר נפסק: "לא מצא בית המשפט כי התשתית הראייתית שהוצגה בקשר אליו עומדת ברף המחמיר הנדרש לביסוס עילת הפסילה של הסתה לגזענות".

ב"עוצמה יהודית", המפלגה שבראשותה עומד בן ארי, הגיבו לטיעונים: "נימוקי השופטים להחלטתם ההזויה, האנטי-דמוקרטית והשערורייתית לפסילת בן ארי בבחירות האחרונות, מלמדים עד כמה עמוק השינוי הקריטי הנדרש בביהמ"ש העליון".

16:47 עריכה

סרטון הקמפיין החדש של ליברמן מציג את הסיפור "עלי ביבי"

17:48 עריכה

סמוטריץ' על נימוקי השופטים בעניין בן ארי: "יש צורך קריטי בתיקון מערכת המשפט. הקולות שנתניהו עושה בימים האחרונים מלמדים שאי אפשר לסמוך עליו בעניין הזה. רק עלינו".

 

18:48 עריכה

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, יקיים הערב, בשעה 20:00, מסיבת עיתונאים שהוגדרה כ"חשובה ודרמטית". האם יש חיבור עם מפלגה אחרת באופק?

19:24 עריכה

אורלי לוי אבקסיס מצטרפת לעמיר לפרץ. פרץ הודיע לפני זמן קצר כי יקיים מסיבת עיתונאים דרמטית, לשון ההודעה, בשעה 20:00.

20:15 עריכה

עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס הכריזו הערב במסיבת עיתונאים על איחוד – גשר-העבודה.

פרץ: "אנחנו כאן לתת מקום לאוכלוסיות המוחלשות שהמדינה היא זו שהחלישה. להיות בית לכל אותן קבוצות שהתסיסה בתוכן הולכת וגוברת ועוד רגע מתפרצת ללא שליטה. הקבוצות האלה יתנו לנו הזדמנות לתת להן את התשובות הנכונות והצודקות. המסע שלנו יהיה מסע של אהבת חינם. נהיה בית לכל אלו שהמדינה שכחה אותם".

לוי אבקסיס: "אני אחוזת התרגשות, אני מגיעה לאחר פסק זמן, שבו יכולתי לבחון את מערכת יחסי הגומלין ביני לבין הציבור והגעתי למסקנות חדשות".

20:19 עריכה

בנט: "יש מחליף לכל אחד. מדינת ישראל התקיימה לפני נתניהו ותתקיים אחריו"

יו"ר הימין החדש, השר לשעבר נפתלי בנט, התייחס בראיון בחדשות 12 לרינה מצליח, ליחסיו עם איילת שקד: "אני לא מחכה. הימין החדש רץ קדימה עם ובלי איילת. התנועה גדולה מבן אדם. אני מאוד אשמח אם איילת תצטרף, אבל אני לא מחכה. אמרתי לה, שאם היא תחליט להצטרף, אניח את האגו בצד ונעשה את הדבר הנכון".

בנט הצהיר כי אם תעלה הצעה לפיזור הכנסת בשנית, לאחר הבחירות, הוא יצביע נגד. "לא מתזזים מדינה פעם שלישית לבחירות. זה לא יקרה. יש לא מעט אנשים שיכולים להחליף את נתניהו, גם בתוך הממשלה. מדינה ישראל התקיימה לפני ותתקיים אחריו".

תגובת הליכוד: "בנט הוא האחראי המרכזי לכך שגוש הימין איבד 4 מנדטים בבחירות האחרונות. מוטב שבנט ישקיע את מאמציו בתיקון נזקיו לגוש הימין במקום לתקוף את ראש הממשלה נתניהו".

20:23 עריכה

התגובות במערכת הפוליטית לחיבור בין עמיר פרץ לאורלי לוי: 

מהליכוד נמסר: "אנחנו ממשיכים שלא להתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. כשנחרוג מכך – נודיע".

ממפלגת כחול-לבן נמסר: "אנו מברכים על כל חיבור שימנע איבוד של אלפי קולות. לאחר הבחירות נקרא לליכוד לאחר עידן נתניהו ולעבודה בראשת פרוץ ולוי, להצטרף לממשלת האחדות שנקים".

22:53 עריכה

בליכוד ממשיכים לתקוף את דבריו של בנט הערב:

ובימין החדש לא נשארים חייבים ותוקפים את רגב:

22:55 עריכה

במרצ ממשיכים להביע אכזבה מההחלטה של פרץ להתאחד עם אורלי לוי. זנדברג: "שוב חוזר הניגון המעייף והכושל 'לא ימין ולא שמאל'"

23:09 עריכה

פרץ חותם את היום שעבר עליו ומצהיר: "לא נשב בממשלה של נתניהו תחת כתב אישום". זאת על רקע הפרסום כי סירב להתחייב בפני מרצ שלא ייכנס לממשלתו של נתניהו.

סגירה