איילת שקד ובנט הודיעו: ממשיכים יחד, בראשות שקד

57 יום לבחירות: המגעים לאיחוד בימין ממשיכים ● "שרה נתניהו לא רוצה את שקד בראש" ● שפיר דוחפת לאיחוד בשמאל-מרכז ● עודה מוכן לאיחוד עם מרצ ● הסקרים מראים שלוי-אבקסיס מחזקת את העבודה ושקד את הימין, אבל גם את ההיפך ● ביהמ"ש: דרעי לא יפטר את רון קובי ● צחי הנגבי הרגיז את המשטר האיראני ● ורק גילה גמליאל שמה לב לחקירת האונס בקפריסין

בנט ושקד בעת הודעתם על המשך הריצה המשותפת בבחירות (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
בנט ושקד בעת הודעתם על המשך הריצה המשותפת בבחירות
06:51 עריכה

בוקר טוב! אתמול התקיימה בת"א פגישה בין בנט לשקד, אך היא הסתיימה ללא הכרעה. לפי דיווח בוואלה, בין השותפים לשעבר עדיין יש פערים שמונעים מהם לאחד כוחות מימין לליכוד.

ראיון עם בנט שודר אתמול בערוץ 12, בו הוא אמר כי הוא בכלל מעדיף מפלגת ימין ליברלית שתרוץ במקביל למפלגה חרד"לית.

07:14 עריכה

ח"כ צחי הנגבי מתייחס הבוקר למתיחות במפרץ הפרסי, לאחר שבשישי האיראנים עצרו מיכלית בריטית. "הסנקציות האמריקאיות נושאות פרי, ולכן הם מתגרים באופן צבאי ומדוד בבעלות הברית של ארה"ב, כדי לאותת על כך שהעימות מול האמריקאים יכול לצאת משליטה".

"ישראל היחידה שהורגת איראנים כבר שנתיים, תקפנו אותם מאות פעמים, לפעמים ישראל מודה בכך ולפעמים לא", הוסיף ח"כ מהליכוד.

בהקשר הפוליטי אמר הנגבי כי אין סכנה שמצביעי ימין יבחרו בעבודה בגלל הצטרפותה של אורלי לוי. עם זאת, "בבחירות האחרונות רבע מיליון ישראלים הצביעו לפח כי רצו מפלגה שתשקף את עמדותיהם בדיוק", כלומר למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה.

07:25 עריכה

יואב גלנט חושב שהאיראנים עשו טעות בכך שהשתלטו על המיכלית הבריטית בשישי האחרון:

07:28 עריכה

ח"כ מוטי יוגב מאיחוד הימין קורא לכל מפלגות הימין "לשבת יחד, כולל הימין החדש … בבחירות האחרונות הלכו לאיבוד רבע מיליון קולות הימין". בראיון לכאן ב' הוסיף יוגב, כי שקד אמנם מוערכת מאוד, אבל "מי שטעה בפיצול יושב בחוץ … מי שצריך לעמוד בראש הימין הוא אדם ציוני דתי, בחרנו ברב רפי פרץ … אני מקווה לשיתוף פעולה גם עם הימין החדש".

07:36 עריכה

במפלגת העבודה גובר הכעס על רקע חוסר נכונותו לחיבורים נוספים עם מרצ או עם ברק, כך לפי דיווח בכאן ב'. פרץ עדיין צריך לאשר בוועידת המפלגה את החיבור עם גשר של אורלי לוי. אחד מחברי הכנסת שרוצים חיבורים נוספים הוא איציק שמולי, אך כרגע הוא לא מדבר.

07:39 עריכה

"מהות החיבור הזה הוא אותו שיח שהלך לאיבוד, האזרחים במסדרונות בתי החולים, הילדים שאין להם שוויון הזדמנויות בחינוך", כך אומרת הבוקר אורלי לוי בכאן ב' על החיבור בין מפלגתה גשר למפלגת העבודה בראשות פרץ.

בנוגע לישיבה עם נתניהו אומרת לוי, "לא ניכנס לממשלת נתניהו נקודה, כל עוד מרחפים מעליו חשדות, עד שינוקה מהם. אם הנושא ירד מסדר היום, הליכודניקים לא פסולים. לא ניכנס לממשלה על כרעי תרנגולת."

