אנחנו באזור דמדומים מסוכן

טיל סורי נפל באזור דימונה, צילום מסך מחדשות CGTN
טיל סורי נפל באזור דימונה, צילום מסך מחדשות CGTN

ישראל באזור דמדומים מסוכן – אין קבינט, אין ממשלה מתפקדת, הכנסת משותקת, אין וועדת חוץ ובטחון, מנדלבליט ניצב-מלח בסדום, בג"ץ נוטה הצידה כמגדל פיזה בהילוך מהיר.

בו-זמנית, מעשה שטן, הזירה האזורית והבינלאומית רותחת. איראן מחפשת נקמה, ארה"ב נחושה לחזור להסכם הגרעין ASAP, לבנון קורסת, הפלסטינים מתנדנדים בין בחירות היסטוריות לבין המשך הניוון תחת משטר אבו מאזן מזה ודיקטטורת חמאס מזה, ההליכים בבית הדין בהאג נמשכים, רוסיה מזיזה כוחות לאוקראינה.

ישראל באזור דמדומים מסוכן – אין קבינט, אין ממשלה מתפקדת, הכנסת משותקת, אין וועדת חוץ ובטחון, מנדלבליט ניצב-מלח, בג"ץ נוטה הצידה כמגדל פיזה. בו-זמנית, מעשה שטן, הזירה האזורית והבינלאומית רותחת

הטיל שנחת אמש בסביבות דימונה הוא קריאת השכמה. ישראל הרשמית מיהרה לכנותו "טיל תועה", שביצע – תחזיקו חזק – "חדירה אנרגטית" תמימה, לא מכוונת, לשמי ישראל ולשטחה.

אבל באזור הדמדומים החוקתי-פוליטי-משפטי-בטחוני-מדיני שבו מצוי הציבור הישראלי, אי אפשר כבר לדעת שום דבר לאשורו. למי נוכל להאמין? לראש ממשלת מעבר ששקרנותו-אומנותו? לשר בטחון שנראה תלוש מן המציאות? ל"שר חוץ" ששום מרכאות אינן עבות מספיק לתיאור נפקדותו מהקרב? אולי לראש המוסד הפוליטי ביותר שהיה כאן מאז איסר הראל? או לראש שב"כ שקיבל עוד כמה מטרים של חבל מנתניהו, רק מחוסר ברירה? או לרמטכ"ל שכהונתו טרם הוארכה בנסיבות עלומות?

אין היום שום נושא מישרה שיכול להיישיר מבט למצלמות ולומר: "הטיל שנחת בדימונה הוא טעות קינטית, חדירה אנרגטית אינוסנטית שאין מאחוריה כל כוונה לפגוע בכור הגרעיני הישראלי", ושהציבור יכול להאמין לו בלב שלם. עידן השקר של נתניהו חיסל כל חלקה טובה.

בדמדומים המסוכנים הללו קלישאת "המבוגר האחראי", מה לעשות, פשוט מתבקשת. מגיעה לנו ממשלה מתפקדת, כנסת עירנית ופעילה, תהליכי קבלת החלטות יעילים, כל מה שנתניהו וסייעניו גזלו וגוזלים מאיתנו כבר שנתיים. אבל במקום זה, סכום ההימור שנתניהו לוקח על חשבון הקופה של כולנו הולך ועולה מדי יום. מצמרר לדמיין אילו עוד החלטות מופקרות עלול האיש הזה לקבל תחת אש משפטו הפלילי ולחץ התרופפות אחיזתו בקרני בלפור.

לפוליטיקאים שעדיין פוסחים על שתי הסעיפים, שממשיכים לשתוק כדי לא לקחת סיכון, שממתינים "לראות לאן זה הולך", יש לומר בקול ברור – אנחנו רואים אותכם. הפחדנות השתלמה לכם עד עכשיו? אולי. אבל זהו, הגיע הרגע. מי שלא יאסוף את עצמו ויאמר "עד כאן", יאבד את עולמו.

באזור הדמדומים בו מצוי הציבור, אי אפשר כבר לדעת דבר לאשורו. למי נוכל להאמין? לרה"מ מעבר ששקרנותו-אומנותו? לשר בטחון שנראה תלוש מהמציאות? ל"שר חוץ" שאין מרכאות עבות מספיק לתיאור נפקדותו?

נתניהו חייב לרדת מהבמה ולפנות את בלפור. זה בנפשנו. אתם, נבחרי הציבור מהליכוד, מימינה, גם מדגל התורה (על ש"ס חבל להשחית אותיות), אתם אלה שצריכים לקום ולהתנער, למען המדינה. אסור לכם לאבד עוד זמן, אסור לכם לתת לו הגדיל עוד ועוד את ההימור, צריך לחתוך, להוציא את ישראל מאזור הדמדומים ולהתחיל לשקם את מערכות חיינו. אם תבחרו לא להיות חלק מהתיקון, אתם חלק מהקלקול ותשלמו את המחיר.

ערן עציון הוא יזם מדיני ופוליטי, דיפלומט בכיר לשעבר, כיהן כסגן ראש המועצה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, וכראש התכנון המדיני במשרד החוץ. המוטו שלו הוא: Speak Truth to Power. מאמין שהמפתח לעתיד ישראל, והעולם החופשי, הוא מהפיכה בשיטה הדמוקרטית

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
אנחנו נמצאים היום באותו מצב בו עמד הנביא ירמיהו בשערי ירושליים והזהיר את העם מפני האסון המתקרב ובא. במקום להקשיב לנביא הם כלאו אותו בחצר המטרה. כולם מתריאים, כולם מבינים שהחורבן קרוב, א... המשך קריאה

אנחנו נמצאים היום באותו מצב בו עמד הנביא ירמיהו בשערי ירושליים והזהיר את העם מפני האסון המתקרב ובא. במקום להקשיב לנביא הם כלאו אותו בחצר המטרה.
כולם מתריאים, כולם מבינים שהחורבן קרוב, אבל הקיטובים גורמים לשיתוק טוטלי.
עכשיו אני מבין שיש תהליכים היסטוריים שיד אדם איננה יכולה למנוע אותם. תהליכים המובילים עמים ולאומים לחורבן והרס צפוי מראש. כמו בטרגדיות יווניות.

הפיצול בציבור לא מאפשר להעניש את הנבחרים על חוסר ההתנהלות . כל אחד נצמד לנבחרים שלו ולא מסוגל לא להצביע לצד שלו. רואים את זה ב 4 מערכות בחירות שנראות אותו דבר. הציבור לא מעניש אף אחד ע... המשך קריאה

הפיצול בציבור לא מאפשר להעניש את הנבחרים על חוסר ההתנהלות . כל אחד נצמד לנבחרים שלו ולא מסוגל לא להצביע לצד שלו. רואים את זה ב 4 מערכות בחירות שנראות אותו דבר. הציבור לא מעניש אף אחד על ההתנהלות שלו

עוד 434 מילים ו-2 תגובות
סגירה