בג"ץ הקפיא את ההחלטה למנות את אקוניס לשר המשפטים

בנט: "מדינת ישראל מתקרבת לסף תהום של אנרכיה" ● סער: "זו עדות נוספת לצורך החיוני בהחלפת השלטון" ● גנץ: "נתניהו מוביל תהליך של הרס הדמוקרטיה" ● מיקי זוהר: "ישראל היא דמוקרטיה שמתנהלת בהתאם לרצון הרוב ולא על פי גחמותיו היועץ המשפטי לממשלה" ● הערכה: אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלה, ריבלין יטיל את המנדט על בנט או לפיד ולא יחזירו לכנסת

השופטים אסתר חיות, עוזי פוגלמן וניל הנדל בדיון בבג"ץ על מינוי שר המשפטים, 27 באפריל 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
השופטים אסתר חיות, עוזי פוגלמן וניל הנדל בדיון בבג"ץ על מינוי שר המשפטים, 27 באפריל 2021

חברי הציונות הדתית יצאו לפזר הבטחות בשדרות.

במקביל – הבלונים חוזרים:

שבוע לתום המנדט של נתניהו: ראש הממשלה אומר שהוא מוכן לוותר על המקום הראשון ברוטציה ובידיעות אחרונות מדווחים כי בנט וסער חוששים שנתניהו מרמה וכי זה תרגיל פוליטי.

רם בן ברק רומז שמדובר באיש רימה כלב:

 

חברת הציונות הדתית מיכל וולדיגר אמרה הבוקר שבציונות הדתית מחכים לסיום המו"מ וכל סיכום שנתניהו יגיע אליו עם סער ובנט מקובל עליהם. על שיתוף הפעולה אתמול עם רע"ם של עבאס בוועדה אמרה: "מבחינתנו אין לנו בעיה בקטע החברתי האזרחיע עם ערביי ישראל כל עוד ברור מי הריבון כל עוד זה אזרחי לא לאומי".

בזמן הראיון ברשת ב' שאל אותה המראיין על הידיעה שיצאה בדיוק על סמוטריץ' בוואלה והיא העדיפה שלא "להתייחס לספין", כדבריה.

על פי הידיעה לאחר אישור הוועדה של רע"ם סמוטריץ' אמר לחבר מפלגתו רוטמן כי "לא היינו צריכים להצביע בעד. זה היה עובר ברוב גדול גם אם היינו נמנעים. פשוט טמטום שנתנו להם לגיטימציה".

לאחר אישור המתווה אמר סמוטריץ' כי אינו רואה בו פסול.

שמחה רוטמן אמר היום בראיון בגל"צ: "לא קיבלנו על תמיכתנו שום תמורה. לא היו בכלל מתנגדים – ולכן גם אם היינו נמנעים זה היה עובר. יש אזרחים ערבים בישראל – אין בעיה שתהיה להם ועדה"

הממשלה תדון היום במינוי שר משפטים.

משרד החוץ דוחה את טענות ארגון Human Rights Watch שמצא בדוח חדש כי ישראל מבצעת פשעים נגד האנושות של אפרטהייד ורדיפה. הודעת המשרד: "ידוע כי לארגון סדר יום אנטי-ישראלי, המבקש במשך שנים לקדם חרמות נגד ישראל. החלטתם שלא לבקש תגובה מרשות ישראלית כלשהי, היא אינדיקציה ברורה שמדובר בחוברת תעמולה חסרת כל אמינות".

סרטון הסבר של הארגון:

סגירה