בני גנץ ויאיר לפיד נפגשו הערב פעם נוספת

דיווח: היועמ"ש החליט להעמיד לדין את ליצמן ● המשטרה בכוחות מתוגברים ליד שער שכם לקראת צעדה של פעילי ימין ● בג"ץ למדינה: נמקו עד יום ראשון מדוע לא מאויישים תפקידי שרים ● כחול-לבן פנתה למזכיר הממשלה בדרישה למנות שר משפטים ● גנץ הבטיח להעביר את רפורמת השיקום בכנסת ● במשותפת מצהירים שלא יתמכו בממשלה שבנט בראשה

יאיר לפיד ובני גנץ בכנסת, ה-6 במאי 2019 (צילום: נעם רבקין פנטון/פלאש90)
נעם רבקין פנטון/פלאש90
יאיר לפיד ובני גנץ בכנסת, ה-6 במאי 2019

הלילה התרחשו מהומות אלימות בין ערבים ליהודים במרכז ירושלים. האלימות החלה כקטטה בין עובדים יהודים וערבים באגף התברואה של עיריית הבירה, והידרדרו לקטטת רחוב המונית.

במהלך הקטטה, התנפל המון של מתפרעים יהודים על שני כתבי טלוויזיה שדיווחו עליה, סולימאן מצאלחה מכאן 11 ויוסי אלי מוואלה! NEWS.

נראה כי הפוליטיקאי הראשון שהגיב לאלימות היה ח"כ איתמר בן גביר מהציונות הדתית, שגינה אותה בתוקף אף שהביע "הבנה" למניעי המתפרעים:

הירי מסוריה על הנגב. ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף במיל' עמוס ידלין, אמר הבוקר בגלי צה"ל בתגובה לאירוע: "הזירה מתוחה מאוד, לנסראללה ולאיראנים יש חשבונות פתוחים עם ישראל". עם זאת, הוסיף ידלין מסר מרגיע: "אני מציע לקחת נשימה עמוקה – זה לא טיל איראני שיועד לדימונה, למרות שיש רצון לחבר זאת עם האירוע בנתנז. הטיל שנורה הוא טיל ישן נגד מטוסי תובלה. כשהייתי רס"ן, בשנת 83', כבר תכננו איך לתקוף אותו. כשהוא לא פוגע במטוס הוא טס עד קצה הטווח שלו".

עמוס ידלין
עמוס ידלין

שרת התיירות, אורית פרקש-הכהן, לועגת לטיעונים החדשים של ראש הממשלה נתניהו נגד ממשלת אחדות של גוש השינוי. "פתאום ממשלת אחדות נהייתה יריקה בפרצוף של הדמוקרטיה, אבל המיקרופון זוכר את הקריאות של נתניהו", אמרה פרקש-הכהן הבוקר בראיון לגלי צה"ל, "כולם מבינים שאין פה אידאולוגיה אלא רק אינטרסים אישיים".

פרקש-הכהן חשפה בדבריה את העובדה שהקבינט טרם הזמין אותה לדיון שתכנן לערוך על השיחות של האמריקאים עם איראן. לדבריה: "אנחנו נמצאים בצומת מדינית משמעותית מאוד מול ארה"ב. בשבוע הבא אמור להיות דיון מאוד מפורט ועמוק בנושא השיחות של האמריקאים עם איראן, אני עוד לא קיבלתי זימון. לצערי הקבינט לא מתכנס באופן בו הוא אמור".

במערכת הפוליטית נמשכות התגובות לחילופי ההאשמות וההתקפות אתמול בין ראש הממשלה נתניהו לראש ימינה נפתלי בנט, לאחר שהמו"מ הקואליציוני ביניהם עלה על שרטון. ח"כ איתמר בן גביר מהציונות הדתית – המפלגה שמונעת מנתניהו להרכיב ממשלה – אמר בגלי צה"ל על דברי נתניהו: "הזדהיתי עם הדברים שהוא אמר, עם האמירות שלו. אני מרגיש שנעשה לו עוול".

בליכוד, אגב, לפי בן גביר, מודים למי שעשה עוול לנתניהו: "חברים בליכוד אמרו לי השבוע 'הצלתם אותנו", אמר בן גביר, "היינו הולכים עם עבאס וברגע האחרון הוא היה פוגע בנו'".

ואילו ח"כ מיקי זוהר מהליכוד צייץ:

יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, הביעה אופטימיות בקשר להרכבת ממשלה על ידי גוש השינוי. לדברי מיכאלי, שהתראיינה הבוקר לגלי צה"ל: "בעיני יש 61 מנדטים מגדעון סער שמאלה".

מאחר ולקואליציה שמיכאלי מדמיינת אין כרגע היתכנות, כיוון שיו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, מתעקש שלא יצטרף לקואליציה בראשות יאיר לפיד שתישען על תמיכת רע"מ והרשימה המשותפת, הזכירה לו מיכאלי: "אני חושבת שהשלמנו את הסיבוב ומי שהיה צריך לקבל את ההכשר של נתניהו לתמיכה וההשתתפות של המפלגות הערביות – קיבל".

כשנשאלה על האפשרות של קואליציה בין גוש השינוי למפלגות החרדיות, אמרה סער, אמרה: "אני לא מחרימה את החרדים. נרמול הקשר עם החברה הזו – אחת המשימות החשובות. בין השאר בגלל זה נפגשתי עם גפני. זה שהמפלגות החרדיות בחרו לשעבד עצמן לנתניהו זה רע מאוד – להערכתי זה לא יחזיק לאורך זמן".

מיכאלי, שבכנסת הקודמת הייתה חברה בוועדת החוץ והביטחון, התייחסה לירי הטיל מסוריה למרכז הנגב הלילה ואמרה: "מעולם לא קרה במדינת ישראל ששבועיים וחצי אחרי השבעת הכנסת אין ועדות מתפקדות. לא קיבלנו שום עדכון בוועדת חוץ וביטחון – כי אין כזו".

מרב מיכאלי, ראשת המפלגה היחידה בבחירות לכנסת ה-24 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרב מיכאלי, ראשת המפלגה היחידה בבחירות לכנסת ה-24 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
סגירה