07:52 עריכה

פייגלין יהיה ראש זהות וירכיב את הרשימה:

08:25 עריכה

עימות חריף התרחש עכשיו בין ניצן הורביץ יו"ר מרצ לקלמן ליבסקינד בכאן ב'. הורביץ ביקש מליבסקינד להתנצל ולחזור בו מדברים שכתב ב"מעריב", על האלימות כביכול של קהילת הלהט"ב, בהתייחסות לדברי רפי פרץ על השתתפותו בטיפולי המרה ללהט"בים.

הורביץ טען שאמירות אלה מזינות את ההסתה שהביאה לרציחת שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים והרצח בבר נוער בתל אביב: "מה אתה מיתמם? אתה מדבר כאילו זה לא קיים? מאיזה תפיסה מונע רפי פרץ שמדבר על טיפולי המרה?"

בשלב זה הזדעק ליבסקינד ואמר כי הרוצחים האלה "קשורים אלי כמו שהם קשורים אליך". וכך זה המשיך.

08:38 עריכה

שלי יחימוביץ היתה מעדיפה איחוד בין העבודה למרצ אבל גם אורלי לוי זה בסדר מבחינתה.

 

09:06 עריכה

לא יהיה איחוד נוסף בשמאל אחרי החיבור בין העבודה לגשר של אורלי לוי.

09:33 עריכה

אלי בן דהן מציע שסקר יקבע מי יעמוד בראש האיחוד בימין, אם וכאשר:

09:39 עריכה

מחווה לעומר אדם:

10:19 עריכה

יאיר גולן ("ישראל דמוקרטית") לא מאמין שאורלי לוי תביא מצביעי ימין לעבודה:

11:27 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מותח ביקורת על ההתנהלות של ממשלת נתניהו מול החמאס בעזה:

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שמאשים את מעצמות מערב אירופה בהתנהלות רופסת מול האיום האיראני, המזכירה לשיטתו את דפוס…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 21 ביולי 2019

11:31 עריכה

אריה אלדד מציע לאיילת שקד לקבל בחינם שלד של מפלגה עם יתרת זכות:

11:33 עריכה

סרטון העימות שהיה הבוקר בין הורביץ לליבסקינד בכאן ב':

12:02 עריכה

משה יעלון (כחול לבן) טוען שנתניהו ואנשיו עוקבים אחריו ואחרי בכירים אחרים במפלגתו. "צצים תיקים, יוצאות הקלטות ישנות ולא רלוונטיות ברגעים קריטיים. מישהו משקיע הרבה מאמצים לפגוע ביריבים פוליטיים", הוא הוסיף.

12:10 עריכה

סתיו שפיר (עבודה) מאוד רוצה איחוד בשמאל, ומסתבר שמוכנה גם לארח מפגש עם כל המועמדים בביתה:

12:34 עריכה

איילת שקד חוזרת לימין החדש ותעמוד בראשו. שרת המשפטים לשעבר תחזור לשתף פעולה עם נפתלי בנט. שקד תודיע על חזרתה למפלגה באופן רשמי היום בערב, (20:10), במסיבת עיתונאים בכפר המכבייה, שבה ישתתף גם בנט.

14:03 עריכה

הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' ייפגשו היום כדי להיערך לחזרתה של איילת שקד לשתף פעולה עם בנט. לפי דיווח ב-ynet, פרץ עומד על דעתו ששקד לא תקבל את המקום הראשון באיחוד הימין, אם וכאשר יהיה איחוד בין המפלגה לימין החדש של בנט ושקד.

"מתכוונים לעשות עלינו בליץ ולכופף אותנו לרשימה בתנאים שלהם. לא נאפשר לזה לקרות", צוטטו בידיעה מקורבי פרץ.

14:28 עריכה

בנט לא מסתפק באיחוד עם איילת שקד:

15:27 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ייפגש היום עם יו"ר הבית היהודי ושר החינוך רפי פרץ כדי לדון בהשלכות החלטתם של נפתלי בנט ואיילת שקד להמשיך לרוץ יחד במפלגת "הימין החדש" והפעם עם איילת שקד בראש. ההערכה במערכת הפוליטית היא שנתניהו ינסה לקדם בפגישה איחוד רחב בין מפלגות שימין לליכוד שבינתיים לא מצליח לרקום עור וגידים.

15:41 עריכה

הניו יורק טיימס מפרסם כתבה גדולה על גיליין מקסוול, ביתו של איל העיתונות רוברט מקסוול ויד ימינו של איש העסקים החשוד בפלילים ג'פרי אפשטיין, שלצערו של אהוד ברק הוא התפרסם כמי שנמנה על מקורביו.  מהכתבה, תחת הכותרת "גבירת הבית", עולות שאלות קשות על האימפריה העסקית של אפשטיין.

