גדעון סער (צילום: AP Photo/Sebastian Scheiner)
AP Photo/Sebastian Scheiner

בליכוד מבינים: "גדעון סער נעול. אין שום סיכוי להביא אותו, ולא אף אחד אחר אצלו"

שלמה קרעי הציף את הרעיון להקים ממשלת מיעוט עם נתניהו-בנט-סמוטריץ', ולשכנע את תקווה חדשה להימנע ● אבל בכירי הליכוד, שמכירים את סער היטב, מבינים כי אחרי כל ההשפלות שספג מנתניהו, סער לא יימנע בהצבעה ● זה בכלל לא סיפור אידיאולוגי או פוליטי, אלא מסע נקמה ● ובינתיים המו"מ עם בנט מתנהל על ריק ● פרשנות

באוגוסט 2010 קיימתי ראיון עם המדען הראשי של משרד החינוך, ד"ר גבי אביטל. בראיון הטיל אביטל ספק בתורת האבולוציה, בהתחממות כדור הארץ ותקף שורה של ארוכה של מוסכמות, על קו הפרובוקציה.

שר החינוך גדעון סער, שמינה את אביטל בהתלהבות שנה קודם לכן, זרק אותו ממשרד החינוך בלי שום סנטימנטים. אולי בצדק, אולי לא, אבל המהלך היה נחוש ומיידי.

בליכוד דיברו במשך זמן רב על האירוע הזה, שמלמד על הנחישות של סער. אביטל היה אחד הפעילים המרכזיים והאהודים בליכוד. אתמול הזכיר לי את הדברים אחד ממקורבי נתניהו, שעבד בעבר עם סער. "הוא נעול. אין שום סיכוי להביא אותו, ולא אף אחד אחר אצלו", אמר האיש.

הדברים נאמרים על רקע שתי התפתחויות. המו"מ הקואליציוני עם נפתלי בנט – והרעיון של ח"כ שלמה קרעי ואחרים בליכוד, להציג את ממשלת המיעוט נתניהו-בנט-סמוטריץ', ולחכות שסער ותקווה חדשה יימנעו בהצבעה.

שלמה קרעי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
שלמה קרעי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

המו"מ בין נתניהו ובנט מתנהל על ריק. הכול לכאורה. אתמול פורסמו ידיעות לפיהן נתניהו מציע לבנט ואיילת שקד את תיקי הביטחון והחוץ. מקורב לבנט מכחיש וטוען כי המריבה היחידה שקיימת עכשיו, לפני הכול, היא על הרוטציה. נתניהו מסרב לשמוע על זה. בנט מסרב לרדת מזה. בנט גם מסרב להתחייב לנתניהו שלא ירוץ עם לפיד וסער.

מקורב לבנט טוען כי המריבה היחידה שקיימת עכשיו היא על הרוטציה. נתניהו מסרב לשמוע על זה. בנט מסרב לרדת מזה. בנט גם מסרב להתחייב לנתניהו שלא ירוץ עם לפיד וסער

בכל מקרה, לנתניהו אין ממשלה, ולכן הכול נחשב משחק תיאורטי. גם האופציה של סער הולכת ונמחקת. אחרי כל ההשפלות שספג מנתניהו הוא לא יימנע בהצבעה. זה בכלל לא סיפור אידיאולוגי או פוליטי. אלא מסע נקמה.

המצב הזה מזמן אנקדוטות משונות. רוב חברי הכנסת של הליכוד חוששים עד אימה מבחירות חמישיות שבהן הם ימצאו את עצמם בחוץ.

השבוע שמעתי שיחה בין יועז הנדל ובין חבר כנסת בליכוד. חבר כנסת בליכוד ביקש ש"אם המנדט יעבור אליכם תקימו ממשלה עם מי שאתם רוצים – רק אל תלכו לבחירות חמישיות".

אגב, שמו של הנדל עלה כמי שיכול לחתוך מסער ולהצטרף לקואליציית נתניהו, כי הוא עומד על תקן מפלגה שלמה. הנדל מוריד את האופציה הזו מעל הפרק.

יועז הנדל (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
יועז הנדל (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)

גורם בתקווה חדשה אמר לי אתמול: "בחירות חמישיות הן רק מבוא לבחירות שישיות ושביעיות. אסור להגיע לזה. המטרה בסופו של דבר היא להוריד את נתניהו ולהצטרף לליכוד. אנחנו מקימים קואליציה עם בנט, יאיר לפיד והשמאל.

"בחירות חמישיות הן רק מבוא לבחירות שישיות ושביעיות. אסור להגיע לזה. המטרה בסופו של דבר היא להוריד את נתניהו ולהצטרף לליכוד. אנחנו מקימים קואליציה עם בנט, יאיר לפיד והשמאל"

"נתניהו בלי ראשות הממשלה זה נתניהו אחר. הכוח המאגי שלו בליכוד פוחת. בליכוד תתחיל דינמיקה שאי אפשר יהיה לעצור אותה נגד נתניהו. אנחנו שומעים את הדיבורים. יש לנו עדיין חברים בליכוד. גדעון סער כבר כתב שהוא יצטרף לכל ממשלה של הליכוד – בראשות ישראל כ"ץ, יולי אדלשטיין או ניר ברקת".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
הליכוד יודעים ומכירים את חולשותיו של בנט . ילד מגודל ונ... נפוח . מכור להבטחות הביבסטיות ומסתחרר מתפקיד עלק שר הביטחון. כאילו שהביב ייתן לו להחליט על משהו.. עובדה שלא מציע לו את משרד ה... המשך קריאה

הליכוד יודעים ומכירים את חולשותיו של בנט .
ילד מגודל ונ… נפוח . מכור להבטחות הביבסטיות ומסתחרר מתפקיד עלק שר הביטחון. כאילו שהביב ייתן לו להחליט על משהו.. עובדה שלא מציע לו את משרד האוצר המשפטים.. בנט הדפוק לא מבין שעושים לו גנץ …

עוד 433 מילים ו-1 תגובות
סגירה