גיזלין מקסוול, מקורבת לגפרי אפשטיין צילום Dominique Mollard, AP
גיזלין מקסוול, מקורבת לגפרי אפשטיין צילום Dominique Mollard, AP
15:48 עריכה

לקראת הודעת שקד ובנט על התמודדותם המחודשת, צוטטו בגלי צה"ל "מקורבים להנהגת איחוד מפלגות הימין", שאמרו כי: "השר רפי פרץ לא יוותר על המקום הראשון" במפלגה המאוחדת שאולי תקום מימין לליכוד. לדברי אותם "מקורבים": "הבעיות ייפתרו במשא ומתן".

15:51 עריכה

הצרחה חדשה בין מפלגות השמאל? יו"ר חד"ש-תע"ל , איימן עודה, אמר היום אצל רזי ברקאי בגלי צה"ל: "יש זכות קדימה לרשימה המשותפת, אבל איני פוסל חבירה עם מרצ".

עודה, שספג ביקורת קשה על החלטתו שלא לחתום על הסכם עודפים של הרשימה המשותפת עם מרצ בבחירות 2015 (בלחץ בל"ד) אמר היום אצל ברקאי: "עשינו טעות איומה כשלא חתמנו על הסכם עודפים".

עם זאת הצהיר עודה: "אנחנו רוצים אחדות שלמה בלי להשאיר אף אחד (מהסיעות הערביות) בחוץ, מאמינים שבסופו של דבר נצליח".

 

15:59 עריכה

אמירתו של השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, שהתגאה כי "ישראל היא המדינה היחידה שהורגת איראנים", עושה הדים באיראן וזוכה שם לתגובות של הממשל. אכן, שיתוף פעולה אזורי:

16:41 עריכה

איילת שקד מחממת מנועים לקראת מסיבת העיתונאים שבה תודיע על המשך הריצה עם בנט והפיכתה ליו"ר הרשימה:

ויש גולשים בעמוד הטוויטר של שקד שזה משעשע אותם:

 

16:55 עריכה

אלי אבידר, ח"כ טרי מ"ישראל ביתנו" של אביגדור ליברמן, מודאג מהמשך המגעים לאיחוד בין המפלגות שמימין לליכוד

17:00 עריכה

בנו של ראש הממשלה ממשיך להתכתש עם בן כספית, והפעם מגייס גם את אביו של העיתונאי:

17:02 עריכה

מירי רגב חוגגת את ההישג של נתניהו, שהגיע לפז"ם של בן גוריון בתפקיד רה"מ:

17:14 עריכה

גילה גמליאל היא אחת מהפוליטיקאיות והפוליטיקאים הישראלים היחידים שהגיבו בינתיים לפרשת החשד לאונס קבוצתי בקפריסין ואונס קבוצתי של ילדה בת 11 בישראל:

17:23 עריכה

יאיר לפיד מודאג ממינוי השגריר רון דרמר: "אם ננצח בבחירות, מה יהיה?"

17:35 עריכה

אתר ynet מדווח כי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, התערבה במגעים לאיחוד בין המפלגות שמימין לליכוד – במטרה למנוע מאיילת שקד להפוך ליו"ר המפלגה.

לפי האתר, נפגשה נתניהו עם מיכל פרץ, אשתו של יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, רפי פרץ, "במפגש לא רשמי" ובפגישה ביקשה נתניהו ממיכל פרץ "שבעלה (רפי) לא יפנה את המקום הראשון (במפלגה המאוחדת) לטובת שקד".

מטעמה של שרה נתניהו נמסר בתגובה: "המפגש ביני לרעיית השר פרץ היה קצר ואקראי. הטענה על פרטי השיחה שלכאורה התקיימה היא בדייה וסיפורי מעשייה".

מיכל פרץ אמרה לעמית סגל בתגובה כי היא "לא מדברת עם תקשורת".

שרה נתניהו (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
18:18 עריכה

הימין החדש הוריד את בנט מהשלטים והשאיר את שקד לבדה.

כתב ופרשן זמן ישראל, נתי יפת, שהגיע לגני התערוכה לקראת מסיבת העיתונאים של איילת שקד ונפתלי בנט, שבה יודיעו ערב על המשך ריצתם המשותפת – הפעם בראשות שקד, גילה שהמקום מלא בשלטים של המפלגה שעליהם נמצאת תמונתה ושמה של שקד בלבד.

שלטי הימין החדש בכפר המכבייה – עם אייל שקד, בלי נפתלי בנט (צילום: נתי יפת)
שלטי הימין החדש בכפר המכבייה – עם אייל שקד, בלי נפתלי בנט (צילום: נתי יפת)
שלטי הימין החדש בכפר המכבייה – עם אייל שקד, בלי נפתלי בנט (צילום: נתי יפת)
שלטי הימין החדש בכפר המכבייה – עם אייל שקד, בלי נפתלי בנט (צילום: נתי יפת)
18:27 עריכה

הנהלת מפלגת העבודה אישרה פה אחד את הסכם הריצה המשותפת עם מפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס. ועידת המפלגה תתכנס בשבוע הבא לאשר ההסכם, ושם הוא צפוי לעבור, אם בכלל, בצורה פחות חלקה.

19:18 עריכה

הצלחה לראש עיריית טבריה רון קובי: בג"צ הוציא צו ביניים, האוסר על משרד הפנים לערוך לו שימוע, עד לקיום דיון בעתירה. בתוך כך אישר רשם המפלגות את רישום מפלגתו, הימין החילוני.

19:25 עריכה

יאיר לפיד ממשיך את הקמפיין שלו נגד הארכת מינויו של רון דרמר לשגריר ישראל בארה"ב, ומעלה את הטונים:

19:42 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את פגישתו עם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ שבה התכוונו לדון בהשלכות ההחלטה של נפתלי בנט ואיילת שקד לרוץ שוב יחד במסגרת הימין החדש, הפעם בראשותה של שקד. כך מדווחים בגלי צה"ל. נתניהו אמר: "כרגע אני לא מתערב, אבל אם יהיה צורך להתערב בהמשך, אתערב".

19:46 עריכה

כן איילת או לא איילת? בצלאל סמוטריץ' אמר הערב לגלי צה"ל "לא נפסול את איילת שקד למקום הראשון. הרב פרץ ואני לא נציב שום תנאי מוקדם למשא ומתן. תבואו לחדר נשים הכול על השולחן, נכופף ידיים נתווכח נעשה פוליטיקה ונחליט יחד. כל מה שנחליט יהיה מקובל עלינו. אני ורפי (פרץ) לא חושבים על המקום האישי שלנו ואפילו לא על טובת המפלגה שלנו".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
19:48 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה מגיב על הטענה שמינה את בת דודתו לראש לשכתו: "היא האדם היחיד שהכרתי שיכול ומעוניין למלא את התפקיד". עוד מסביר אוחנה: "יש לי משפחה גדולה" ו"הכל נעשה על פי חוק".

גילוי נאות.לאור זעקות השבר מצד "התנועה לאיכות השלטון" ועוד כמה עיתונאים על כך שמנהלת הלשכה שלי, לשעבר מנהלת בפועל של…

פורסם על ידי ‏Amir Ohana – אמיר אוחנה‏ ב- יום ראשון, 21 ביולי 2019

20:06 עריכה

שמואל אליהו, הרב הראשי של צפת, ואלי סדן, ראש המכינה בני דוד בעלי, שניים מבכירי הרבנים בציונות הדתית, נוטים לתמוך באיילת שקד, ולא ברפי פרץ, כמי שתנהיג את הגוש שמימין לליכוד.

20:11 עריכה

סקר המנדטים של חדשות 12 הערב לא מראה שינוי משמעותי מהשבוע שעבר – המרכז-שמאל נותרים עם 55 מנדטים, הימין עם 56, וישראל ביתנו כשוברת-שוויון, עם תשעה מנדטים.

20:17 עריכה

"איילת שקד תעמוד בראש המפלגה וגם בראש כל הימין המאוחד. אני קורא לחבריי, לכל ראשי מפלגות הימין, לשים את האגואים בצד ולהתאחד תחת הנהגתה של איילת שקד". כך הודיע הערב נפתלי בנט בהודעה שנשא על המשך דרכה של מפלגת "הימין החדש" שלו ושל איילת שקד, הפעם בראשותה של שקד.

איילת שקד, שעלתה על הבמה בסיום דבריו של בנט, התקבלה בתשואות ובקריאות "הו הא מי זו באה, ראש הממשלה הבאה", ו"היא מלכה היא מלכה". שקד אמרה: "צום י"ז בתמוז ודפי ההיסטוריה של עם ישראל באו להזכיר לנו שאנשים אחים אנחנו".

לדברי שקד: בהיסטוריה הזאת לא נפקדו, לצד הגיבורים הגברים, גם מקומן של נשים גיבורות חיל. – דבורה הנביאה, שלומצין המלכה, גולדה מאיר. עד עכשיו במערכת הבחירות הנוכחית לא הייתה אף מפלגה שבראשה עמדה אישה -אז עכשיו יש. אני רוצה לפתוח שער לנשים רבות אחריי ומבקשת היום את אמונכם".

תחריט מאת גוסטב דורה
דבורה הנביאה

למדנו מהטעויות והפקנו לקחים", אמרה שקד, "אנחנו נציג לפניכם מנהיגות עם דרך ברורה. באומץ לב אישי בחר שותפי לדרך נפתלי בנט, שרק לפני שבוע ראינו לאילו תוצאות טובות הוא הביא את מערכת החינוך – לוותר על מקומו כמספר אחד – אבל לא על מקומו תחת האלונקה.  מפלגת הימין החדש בראשותי לא רצה תחת חסות מפלגה אחרת אלא כמפלגה ששותפתה למנהיגות הלאומית".

"אני קוראת מכאן לחבריי האיחוד מפלגות הימין: חיבור הוא תעודת הביטוח של הימין הערכי והאידיאולוגי. כולנו יחד תחת הנהגתי נהפוך לכוח שיוביל את המדינה. עשינו לא מעט בשנים האחרונות, סובבנו את ההגה. אחרי ארבעים שנה שהימין היה בשלטון אבל השמאל המשיך למשוך – הוכחנו שאם הימין רוצה הוא יכול למשול".

"אחרי שנים שבהם הורגלנו בהפקרת ההתיישבות ואפילו בגירוש יהודים מביתם על ידי אנשי ימין לכאורה, אנחנו מדברים על חיזוק ההתיישבות ועל הרחבה. אחרי שנים שבהן הורגלנו בדמוקרטיה של פקידים שלא נבחרו מעולם אנחנו רוצים דמוקרטיה של העם. אחרי שנים של נפוטיזם רעיוני בבית המשפט העליון יש לנו היום בית משפט אחר".

בנט במסיבת העיתונאים של בנט ושקד
בנט במסיבת העיתונאים של בנט ושקד

כ-150 תומכים ופעילים של הימין החדש הגיעו הערב לכפר המכביה ברמת גן, כדי לשמוע את ההכרזה על הצבתה של איילת שקד בראשות המפלגה. נראה כי כ-20 מבין התומכים הם בני נוער שנשכרו כמעודדים בשכר. עוד קודם לתחילת האירוע המסר היה ברור וחד: על שלטי הקמפיין מופיעה רק דמותה של שקד, מלווה בכיתוב: "ימין. באחריות. איילת שקד". נפתלי בנט מימש את הבטחתו לשים את האגו בצד.

ההערכה היא שההכרזה על מינוי שקד היא רק הקדמה למהלך של חבירה לבלוק טכני עם איחוד מפלגות הימין, כולל עוצמה יהודית, וללא זהות של משה פייגלין. בימין החדש הציבו יעד של הכנסת ארבעה מועמדים לפחות לכנסת – כלומר ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה של האיחוד, כששקד מוצבת בראש הרשימה המאוחדת ובנט במקום השלישי.

הדעות בנוגע לרשימה המאוחדת חלוקות בקרב באי כנס השקת הקמפיין. חלקם סבורים שאין מנוס מריצה משותפת, הן כדי להבטיח את נעבר שני הזרמים – הליברלי והחרד"לי – את אחוז החסימה, והן כדי לאפשר לשקד לזכות שוב בתיק המשפטים. ריצה נפרדת בימין החדש, גם אם תספיק לכניסה לכנסת, לא צפויה לזכות אותה בתיק בכיר.

מנגד, חלק מהנוכחים הביעו אכזבה מהכוונה להתאחד עם הזרם החרד"לי, והביעו אמון במחויבות של בנט לייצוג הגישה הליברלית ולשיתוף פעולה דתי-חילוני. על פי הגישה הזאת, נדרשת בימין שלצד הליכוד החלפת דיסקט: הבנה שלא מדובר כמו פעם במפלגת הציונות הדתית, אלא במפלגה המייצגת זרמים שונים.

— מדווח מהכנס: נתי יפת

20:47 עריכה

בסקר של "כאן 11" הערב נרשמה התחזקות משמעותית לימין החדש בראשות איילת שקד, ואילו אהוד ברק וישראל דמוקרטית לא עובר את אחוז החסימה. ב"כאן 11" דיווחו, עם זאת, כי במקרה של איחוד של ישראל דמוקרטית ומרצ, השתיים יקבלו ביחד 9 מנדטים, ואילו איחוד בימין בין הימין החדש לאיחוד מפלגות הימין יניב 12 מנדטים.

20:56 עריכה

בסקר חדשות 12 קיבלה רשימת העבודה-גשר 7 מנדטים, ובסקר כאן 11 קיבלה 8 מושבים בכנסת הבאה. בחשבון הרשמי של מפלגת העבודה בחרו להציג את הסקר המחמיא יותר, ושלחו עקיצה לכיוונו של אהוד ברק כשהדגישו את כישלונה של "ישראל דמוקרטית" – שלא עוברת את אחוז החסימה.

21:04 עריכה

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, אמר בתגובה להודעתם של איילת שקד ונפתלי בנט על כוונתם לרוץ שוב יחד בראשותה של שקד: "אני שמח לראות שאנשי הימין החדש מגיעים להסכמה ביניהם. עכשיו הגיע הזמן לאיחוד אמיתי בימין. איילת ונפתלי, אתם מוזמנים כבר הערב למו"מ לאיחוד".

בצלאל סמוטריץ' המליץ לבנט ושקד לצפות במסיבת העיתונאים שבה הודיעו על ריצה נפרדת משאר מפלגות הימין בבחירות הקודמות – ולהסיק את המסקנות:

21:26 עריכה

אחרי עשר שנים כנשיאת שנקר, פרופסור יולי תמיר פורשת מתפקידה. יניר קוזין, הכתב הפוליטי של מעריב וגלי צה"ל, מעלה את האפשרות שפניה של שרת החינוך לשעבר אל הפוליטיקה. אנחנו רק נזכיר שבשבוע הבא נסגרות הרשימות.

21:50 עריכה

יאיר נתניהו נגד העולם. בתגובה לציוץ של יאיר שרקי על כך שבמקביל למשא ומתן עם איחוד מפלגות הימין ביקשה איילת שקד שריון בליכוד – מתח נתניהו הבן ביקורת על כך שהידיעה לא תתפרסם במהדורה המרכזית.

ל"ידיעות אחרונות" קרא נתניהו לערוך תחקיר נגד הבוטים של השמאל בטוויטר.

ולבני גנץ, שמתח ביקורת על נתניהו וברק, קרא בנו של ראש הממשלה להתמקד בחבריו לצמרת כחול לבן, שמתכננים בימים אלה פוטש נגד ראש רשימתם.

22:18 עריכה

גיא פלג מוסיף לפרסם תמלילים מחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הדיווח הערב, כשביקש נתניהו להוכיח לחוקריו שאינו נרתע מלהכניס את היד לכיס כשצריך – סיפר שכשנודע לו שארנון מילצ'ן מימן שיעורי משחק עבור יאיר נתניהו, החליט להחזיר את הכסף לאיש העסקים. לדברי החוקרים – כך לפי הדיווח – השמיט ראש הממשלה בדבריו פרט משמעותי: את הכסף הוא החזיר למילצ'ן רק אחרי שזה דרש ממנו לעשות כן; פרט שמציג את התנהלותו של נתניהו באור מחמיא פחות.

נתניהו לא נשאר חייב, ומתח ביקורת על פלג שלא עורך תחקירים על גנץ, לפיד, אשכנזי וברק. כן מחה ראש הממשלה על כך שלא התבקש להגיב על הפרסום.

גם יאיר נתניהו התייחס לידיעה "לגבי קורס משחק שלקחתי שהייתי בן 15". כמו אביו – שלקח גם כן שיעורי משחק בארצות הברית (אצל ליליאן ויילדר) – קרא לפלג לעסוק ביושב ראש ישראל דמוקרטית, בדגש על הקשר בין ברק לג'פרי אפשטיין. את קשת 12 כינה "ערוץ התעמולה הכי בזוי שקיים בעולם המערבי".

גם הערב גיא פלג, דובר הקמפיין "רק לא נתניהו" בערוץ התעמולה של 12, מביא רכילות מלפני 13 שנה שגם אותה הוא מסלף. הלוואי…

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום ראשון, 21 ביולי 2019

סגירה